Επιστολή διαμαρτυρίας έστειλαν μεταξύ άλλων και στο υπουργείο Παιδείας οι γονείς του 14ου Νηπιαγωγείου Νέας Σμύρνης, με στόχο να «φωνάξουν» για τα σοβαρά κτιριακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλά νηπιαγωγεία στην περιοχή.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται, πολλά νηπιαγωγεία στεγάζονται σε ενοικιαζόμενα κτίρια ή ακόμα και αίθουσες προκάτ! «Στις προκατασκευασμένες αίθουσες του πάρκου Δέγλερη, που ονομάστηκαν αρχικά παράρτημα και από την τρέχουσα σχολική χρονιά, πλέον επίσημα, 14ο νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης, στεγάστηκαν νήπια που δε “χωρούσαν” στα νηπιαγωγεία όπου ανήκαν, τα νηπιαγωγεία της γειτονιάς τους. Έτσι τα παιδιά αναγκάζονται να μετακινηθούν μακριά από το σπίτι τους», τονίζει η επιστολή.
Όπως είναι φυσικό οι αίθουσες προκάτ είναι πολύ μικρές και αυτό καθιστά αδύνατη τη διαμόρφωσή τους σύμφωνα με το επίσημο πρόγραμμα σπουδών, ενώ ανάλογα με την εποχή οι θερμοκρασίες που επικρατούν είναι ακραίες.
Τα προβλήματα δε σταματάνε εδώ, καθώς «το προαύλιο του “σχολείου” είναι πλήρως εκτεθειμένο στις καιρικές συνθήκες (έχει μόνο 2 ομπρέλες). Η ηλεκτροδότηση είναι προβληματική καθώς το οικόπεδο δεν έχει δική του άδεια, γιατί βρίσκεται μέσα σε ρέμα(!), με αποτέλεσμα το ρεύμα να πέφτει και να μη λειτουργεί ούτε το κλιματιστικό».
Επιπλέον, μνεία γίνεται σε ακόμα ένα απαράδεκτο συμβάν, όπου «το 6ο νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης που στεγάζεται σε ενοικιαζόμενο κτίριο ΣΦΡΑΓΙΣΤΗΚΕ την Παρασκευή 22/9 από τους ιδιοκτήτες του καθώς ο Δήμος Νέας Σμύρνης δεν πληρώνει τα συμφωνημένα χρήματα. Ξαφνικά, τα νήπια του 6ου και ενώ βρίσκονται σε περίοδο προσαρμογής στο νηπιαγωγείο, βρέθηκαν στον δρόμο».
Την επιστολή έχουν υπογράψει περίπου 80 γονείς, ενώ έχει προγραμματιστεί εκ νέου συνάντηση με τον Δ/ντή ΠΕ Δ' Αθήνας για να συζητηθούν τα τρέχοντα ζητήματα.
Η επιστολή διαμαρτυρίας
«Στην περιοχή της Νέας Σμύρνης αυτή τη στιγμή συντελείται ένα παιδαγωγικό έγκλημα με θύματα τους μαθητές της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ηλικίας 4-5 ετών. Οι υπεύθυνοι δεν φρόντισαν να έχουν λύσει το τεράστιο κτιριακό πρόβλημα της περιοχής, με αποτέλεσμα να υπάρχουν νηπιαγωγεία που στεγάζονται σε ενοικιαζόμενα κτίρια ή σε αίθουσες προκάτ.
Στις προκατασκευασμένες αίθουσες του πάρκου Δέγλερη, που ονομάστηκαν αρχικά παράρτημα και από την τρέχουσα σχολική χρονιά, πλέον επίσημα, 14ο νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης, στεγάστηκαν νήπια που δε “χωρούσαν” στα νηπιαγωγεία όπου ανήκαν, τα νηπιαγωγεία της γειτονιάς τους. Έτσι τα παιδιά αναγκάζονται να μετακινηθούν μακριά από το σπίτι τους. Η έννοια κοινωνικοποίηση και δημιουργία δικτύου επικοινωνίας των νηπίων με τα παιδιά της γειτονιάς τους καταργείται αυτόματα, ενώ η ταλαιπωρία των γονέων να τα μεταφέρουν τους σε τέτοια απόσταση είναι μεγάλη. Ο δήμος πέρσι και πρόπερσι, που ο αριθμός των νηπίων ήταν μικρότερος, είχε αναλάβει τη μετακίνησή τους με λεωφορείο, πράγμα που λειτούργησε πολύ καλά και ήταν μια ανακούφιση για τους γονείς. Φέτος που τα παιδιά είναι πολλά δε μπορεί, λέει, να βάλει άμεσα ούτε δεύτερο δρομολόγιο ούτε δεύτερο λεωφορείο. Οι αιτήσεις είναι 33 και εξυπηρετούνται μόνο 19 παιδιά!
Οι αίθουσες προκάτ είναι πολύ μικρές, μόλις 34 τμ, για αίθουσες νηπιαγωγείου, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία δυνατότητα διαμόρφωσής τους, όπως προβλέπεται από το πρόγραμμα σπουδών (γωνιές μάθησης, χώρος χαλάρωσης και παιχνιδιού, διάδρομος κίνησης, κ.α.), το οποίο αποτελεί νόμο του κράτους.
Οι κλιματικές συνθήκες που επικρατούν εντός τους είναι άθλιες. Πολλή ζέστη ή πολύ κρύο, ανάλογα με την εποχή. Η διαρκής χρήση δε του κλιματιστικού ως μέσου ψύξης-θέρμανσης είναι άκρως επικίνδυνη για την υγεία των παιδιών (ξηρή ατμόσφαιρα, διασπορά ιώσεων, ανεπαρκής αερισμός της αίθουσας).
Το προαύλιο του “σχολείου” είναι πλήρως εκτεθειμένο στις καιρικές συνθήκες (έχει μόνο 2 ομπρέλες). Η ηλεκτροδότηση είναι προβληματική καθώς το οικόπεδο δεν έχει δική του άδεια, γιατί βρίσκεται μέσα σε ρέμα(!), με αποτέλεσμα το ρεύμα να πέφτει και να μη λειτουργεί ούτε το κλιματιστικό.
Το καλύτερο βέβαια είναι ότι οι αρμόδιοι, στηριζόμενοι στον νόμο που αναφέρει 15-22 παιδιά ανά τμήμα, έφτιαξαν 4 τμήματα από 20 έως 22 παιδιά, χωρίς να λάβουν υπόψιν τους τις ιδιαίτερες συνθήκες και αφήνοντας μία αίθουσα κενή, προκειμένου να εξοικονομήσουν έναν εκπαιδευτικό. Όπως επίσης, μόνο 2 τμήματα ολοήμερου, για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Επιπλέον, δεν λειτουργεί το διευρυμένο ωράριο, παρότι υπάρχουν τουλάχιστον 15 αιτήσεις γονέων που το έχουν ανάγκη. Και τέλος, αν και υπάρχουν τέσσερις (4) μαθητές που δικαιούνται παράλληλη στήριξη πλήρους ωραρίου, ήρθαν μόνο δύο (2)!
Μέσα σε όλα αυτά ήρθε να προστεθεί και μια άλλη άκρως απρόβλεπτη και απαράδεκτη συνθήκη. Το 6ο νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης που στεγάζεται σε ενοικιαζόμενο κτίριο ΣΦΡΑΓΙΣΤΗΚΕ την Παρασκευή 22/9 από τους ιδιοκτήτες του καθώς ο Δήμος Νέας Σμύρνης δεν πληρώνει τα συμφωνημένα χρήματα. Ξαφνικά, τα νήπια του 6ου και ενώ βρίσκονται σε περίοδο προσαρμογής στο νηπιαγωγείο, βρέθηκαν στον δρόμο. Δήμος και Πρωτοβάθμια ψάχνουν να δουν σε ποια, ήδη βεβαρημένα νηπιαγωγεία θα μοιραστούν και θα στοιβαχτούν τα παιδιά αυτά, ώστε να το ανακοινώσουν στους γονείς τη Δευτέρα το πρωί καθώς και με ποιο μέσο θα μετακινηθούν!!!!! Να σημειωθεί ότι το 6ο νηπιαγωγείο είναι το μόνο που διαθέτει και τμήμα ένταξης.
ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ την άμεση δημιουργία 5ου πρωινού τμήματος στο 14ο νηπιαγωγείο στην υπάρχουσα κενή αίθουσα, ώστε να αποσυμφορηθεί η κατάσταση και να απολαύσουν τα παιδιά μας την εκπαιδευτική διαδικασία όπως προβλέπεται μέσα από τους νόμους του κράτους.
ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ την άμεση δημιουργία 3ου ολοήμερου τμήματος.
ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ την άμεση επίλυση όλων των υπόλοιπων ζητημάτων του νηπιαγωγείου: προαύλιο, ρεύμα, σχολικό λεωφορείο, παράλληλη στήριξη, διευρυμένο ωράριο.
Ζητάμε να σηκωθείτε όλοι από τα γραφεία σας και να έρθετε να δείτε από κοντά, πώς περνάνε τα παιδιά μας μέσα στις αίθουσες-κονσέρβες.
Υποστηρίζουμε θερμά τους γονείς και τους μαθητές του 6ου νηπιαγωγείου και ζητούμε άμεση λύση. Είμαστε στο πλευρό τους!
Ζητάμε από τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Α/βάθμιας Εκ/σης Δ' Αθήνας να ενεργήσει με βάση το καθηκοντολόγιό του που αναφέρει στο άρθρο 1, παράγραφος 8: “ενεργούν γενικότερα με γνώμονα την αρχή ότι η διοίκηση της εκπαίδευσης πρέπει να ασκείται όχι μόνο με την εφαρμογή νομικών διατάξεων και επιστημονικών αρχών, αλλά και με την αντίληψη της υποχρέωσης για την εξυπηρέτηση των πολιτών και της κοινωνίας”
Τα παιδιά μας δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου θεού κι εμείς δεν είμαστε πολίτες τρίτης κατηγορίας!
Τα παιδιά μας, μάλλον, είναι παιδιά μιας κατώτατης, απέναντι στις συνθήκες, στελέχωσης της Εκπαίδευσης και του Δήμου!
ΔΙΑΨΕΥΣΤΕ ΜΑΣ!!!!!»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Τι σημαίνει η λέξη «γλίσχρος»;
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής - Αιτήσεις έως 30/12
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση