Επιστολή από την Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Ηρακλείου Αττικής εκφράζει την αντίθεσή της για τον διαγωνισμό PISA, κάτι που αναμένεται να «οδηγήσει στην αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών, με γνώμονα την κατηγοριοποίηση των σχολείων, των συγχωνεύσεων και στο πιθανό κλείσιμό τους».
«Θεωρούμε υποκριτικό από πλευράς του υπουργείου να διεξάγονται διαγνωστικές εξετάσεις Pisa σε σχολεία τα οποία μέχρι πρόσφατα είχαν λειτουργικά εκπαιδευτικά κενά, σε σχολεία τα οποία οι οροφές καταρρέουν πάνω στα κεφάλια των παιδιών, σχολεία που λειτουργούν σχεδόν κατά το ήμισυ με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και στο πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού συστήματος το οποίο αφήνει μαθητές εκτός των σχολών επιλογής τους επειδή δεν έπιασαν την ελάχιστη βάση εισαγωγής σε μαθήματα τα οποία δεν διδάσκονται», τονίζει ο Σύλλογος.
Η επιστολή
«Εκφράζουμε την αντίθεσή μας στην πραγματοποίηση των πιλοτικών εξετάσεων της Διεθνούς Έρευνας PISA για την προετοιμασία των εξετάσεων PISA 2025 από τις 8 έως τις 26 Απριλίου που θα οδηγήσει στην αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών, με γνώμονα την κατηγοριοποίηση των σχολείων, των συγχωνεύσεων και στο πιθανό κλείσιμό τους.
Ένας τέτοιου τύπου διαγωνισμός κατηγοριοποιεί και ενθαρρύνει έναν στείρο ανταγωνισμό και τελικά οδηγεί στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Έχει αποδειχθεί ότι στις χώρες που εφαρμόστηκε όξυνε τις κοινωνικές ανισότητες, αφού γίνεται διαχωρισμός των μαθητών και διοχέτευση αυτών που προέρχονται από τα πιο χαμηλά κοινωνικά στρώματα σε σχολεία υποβαθμισμένα, με περιεχόμενο πιο προσιτό στο επίπεδό τους, στο όνομα της «θετικής διάκρισης».
Θεωρούμε υποκριτικό από πλευράς του υπουργείου να διεξάγονται διαγνωστικές εξετάσεις Pisa σε σχολεία τα οποία μέχρι πρόσφατα είχαν λειτουργικά εκπαιδευτικά κενά, σε σχολεία τα οποία οι οροφές καταρρέουν πάνω στα κεφάλια των παιδιών, σχολεία που λειτουργούν σχεδόν κατά το ήμισυ με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και στο πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού συστήματος το οποίο αφήνει μαθητές εκτός των σχολών επιλογής τους επειδή δεν έπιασαν την ελάχιστη βάση εισαγωγής σε μαθήματα τα οποία δεν διδάσκονται.
Δε θα επιτρέψουμε οι εξετάσεις να χρησιμοποιούνται για να διαχωρίζονται οι μαθητές. Δε θέλουμε ένα σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, ένα σχολείο που θα σηκώνει τεράστια εμπόδια απέναντι σε αυτά τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν. Θέλουμε ένα σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα όλους τους μαθητές, θα τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσοι το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους. Αυτό το σχολείο είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με την πολιτική της κυβέρνησης και τους σχεδιασμούς της ΕΕ. Είναι χρέος μας απέναντι στα παιδιά μας να αντισταθούμε σε αυτό.
Εδώ και τώρα απαιτούμε από το ΥΠΑΙΘΑ να σταματήσει κάθε διαδικασία που σχετίζεται.
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ και συμμετέχουμε στην αυριανή κινητοποίηση της Δ΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής στο 3ο Λύκειο Ηρακλείου Αττικής στις 8:15 π.μ. για να μην γίνουν για ακόμη μια φορά τα παιδιά μας πειραματόζωα, για να μην μετατραπεί η γνώση και η αξία της για το παιδί σε μετρήσιμη δεξιότητα ή multiple choice. Δεν θα φορτώσουμε στα παιδιά μας την ευθύνη για τα κακώς κείμενα της πολύπαθης εκπαίδευσης.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη