Εξετάσεις PISA
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά για τις εξετάσεις PISA

Ανοιχτή επιστολή της ΕΛΜΕ Πειραιά προς του γονείς εξηγεί τι ισχύει με τον διαγωνισμό PISA και τι πρεσβεύει.

«Οι εξετάσεις της PISA διεξάγονται κάθε τρία χρόνια ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ (Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη). Όπως μας πληροφορεί σε σχετικό βίντεο η ιστοσελίδα του ΙΕΠ (Ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου) «Η PISA είναι πνευματικό παιδί του ΟΟΣΑ και είναι ένα εργαλείο, προκειμένου οι βέλτιστες πρακτικές που υπάρχουν στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ να γενικευτούν και να υιοθετηθούν στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά προγράμματα». Για να καταλάβουμε τι εννοούν με τον όρο ‘’βέλτιστες πρακτικές’’ αρκεί να θυμίσουμε ότι ο ΟΟΣΑ είναι ο οργανισμός που υποστηρίζει ότι στην Ελλάδα έχουμε λίγους μαθητές στην τάξη και πρέπει να υπάρχουν περισσότεροι (!), ότι έχουμε πολλά σχολεία και πρέπει να γίνουν συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων (!), ότι έχουμε πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς, παρά τα χιλιάδες κενά κάθε σχολική χρονιά, και άλλα παρόμοια», αναφέρει η ΕΛΜΕ μεταξύ άλλων.

Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός αποτελεί ακόμα ένα μέτρο που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών.

Η ανακοίνωση

«Αγαπητοί γονείς,

Όπως πιθανά έχετε ενημερωθεί, από 8 έως 26 Απρίλη κάποιοι από τους μαθητές των σχολείων μας θα εξεταστούν στα πλαίσια του διαγωνισμού ‘’PISA’’. Ο διαγωνισμός αυτός δεν είναι κάτι νέο. Γίνεται εδώ και χρόνια σε διεθνές επίπεδο. Τα προηγούμενα χρόνια έγινε προσπάθεια να επιβληθεί και στην Ελλάδα για μαθητές ΣΤ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου, βρίσκοντας απέναντι όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Τώρα δοκιμάζεται σε μαθητές ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Το έργο είναι χιλιοπαιγμένο και πλέον έχουμε αρκετή πείρα, τόσο από τις (αντι)εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις της χώρας μας όσο και της ΕΕ, για το πού οδηγούν τέτοιου είδους εξετάσεις.

Οι εξετάσεις της PISA διεξάγονται κάθε τρία χρόνια ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ (Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη). Όπως μας πληροφορεί σε σχετικό βίντεο η ιστοσελίδα του ΙΕΠ (Ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου) «Η PISA είναι πνευματικό παιδί του ΟΟΣΑ και είναι ένα εργαλείο, προκειμένου οι βέλτιστες πρακτικές που υπάρχουν στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ να γενικευτούν και να υιοθετηθούν στα υπόλοιπα εκπαιδευτικά προγράμματα». Για να καταλάβουμε τι εννοούν με τον όρο ‘’βέλτιστες πρακτικές’’ αρκεί να θυμίσουμε ότι ο ΟΟΣΑ είναι ο οργανισμός που υποστηρίζει ότι στην Ελλάδα έχουμε λίγους μαθητές στην τάξη και πρέπει να υπάρχουν περισσότεροι (!), ότι έχουμε πολλά σχολεία και πρέπει να γίνουν συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων (!), ότι έχουμε πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς, παρά τα χιλιάδες κενά κάθε σχολική χρονιά, και άλλα παρόμοια!

Τέτοιου τύπου εξετάσεις έχουν σαν στόχο την κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών. Η απάντηση του ΟΟΣΑ, της ΕΕ αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στις ανισότητες και στην αποτύπωσή τους στα αποτελέσματα των διαγνωστικών εξετάσεων, είναι ο διαχωρισμός των μαθητών και η διοχέτευση αυτών που προέρχονται από τα πιο χαμηλά κοινωνικά στρώματα σε σχολεία υποβαθμισμένα. Έχει αποδειχθεί σε όλες τις χώρες που εφαρμόστηκε, ότι αυτή η τακτική όχι μόνο δε βοηθά στη γνωστική ανάπτυξη αυτών των μαθητών, όχι μόνο δε λειαίνει τις ταξικές ανισότητες, όπως οι ίδιοι ευαγγελίζονται, αλλά τις παγιώνει. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι, σε πολλές Πολιτείες των ΗΠΑ, οι μαθητές τοποθετούνται σε τμήματα στο Δημοτικό Σχολείο με βάση την επίδοσή τους στη γραφή και την ανάγνωση… και εννιά στους δέκα μαθητές που τοποθετούνται στο χαμηλό επίπεδο, παραμένουν και αποφοιτούν από αυτό. Γι’ αυτή την προοπτική ανοίγουν δρόμο!

Με τέτοιου είδους κλίμακες και «διαγωνισμούς» ανοίγουν σήμερα το δρόμο ώστε, σε συνδυασμό με την εφαρμογή της λεγόμενης «αξιολόγησης», να βαθμολογήσουν και να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία, να δημιουργήσουν σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων. Δεν επιδιώκουν να βελτιώσουν το μορφωτικό επίπεδο των μαθητών μας.

Κανένα σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί αν δεν ικανοποιούνται αυτά που χρόνια τώρα και εσείς οι γονείς και οι μαθητές μας και εμείς οι εκπαιδευτικοί διεκδικούμε: Σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια, λιγότερα παιδιά στην τάξη, μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, δομές που θα υποστηρίζουν τις ειδικές ανάγκες των μαθητών μας, γενναία χρηματοδότηση, βιβλία και προγράμματα σπουδών που θα  κάνουν τα παιδιά να αγαπούν τη γνώση.

Εμείς από τη δική μας πλευρά, καταγγέλλουμε αυτούς τους σχεδιασμούς. Σαν ΕΛΜΕ, καλούμε σε συμμετοχή σε στάση εργασίας κατά τις ώρες και ημέρες διεξαγωγής του διαγωνισμού. Από το ίδιο το θεσμικό πλαίσιο, ενημερώνουμε πως ο γονιός έχει τη δυνατότητα να μην συμφωνήσει στην συμμετοχή του παιδιού του στις εξετάσεις PISA.

Γιατί θέλουμε ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα και ουσιαστικά, που δε «θα διδάσκει για το τεστ». Γιατί δε θέλουμε να γίνει και ο διαγωνισμός PISA άλλος ένας τρόπος που θα χωρίζει σε κατηγορίες μαθητές και σχολεία, που θα ανοίγει το δρόμο για ακόμα περισσότερες αντιεκπαιδευτικές πολιτικές. Εμείς είμαστε εκπαιδευτικοί όλων των παιδιών, χωρίς διακρίσεις σε ‘’καλούς’’ και ‘’κακούς’’, με ιδιαίτερη έγνοια για τους μαθητές ‘’του τελευταίου θρανίου’’! Σκοπός μας είναι η μόρφωση όλων των παιδιών του λαού του Πειραιά, να κάνουμε τα παιδιά να αγαπήσουν την γνώση, γενικά η συμβολή μας στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών μας!

Αυτή η πάλη μας, ενάντια στο κατηγοριοποιημένο σχολείο της αγοράς της ΕΕ, για ένα σχολείο που θα είναι για όλα τα παιδιά, είναι που κάνει την κυβέρνηση και την διοίκηση να μας απειλεί, να μας διώκει, να μας σέρνει στα δικαστήρια με αφορμή την ‘’αξιολόγηση’’ και όχι μόνο. Εμείς οι εκπαιδευτικοί σας, οι εκπαιδευτικοί των παιδιών σας, με ψηλά το κεφάλι και με μόνη έγνοια τους μαθητές μας, που είναι και δικά μας παιδιά, σας καλούμε να παλέψουμε μαζί για ένα σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει, για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας!»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες