Τεχνητή νοημοσύνη και Εκπαίδευση: «Αλλάζει ο ρόλος των δασκάλων»
«Οι δάσκαλοι του μέλλοντος θα είναι CEOs της τάξης και όχι πηγές απεριόριστης γνώσης»

Την ενίσχυση της εκπαίδευσης μέσω της τεχνητής νοημοσύνης κρίνει αναγκαία ο στρατηγικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της Wolfram Group και ιδρυτής της computerbasedmath.org, Conrad Wolfram στο 1ο ΜΙΤ EmTech Europe στην Ελλάδα, του συνεδρίου του MIT Technology Review που ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2024 στο Μέγαρο Μουσικής,.

 «Η εκπαίδευση πρέπει να μεταρρυθμιστεί για την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης», επισήμανε.

«Δεν θέλουμε να ανταγωνιστούμε μια μηχανή γιατί θα χάσουμε», πρόσθεσε. Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στο τρέχον υπολογιστικό χάσμα (computational divide) στον πληθυσμό, το οποίο αποτελεί πηγή ανισότητας και το οποίο πρέπει να μειώσουμε τα επόμενα χρόνια, κινούμενοι προς την κατεύθυνση οικοδόμησης μιας «οικονομίας υπολογιστικής γνώσης».

Η υπολογιστική Παιδεία για όλους τη δεκαετία του 2020 θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα, όπως αποτέλεσε ο αλφαβητισμός πληθυσμών στις αρχές του 19ου αιώνα.

Όπως τόνισε, το AI θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να προσεγγίσουμε όλα τα μαθήματα.

Μάλιστα, η μεταρρύθμιση των μαθηματικών για την υπολογιστική εποχή –έστω με καθυστέρηση 30 χρόνων– θα μπορούσε να είναι πρότυπο για τις μεταρρυθμίσεις που θα χρειαστούν στο μέλλον σε όλα τα μαθήματα. «Είναι σημαντικό να μην επαναλάβουμε τα λάθη που κάνουμε στα μαθηματικά σε όλο το πρόγραμμα σπουδών», είπε. Οι μεγάλες αλλαγές που έρχονται θα είναι απελευθερωτικές, δίνοντας πολύ μεγαλύτερη επιλογή αντικειμένων στους μαθητές. «Δεν θα χρειαζόμαστε έναν δάσκαλο σε τοπικό επίπεδο που να έχει εμπειρία σε ένα συγκεκριμένο μάθημα για να μπορούμε να προσφέρουμε στους μαθητές αυτό το αντικείμενο» συμπλήρωσε.

 Στη συζήτηση που ακολούθησε με τη δημοσιογράφο της «Καθημερινής» και του Moneyreview.gr  Θέλμα Χατζηαθανασίου, ο κ. Wolfram μίλησε για τον ρόλο που διατηρεί το ανθρώπινο στοιχείο στην εκπαίδευση.

«Θα υπάρχει χώρος για τους δασκάλους. Ο ρόλος των δασκάλων είναι εκείνος που αλλάζει», υποηράμμισε.  «Οι δάσκαλοι του μέλλοντος θα είναι CEOs της τάξης και όχι πηγές απεριόριστης γνώσης», επισήμανε. «Θα χρειαζόμαστε ανθρώπους για να μας βοηθούν σε ορισμένες από τις πτυχές που η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να κάνει καλά» κατέληξε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

συνοδος
Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας διοργανώνει την 108η Σύνοδο Πρυτάνεων από τις 6 έως και τις 9 Μαΐου 2025
Οι επικεφαλής των 24 δημόσιων ΑΕΙ θα συζητήσουν κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν τα ελληνικά πανεπιστήμια
Το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας διοργανώνει την 108η Σύνοδο Πρυτάνεων από τις 6 έως και τις 9 Μαΐου 2025
ΠΑΣΟΚ
Για μια Παιδεία με ισότητα, πρόσβαση και κοινωνική ευαισθησία
Η Πολιτεία οφείλει να στηρίζει την κινητικότητα, την ισότιμη πρόσβαση και την αξιοπρέπεια των εργαζομένων στην εκπαίδευση, όχι να δημιουργεί νέους...
Για μια Παιδεία με ισότητα, πρόσβαση και κοινωνική ευαισθησία
SXOLEIO
Πρωτομαγιά: Ποιοι μαθητές σχολείων της Αττικής «κερδίζουν» τετραήμερο ξεκούρασης;
Αυτή την εβδομάδα, ορισμένοι μαθητές σχολείων της Αττικής θα απολαύσουν ένα τετραήμερο ξεκούρασης
Πρωτομαγιά: Ποιοι μαθητές σχολείων της Αττικής «κερδίζουν» τετραήμερο ξεκούρασης;
βιβλία
ΣΕΠΕ Ικαρίας- Φούρνων: Καμία θέση για εκβιασμούς στην εκπαίδευση – Η αξιολόγηση δεν θα περάσει
ΣΕΠΕ Ικαρίας & Φούρνων: Σχετικά με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
ΣΕΠΕ Ικαρίας- Φούρνων: Καμία θέση για εκβιασμούς στην εκπαίδευση – Η αξιολόγηση δεν θα περάσει