Thumbnail
Αναλυτικά το υπόμνημα των καθηγητών

Υπόμνημα  αποστέλλει ο Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Πτυχιούχων Πανεπιστημίου A.P.L.F. - D.U., με έδρα τη Θεσσαλονίκη προς το Υπουργείο Παιδείας. 

Το έγγραφο αφορά την κατάργηση 800 οργανικών θέσεων κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. 

Στο υπόμνημα που έλαβε και δημοσιεύει το alfavita.gr τονίζεται πως «οι οργανικές θέσεις κατά κλάδο / ειδικότητα σύμφωνα με την παρ. 1 της εν λόγω τροπολογίας, κατανέμονται σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ανά περιοχή μετάθεσης και σε σχολικές μονάδες και διατίθενται για την οριστική τοποθέτηση εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων και την εξέταση εμπρόθεσμων αιτήσεων μετάθεσης κατά το σχολικό έτος 2023-2024, οι οποίες δεν ικανοποιήθηκαν ως προς οποιαδήποτε επιλογή».

Οι καθηγητές ζητούν την άμεση αναθεώρηση της απόφασης σας για κατάργηση των 800 οργανικών θέσεων της ειδικότητάς τους και την ανάκληση της κατάργησης των εν λόγω οργανικών θέσεων με ψήφιση νέας σχετικής τροπολογίας.

Αναλυτικά

Θέμα: «Υπόμνημα για την Κατάργηση 800 Οργανικών Θέσεων κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης»

Με τροπολογία την οποία κατέθεσε στις 09/07/2024 ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης προς ψήφιση, στη Βουλή μεταξύ των άλλων (προσθήκη άρθρου 13Α στον ν. 1566/1985), συστήνονται εξ υπαρχής, 1.723  οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού́ προσωπικού́ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εκ των οποίων για τις ειδικότητες της Δεύτερης (Β) Ξένης γλώσσας, εννέα (9) οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας και δεκατέσσερις (14) οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσας, οι οποίες δεν μεταφέρονται από βαθμίδα σε βαθμίδα. Στην αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε στην εν λόγω τροπολογία ρητά να αναφέρεται ότι μεταφέρονται οι οργανικές θέσεις από τη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας στη βαθμίδα της Πρωτοβάθμιας, (αυτό έγινε και γίνεται με τις μετατάξεις), ενώ αντιθέτως ρητά και ξεκάθαρα ότι συστήνονται.

Άλλωστε πώς θα μπορούσαν να μεταφερθούν από βαθμίδα σε βαθμίδα οργανικές θέσεις αφού ρητά στην τροπολογία αναφέρεται ότι οι 800 οργανικές θέσεις του κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ. 

Οι οργανικές θέσεις κατά κλάδο / ειδικότητα σύμφωνα με την παρ. 1 της εν λόγω τροπολογίας, κατανέμονται σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ανά περιοχή μετάθεσης και σε σχολικές μονάδες και διατίθενται για την οριστική τοποθέτηση εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων και την εξέταση εμπρόθεσμων αιτήσεων μετάθεσης κατά το σχολικό έτος 2023-2024, οι οποίες δεν ικανοποιήθηκαν ως προς οποιαδήποτε επιλογή.

Οι οργανικές θέσεις που απομένουν κενές, μετά την εξέταση των ως άνω αιτήσεων μετάθεσης, διατίθενται για διορισμό.

Ταυτόχρονα καταργούνται μεταξύ των άλλων οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού ΔευτεροβάθμιαςΕκπαίδευσης, εκ των οποίων για τις ειδικότητες της Δεύτερης (Β) Ξένης γλώσσας, οκτακόσιες (800) οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας και δεκατέσσερις (14) οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσας.

Οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας είναι μέχρι σήμερα χίλιες οκτακόσιες σαράντα δύο (1842) και οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσας χίλιες τριακόσιες εβδομήντα τέσσερις (1374).
Λαμβανομένων υπόψη των παραπάνω καταργούνται – εξαφανίζονται από το  Οργανόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας κατά ποσοστό 43,4%ενώ οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσαςκατά ποσοστό περίπου 10,1 %,με ταυτόχρονη κατάργηση του αντίστοιχου κωδικού μισθοδοσίας του εν λόγω Υπουργείου,που είναι άμεσα συνδεμένος με κάθε μια από τις καταργούμενες οργανικές !

Δεδομένου ότι μέχρι σήμερα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έχουν συσταθεί με τρεις Υπουργικές Αποφάσεις (ΦΕΚ Β3391 – 20/10/2016, ΦΕΚ Β3602 – 04/11/2016 και ΦΕΚ Β3192 – 20/07/2021) συνολικά 677 οργανικές θέσεις κλάδου ΠΕ05 (Γαλλικής Φιλολογίας) και396 οργανικές θέσεις κλάδου ΠΕ07 (Γερμανικής Φιλολογίας) στις οποίες θα πρέπει να προστεθούν και οι νέες υπό σύσταση οργανικές θέσεις 9 οργανικές θέσεις του κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας και14 του κλάδου ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσας και ότι η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε ότι αφορά τη Δεύτερη (Β) Ξένη γλώσσα λειτουργεί ως «κλειδωμένος τροφοδότης» της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπό την έννοια ότι όπως προβλέπεται από την αριθμ. 53476/Δ4(ΦΕΚ 1171/4-4-2017) Υπουργική Απόφαση είναι υποχρεωτική, (πλην εξαιρέσεων), η συνέχιση της διδαχθείσας Β΄ Ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο και Λύκειο, εμφανίζεται τουλάχιστον αντιφατική η κατάργηση κατά ποσοστό 43,4% των οργανικών θέσεων του κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του εν λόγω κλάδου με συστημένες  677 (+ 9) οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έναντι 396 (+14) του κλάδου ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσας για τον οποίο η τροποποίηση που κατατέθηκε προβλέπει κατάργηση οργανικών θέσεων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κατά ποσοστό περίπου 10,1%.

Λαμβανομένου υπόψη ότι παραμένει άγνωστο σε ποιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ανά περιοχή μετάθεσης και σε ποιες  σχολικές μονάδες θα αφορούν οι εν λόγω καταργήσεις των 800 οργανικών θέσεων κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίες και θα επηρεάσουν ανάλογα όχι μόνο την Υπηρεσιακή κατάσταση και τις υπηρεσιακές μεταβολές των υπηρετούντων εκπαιδευτικών του κλάδου αλλά και μελλοντικούς διορισμούς, όπως και θα αποδυναμώσουν δραστικά τη δυνατότητα παροχής έργου διδασκαλίας της Γαλλικής γλώσσας των αποφοιτούντων από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και Λύκειο δεδομένης, όπως προαναφέρθηκε, της υποχρεωτικής συνέχισης διδασκαλίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Γαλλικής γλώσσας που διδάχθηκαν στην Πρωτοβάθμια. 

Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η έννοια της οργανικότητας χρησιμοποιείται με διαφορετικούς τρόπους στην υπηρεσιακή ορολογία. Με την αυστηρά νομική έννοια, τυπικά κάθε μόνιμος εκπαιδευτικός έχει οργανική θέση στο Υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με το Οργανόγραμμα του και όχι σε κάποια συγκεκριμένη περιοχή. Η κατάργηση των οργανικών θέσεων γίνεται αντιληπτό ότι θα προκαλέσει ριζικές μεταβολές προς το χειρότερο ως προς τη θέση του κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας και των υπηρετούντων σε αυτόν εκπαιδευτικών, αλλά και των ευελπιστούντων σε διορισμό στη Δημόσια Εκπαίδευση. 

Είναι γνωστό ότι  η έννοια της οργανικότητας, μεταξύ των εκπαιδευτικών  χρησιμοποιείται αντί του όρου οριστική τοποθέτηση.

Με την οριστική τοποθέτηση ο εκπαιδευτικός μπορεί πλέον να μετακινηθεί σε άλλη σχολική μονάδα μόνο κατ’ επιλογή του. Συνεπώς, η «οργανική στο σχολείο», αποτελεί μία αναγκαία συνθήκη ώστε ο εκπαιδευτικός να μη μετακινείται κάθε Σεπτέμβρη σε διαφορετική σχολική μονάδα, με όλα τα προσωπικά, υπηρεσιακά και – κυρίως – παιδαγωγικά προβλήματα συνεπάγεται μία τέτοια κατάσταση.

Σε περίπτωση, πάλι, που οι ώρες Α’ ανάθεσης στη σχολική μονάδα μειωθούν (π.χ. λόγω μείωσης των τμημάτων ή των μαθημάτων της ειδικότητας) ο εκπαιδευτικός χαρακτηρίζεται ως «οργανικά υπεράριθμος» και διεκδικεί κατά προτεραιότητα τις νέες οργανικές θέσεις που θα προκύψουν στην ειδικότητά του.

Όλα όμως τα παραπάνω παύουν να υφίστανται ως δυνατότητες για αόριστο αριθμό εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας με την κατάργηση – διαγραφή – εξαφάνιση από το Οργανόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας των Οργανικών θέσεων με την εν λόγω τροπολογία.

ΕΠΕΙΔΗ με την τροπολογία την οποία κατέθεσε στις 09/07/2024ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης προς ψήφιση, στη Βουλή μεταξύ των άλλων(προσθήκη άρθρου 13Α στον ν. 1566/1985), συστήνονται εξ υπαρχής, 1.723  οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εκ των οποίων για τις ειδικότητες της Δεύτερης (Β) Ξένης γλώσσας, εννέα (9) οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας και δεκατέσσερις (14) οργανικές θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσας και δεν μεταφέρονται από βαθμίδα σε βαθμίδα. Στην αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε στην εν λόγω τροπολογία ρητά να αναφέρεται ότι μεταφέρονται οι οργανικές θέσεις από τη βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας στη βαθμίδα της Πρωτοβάθμιας, (αυτό έγινε και γίνεται με τις μετατάξεις), ενώ αντιθέτως ρητά και ξεκάθαρα αναφέρεται ότι συστήνονται.

Άλλωστε πώς θα μπορούσαν να μεταφερθούν από βαθμίδα σε βαθμίδα οργανικές θέσεις αφού ρητά στην τροπολογία αναφέρεται ότι οι 800 οργανικές θέσεις του κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ. 

ΕΠΕΙΔΗ οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών των άλλων κλάδων Ξένων γλωσσών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που καταργούνται σύμφωνα με την τροπολογία που ήδη έχει κατατεθεί, (549 κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής γλώσσας επί υφισταμένων 3.916,ήτοι ποσοστό περίπου 14,05%,14 κλάδου ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσαςεπί υφισταμένων1.374, ήτοι ποσοστό περίπου 10,1% ουδεμία σχέση έχουν με τον σφαγιαστικό αριθμό των 800 επί υφισταμένων 1842, ήτοι ποσοστό 43,4% των οργανικών θέσεων κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας.

ΕΠΕΙΔΗ η κατάργηση των 800 οργανικών θέσεων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δημιουργεί αβεβαιότητα και άμεσο κίνδυνο για την απασχόληση εκατοντάδων εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας.

ΕΠΕΙΔΗ η μείωση κατά 800 επί υφισταμένων 1842,των εκπαιδευτικών ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οδηγεί αναπόφευκτα στην υποβάθμιση της εκπαιδευτικής ποιότητας, καθώςοι μαθητές μας δεν θα έχουν την απαραίτητη υποστήριξη και καθοδήγηση που χρειάζονται για την εμπέδωση της Γαλλικής γλώσσας και την ανάπτυξή τους, κάτι που είναι κρίσιμο για το μέλλον τους.
ΕΠΕΙΔΗ ηαπόφαση αυτή δείχνει έλλειψη αναγνώρισης της συμβολής μας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί της ειδικότητάς μας ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας, συμβάλλουμε ουσιαστικά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και γνώσεων των μαθητών, κάτι που δεν πρέπει να υποτιμάται.

ΕΠΕΙΔΗ η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σε ότι αφορά τη Δεύτερη (Β) Ξένη γλώσσα λειτουργεί ως «κλειδωμένος τροφοδότης» της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπό την έννοια ότι όπως προβλέπεται από τη σχετική Υπουργική Απόφαση 2016 είναι υποχρεωτική, (πλην εξαιρέσεων), η συνέχιση της διδαχθείσας Β΄ Ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο και Λύκειο εμφανίζεται τουλάχιστον αντιφατική η κατάργηση κατά ποσοστό 43,4% των οργανικών θέσεων του κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του εν λόγω κλάδου με συστημένες  677 (+ 9) οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έναντι 396 (+14) του κλάδου ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσας για τον οποίο η τροποποίηση που κατατέθηκε προβλέπει κατάργηση οργανικών θέσεων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κατά ποσοστό περίπου 10,1%, στα πλαίσια της ίσης μεταχείρισης, εφόσον το Υπουργείο Παιδείας επιθυμεί να καταργήσει οργανικές θέσεις Δεύτερης Ξένης γλώσσας που υφίσταται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να πράξει αυτό σε όμοια ποσοστά  και για τους δύο κλάδους (ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας και ΠΕ07 Γερμανικής γλώσσας), ήτοι 10,1%.

ΕΠΕΙΔΗ πολλοί από εμάς αντιμετωπίζουμε την απειλή της ανεργίας και της επαγγελματικής αβεβαιότητας, παρά τις πολυετείς σπουδές και την εμπειρία μας ελπίζοντας σε διορισμό στη Δημόσια Εκπαίδευση.

ΕΠΕΙΔΗ η συγκεκριμένη απόφαση για την κατάθεση τροπολογίας που αφορά στην κατάργηση των 800 επί υφισταμένων 1842, ήτοι ποσοστό 43,4% των οργανικών θέσεων κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας,  αποτελεί σαφή υπονόμευση της ύπαρξης του κλάδου στη Δημόσια Εκπαίδευση καθώς οδηγεί σε εντυπωσιακή συρρίκνωση του κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η οποία θα καταλήξει με μαθηματική ακρίβεια σε ελάχιστο βάθος χρόνου σε defactoεξαφάνιση του, ελήφθη χωρίς προηγούμενο διάλογο τόσο με τους εκπροσώπους των Συλλόγων του κλάδου μας όσο και με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.).

ΖΗΤΟΥΜΕ 

Στα πλαίσια της χρηστής διοίκησης την εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης  :
Την άμεση αναθεώρηση της απόφασης σας για κατάργηση των 800 οργανικών θέσεων της ειδικότητάς μας και την ανάκληση της κατάργησης των εν λόγω οργανικών θέσεων με ψήφιση νέας σχετικής τροπολογίας διασφαλίζοντας τη συνέχεια της επαγγελματικής πορείας εκατοντάδων εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ05 Γαλλικής γλώσσας.
Προτείνουμε τη σύσταση επιτροπής που θα περιλαμβάνει εκπροσώπους των Συλλόγων του κλάδου μας και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.), προκειμένου να εξεταστεί διεξοδικά η κατάσταση και να βρεθούν βιώσιμες λύσεις.
Σας καλούμε να αναλογιστείτε τις συνέπειες της απόφασής σας και να δράσετε άμεσα για την αποκατάσταση της δικαιοσύνης και της αξιοπρέπειας για τους επαγγελματίες της ειδικότητάς μας. 

Είμαστε στη διάθεσή σας άμεσα για οποιαδήποτε συνάντηση ή διαβούλευση κριθεί αναγκαία.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kinimatografos_151218.jpg
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
«Από την ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων έως και σήμερα οι απόφοιτοι της Σχολής μας, εργάζονται μόνο ως ωρομίσθιοι καθηγητές καθώς δεν έχει...
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
KOZANI
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»
Από την Κοζάνη και συγκεκριμένα το διοικητήριο της Περιφέρειας στη ΖΕΠ, ξεκίνησε τη διήμερη περιοδεία του στη Δυτική Μακεδονία ο Υπουργός Παιδείας...
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»