kaldis
Η οριστική Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας τον Δεκέμβριο του 2024

Η κόντρα των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης (Σ.Δ.) του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής με τον πρύτανη του ιδρύματος Παναγιώτη Καλδή έφθασε στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Ο κ. Καλδής προσέφυγε στο ανώτατο δικαστήριο, ζητώντας την ακύρωση της πρότασης δυσπιστίας που κατέθεσε εναντίον του η πλειοψηφία των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης (Σ.Δ.) ορίζοντας μεταβατικό πρύτανη, καθώς και την ακύρωση της πράξης παύσης του, που εκδόθηκε με βάση την πρόταση δυσπιστίας. Είναι ένα θέμα που πυροδότησε τις αντιδράσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας κατά του νέου συστήματος διοίκησης των ΑΕΙ, όπως προβλέπεται στον νόμο 4957/2022.

Ειδικότερα, το Σ.Δ. του ΠΑΔΑ έπαυσε τον κ. Καλδή από τη θέση του πρύτανη και από εσωτερικό μέλος του. Το Συμβούλιο επέκρινε τον κ. Καλδή για έλλειψη συνεργασίας μαζί του και για μη εφαρμογή των αποφάσεών του. Χαρακτηριστικά, η πρόταση λέει, μεταξύ άλλων, «δυστυχώς εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα η λειτουργία του Σ.Δ. του Πανεπιστημίου έχει φαλκιδευτεί ανεπανόρθωτα από πράξεις ή/και παραλείψεις του πρύτανη», «ο πρύτανης δεν μεριμνά για την προσήκουσα υλοποίηση όλων των αποφάσεων του Σ.Δ., δεν το ενημερώνει εγκαίρως και προσηκόντως για διάφορες ενέργειές του και δεν εισακούει τα αιτήματα των μελών του».

Η κορυφή του παγόβουνου, βέβαια, ήταν οι χειρισμοί εκ μέρους του κ. Καλδή κατά τη διαγωνιστική διαδικασία για την αγορά ακινήτου για το «Κέντρο Καινοτομίας στον Τουρισμό του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής», όπως ονομάζεται. Πρόκειται για απόφαση που ελήφθη κατά την προηγούμενη θητεία του κ. Καλδή, την οποία ενέκρινε τότε, αρμοδίως, η Σύγκλητος του ιδρύματος. Το έργο εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Για το ζήτημα το Συμβούλιο υποστήριξε ότι «ο πρύτανης δεν επεδίωξε να εκπληρώσει το αίτημα του Συμβουλίου για διερεύνηση της δυνατότητας λήψης γνωμοδότησης από Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) για τη στατική επάρκεια του ακινήτου, ως σημαντικού στοιχείου για τη συνέχιση της διαδικασίας».

Το θέμα έφτασε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο ανέφερε πως «κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης», εξηγώντας ότι στη διαδικασία «εμφιλοχώρησε πλημμέλεια». Και αυτό διότι στην επιτροπή δύο εκτιμητών-υπαλλήλων του ΠΑΔΑ που ορίστηκαν για να αξιολογήσουν την καταλληλότητα, την υγιεινή και την επάρκεια του κτιρίου για την επίτευξη του σκοπού για τον οποίο προορίζεται, το ένα μέλος «στερείται, εξ απόψεως τυπικών προσόντων, της απαιτούμενης γνώσης και εμπειρίας, προκειμένου να είναι σε θέση να εκφέρει εγκύρως την αξιολογική κρίση που απαιτεί η τοποθέτηση στη συγκεκριμένη επιτροπή». Επίσης, το Ελεγκτικό Συνέδριο ζητεί για την υπογραφή της σύμβασης εξαγοράς να συμπεριληφθεί μελέτη για τη στατική επάρκεια του κτιρίου.

Μετά την προσφυγή στο ΣτΕ, το Β΄ Θερινό τμήμα του Συμβουλίου διέταξε την προσωρινή αναστολή εκτέλεσης των προσβαλλόμενων από τον Π. Καλδή πράξεων του Σ.Δ., μέχρι την τακτική δικάσιμο της υπόθεσης, η οποία ορίστηκε για τις 12/12.

pada

Από την πλευρά του πάντως, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους γνωμοδότησε –ύστερα από σχετικό αίτημα της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας– ότι ο 4957/2022 απαιτεί ειδική αυξημένη πλειοψηφία οκτώ ενδεκάτων (σημ.: το Συμβούλιο είναι ενδεκαμελές) για την παύση του πρύτανη με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης ΑΕΙ. 

«Κατά την έννοια του άρθρου 14 παρ.3 εδ. β ́ του ν.4957/2022 (Α ́ 141), η ειδική αυξημένη πλειοψηφία οκτώ ενδεκάτων (8/11) για την παύση του Πρύτανη με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης Α.Ε.Ι., κατόπιν υποβολής πρότασης δυσπιστίας στο πρόσωπό του, ορίζεται επί του συνόλου των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης και ειδικότερα απαιτούνται οκτώ (8) τουλάχιστον ψήφοι υπέρ της πρότασης δυσπιστίας».

Δείτε το Έγγραφο της γνωμοδότησης ΕΔΩ

Αυτό ορίζει η ομόφωνη Γνωμοδότηση του τμήματος Β1 Διακοπών του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία έγινε αποδεκτή από τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη. Ετσι, ουσιαστικά δικαιώνεται η θέση του Παναγιώτη Καλδή, καθώς η παύση του αποφασίστηκε από το συμβούλιο με έξι ψήφους.

Ωστόσο, η υπόθεση απασχολεί την πανεπιστημιακή κοινότητα, μεγάλη μερίδα της οποίας θεωρεί ότι καταδεικνύει τα προβληματικά μέρη του νόμου 4957/2022, ως προς το νέο σύστημα διοίκησης των ΑΕΙ. Ενδεικτικά, η ομοσπονδία πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ) ανέφερε ότι «το πόσο σαθρό, μη λειτουργικό, αντιδημοκρατικό και επικίνδυνα ασαφές είναι το πλαίσιο διοίκησης των ΑΕΙ που επέβαλε ο νόμος Κεραμέως 4957/2022, έχει αποδειχθεί πολλές φορές και αποδεικνύεται για άλλη μια φορά με τις πρόσφατες εξελίξεις στο Συμβούλιο του Παν. Δυτικής Αττικής. Δημιουργούνται σοβαρές αμφισβητήσεις που οδηγούν σε διοικητική παράλυση, με σοβαρότατες επιπτώσεις στη λειτουργία του πανεπιστημίου, καθώς υπάρχει ασάφεια σε σειρά ζητημάτων, όπως η κατάθεση πρότασης δυσπιστίας κατά του πρύτανη και η διαδικασία παύσης του». Στο πλαίσιο αυτό η ΠΟΣΔΕΠ ζητεί την αλλαγή του υφιστάμενου πλαισίου διοίκησης των ΑΕΙ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα