Αναστάσιος Φιλαλήθης
«Το ερευνητικό και δημοσιευμένο έργο του επικεντρώθηκε στις υπηρεσίες υγείας, την εκτίμηση των αναγκών υγείας, την πολιτική υγείας, την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και την Ιατρική Εκπαίδευση»

Έφυγε από τη ζωή ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης, Αναστάσιος Φιλαλήθης, και ο χαμός του σκόρπισε θλίψη στην ακαδημαϊκή κοινότητα.

Ποιος ήταν ο Αναστάσιος Φιλαλήθης

Ο Αναστάσιος Φιλαλήθης υπηρέτησε στον Τομέα Κοινωνικής Ιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης (ΠΚ) και διετέλεσε Διευθυντής του Εργαστηρίου Προγραμματισμού Υγείας του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Ηρακλείου. Συνέβαλε στη διαμόρφωση του Πρώτου Προγράμματος Σπουδών της Ιατρικής Σχολής του ΠΚ.

Υπηρέτησε ως Σύμβουλος στο Υπουργείο Υγείας από την εποχή του Σπύρου Δοξιάδη και του Γιώργου Γεννηματά και υπήρξε βασικός συντελεστής στη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για το Εθνικό Σύστημα Υγείας στην Ελλάδα.

Δίδαξε σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) της Δημόσιας Υγείας, της Βιοηθικής και της Γενικής Ιατρικής και υπήρξε ο πρώτος Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Δημόσια Υγεία και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας» της Ιατρικής Σχολής του ΠΚ.

Το ερευνητικό και δημοσιευμένο έργο του επικεντρώθηκε στις υπηρεσίες υγείας, την εκτίμηση των αναγκών υγείας, την πολιτική υγείας, την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και την Ιατρική Εκπαίδευση.

Το 2010-2011 διετέλεσε Αντιπρύτανης Υποδομών και Φοιτητικής Μέριμνας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Επίσης, υπήρξε σύμβουλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Τις τελευταίες τρεις και πλέον δεκαετίες ο Αναστάσιος υπήρξε από τους βασικούς συντελεστές ίδρυσης και λειτουργίας δύο σημαντικών μεταρρυθμιστικών πρωτοβουλιών στο χώρο της Παιδείας και της Ανάπτυξης -την Κίνηση Πανεπιστημιακής Αναβάθμισης [ΚΙΠΑΝ] και την Πρωτοβουλία για την Παιδεία και την Ανάπτυξη [ΠΡΩΠΑΙΔΕΙΑ].

Αποχαιρετισμός  στον  Αναστάσιο Φιλαλήθη από την Πρωτοβουλία για Παιδεία και Ανάπτυξη

Εκφράζουμε προς τους οικείους και φίλους τη βαθύτατη θλίψη μας για την απώλεια του Αναστασίου Φιλαλήθη, μιας φωτεινής παρουσίας στον ακαδημαϊκό αλλά και γενικότερα το δημόσιο βίο της χώρας μας, που έδωσε περιεχόμενο και ουσία σε πολλές πρωτοβουλίες για την Παιδεία, την Υγεία και την Κοινωνική Αλληλεγγύη.

Ο Αναστάσιος Φιλαλήθης υπηρέτησε στον Τομέα Κοινωνικής Ιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης[ΠΚ] και διετέλεσε Διευθυντής του Εργαστηρίου Προγραμματισμού Υγείας του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Ηρακλείου. Συνέβαλε στη διαμόρφωση του Πρώτου Προγράμματος Σπουδών της  Ιατρικής Σχολής του ΠΚ.

Υπηρέτησε ως Σύμβουλος στο Υπουργείο Υγείας από την εποχή του Σπύρου Δοξιάδη και του Γιώργου Γεννηματά καιυπήρξε βασικός συντελεστής  στη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για το Εθνικό Σύστημα Υγείας στην Ελλάδα.

Δίδαξε σε  Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) της Δημόσιας Υγείας, της Βιοηθικής και της Γενικής Ιατρικής και υπήρξε ο πρώτος Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Δημόσια Υγεία και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας» της Ιατρικής Σχολής του ΠΚ.

Το ερευνητικό και δημοσιευμένο έργο του επικεντρώθηκε στις υπηρεσίες υγείας, την εκτίμηση των αναγκών υγείας, την πολιτική υγείας, την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και την Ιατρική Εκπαίδευση.

Το 2010-2011 διετέλεσε Αντιπρύτανης Υποδομών και Φοιτητικής Μέριμνας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Επίσης, υπήρξε σύμβουλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Τον Αναστάσιο Φιλαλήθη τον χαρακτήριζαν έντονα οι προοδευτικές – μεταρρυθμιστικές αντιλήψεις, η εντιμότητα, η αξιοπρέπεια και η συστηματική και σκληρή δουλειά. OΑναστάσιο ήταν επίσης ένας βαθιά ευγενικός χαρακτήρας, ανεκτικός κι επιεικής με τους άλλους, ένας άνθρωπος λιγόλογος κι ουσιαστικός, με μια μοναδική ικανότητα επικοινωνίας με τα παιδιά και τους φοιτητές του και με εξαιρετική αίσθηση του χιούμορ. Όσοι από μας, συνάδελφοι και φοιτητές, συνεργαστήκαμε μαζί του, θα θυμόμαστε τον ακαδημαϊκό δάσκαλο με τον μειλίχιο χαρακτήρα και το απαράμιλλο ήθος.Είναι αξιοσημείωτοότι κοντά σε όλες τούτες τις αρετές,  πρέπει να προστεθεί και μια ακόμη: ήταν πάντα παρών.

Τις τελευταίες τρεις και πλέον δεκαετίες ο Αναστάσιος υπήρξε από τους βασικούς συντελεστές ίδρυσης και λειτουργίας δύο σημαντικών μεταρρυθμιστικών πρωτοβουλιών στο χώρο της Παιδείας και της Ανάπτυξης -την Κίνηση Πανεπιστημιακής Αναβάθμισης [ΚΙΠΑΝ] και την Πρωτοβουλία για την Παιδεία και την Ανάπτυξη [ΠΡΩΠΑΙΔΕΙΑ]. Οι ιδέες και το έργο που προσέφερε, έχουν αφήσει ανεξίτηλο το αποτύπωμα τους σε πολλές πτυχές των δραστηριοτήτων των οργανώσεων αυτών καθώς και στον  ευρύτερο χώρο δράσης αυτών.

Είναι σίγουρο ότι σήμερα το Ελληνικό Πανεπιστήμιο και οι Έλληνες πανεπιστημιακοί είναι πιο φτωχοί!

Είμαστε σίγουροι, όμως, ότι οι ιδέες, που ανέπτυξε και καλλιέργησε συστηματικά και διαχρονικά ο Αναστάσιος Φιλαλήθης, θα υπηρετήσουν τους κοινούς μας στόχους!

Αναστάσιε, καλέ μας φίλε, καλό ταξίδι …

Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου

Καθηγητής Νικόλαος Μ. Σταυρακάκης             Καθηγητής Ιωάννης Κουτεντάκης

Πρόεδρος                                                           Γενικός Γραμματέας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

asthenis.png
Λήμνος: Πήγε με έντονους πόνους στην κοιλιά στο νοσοκομείο και μετά έστειλε 25 πιτόγυρα
Λήμνος: Ασθενής πήγε με έντονους πόνους στην κοιλιά στο νοσοκομείο και μετά έστειλε 25 πιτόγυρα
Λήμνος: Πήγε με έντονους πόνους στην κοιλιά στο νοσοκομείο και μετά έστειλε 25 πιτόγυρα
foto_education_2.jpg
Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών: Διαδικασία τοποθέτησης σε λειτουργικά κενά
Βήμα-βήμα η διαδικασία τοποθέτησης των εκπαιδευτικών σε λειτουργικά κενά – Ενημέρωση από τον αιρετό ΠΥΣΠΕ Α’ Αθήνας Τάκη Ρουμπή
Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών: Διαδικασία τοποθέτησης σε λειτουργικά κενά