δασκαλος
«Η δουλειά μας είναι να διδάσκουμε τους μαθητές που έχουμε. Όχι εκείνους που θα θέλαμε να έχουμε. Ούτε εκείνους που κάποτε είχαμε. Μόνο αυτούς που έχουμε αυτή τη στιγμή. Όλους όμως αυτούς»

Πολλοί είναι οι εκπαιδευτικοί που κάποια φορά είπαν στους μαθητές ενός τμήματος: «είσθε "το χειρότερο τμήμα"». 

Ο δάσκαλος Μάριος Μάζαρης με μία ανάρτησή του επιχειρεί να εξηγήσει τι φταίει τελικά και εκφράζεται με αυτόν τον τρόπο ένας εκπαιδευτικός, καθώς και ποια μπορεί να είναι η λύση σε αυτό το ζήτημα.

 Εμείς απλά θα θυμίσουμε: «Η δουλειά μας είναι να διδάσκουμε τους μαθητές που έχουμε. Όχι εκείνους που θα θέλαμε να έχουμε. Ούτε εκείνους που κάποτε είχαμε. Μόνο αυτούς που έχουμε αυτή τη στιγμή. Όλους όμως αυτούς». (Kevin Maxwell –Αμερικανός παιδαγωγός)

 

Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΜΑΡΙΟΥ ΜΑΖΑΡΗ

«Λίγο πολύ όλοι το έχουμε ακούσει κάποια στιγμή στη σχολική ζωή μας. Είτε γιατί “κάναμε φασαρία”, είτε γιατί κυκλοφόρησε κάποια φήμη για το τμήμα μας, είτε γιατί κάποιος ήθελε να πιστέψουμε στη φράση αυτή. Βοήθησε όμως, ποτέ; Το να πει ένας δάσκαλος κάτι τέτοιο μπορεί να έχει πολλές αφορμές. Οι σχέσεις των παιδιών μεταξύ τους είναι δύσκολες, είναι αδούλευτες και ίσως δεν πρόλαβε ή δεν επένδυσε κάποιος στο να τις βελτιώσει, να τις επαναπροσδιορίσει.

Ο δάσκαλος ίσως είναι προκατειλημμένος και θεωρεί, ότι του έδωσαν ένα δύσκολο τμήμα, είτε γιατί παρουσιάστηκε τελευταίος σ’ ένα σχολείο που είχε ήδη μοιράσει τμήματα ή ο λόγος του δεν είχε προτεραιότητα στην κατανομή τμημάτων. Θεωρεί, ότι έτσι θα κάνει το τμήμα να ταρακουνηθεί, θα κάνει τα παιδιά να νιώσουν τύψεις και ίσως βελτιώσουν τη συμπεριφορά τους ή την καταπιέσουν ακόμα πιο πολύ για να ικανοποιήσουν τα θέλω του δασκάλου. Τι ισχύει όμως;

Σε μεγάλο βαθμό, η παιδαγωγική διαδικασία είναι ζήτημα σχέσεων και σύνδεσης μεταξύ παιδιών και εκπαιδευτικών. Οι σχέσεις και η σύνδεση είναι κυρίως ζήτημα του εκπαιδευτικού. Υπάρχουν δύσκολα τμήματα ή όχι;

Και ΝΑΙ και ΌΧΙ. Κάθε τμήμα έχει παιδιά που χρειάζονται λίγη παραπάνω από την προσοχή μας. Σχεδόν όλα πια έχουν παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα στο σπίτι, έχουν κάποιο σύνδρομο, έρχονται από άλλες χώρες και δεν έχουν μάθει τη γλώσσα, έχουν μαθησιακά προβλήματα.

Το να ψάχνουμε “εύκολα τμήματα” ή “εύκολα παιδιά” υποτιμά εμάς τους ίδιους και προσβάλλει τον επαγγελματισμό μας. Το να λέμε στα παιδιά για “χειρότερα τμήματα” είναι σαν να παραδεχόμαστε, ότι δεν μπορούμε να τα “βγάλουμε πέρα”. Όμως, μπορούμε. Αν δούμε τα παιδιά της τάξης, όχι όμως, απέναντί μας, αλλά δίπλα μας, φανούμε περισσότερο ευέλικτοι και αφιερώσουμε χρόνο στις σχέσεις τους και στη βελτίωση του κλίματος μέσα στην τάξη μας.

Πριν μιλήσουμε για χειρότερα τμήματα ας σκεφτούμε:

Εμείς είμαστε οι καλύτεροι δάσκαλοι; Ας μην φορτώνουμε τύψεις τα παιδιά και κατηγορίες. Ας τα φορτώσουμε με όρεξη να έρχονται με χαρά στο σχολείο και αυτό σε μεγάλο ποσοστό το φτιάχνουμε εμείς.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 01/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα