Με την τεχνητή νοημοσύνη να έχει εισέλθει στις ζωές μας και τις νεότερες γενιές να σερφάρουν πια στο διαδίκτυο πριν καν μάθουν να προφέρουν τις πρώτες τους λέξεις, τα δεδομένα της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην εποχή μας μεταβάλλονται ραγδαία.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Γιώργου Ψωμιάδη στην Καθημερινή, την ίδια στιγμή όμως, η ανάγκη να επαναπροσδιορίσουμε τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε τα θαύματα της τεχνολογίας στη ζωή μας είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
«Σύντομα τα βιβλία στα σχολεία θα είναι απαρχαιωμένα», είχε πει ο Τόμας Έντισον το 1913. Σήμερα, πάνω από έναν αιώνα μετά, τα βιβλία παραμένουν πάνω στα θρανία, η πρόβλεψη όμως του Έντισον μοιάζει να μην απέχει πολύ από το να επαληθευτεί. Η άφιξη της τεχνητής νοημοσύνης στη ζωή μας έχει ανοίξει ένα μαγικό κουτί με άπειρες εκπαιδευτικές δυνατότητες.
Αξίζει να προσέξει κανείς το Khanmigo, το εργαλείο που δημιουργήθηκε από την ακαδημία Khan, μια εκπαιδευτική ΜΚΟ, με τη χρηματοδότηση της ChatGPT. Ο μαθητής μπορεί να ρωτήσει για μαθηματικά προβλήματα, να λάβει λεπτομερή καθοδήγηση ή να γράψει μαζί του, πρόταση την πρόταση, την πιο ευφάνταστη ιστορία επιστημονικής φαντασίας. Αυτή μοιάζει να είναι μόνο η αρχή.
Η βιομηχανία του AI στην εκπαίδευση υπολογίζεται πως θα φτάσει εντός του 2024 τα 6 δισ. δολάρια. Πέρα από τους ίδιους τους μαθητές, οι εφαρμογές που δημιουργούνται εστιάζονται επίσης στο σύστημα διδασκαλίας αλλά και στον δάσκαλο.
Μια άλλη εφαρμογή, στην οποία δουλεύουν ακαδημαϊκοί από το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο, είναι ο ΑΙ Συνεργάτης (AI Partner), που βοηθάει μια ολόκληρη ομάδα μαθητών, ακούγοντας τις συνομιλίες τους και παρεμβαίνοντας όταν αποκλίνουν από το ζητούμενο της άσκησης. Τα μεγάλα οφέλη είναι βέβαια ορατά και η προσωποποιημένη διδασκαλία μοιάζει να είναι το σημαντικότερο από αυτά, όπως σημειώνεται σε άρθρο του Economist. Μπορεί να συγκριθεί το βραδυκίνητο σύστημα μιας τάξης 30 μαθητών διαφορετικών δυνατοτήτων με μια ψηφιακή μηχανή που θα προσαρμόζεται στις ανάγκες του κάθε μαθητή; Σε αυτό το ιδανικό σύμπαν, κανείς δεν θα μένει στην ίδια τάξη και οι καλύτεροι θα ξεχωρίζουν για τις ικανότητές τους.
Είναι όμως τόσο απλά τα πράγματα; Για αρχή, τα συστήματα AI απέχουν αρκετά από το να γίνουν άρτια όσον αφορά τις πληροφορίες τους. Έπειτα, υπάρχουν φορές που η αξία της συνεργασίας στην τάξη είναι αναντικατάστατη – το πνεύμα ομαδικότητας, άλλωστε, είναι κάτι άγνωστο για ένα μηχάνημα. Άλλοτε πάλι, το πρόβλημα είναι το κίνητρο. Πόσο αποτελεσματικό θα ήταν να βάλεις για οκτώ ώρες κάθε μέρα ένα μικρό παιδί μπροστά σε μια οθόνη; Είναι φορές που η προσωπικότητα του δασκάλου αποτελεί το κίνητρο για μάθηση και όχι το πόσο πειστικά απαντά ένα chatbot. Η προοπτική συγκερασμού ΑΙ και εκπαίδευσης μοιάζει να απέχει, λοιπόν, μερικά ακόμη χρόνια από το να γίνει πραγματικότητα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Ηλεκτρικά αμάξια: Γιατί "έμειναν" στην Αράχωβα προκαλώντας κομφούζιο
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση