mathites-diamartyria-sygxoneuseis
Σήμερα: Κινητοποίηση στις 12:00 μμ, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης και 12:30 στη Ζάκυνθο - Χθες ανάλογες παραστάσεις διαμαρτυρίας έγιναν στη Λέσβο και την περασμένη Παρασκευή στο Γραφείο της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης Ηπείρου

Σε ξεσηκωμό οδηγούνται εκπαιδευτικοί και γονείς για τις συνεχιζόμενες συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία, και  οργανώνουν κινητοποιήσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας σήμερα Τρίτη στην Κρήτη και τη Ζάκυνθο, χτες στη Λέσβο, την προηγούμενη Παρασκευή στα Γιάννενα και τις επόμενες μέρες σε Πειραιά, Περιστέρι, Θεσσαλία και αλλού, ενώ σε όλη τη χώρα ενώσεις και σύλλογοι γονέων ξεκινούν τις πιέσεις και κινητοποιήσεις ώστε το Υπουργέιο παιδείας να άρει τους σχεδιασμούς του για τμήματα συνωστισμού.

Μάλιστα, το μεγάλο ψαλίδι έχει επεκταθεί και στα ολιγομελή Τμήματα, καθώς η πολιτική των περικοπών και της λιτότητας εφαρμόζεται στην κατανομή των μαθητών στα τμήματα αλλά και  στις μετακινήσεις εκατοντάδων εκπαιδευτικών σε δύο, τρία, τέσσερα και περισσότερα .Οι δε μαθητές των ολιγομελών τμημάτων, που δε θα εγκριθούν, θα πρέπει τον Σεπτέμβρη να βρουν άλλο σχολείο για να συνεχίσουν στο αντίστοιχο τμήμα ομάδας προσανατολισμού, τομέα ή ειδικότητας, που επιθυμούν. Διαφορετικά καλούνται να φοιτήσουν σε κάποιο άλλο τμήμα του ίδιου σχολείου ακόμα και αν δεν το επιθυμούν.

Το ίδιο συμβαίνει και σε διαπολιτισμικά σχολεία. Όπως καταγγέλλουν με υπόμνημά τους οι εκπαιδευτικοί του 2ου ΓΕΛ Διαπ/κής Εκπ/σης Ελληνικού, ξαφνικά, μέσα στον Αύγουστο, ζητήθηκε από το σχολείο να δημιουργήσει τμήματα στο myschool και να υπολογίσει κενά και πλεονάσματα για το 2024 – 2025 αυστηρά με τους μαθητές και μαθήτριες που είναι καταχωρισμένοι στην πλατφόρμα στις αρχές Αυγούστου.

Σε αναμμένα κάρβουνα βρίσκονται επίσης περισσότεροι από 80 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν στη Λάρισα, μετά την απόφαση να συγχωνευτούν τμήματα που έχουν λιγότερους από 25 μαθητές. Αυτό ουσιαστικά, όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, οδηγεί χωρίς… σχολείο δεκάδες εκπαιδευτικούς, ενώ αφήνει και 50 κενές αίθουσες διδασκαλίας.

Το πρόβλημα που δημιουργείται, σημειώνουν, είναι μεγάλο τόσο για τους μαθητές που καλούνται να κάνουν μάθημα σε πολυμελή τμήματα με ότι αυτό σημαίνει για την ποιότητα της εκπαίδευσής τους, αλλά και για τους δασκάλους. Οι τελευταίοι, κινδυνεύουν να δουν τον επαγγελματικό και οικογενειακό τους προγραμματισμό να τινάζεται στον αέρα καθώς εάν παραμείνουν χωρίς σχολείο, τότε μπορεί να μετακινηθούν όχι μόνο οπουδήποτε στη Θεσσαλία, αλλά υπό προϋποθέσεις, σε όλη τη χώρα!

Η παράσταση διαμαρτυρίας στη Ζάκυνθο

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ζακύνθου καταγγέλλει την περικοπή τμημάτων στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας του νησιού.

Το Υπουργείο Παιδείας έχοντας ως κεντρική πολιτική επιλογή την ελαχιστοποίηση των προσλήψεων αναπληρωτών, προχωρά σε τσουνάμι περικοπών τμημάτων σε Αθμια και Βθμια σε όλη τη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό, οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και οι κατά τόπους Διευθύνσεις Αθμιας και Βθμιαςευθυγραμμίζονται με αυτή την κατεύθυνση, προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός τμημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, η Διεύθυνση Βθμιας Ζακύνθου υλοποιώντας την κεντρική κυβερνητική επιλογή και αδιαφορώντας για το ότι οι μαθητές θα φοιτούν σε 26άρια ή και 27άρια τμήματα, προχώρησε σε περικοπή τμημάτων στα σχολεία του νησιού με στόχο να μειωθούν τεχνηέντως οι ανάγκες σε αναπληρωτές.

Η υλοποίηση μιας τέτοιας κατεύθυνσης δείχνει αδιαφορία ακόμα και για την ασφάλεια των μαθητών, μια και αυτοί θα «παστώνονται» σε μικρές αίθουσες, με προφανείς κινδύνους σε ένα σεισμογενή νομό όπως της Ζακύνθου. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο παραβιάζεται ακόμα και η κείμενη νομοθεσία περί πυρασφάλειας, μια και το ΠΔ 41/2018 ΦΕΚ 80/Α/7-5-2018 προβλέπει ρητά 2 τ.μ. ελεύθερου δαπέδου ανά μαθητή και μάλιστα αφαιρουμένων των επίπλων της αίθουσας.

Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών και η ασφάλειά τους δεν αποτελούν προτεραιότητα ούτε των κυβερνήσεων ούτε των Περιφερειακών Διευθύνσεων και των κατά τόπους Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕΖ καλεί τους συναδέλφους, τους γονείς και τους μαθητές σε παράσταση διαμαρτυρίας την Τρίτη 27/8 στις 12.30 το μεσημέρι στη Διεύθυνση Βθμιας Εκπ/σης και απαιτεί:

-            Συγκρότηση τμημάτων με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών και την ασφάλειά τους: 20 μαθητές ανά τμήμα Γυμνασίου και Γενικής Παιδείας στο Λύκειο –15 ανά κατεύθυνση ΓΕΛ – 10 ανά εργαστήριο ΕΠΑΛ

-            Καμία περικοπή τμήματος

-            Άμεση κάλυψη όλων των κενών με αναπληρωτές σε μία μόνο φάση

Η παράσταση διαμαρτυρίας στη Λέσβο

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου, χαιρετίζει την χτεσινή, (26/8), κινητοποίηση εκπαιδευτικών, γονιών και τοπικών φορέων της Λέσβου στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου για να μην περάσουν και να ανακληθούν οι απαράδεκτες, αντιπαιδαγωγικές, συγχωνεύσεις – συμπτύξεις τμημάτων και τάξεων των σχολείων που προωθούν Υπουργείο Παιδείας και Διευθύνσεις εν μέσω καλοκαιρινών διακοπών, για να πετύχουν τις λιγότερες δυνατές αντιδράσεις.

Ο Σύλλογός μας ήδη έχει καταγγείλει τις συγχωνεύσεις – συμπτύξεις τμημάτων και τάξεων, τους λειτουργικούς υποβιβασμούς, σε 6 δημοτικά σχολεία της Λήμνου και στο Δημοτικό Σχολείο του Αγίου Ευστρατίου.

Συγκεκριμένα, υποβαθμίζονται λειτουργικά το 1ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας από 10/θέσιο σε 8/θέσιο, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας από 13/θέσιο που λειτούργησε την απερχόμενη σχολική χρονιά σε 12/θέσιο, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας από 12/θέσιο σε 11/θέσιο, το Δημοτικό Σχολείο Κοντοπουλίου από 6/θέσιο σε 5/θέσιο, το Δημοτικό Σχολείο του Μούδρου από 7/θέσιο σε 6/θέσιο. Παράλληλα, διατηρείται η υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Κοντιά από 6/θέσιο σε 5/θέσιο. Το Δημοτικό Σχολείο του Αγίου Ευστρατίου υποβαθμίζεται σε μονοθέσιο.

Όλα τα παραπάνω δρομολογούνται σε αγαστή συνεργασία κυβέρνησης, Υπουργείου Παιδείας και Διευθύνσεων, με τη δικαιολογία του μικρού αριθμού μαθητών, σε συνδυασμό με την αντιεκπαιδευτική νομοθεσία της αύξησης του αριθμού των μαθητών ανά τάξη στους 25 που οδήγησε σε χιλιάδες συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων σχολείων, με απώλεια χιλιάδων οργανικών και λειτουργικών θέσεων εκπαιδευτικών.

Βλέπουν τα παιδιά σαν αριθμούς στη ζυγαριά του κόστους-οφέλους της επένδυσης στην εκπαίδευση και όχι σαν ξεχωριστές προσωπικότητες που, ιδίως σε ακριτικές περιοχές όπως είναι η Λήμνος και ο Άγιος Ευστράτιος, δικαιούνται περισσότερο ουσιαστική και ποιοτική δωρεάν δημόσια παιδεία και μόρφωση.

Αξίζει να αναφέρουμε χαρακτηριστικά, ότι τα τμήματα που συγχωνεύονται στα δημοτικά σχολεία της Μύρινας, έχουν μαθητές με ιδιαίτερες ανάγκες που χρειάζονται παράλληλη στήριξη, η οποία, (όταν παρέχεται), δεν παρέχεται για κάθε μαθητή ξεχωριστά, ενώ τα δημοτικά σχολεία του Κοντοπουλίου και του Κοντιά, δέχονται μαθητές από παραπλήσια χωριά των οποίων οι γονείς δέχθηκαν να κλείσει το σχολείο του χωριού τους για να φοιτούν τα παιδιά τους σε 6/θέσια σχολεία και όχι σε 5/θέσια με συνδιδασκαλία διαφορετικών τάξεων που αποβαίνει σε βάρος της μόρφωσης των μαθητών.

Απαντούμε σ΄ αυτούς που προβάλλουν την υπογεννητικότητα ως αιτία για τις λειτουργικές υποβαθμίσεις των σχολείων, ότι είναι οι κυβερνήσεις που δημιουργούν αντικίνητρα για την παραμονή των νέων στα νησιά μας και τη δημιουργία νέων οικογενειών, με τις ελάχιστες και κακοπληρωμένες θέσεις εργασίας, με την εκτίναξη της ακρίβειας και τον υψηλό ΦΠΑ, με το υποστελεχωμένο νοσοκομείο και τις δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, με τα πανάκριβα αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια, με τις ανεπαρκείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες τους περισσότερους μήνες του έτους.

Ας μην υποβαθμίζουν λοιπόν και τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση των νησιών.

Ενώνουμε τη φωνή μας με τους εκπαιδευτικούς, γονείς, φορείς της τοπικής κοινωνίας της Λέσβου και

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Kαμιά λειτουργική υποβάθμιση των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου – να ανακληθούν οι λειτουργικές υποβαθμίσεις που έγιναν - να λειτουργήσουν όλα τα Ολοήμερα Τμήματα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών.

  • Ένας δάσκαλος Παράλληλης Στήριξης για κάθε μαθητή που το έχει ανάγκη – δημιουργία οργανικών θέσεων Παράλληλης Στήριξης.

  • Κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενο ειδικότητας που έχει σπουδάσει – δημιουργία οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής και επιπλέον οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών Εικαστικών και Μουσικής για τα σχολεία της Λήμνου.

  • Σχολικοί νοσηλευτές, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί και Τμήματα Ένταξης με αποκλειστικά μόνιμο προσωπικό σε κάθε σχολείο – αποκλειστικά μόνιμο προσωπικό όλων των ειδικοτήτων για το Ειδικό Σχολείο και για το ΚΕΔΑΣΥ Λήμνου.

  • Τμήματα με 15 νήπια το ανώτερο για τα νηπιαγωγεία, την Α΄και Β΄τάξη του δημοτικού και 20 μαθητές το ανώτερο για τις Γ΄, Δ΄, Ε΄, και ΣΤ΄τάξεις του δημοτικού.

  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς.

  • Καμιά κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών.

Η Παράσταση διαμαρτυρίας στην Ηπειρο

Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 23/8/2024, παράσταση διαμαρτυρίας στο Γραφείο της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης Ηπείρου, σχετικά με τις μεθοδευόμενες από το Υπουργείο Παιδείας συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων σχολικών μονάδων. Στην παράσταση συμμετείχαν οι Πρόεδροι των Πρωτοβάθμιων Σωματείων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου και της Ομοσπονδίας Γονέων Ηπείρου.

Τόσο από τη μεριά των Εκπαιδευτικών όσο και από τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Γονέων, καταγγέλθηκε η πρωτοφανής για τα εκπαιδευτικά χρονικά επιχείρηση περικοπής και συγχώνευσης τμημάτων, με μοναδικό σκοπό την εξοικονόμηση πόρων σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

Η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης επιβεβαίωσε ότι με βάση τις εγκυκλίους του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας 76216/Δ2/8-7-24 και 80483/Δ1/15-7-2024, καθώς και προφορικές οδηγίες (κάποιες από τις οποίες παραβαίνουν ακόμα και την υπάρχουσα νομοθεσία) , κλήθηκαν οι διευθύνσεις Εκπαίδευσης και οι Διευθυντές των σχολείων να συγκροτήσουν τμήματα των 25 μαθητών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και μέχρι 28 στη Δευτεροβάθμια, ανακαλώντας κατατμήσεις τμημάτων στα οποία φοιτούν μαθητές με διαγνωσμένες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και δημιουργώντας λιγότερα και πολυπληθή τμήματα σε πάρα πολλά σχολεία. Επιπλέον, εκεί που δεν τους «έβγαιναν» οι αριθμοί, προέβησαν σε καταναγκαστικές μετεγγραφές μαθητών (μικρών κυρίως τάξεων) από τα σχολεία της γειτονιάς ή του χωριού σε άλλα σχολεία με απόσταση έως 1200 μέτρα.

Από τη μεριά της Ομοσπονδίας Γονέων Ηπείρου τονίστηκε ότι αυτές οι ενέργειες αποτελούν για τους γονείς αιτία πολέμου, επειδή:

  • Είναι αδιαπραγμάτευτο το δικαίωμα κάθε παιδιού να φοιτά στο σχολείο της γειτονιάς του για παιδαγωγικούς και κοινωνικούς λόγους.

  • Οι αναγκαστικές μετακινήσεις των μαθητών, οι συγχωνεύσεις τμημάτων και η δημιουργία νέων πολυπληθών, έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών – παιδιών μας. Είναι σε όλους κατανοητό ότι μόνο στα ολιγομελή τμήματα ο εκπαιδευτικός μπορεί να εντοπίσει δυσκολίες και μαθησιακές ελλείψεις, πολύ περισσότερο να ανταποκριθεί στις ανάγκες των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, διαφοροποιώντας τη διδασκαλία, εξατομικεύοντάς την, στηρίζοντας επιπλέον μαθησιακά τους υστερούντες μαθητές.

  • Πολλές οικογένειες θα αντιμετωπίσουν σοβαρότατα προβλήματα στον οικογενειακό τους προγραμματισμό και στην εργασία τους, ενώ οικογένειες της υπαίθρου θα χρειαστεί ακόμα και να μεταναστεύσουν για να μπορέσουν να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο.

  • Τα παραπάνω δεν αφορούν μόνο την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά και τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, όπου και εκεί επιχειρείται η συγκρότηση τμημάτων με τα μέγιστα όρια μαθητών. Καταλαβαίνει κανείς τι μάθημα μπορεί να γίνει στις τάξεις των 27-28 μαθητών, που εκτός των άλλων, προετοιμάζονται και για τις καθοριστικές για το μέλλον τους, Πανελλαδικές Εξετάσεις.

  • Μεγάλα θύματα όλης αυτής της διαδικασίας θα είναι οι μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, όπου μέσα στο πλήθος των 25 και 28 μαθητών θα μένουν χωρίς εξατομικευμένη υποστήριξη, με ολέθριες συνέπειες για την μόρφωση και τη ζωή τους.

Αγαπητοί γονείς

Όλα τα παραπάνω δεν γίνονται από αστοχίες ή άγνοια. Οι περικοπές και οι καταργήσεις τμημάτων, σημαίνουν λιγότερα χρήματα για την εκπαίδευση των παιδιών μας. Σημαίνουν «πλεόνασμα» κονδυλίων που θα αθροιστούν στα «ματωμένα» «Πρωτογενή Πλεονάσματα» του Ταμείου Ανάκαμψης. Σημαίνουν τέλος, καταπάτηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών μας και μορφωτικά ελλείμματα που θα πρέπει από το υστέρημά μας, εμείς και πάλι , να καλύψουμε, εφόσον βέβαια έχουμε τη δυνατότητα.

Ας πάψουν λοιπόν ο Υπουργός Παιδείας και ο Γενικός Γραμματέας του, που έχει αναλάβει να εφαρμόσει «με τον βούρδουλα» τις απαράδεκτες – αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις, να επαίρονται ότι επιχειρούν την αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Ας πάψουν τις προσπάθειες δημιουργίας κοινωνικού αυτοματισμού μεταξύ γονέων – εκπαιδευτικών προβάλλοντας ως το βασικό πρόβλημα της Εκπαίδευσης την δήθεν «Αξιολόγηση». Για τις παθογένειες της εκπαίδευσης, τα μαθησιακά ελλείμματα και τα προβλήματα των σχολείων, φέρουν οι ίδιοι την ολοκληρωτική ευθύνη, καθώς με την πολιτική τους και τις μεθοδεύσεις τους, αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας ως κόστος και βαρίδι στους προϋπολογισμούς τους.

Απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Να παρθούν πίσω όλες οι συγχωνεύσεις – καταργήσεις τμημάτων στην Ήπειρο.

  • Ανώτατος αριθμός μαθητών ανά τμήμα, 15 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 20 στη Δευτεροβάθμια. Ο χωρισμός των τμημάτων να γίνεται με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες και όχι τον αριθμό των μαθητών.

  • Πλήρη υποστήριξη των μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και δυσκολίες, με στελέχωση και λειτουργία Τμημάτων Ένταξης σε ΟΛΑ τα σχολεία, πλήρη κάλυψη όλων των παιδιών που δικαιούνται Παράλληλη Στήριξη με εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, από την πρώτη μέρα λειτουργίας των σχολείων.

Καλούμε τις Ενώσεις, τους Συλλόγους Γονέων και κάθε γονέα ξεχωριστά σε ξεσηκωμό!

Να μην δεχτούν και να μη επιτρέψουν συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων καθώς και αυθαίρετες μετακινήσεις μαθητών μακριά από το σχολείο της γειτονιάς τους.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ

Η παράσταση διαμαρτυρίας στην Κρήτη

Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω καλοκαιριού και με κλειστά τα σχολεία, με νέα εγκύκλιο του Γ.Γ. δίνει το σύνθημα στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης να προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις τμημάτων συνεχίζοντας την αντιεκπαιδευτική πολιτική των περικοπών προσπαθώντας, παράλληλα, να αιφνιδιάσει εκπαιδευτικούς και γονείς. Αποτέλεσμα, η ανάκληση αποφάσεων κατάτμησης τμημάτων σε όλη τη χώρα, στα οποία φοιτούν μαθητές/τριες με διαγνωσμένες αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες για το διδακτικό έτος 2024- 2025.

Σε σχολεία δηλαδή που το σύνολο  των μαθητών ανά τμήμα αγγίζει το 27, 28 και 29 διατηρούν ένα τμήμα (!), αντί να διχοτομήσουν (2 τμήματα) και ακολούθως προβαίνουν σε εντολές για μετακίνηση μαθητών που ήδη φοιτούν στη σχ. μονάδα όταν ο αριθμός υπερβαίνει το 25 ! Μαθητές που μέχρι χθες πήγαιναν σε ένα σχολείο με τους συμμαθητές τους θα τους αναγκάσουν να αλλάξουν εκπαιδευτικό περιβάλλον για λόγους αδιανόητους παιδαγωγικά.

Στην εγκύκλιο, επίσης, του Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α δεν προβλέπεται (αυθαίρετα) η μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχει Παράλληλη Στήριξη, και επιπλέον, προκρίνεται η μετακίνηση των μαθητών της Α’ τάξης σε όμορα σχολεία, όταν ο αριθμός των μαθητών της τάξης είναι μικρότερος από 30 (δηλαδή λιγότερο από 15 σε κάθε τμήμα), προκειμένου να μην προχωρήσει η κατάτμηση τμημάτων. Αυτή η απόφαση έρχεται μαζί με αντίστοιχες αποφάσεις για κλείσιμο ή συγχώνευση σχολικών μονάδων, κατά τις οποίες μετακινούνται μαθητές σε άλλα σχολεία. Όλα τα παραπάνω έχουν στόχο την μείωση των λειτουργούντων τμημάτων και τις περικοπές εκπαιδευτικού προσωπικού για την νέα σχολική χρονιά.

Αυτή η εξέλιξη είναι απαράδεκτη και εξοργιστική, καθώς καθιερώνονται πολυπληθή τμήματα, σε περιπτώσεις όπου υπάρχει πληθώρα γνωματεύσεων Παράλληλης Στήριξης και παρακολούθησης σε Τμήματα Ένταξης, με τον εκπαιδευτικό, αντί να ασκεί απρόσκοπτα το παιδαγωγικό του έργο, να μετατρέπεται σε «παιδοφύλακα», αφού με αυτόν τον τρόπο είναι αδύνατη η ισότιμη εκπαίδευση όλων των μαθητών/τριών ανάλογα με τις ανάγκες του/της καθενός/μιάς.

Ταυτόχρονα διαλύεται ο προγραμματισμός των σχολείων, που ήδη είχαν λάβει υπόψη τους τις αποφάσεις που ανακαλούνται, ενώ συνεπάγεται και μετακινήσεις εκπαιδευτικών που πιθανόν θα κριθούν υπεράριθμοι και θα εξαναγκαστούν να αλλάξουν σχολείο. Επιπλέον, καταπατάται το δικαίωμα των μαθητών να πηγαίνουν στο σχολείο της γειτονιάς τους, προσθέτοντας κι άλλες δυσκολίες στην ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον και στις οικογένειές τους για την μετακίνησή τους.

Αυτή είναι η «αναβάθμιση» της εκπαίδευσης που νομοθετούν, με συγχωνεύσεις και κατάργηση τμημάτων, με κόφτες που στην ουσία μειώνουν θέσεις εργασίας και δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία στοιβάζοντας τους/τις μαθητές/τριες σε μεγάλα τμήματα. Την ίδια στιγμή που το Υπουργείο διατυμπανίζει 10.000 διορισμούς, μειώνει θέσεις εργασίας με τις συγχωνεύσεις για να φέρει «στα δικά του μέτρα» τις προσλήψεις και τους διορισμούς.

Αντί το 2024 να συζητάμε πώς οι μαθητές/τριες και ιδιαίτερα αυτοί/ές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες θα έχουν ακόμη περισσότερες δυνατότητες εξέλιξης μέσα από την αντίστοιχη αναγκαία εκπαιδευτική παρέμβαση, το Υπουργείο απαντάει ότι αυτή η ανάγκη είναι κόστος που πρέπει να κοπεί.

Αντί να συζητάμε για μαζικές μόνιμες προσλήψεις όλων των αναπληρωτών για να έχουν οι μαθητές όλη την αναγκαία στήριξη σε σταθερή βάση, στο Υπουργείο δημιουργούν κόφτες που μειώνουν τις προσλήψεις.

Αντί να συζητάμε για αποφασιστική μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα έχουμε μια μεθοδευμένη επιχείρηση αύξησης των μαθητών ακόμα και σε περιπτώσεις που υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες.

Απαιτούμε:

  • Ανάκληση των αποφάσεων συγχώνευσης τμημάτων και των αποφάσεων που αναστέλλουν την κατάτμηση τμημάτων.

  • Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα των σχολείων για κατατμήσεις ( διχοτομήσεις -τριχοτομήσεις με παιδαγωγικά κριτήρια).

  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.

  • Τμήματα 15 μαθητών σε Α΄, Β΄ τάξεις και ως 20 στις υπόλοιπες. Μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και των συναδέλφων στα ολιγοθέσια σχολεία όπως στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Τμήματα μέχρι 15 νήπια και 2η Νηπιαγωγό σε όσα λειτουργούν με περισσότερα.

  • Κάλυψη των αναγκών παράλληλης στήριξης για όλους τους μαθητές/τριες.

  • Τμήματα Ένταξης σε κάθε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και 2ο σε μεγαλύτερα σχολεία, καμιά αναστολή 2ου τμήματος Ένταξης όπου υπήρχε.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» συμμετέχει στην Παγκρήτια Κινητοποίηση, την Τρίτη 27 Αυγούστου και ώρα 12:00 μμ, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης !

Να είμαστε όλες/οι εκεί!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 28/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καιρός βροχές
Ανατροπή στο σκηνικό του καιρού: Προειδοποίηση Κολυδά για ισχυρές βροχές
Η πρόγνωση του διευθυντή της ΕΜΥ, Θοδωρή Κολυδά, για την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου - Τι έρχεται από το Σάββατο
Ανατροπή στο σκηνικό του καιρού: Προειδοποίηση Κολυδά για ισχυρές βροχές