Ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών σε σχέση με τα πραγματικά κενά ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με ενημέρωση του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου.
Ως παράδειγμα, ο αιρετός αναφέρει την ΔΔΕ Γ΄ Αθήνας όπου έγιναν μόλις 13 προσλήψεις αναπληρωτών στη Γενική Παιδεία στην Α΄ Φάση και ενώ τα κενά που δηλώθηκαν στο ΟΠΣΥΔ ήταν 49! Στην ΕΑΕ έγιναν 116 προσλήψεις, ενώ τα κενά που δηλώθηκαν ήταν 189!
«Ομοίως, σε όλες τις ΔΔΕ υπήρχε πολύ χαμηλό ποσοστό κάλυψης των λειτουργικών αναγκών τους. Κι όλα αυτά, μετά και την απαράδεκτη απόφαση του Υπουργείου και των Διευθύνσεων για συμπτύξεις τμημάτων που δημιουργεί μια επίπλαστη εικόνα στα σχολεία», τονίζει, ενώ αναφέρεται και στα ζητήματα των συγχωνεύσεων που δημιουργούν τερατώδη τμήματα υπερπληθυσμού αλλά και των μονιμοποιήσεων των νεοδιόριστων.
Ολη η ενημέρωση του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Αυτές είναι μέρες χαράς για όλους και όλες εσάς που διοριστήκατε στη δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τόσο στη Γενική όσο και στην ΕΑΕ.
Θερμά συγχαρητήρια για τον διορισμό! Σας εύχομαι καλή τοποθέτηση, καλή σχολική χρονιά, με υγεία, δημιουργικότητα και αγωνιστική διάθεση!
Αυτές είναι όμως και μέρες ταλαιπωρίας και έντονου προβληματισμού για πολλούς και πολλές από εσάς. Οι λόγοι είναι προφανείς.
Μετακίνηση χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο κατοικίας σας, αφήνοντας πίσω σύζυγο και παιδιά, με τα έξοδα να "τρέχουν" και μην έχοντας τη δυνατότητα υπηρεσιακής μεταβολής τα 2 πρώτα χρόνια.
Το στεγαστικό ζήτημα οξύνεται όλο και περισσότερο έχοντας πάρει πια εκρηκτικές διαστάσεις. Η εκτόξευση των τιμών των ενοικίων, σε πολλές περιπτώσεις, σας στερεί τη δυνατότητα να βρείτε αξιοπρεπή στέγη σε λογική τιμή. Γενικότερα, οι πενιχροί, κουτσουρεμένοι μισθοί δεν επαρκούν για να καλύψουν το αυξημένο κόστος ζωής.
Νεοδιοριζόμενες συναδέλφισσες, νεοδιοριζόμενοι συνάδελφοι,
Τα πράγματα στη δημόσια εκπαίδευση δεν είναι ρόδινα για τους εκπαιδευτικούς, όπως σίγουρα θα έχετε ακούσει ή και θα έχετε βιώσει, γυρνώντας χρόνο με το χρόνο με μια βαλίτσα στο χέρι απ’ άκρη σ’ άκρη της χώρας.
Κι επειδή η αλληλεγγύη είναι το όπλο μας, να γνωρίζετε ότι δεν είστε μόνοι/μόνες. Για ότι χρειαστείτε, για τυχόν προβλήματα που θα αντιμετωπίσετε στα πρώτα βήματα στο νέο σας ξεκίνημα στη περιοχή διορισμού, θα είμαστε πολλοί και πολλές στο πλάι σας.
Μαζί, συσπειρωμένοι στα σωματεία μας, με ενωτικούς και δυναμικούς αγώνες, μπορούμε να διεκδικήσουμε καλύτερες συνθήκες ζωής και εργασίας, μπορούμε να διεκδικήσουμε ένα καλύτερο μέλλον για εμάς τους ίδιους, αλλά και τα παιδιά μας.
Α΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών/τριών - Τσεκούρι στις πιστώσεις
Την Παρασκευή 30/08/2024, γύρω τις 23.30, άρχισαν να στέλνονται τα πρώτα sms και εν συνεχεία το Υπουργείο εξέδωσε Δελτίο Τύπου σχετικά με τις προσλήψεις 8.553 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και στην Γενική Εκπαίδευση ως προσωρινών αναπληρωτών, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, για το διδακτικό έτος 2024-2025.
Πιο συγκεκριμένα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: (α) 2.336 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), (β) 2.058εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Γενική Εκπαίδευση, και (γ) 131 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 σε Μουσικά Σχολεία για τη διδασκαλία μουσικών ειδικεύσεων. Επιπλέον, διατέθηκαν για πρόσληψη στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, τριάντα (30) προσωρινοί αναπληρωτές κλάδων Β/θμιας Εκπ/σης.
Τα επόμενα βήματα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας πρόσληψης αναπληρωτών/τριών
Θα κληθούν οι ΔΔΕ, την ίδια μέρα που είναι η προθεσμία για την ορκωμοσία των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών (Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου) και μέσα σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια, να «ανεβάσουν» στο ΟΠΣΥΔ τα λειτουργικά κενά των σχολείων τους κατά κλάδο/ειδικότητα και να τα ομαδοποιήσουν.
Η αίτηση-δήλωση προτιμήσεων στο ΟΠΣΥΔ για τοποθέτηση σε σχολικές μονάδες από τους υποψηφίους θα γίνει την Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2024.
Οι αναπληρωτές θα πληροφορηθούν μέσω γραπτού μηνύματος SMS για τη σχολική μονάδα ανάληψης υπηρεσίας την Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2024.
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Πέμπτη 5 έως και την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024.
Το παράδειγμα της Γ΄ Αθήνας
Στη ΔΔΕ Γ΄ Αθήνας έγιναν μόλις 13 προσλήψεις αναπληρωτών στη Γενική Παιδεία στην Α΄ Φάση και ενώ τα κενά που δηλώθηκαν στο ΟΠΣΥΔ ήταν 49!
Στην ΕΑΕ έγιναν 116 προσλήψεις, ενώ τα κενά που δηλώθηκαν ήταν 189!
Ομοίως, σε όλες τις ΔΔΕ υπήρχε πολύ χαμηλό ποσοστό κάλυψης των λειτουργικών αναγκών τους. Κι όλα αυτά, μετά και την απαράδεκτη απόφαση του Υπουργείου και των Διευθύνσεων για συμπτύξεις τμημάτων που δημιουργεί μια επίπλαστη εικόνα στα σχολεία.
Συγχωνεύσεις τμημάτων
Αρχές Αυγούστου τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο του Υπουργείου για "εξορθολογισμό" και εξοικονόμηση. Σχέδιο που εκτελέστηκε πιστά από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Ακόμα και με προφορικές εντολές -πιέσεις σε κάθε επίπεδο της διοικητικής ιεραρχίας, κυρίως όμως προς τους/τις Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, στις αρχές Αυγούστου (!!!) ζητήθηκε η δήλωση κενών - πλεονασμάτων του εκπαιδευτικού προσωπικού με βάση τα τμήματα που έχει το σχολείο, χωρίς όμως να υπολογίζονται οι παραπεμπόμενοι/ες μαθητές/τριες, οι νέες εγγραφές του Σεπτεμβρίου και οι μετεγγραφές. Επίσης, δεν εγκρίθηκαν όλα τα ολιγομελή τμήματα των ΣΜΕΑΕ και των ΕΠΑΛ. Είναι αδιανόητο μαθητές/τριες που είναι σε στάδιο προετοιμασίας για τις πανελλαδικές εξετάσεις, να τους στερείται το δικαίωμα αυτό και μάλιστα όταν η ειδικότητα δεν υπάρχει σε όμορο Δήμο και σε κάποιες περιπτώσεις σε κανένα άλλο σχολείο του νομού (!!!).
Αλήθεια, πως θα λειτουργήσουν τα σχολεία στην αρχή της χρονιάς με πάνω από 30 μαθητές καθ’ υπέρβαση του νόμου; Ούτε σκέψη να μην περνάει από το μυαλό της Διοίκησης ότι θα υποχρεώσει μαθητές να φύγουν από το σχολείο που φοιτούν για να εγγραφούν σε παραπλήσιο σχολείο.
Αλήθεια, πως θα λειτουργήσουν τα σχολεία στην αρχή της χρονιάς χωρίς το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, καθώς αυτό είναι βέβαιο, μετά και τις λιγοστές προσλήψεις αναπληρωτών και τις επικείμενες άδειες των νεοδιοριζόμενων;
Και για να υλοποιηθούν αυτές οι αντικεπαιδευτικές και αντιπαιδαγωγικές πολιτικές, το Υπουργείο φρόντισε να στρεσάρει, εν μέσω των θερινών διακοπών, τους/τις Διευθυντές/ντριες των σχολείων, ζητώντας τους στοιχεία μέσα σε ασφυκτικές προθεσμίες χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαίτερες συνθήκες της περιόδου.
Μονιμοποιήσεις
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Πλέον, με όπλο τη σημαντική δικαστική απόφαση 1510/24 του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών που δικαιώνει τους/τις δόκιμους εκπαιδευτικούς που προσέφυγαν ενάντια στις άδικες ανακλήσεις των διαπιστωτικών τους πράξεων, ανοίγει ο δρόμος για τη δικαίωση όλων των διορισμένων του 2020 εκπαιδευτικών, όπως και του 2021 και εν συνεχεία του 2022.
Οι αιρετοί των ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ σε όλη την Ελλάδα έχουμε αποδείξει ότι διεκδικούμε, δίνουμε τις μάχες εκεί που χρειάζεται και πετυχαίνουμε νίκες, μικρές ή και μεγαλύτερες, προς το συμφέρον του κλάδου! Μαζί με τις ΕΛΜΕ, την ΟΛΜΕ, στο πλευρό του κάθε συναδέλφου και της κάθε συναδέλφισσας!
Πράξη μονιμοποίησης και υπηρεσιακές μεταβολές
Αναφέρομαι σε ένα ζήτημα που όσον αφορά τις αποσπάσεις, μεταθέσεις, μετατάξεις σε κλάδο της ΔΕ είναι ξεκάθαρο, αν και καλλιεργήθηκε/καλλιεργείται τεχνηέντως μια αμφιβολία στους/στις νεοδιοριζόμενους/ες κυρίως συναδέλφους/ισσές μας για το αν δικαιούνται/δικαιούνταν να κάνουν αίτηση απόσπασης, μετάθεσης, μετάταξης σε κλάδο της ΔΕ, όμως αναφορικά με τις μετατάξεις μέσω ΕΣΚ τα πράγματα δεν ήταν και δεν είναι τόσο ξεκάθαρα.
Ας δούμε τι ισχύει σχετικά με τη δυνατότητα ή μη ολοκλήρωσης μετάταξης εκπαιδευτικών, των οποίων δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία μονιμοποίησης.
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 4 του Ν. 4440/2026, όπως ισχύουν: «2. Προϋποθέσεις για τη συμμετοχή των υπαλλήλων στο ΕΣΚ είναι: α) Η συμπλήρωση διετίας από τον διορισμό ή, εφόσον ο διορισμός έγινε με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, η συμπλήρωση του προβλεπόμενου χρόνου παραμονής. … .».
Σύμφωνα με τη γραμματική διατύπωση της διάταξης περί προϋποθέσεων («συμπλήρωση διετίας από τον διορισμό»), δεν προβλέπεται ως απαιτούμενη προϋπόθεση η μονιμοποίηση του υπαλλήλου, την οποία, όπου απαιτείται, ο νομοθέτης την προβλέπει ρητώς (ενδεικτικά αναφέρεται η παρ. 1 του άρ. 98 του Υπαλληλικού Κώδικα, Ν. 3528/2007, όπως ισχύει, σύμφωνα με την οποία «1. Οι υπάλληλοι, που έχουν πριν από τον διορισμό τους χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, εντάσσονται μετά τη μονιμοποίησή τους μέχρι και τον αμέσως προηγούμενο του καταληκτικού βαθμό, με συνυπολογισμό πλεονάζοντος χρόνου στον βαθμό αυτό, ύστερα από ουσιαστική κρίση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Η ένταξη ανατρέχει στον χρόνο κρίσης του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου».
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 3 του Ν. 4440/2026 (ΦΕΚ 78 Α΄): «… Οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δύναται να μεταταγούν ή να αποσπαστούν σε φορείς της παραγράφου 1 μόνο μέσω του ΕΣΚ, τηρουμένων των ισχυουσών διατάξεων για την αποδέσμευσή τους από την άσκηση εκπαιδευτικών καθηκόντων».
Η μη μονιμοποίηση δεν αποτέλεσε και δεν αποτελεί τυπικό κώλυμα για καμία υπηρεσιακή μεταβολή, απόσπαση, μετάθεση, μετάταξη. Σύμφωνα με τα ως άνω αναγραφόμενα δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να αποτελεί κώλυμα και για την μετάταξη εκπαιδευτικών μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας (ΕΣΚ).
Το συγκεκριμένο ζήτημα (μετατάξεις εκπαιδευτικών μέσω ΕΣΚ) το έθεσα στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ κατά τη τελευταία συνάντηση της ΟΛΜΕ στο Υπουργείο στα μέσα Ιουλίου, το έθιξα επίσης κατά την ομιλία μου στο 21ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ και φυσικά υπάρχουν γραπτές αναφορές.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη