Οι 22 καθηγητές του 4ου Λυκείου Χανίων εκφράζουν την αντίθεσή τους στην απόφαση της κυβέρνησης να μετατρέψει το σχολείο τους σε πειραματικό. Ως βασικούς λόγους της αντίθεσής τους αναφέρουν:
- η απόφαση αυτή δεν έχει ληφθεί με τη συναίνεση της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά με την πίεση του υπουργείου-
- η απόφαση αυτή θα δημιουργήσει προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς θα αναγκάσει εκατοντάδες μαθητές να μεταφερθούν σε άλλα σχολεία
- η απόφαση αυτή υπονομεύει την αξία της δημόσιας εκπαίδευσης.
Δεν είναι οι πρώτοι που παίρνουν μια τέτοια απόφαση, ούτε, βέβαια οι μοναδικοί. Προηγήθηκαν και άλλοι συνάδελφοί τους από άλλα Λύκεια των Χανίων, γονείς, μαθητές, απανωτές κινητοποιήσεις με πολύ κόσμο. Κεντρικό αίτημα, διεκδίκηση, σύνθημα όλων : «Όχι» στη μετατροπή των σχολείων μας σε πειραματικό»
Κοινή ανακοίνωση εξέδωσαν σύλλογοι σχετικά με την πιθανότητα ίδρυσης Πειραματικού Σχολείου στα Χανιά.
Τι συμβαίνει;
Το τελευταίο διάστημα υπάρχει μια μεγάλη αναστάτωση στους μαθητές, τους γονείς αλλά και τους εκπαιδευτικούς του Δήμου Χανίων και αφορά την μετατροπή - κατάργηση κάποιου Γενικού Λυκείου και τη δημιουργία Πειραματικού Λυκείου στη θέση του.
Κι ενώ όλοι θεωρούσαν ότι το θέμα έχει λήξει, όταν στο παρελθόν είχε γίνει και πάλι προσπάθεια κατάργησης του 1ου ΓΕΛ, όπου σύσσωμη η μαθητική κοινότητα είχε βροντοφωνάξει ότι δεν θα ανεχθούμε την κατάργηση του συγκεκριμένου Λυκείου αλλά και κανενός άλλου Λυκείου ως σχολείο της γειτονιάς. Κι ενώ θα έπρεπε να συζητάνε για το χτίσιμο νέων σχολείων καθώς ο συνωστισμός στα περισσότερα Γυμνάσια και Λύκεια του Δήμου έχει φτάσει στο «δεν πάει άλλο», αντί γι’ αυτό έχουμε νέες προσπάθειες του Υπουργείου, που κατά τη συνήθη πρακτική του αφήνει να διαρρεύσουν πρώτα ως φήμες, για να επαναφέρει το θέμα της ίδρυσης Πειραματικού Λυκείου. Και πάλι όμως, όχι ως ένα νέο σχολείο, αλλά μετατρέποντας-καταργώντας ένα υφιστάμενο (από αυτά που δεν περισσεύουν), αυτή τη φορά το 4ο ΓΕΛ (Πριν έκαναν λόγο για το 1ο ΓΕΛ, μετά στόχευσαν το 2ο ΓΕΛ ).
«Είναι αδιανόητο τρία χρόνια μετά την ίδρυση του Πειραματικού Γυμνασίου, να μην υπάρχει μέριμνα και σχεδιασμός για τη στέγαση του Πειραματικού Λυκείου και σήμερα, στο παρά πέντε, οι αρμόδιοι φορείς να προσπαθούν να καλύψουν τη δική τους ολιγωρία καταφεύγοντας στην εύκολη λύση, να καταργήσουν δηλαδή ένα υφιστάμενο λύκειο της πόλης, της αντίστοιχης γειτονιάς, προκειμένου να στεγάσουν το Πειραματικό Λύκειο, διαταράσσοντας συνολικά τη σχολική κοινότητα των Χανίων», τονίζει η ανακοίνωση γονέων, εκπαιδευτικών και της ΕΛΜΕ.
Σωστά σημειώνει στα haniotika-nea.gr η Μαρία Μαράκη, φιλόλογος και πρώην Λυκειάρχης: Φως και ελπίδα της γειτονιάς τα σχολεία της, αποτελούν τοπόσημα για την ευρύτερη περιοχή, ενισχύουν τον κοινωνικό ιστό και βοηθούν στη δημιουργία του απαραίτητου ανθρωποκεντρικού περιβάλλοντος της κοινότητας. Άρρηκτα δεμένα επίσης με την ιστορία του τόπου και τη συνέχεια της ζωής στις τοπικές κοινωνίες, συντελούν στη διαμόρφωση της συλλογικής μνήμης μέσα από κοινούς κώδικες αξιών, εμπειριών και βιωμάτων και δυναμώνουν την κοινωνία των πολιτών. Ειδικότερα στην εποχή της αποξένωσης που διανύουμε τα σχολεία της γειτονιάς, αποτελούν γέφυρα επικοινωνίας των ανθρώπων της, καθώς μέσα από τη λειτουργία τους γίνονται εστίες φιλίας γονέων και παιδιών, αλλά και αφορμή να γνωρισθούν οι καινούριοι κάτοικοι μεταξύ τους. Αυτοί αλλά και άλλοι πρακτικοί λόγοι που αφορούν στην εξοικονόμηση χρόνου και δυνάμεων από την πλευρά των γονιών και των παιδιών, αλλά και στο αίσθημα μεγαλύτερης ασφάλειας που νιώθουν οι γονείς για τα παιδιά τους, όταν φοιτούν στο σχολείο της γειτονιάς, έχουν ως αποτέλεσμα οι γονείς στην πλειονότητά τους να υπερασπίζονται το δημόσιο σχολείο της περιοχής τους, ως καθολικό μορφωτικό αγαθό.
Φυσικό επακόλουθο όλων αυτών, είναι η κοινωνική αντίδραση που παρατηρείται, κάθε φορά που η λειτουργία ενός σχολείου σε μια περιοχή, κινδυνεύει με κατάργηση ή μετατροπή σε άλλο τύπο σχολείου, μη προσβάσιμου για όλα τα παιδιά της αντίστοιχης βαθμίδας.
Στο πλαίσιο μάλιστα αυτού του πνεύματος ερμηνεύεται και η έντονη αναστάτωση που έχει προκληθεί στην εκπαιδευτική κοινότητα της πόλης μας μπροστά στο ενδεχόμενο το Πειραματικό Λύκειο που αναμένεται να ιδρυθεί σε αυτή , ως συνέχεια του ήδη υπάρχοντος Πειραματικού Γυμνασίου, να στεγαστεί στη θέση οποιουδήποτε άλλου Γενικού Λυκείου με την κατάργηση αυτού. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι παρόμοιες αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας παρατηρούνται τα δύο τελευταία χρόνια και σε άλλες περιοχές της χώρας μας σε αρκετές περιπτώσεις, όταν επιχειρείται συμβατικά σχολεία να μετατραπούν σε πειραματικά ή πρότυπα.
Ωστόσο το γεγονός ότι όλα τα σχολεία του Δήμου Χανίων, είναι απολύτως οριακά, ως προς τη χωρητικότητα του μαθητικού δυναμικού, δεν αφήνει περιθώρια για μια τέτοια λύση, γιατί κανένα σχολείο δεν περισσεύει, τόσο στο κέντρο, όσο και στις περιαστικές περιοχές.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη