Με αφορμή την παρακάτω ανακοίνωση:
Πρότυπα-Πειραματικά: Οι εκπαιδευτικοί του Πειραιά απέρριψαν τη μετατροπή πολλών σχολείων
θα ήθελα να μοιραστώ μερικές προσωπικές σκέψεις με το αναγνωστικό κοινό σου.
Ως απόφοιτος του τμήματος ιστορίας του Ιονίου πανεπιστημίου και πατέρας μαθήτριας των Ράλλειων πειραματικών δημοτικών σχολείων Πειραιά, παρόλο που δεν ασκώ από επιλογή το λειτούργημα του εκπαιδευτικού της μέσης εκπαίδευσης η παραπάνω ανακοίνωση των εν δυνάμει συναδέλφων μου προκάλεσε θλίψη και απογοήτευση.
Γράφει η ανακοίνωση «την ενίσχυση της διαφοροποίησης, της κατηγοριοποίησης, της δημιουργίας σχολείων πολλών ταχυτήτων.», άραγε δεν γνωρίζουν ή σκοπίμως αποκρύπτουν ότι στα πειραματικά σχολεία η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με δημόσια κλήρωση και ο κάθε γονιός έχει το δικαίωμα να διεκδίκηση μία θέση για το παιδί του. Ποια διαφοροποίηση ποια κατηγοριοποίηση και ποια αριστεία μπορεί να προάγει η δημόσια κλήρωση στην οποία μπορεί να λάβει μέρος όποιος θέλει.
Ξεχνούν σκοπίμως, μάλλον, οτι σχολεία όπως τα Ράλλεια πειραματικά δημοτικά Πειραιά για να μπορέσουν να εκπληρώσουν τον σκοπό τους για τυχαία επιλογή των μαθητών τους από οποιαδήποτε περιοχή έχουν μέσο της περιφέρειας μισθωμένα σχολικά χωρίς κανένα οικονομικό κριτήριο για τους μαθητές/τριες και για όποια περιοχή δεν είναι εφικτό οι γονείς αποζημιώνονται για τα χιλιόμετρα που κάνουν από το σπίτι στο σχολείο και τούμπαλιν.
Έχουν άραγε λάβει υπ' όψιν τους την μεγάλη αποδοχή που λαμβάνουν τέτοια σχολεία όλων των βαθμίδων από τους γονείς των μαθητών/τριών, αποδοχή που εύκολα κάποιος μπορεί να μετρήσει από τον, κάθε χρόνο, αυξανόμενο αριθμό των αιτήσεων;
Γιατί δεν ρωτούν τους συναδέλφους τους που διδάσκουν σε αυτά τα σχολεία, οι οποίοι επιδιώκουν να κρατήσουν την θέση τους μέσα από την σχετική διαδικασία αξιολόγησης;
Μήπως οι πλειοψηφία των εκπαιδευτικών συναδέλφων τους έχει διαπιστώσει τα οφέλη μέσα από:
- την ενίσχυση του επιστημονικού τους ρόλου, τις ευκαιρίες και τα κίνητρα για επιμόρφωση και αυτοβελτίωση και τη δυνατότητα αξιοποίησης των προσωπικών τους δεξιοτήτων
- τη δημιουργία συστημάτων στήριξης του εκπαιδευτικού έργου σε ένα περιβάλλον συνεργατικής δημιουργικότητας
- τη λειτουργία της εκπαιδευτικής μονάδας με τρόπο που επιτρέπει τη συμμετοχή στις αποφάσεις και τις επιλογές
- την ευελιξία και την ευκαιρία για πειραματισμό εντός θεσμοθετημένου πλαισίου, τη συνεργασία με το πανεπιστήμιο για την εφαρμογή νέων μεθόδων, καθώς και τη δυνατότητα παραγωγής πρωτότυπου περιεχομένου και εκπαιδευτικού υλικού
- τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης
- τη συνέργεια και αλληλοεπίδραση με προπτυχιακούς φοιτητές, τους αυριανούς συναδέλφους τους.
Λαμβάνουν υπ' όψιν τα οφέλη των μαθητών/τριών όπως:
- την ένταξη στον σχολικό πρόγραμμα νέων γνωστικών αντικειμένων και διδακτικών πρακτικών
- τη συμμετοχή σε προγράμματα που προάγουν την εξωστρέφεια και την επαφή με την καινοτομία
- τη συμμετοχή σε ομίλους δημιουργικότητας μετά το πέρας του κανονικού προγράμματος
Σε άλλο σημείο γράφει η ανακοίνωση «Το θεσμικό πλαίσιο έχει προωθήσει την κουλτούρα της αξιολόγησης, της κρίσης των εκπαιδευτικών ανά τακτά χρονικά διαστήματα», μήπως η μη μετατροπή ενός σχολείου σε πειραματικό προωθεί την δημοσιοϋπαλληλική κουλτούρα, που όλοι μας αντιμετωπίζουμε αρκετές φορές στις συναλλαγές με το δημόσιο; Μήπως προάγει την στασιμότητα των εκπαιδευτικών που δεν θα χρειάζεται να συνεχίσουν να ενημερώνονται να εκπαιδεύονται και να αναβαθμίζουν τις γνώσεις τους καθώς στρογγυλοκάθονται στην οργανική τους θέση; Στον ιδιωτικό τομέα, σε όποιο επάγγελμα και να πάρουμε ως παράδειγμα μήπως η αξιολόγηση είναι καθημερινή;
Σε άλλο σημείο αναφέρουν «τις χορηγίες από ιδιωτικούς φορείς» πραγματικά που βρίσκεται το πρόβλημα; Τι πρόβλημα υπάρχει από το έρθει μία εταιρία και να δωρίσει 15 υπολογιστές ή ένα ίδρυμα να δωρίσει ένα απινιδωτή;
Μήπως όλη η ανακοίνωση, που δήθεν έχει σκοπό την προάσπιση των μαθητών/τριών, αποσκοπεί στην προάσπιση συντεχνιακών τους θέσεων όπως αναφέρουν σε άλλο σημείο «δεν υφίσταται οργανικότητα, καταργούνται όλες οι οργανικές θέσεις στη λογική της αμφισβήτησης της μόνιμης εργασίας». Ποια μονιμότητα αμφισβητείται, χάος στο μυαλό των συγγραφέων της ανακοίνωσης. Οι οργανικές, ναι καταργούνται, αλλά αυτό δεν εμποδίζει έναν εκπαιδευτικό του οποίο το σχολείο θα γίνει πειραματικό να διεκδικήσει την θέση μέσα από τις σχετικές διαδικασίας και εάν πλήρη τα κριτήρια θα παραμείνει στο σχολείο, διαφορετικά θα πάρει την οργανική του θέση και θα πάει σε ένα γειτονικό σχολείο, θα πρέπει βέβαια να εξηγήσει στους γονείς του νέου σχολείου του γιατί απέτυχε ή γιατί δεν θέλησε να κριθεί.
Δεν σου κρύβω alfavita η συγκεκριμένη ανακοίνωση μου θύμισε το μπαούλο της γιαγιάς μου, που στην προσπάθεια προστασίας του περιεχόμενό του όταν το άνοιγες μύριζε ναφθαλίνη. Ο κόσμος του AI, οι εργαζόμενοι που εργάζονται από το σπίτι τους σε μια εταιρία που απέχει δεκάδες χιλιόμετρα μακριά, οι επονομαζόμενοι νομάδες, η πραγματική πραγματικότητα που ζούμε οι περισσότεροι από εμάς δεν μας επιτρέπουν τέτοιες ανακοινώσεις να μην μας προκαλούν θλίψη και να μας γεμίζουν απογοήτευση.
Πρέπει όλοι να σταθούμε στο πλευρό ανθρώπων όπως αυτόν που στοχοποιεί η ανακοίνωση, τον ΔΙΔΕ Πειραιά, ο οποίος φαίνεται να θέλει να αλλάξει, να βελτιώσει την κατάσταση.
Χριστόδουλος Μικούσης
Μέλος του ΔΣ του Συλλόγου γονέων & κηδεμόνων Ράλλειων πειραματικών δημοτικών σχολείων Πειραιά
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ