Το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε από τις Διευθύνσεις Π.Ε., τον Δεκέμβριο του 2023, να υποβάλουν τις εισηγήσεις τους σχετικά με τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων, με παράλληλη υπόδειξη των σχολικών μονάδων προς κατανομή.
Να επισημάνουμε ότι ανάλογη διαδικασία είχε πραγματοποιηθεί και τον Φεβρουάριο του 2023 για σύσταση νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων, χωρίς όμως αποτέλεσμα και οι τότε εισηγήσεις αποδείχτηκαν «tabula rasa».
Παρενθετικά, είναι θετική εξέλιξη η σύσταση -επιτέλους- νέων οργανικών θέσεων ειδικοτήτων, σύσταση που θα έπρεπε να έχει πραγματοποιηθεί πριν από τις μεταθέσεις από περιοχή σε περιοχή. Οι νέες αυτές οργανικές θα μπορούσαν να είναι περισσότερες για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών της εκπαίδευσης, σε αντίθεση βέβαια με τη μη σύσταση, για μια ακόμα φορά, των απαραίτητων νέων οργανικών θέσεων νηπιαγωγών λόγω της εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Η διαδικασία, όμως, της μη έγκαιρης σύστασης και της κατανομής των νέων οργανικών θέσεων, όπως εξελίχθηκε, με συνεχείς αλλαγές του αριθμού των μόνιμων διορισμών, με ΦΕΚ που έβγαιναν και την ίδια μέρα οι εκπαιδευτικοί θα έπρεπε να ορκιστούν και να κάνουν ανάληψη υπηρεσίας, καθώς και η αβελτηρία από την πλευρά του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., στο συγκεκριμένο θέμα, δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα και στους εκπαιδευτικούς και στη διαδικασία των υπηρεσιακών μεταβολών από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
Στη συνέχεια, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής, ως γνήσιος εντολοδόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, εν μέσω αυγουστιάτικης ραστώνης, παίρνει τη σκυτάλη και ζητά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να προσδιορίσουν τη λειτουργικότητα των σχολικών μονάδων μη λαμβάνοντας υπόψη αιτήματα που είχαν υποβληθεί και αφορούσαν, κατά κύριο λόγο, στη μείωση του μέγιστου αριθμού των μαθητών σε τμήματα λόγω της φοίτησης παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενώ προχώρησε ακόμα και σε ανακλήσεις προηγούμενων αποφάσεων χωρισμού τμημάτων.
Μετά την Ειδική Αγωγή ήρθε και η σειρά της Γενικής Αγωγής. Ακολούθησαν συμπτύξεις περίπου 45 τμημάτων στην Α΄ Αθήνας και 1.000 πανελλαδικά. Αποτέλεσμα αυτού ήταν οι αυξημένες λειτουργικές υπεραριθμίες όλων των κλάδων σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ο σχεδιασμός για την περάτωση των υπηρεσιακών μεταβολών, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να έχουν τοποθετηθεί έγκαιρα στις σχολικές μονάδες, ανατράπηκε.
Η τακτική της κοπτοραπτικής των τμημάτων προκάλεσε μεγάλη καθυστέρηση και οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί (υπεράριθμοι, νεοδιόριστοι, αποσπασμένοι) λίγο πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς αγνοούν το σχολείο τοποθέτησής τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στη μεγαλύτερη Διεύθυνση Π.Ε. της χώρας των 470 σχολικών μονάδων περίπου, ενώ είναι σε αναμονή δήλωσης προτίμησης σχολικών μονάδων και οι προσληφθέντες αναπληρωτές της Α΄ φάσης.
Είναι σαφές ότι η αναστάτωση στα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς είναι απότοκο αφενός της καθυστέρησης που αφορά στη σύσταση των νέων οργανικών θέσεων και αφετέρου στις εκτεταμένες αντιπαιδαγωγικές συμπτύξεις τμημάτων που πραγματοποιήθηκαν σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και της δημόσιας εκπαίδευσης!
Ο «προγραμματισμός» του Υπουργείου Παιδείας αποδείχτηκε εκτός από ανεδαφικός και εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας!
Τάκης Ρουμπής
Αιρετός ΠΥΣΠΕ Α΄ Αθήνας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ