Σχολική αίθουσα
Ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ

Με ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ αναφέρει ότι συλλογικότητες από τη δημόσια εκπαίδευση ενεργοποιούνται για την απαράδεκτη, προκλητική και μεροληπτική μεταχείριση των προερχόμενων από την ιδιωτική εκπαίδευση αναπληρωτών.

«‘Ένα από τα βασικά αιτήματα της Ομοσπονδίας την τελευταία πενταετία είναι η κατάργηση της ρύθμισης της προαναφερθείσας διάταξης. Επειδή όμως δεν τρέφουμε αυταπάτες και γνωρίζουμε ότι απέναντί μας έχουμε ισχυρούς «αντιπάλους», ζητούμε, εάν δεν καταργηθεί η απαράδεκτη αυτή ρύθμιση, τουλάχιστον να εφαρμόζεται με την βούληση του νομοθέτη. Να έχει διδάξει κάποιος δύο έτη και όχι να καταδικάζεται υπηρεσιακά, ηθικά και οικονομικά για 3 ή 4 ημέρες, επειδή το κράτος κάνει οικονομίες! Επομένως, είτε να γίνονται (όπως θα έπρεπε) οι διορισμοί την πρώτη ημέρα του Σεπτεμβρίου, είτε να αναγνωρίζεται η διδακτική διετία από την ημέρα έναρξης του διδακτικού (όχι του σχολικού) έτους», τονίζει η ανακοίνωση.

Η ανακοίνωση

«Με ιδιαίτερη χαρά διαπιστώνουμε τις τελευταίες ημέρες ότι, επιτέλους, συλλογικότητες από τη δημόσια εκπαίδευση ενεργοποιούνται για την απαράδεκτη, προκλητική και μεροληπτική μεταχείριση των προερχόμενων από την ιδιωτική εκπαίδευση αναπληρωτών. Υπενθυμίζουμε, βέβαια, σε όλους τους συναδέλφους ότι η τραγική αυτή κατάσταση δεν είναι καινούρια. Ο νόμος που ορίζει την αναγνώριση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση και τις προϋποθέσεις διορισμού των εκπαιδευτικών με θητεία στον κλάδο μας ψηφίστηκε το 2019 (Ν. 4589/2019). Δεν πρόκειται, δηλαδή, για έναν νέο νόμο και δεν είναι φέτος η πρώτη χρονιά που οι συνάδελφοί μας υφίστανται αυτή την άθλια μεταχείριση από την πολιτεία. Κάλλιο αργά, παρά ποτέ όμως και ελπίζουμε η συντονισμένη μας δράση να φέρει αποτέλεσμα.

Αδικία νο 1: Η υποχρεωτική διετία υπηρεσίας ως αναπληρωτής στον πίνακα

Ο Νόμος 4589/2019 περιείχε μια σημαντική για εμάς ρύθμιση, μετά από τεράστια προσπάθεια της Ομοσπονδίας κόντρα σε «θεούς και δαίμονες» (οι τότε υπηρετούντες γνωρίζουν καλά σε τι αναφερόμαστε). Αναγνώριζε, με βάση την ισοτιμία δημόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών, 120 μόρια προϋπηρεσίας. Ωστόσο, και για λόγους στους οποίους προτιμούμε να μην αναφερθούμε θέτοντας ως πρώτιστο ζήτημα την ενότητα του χώρου της εκπαίδευσης, αποφασίστηκε νομοθετικά να δυσκολέψει η πορεία απολυμένων ιδιωτικών εκπαιδευτικών για το διορισμό με την τοποθέτηση ρήτρας παραμονής επί δύο πλήρη διδακτικά έτη σε θέση αναπληρωτή ή ωρομισθίου. Στο άρθρο 61 του Νόμου (παρ. ζ, περ. ββ) αναφέρεται:

«Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί για τους οποίους προσμετράται η προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση σύμφωνα με την παρούσα περίπτωση, δεν διορίζονται αν κατά το χρόνο του διορισμού δεν έχουν συμπληρώσει υπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομίσθιου σε δημόσια σχολεία επί δύο (2) τουλάχιστον πλήρη διδακτικά έτη.»

Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δεν είμαστε αγνώμονες. Δεν ξεχνούμε ότι ο συγκεκριμένος νόμος αναγνώρισε την προϋπηρεσία μας ως πραγματική δημόσια υπηρεσία (κάτι που δεν ήταν δεδομένο τα προηγούμενα χρόνια), όμως η συγκεκριμένη διάταξη ήταν άδικη και υποχρέωσε ανθρώπους με πολυετή, συχνά σκληρή, υπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση να παραμείνουν σε καθεστώς αναπληρωτή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Και, δυστυχώς, όπως θα δείξουμε πιο κάτω, τα 2 πλήρη διδακτικά έτη, σπάνια συμπληρώνονται σε δύο χρόνια!

Αδικία νο 2: για μερικές ημέρες οι προερχόμενοι από την ιδιωτική εκπαίδευση αναπληρωτές χάνουν ένα ολόκληρο έτος προϋπηρεσίας!

Προαναφέραμε ότι οι εκπαιδευτικοί με προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι υποχρεωμένοι να υπηρετήσουν δύο πλήρη διδακτικά έτη ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι. Αυτοί που πρότειναν την διάταξη, γνώριζαν καλά ότι σχεδόν κανείς ιδιωτικός εκπαιδευτικός δεν θα μπορέσει να συμπληρώσει δύο διδακτικά έτη σε δύο χρόνια. Γιατί αυτό; Διότι η συμπλήρωση πλήρους διδακτικού έτους προϋποθέτει η πρόσληψη να γίνει την 1η Σεπτέμβρη ακριβώς. Ούτε ημέρα μετά. Κάτι που δεν συμβαίνει σχεδόν ποτέ, καθώς το κράτος, κατά παράλειψη της οφειλόμενης νόμιμης ενέργειάς του προκειμένου να εξοικονομήσει δαπάνες προχωρά σε διορισμούς αναπληρωτών μετά την 4η-5η Σεπτέμβρη. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι συνάδελφοί μας υποχρεώνονται να εργαστούν επί τρία χρόνια ως αναπληρωτές, γεγονός που συρρικνώνει δραματικά τις πιθανότητές τους για μόνιμο διορισμό και τους βάζει σε πρόσθετη ψυχική, ηθική και οικονομική δοκιμασία. Ακόμη χειρότερα, κάποιοι δεν προσλαμβάνονται για τρίτη χρονιά, με αποτέλεσμα για 1-2 ημέρες να μην μπορούν να θεμελιώσουν δικαίωμα μόνιμου διορισμού!

Οι ενέργειες της ΟΙΕΛΕ

‘Ένα από τα βασικά αιτήματα της Ομοσπονδίας την τελευταία πενταετία είναι η κατάργηση της ρύθμισης της προαναφερθείσας διάταξης. Επειδή όμως δεν τρέφουμε αυταπάτες και γνωρίζουμε ότι απέναντί μας έχουμε ισχυρούς «αντιπάλους», ζητούμε, εάν δεν καταργηθεί η απαράδεκτη αυτή ρύθμιση, τουλάχιστον να εφαρμόζεται με την βούληση του νομοθέτη. Να έχει διδάξει κάποιος δύο έτη και όχι να καταδικάζεται υπηρεσιακά, ηθικά και οικονομικά για 3 ή 4 ημέρες, επειδή το κράτος κάνει οικονομίες! Επομένως, είτε να γίνονται (όπως θα έπρεπε) οι διορισμοί την πρώτη ημέρα του Σεπτεμβρίου, είτε να αναγνωρίζεται η διδακτική διετία από την ημέρα έναρξης του διδακτικού (όχι του σχολικού) έτους.

Θα στείλουμε εκ νέου επιστολές στην πολιτική ηγεσία ζητώντας την δίκαιη μεταχείριση των προερχόμενων από την ιδιωτική εκπαίδευση αναπληρωτών. Επειδή, όμως, δεν ξεχνούμε ποτέ το χρέος μας στους χιλιάδες αναπληρωτές, οι οποίοι φυλάττουν εκπαιδευτικές Θερμοπύλες, καλύπτοντας κενά και διορθώνοντας τα λάθη της πολιτείας, ζητούμε την πλήρη ισοτίμησή τους με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Η ΟΙΕΛΕ πάντοτε στεκόταν και θα στέκεται στο πλευρό τους, γνωρίζοντας τον αγώνα τους.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες