σχολεία
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/INTIME NEWS
Ανακοίνωση από τον ΣΕΠΕ Αμαρουσίου - «Ο Δήμος Κηφισιάς να αναλάβει τις ευθύνες του»

Με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με οικοδομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το 3ο Δημοτικό Σχολείο Κηφισιάς.

«Από τον προηγούμενο μήνα και για διάστημα 20 και πλέον ημερών τα παιδιά της Α και Β τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Κηφισιάς κυκλοφορούσαν σε σχολικούς χώρους ακατάλληλους και επικίνδυνους για τη σωματική τους ακεραιότητα», τονίζει η ανακοίνωση.

Το πρόβλημα εντοπίστηκε στην ψευδοροφή, η οποία είχε βλάβη που είτε προκλήθηκε είτε αποκαλύφθηκε κατά τις εργασίες ηχητικής εγκατάστασης στο κτίριο.

H ανακοίνωση

«Κατόπιν επικοινωνίας που είχαμε με την Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων του Δήμου Κηφισιάς και τον Διευθυντή του 3ου Δημοτικού Σχολείου Κηφισιάς πληροφορηθήκαμε τα εξής: 

  • Από τον προηγούμενο μήνα και για διάστημα 20 και πλέον ημερών τα παιδιά της Α και Β τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Κηφισιάς κυκλοφορούσαν σε σχολικούς χώρους ακατάλληλους και επικίνδυνους για τη σωματική τους ακεραιότητα.
  • Ο λόγος επικινδυνότητας εντοπίστηκε σε εμφανή βλάβη της ψευδοροφής που είτε προκλήθηκε είτε αποκαλύφθηκε κατά τις εργασίες ηχητικής εγκατάστασης στο κτίριο.
  • Η διαρκής πίεση του Διευθυντή και του Συλλόγου Γονέων του σχολείου προς τον Δήμο Κηφισιάς κινητοποίησε την Τεχνική Υπηρεσία προς αυτοψία του χώρου (μετά από 23 ημέρες!), οπότε και κρίθηκε επείγουσα η επισκευή.
  • Ο εν λόγω σχολικός χώρος αποκλείστηκε και κλήθηκε για την επισκευή ο ίδιος εργολάβος που είχε αναλάβει και την κατασκευή του έργου το οποίο αποπερατώθηκε(;) μόλις πριν από 1,5 χρόνο.
  • Μετά την επισκευή δεν έχει γίνει παραλαβή του έργου από την Τεχνική Υπηρεσία ή από άλλο αρμόδιο φορέα.

Με άλλα λόγια, όχι μόνο άργησε να αντιμετωπιστεί ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα αλλά και μετά την αντιμετώπισή του κανένας δεν είναι σε θέση να ελέγξει την επισκευή και να πιστοποιήσει την ασφάλεια του χώρου για τους μικρούς μαθητές και τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς. 

Το γεγονός αυτό εγείρει την ανησυχία της Διεύθυνσης του Σχολείου αλλά και των γονέων που ανακαλούν κακοτεχνίες της ίδιας εργολαβίας και αμφισβητούν την αξιοπιστία της κατασκευής και των εργασιών επισκευής. 

Γεννιούνται κατά τη γνώμη μας τα εξής εύλογα ερωτήματα: 

  • Είναι οι γονείς ή ο Διευθυντής του σχολείου αρμόδιοι να αναλάβουν την ευθύνη της σωστά εκτελεσμένης επισκευής ώστε να κρίνουν ασφαλές το κτίριο και να επιτρέψουν τη χρήση του από μαθητές;
  • Για κάθε έργο, μικρό ή μεγάλο, σημαντικό ή επουσιώδες, δεν υπάρχει πάντα ένας εντολέας, ένας επιβλέπων και ένας παραλαμβάνων;
  • Υπάρχει πρωτόκολλο παραλαβής του γενικότερου έργου της ενεργειακής αναβάθμισης του σχολείου, στα πλαίσια του οποίου μπήκε η ψευδοροφή κι η κατασκευή αυτή συνάδει με τις απαιτήσεις και τις προδιαγραφές του έργου;
  • Το έγγραφο του εργολάβου περί καλής εκτέλεσης με διετή εγγύηση κατασκευής προφανώς καλύπτει νομικά τον Δήμο. Είναι όμως αρκετό για έναν Διευθυντή ή για τους γονείς μιας σχολικής κοινότητας;  Είναι σε θέση οι τελευταίοι, χωρίς να έχουν τεχνική γνώση αλλά και χωρίς να είναι παρόντες σε οποιαδήποτε εργασία, να αρκεστούν στη διαβεβαίωση ενός συνεργείου για την ασφάλεια των παιδιών τους;
  • Μπορούν απλά πιστοποιητικά υλικών (που φαίνεται να ζητούνται προς απόδειξη της ποιότητας κατασκευής) να εξασφαλίζουν την ορθή και ασφαλή τοποθέτηση αυτών;
  • Ποιος είναι σε θέση να θεωρήσει υπερβολική και αδικαιολόγητη την ανησυχία των γονέων για την ασφάλεια των παιδιών τους; Πόσα γεγονότα συμβαίνουν καθημερινά που αποδεικνύουν ότι πρέπει να είμαστε σε διαρκή επαγρύπνηση;
  • Αν ένας έλεγχος μπορεί να γίνει για να μειωθούν στο ελάχιστο οι πιθανότητες ενός τραυματισμού, ποιος ο λόγος να γίνεται τόση συζήτηση και όχι ο ίδιος ο έλεγχος;

Εν κατακλείδι οι γονείς και ο Διευθυντής του σχολείου είναι αναρμόδιοι να κρίνουν τις εργασίες που γίνονται στο σχολικό κτίριο και να αναλάβουν την ευθύνη καθώς δεν λειτουργούν ούτε σαν εντολείς, ούτε σαν επιβλέποντες αλλά ούτε και σαν παραλήπτες του έργου.  Επίσης οποιοσδήποτε τεχνικός φορέας του Δήμου είναι στελεχωμένος με το προσωπικό που μπορεί να αναλάβει τους αντίστοιχους ρόλους, να τους εκτελέσει απρόσκοπτα, να επικυρώσει εγγράφως τα σχετικά αποτελέσματα και να εγγυηθεί την ασφάλεια των παιδιών.  Αλλά ακόμα και σε περίπτωση που ο Δήμος δεν διαθέτει το κατάλληλο προσωπικό προκειμένου να προχωρήσει στον απαιτούμενο έλεγχο, θα πρέπει να καλέσει την Περιφέρεια, την οικεία ΥΔΟΜ, την ΚΤΥΠ ή όποιον άλλο φορέα μπορεί να ανταποκριθεί. 

  Το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου καλεί τον Δήμο Κηφισιάς να αναλάβει άμεσα τις ευθύνες που του αναλογούν και να προβεί στην αποκατάσταση των βλαβών στο κτηριακό συγκρότημα του 3ου Δημοτικού Σχολείου Κηφισιάς παρέχοντας εγγυήσεις για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.

Στηρίζουμε και συμμετέχουμε στην παράσταση διαμαρτυρίας που διοργανώνει ο  Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου Δημοτικού σχολείου Κηφισιάς στο Δημοτικό Συμβούλιο της Κηφισιάς την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου κι ώρα 19:30.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες