«Τερατώδη» Τμήματα με 29 και 30 μαθητές στην τάξη, δημιουργεί το Υπουργείο Παιδείας και διευθύνσεις εκπαίδευσης, με τις εκτεταμένες συγχωνεύσεις προκειμένου να περικόψουν τις προσλήψεις αναπληρωτών.
Παρότι ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα και οι γονείς έχουν πλέον ξεσηκωθεί και κινητοποιούνται ζητώντας να σταματήσει η «σαρδελοποίηση» των μαθητών σε τάξεις συνωστισμού τη νέα σχολική χρονιά, φαίνεται πως «δεν ιδρώνει το αυτί» των υπευθύνων.
Ωστόο οι εκπαιδευτικοί δεν σταματούν να διαμαρτύρονται και να «αδειάζουν» τις αντιεκπαιδευτικές αυτές επιλογές, διαμαρτυρόμενοι εντόνως.
Μια τέτοια χαρακτηριστική περίπτωση (που δεν είναι η μόνη, δυστυχώς), συμβαίνει στο 1ο Γυμνάσιο Αγρινίου (Παπαστράτειο) όπου όλοι οι εκπαιδευτικοί του, με επιστολή τους προς το ΥΠΑΙΘΑ και τη ΔΔΕ Αιτωλοακαρνανίας, διαμαρτύονται συλλογικά για την απόφαση να δημιουργηθούν στο σχολείο τους Τμήματα με 29 και 30 μαθητές...
Συγκεκριμένα, η Δ.Δ.Ε Αιτ/νίας με απόφαση της, ορίζει τη δημιουργία 4 τμημάτων συνολικά στην Α τάξη του Γυμνασίου τους, με εγγεγραμμένους αυτή τη στιγμή 117 μαθητές.
«Αυτό συνεπάγεται δύο (2) τμήματα με τριάντα (30) μαθητές σε κάθε τμήμα, ένα τμήμα με 29 μαθητές και άλλο ένα με 28, όλα πάνω από τους 27 μαθητές που ορίζονται ως ανώτατος αριθμός μαθητών στις τάξεις του Γυμνασίου, ενώ φυσικά πάγιο αίτημα του κλάδου μας είναι και η μείωση αυτού του μεγάλου ανώτατου αριθμού», τονίζουν οι εκπαιδευτικοί.
Και όπως πάντα, η αιτιολόγηση τέτοιων αποφάσεων περιλαμβάνει τάχα «εξαιρετικούς λόγους», αφού μόνο σε τέτοια περίπτωση ο νόμος επιτρέπει τη δημιουργία Τμημάτων με έως 10% περισσότερους μαθητές από το νόμιμο όριο των 25 ανά τάξη.
Αλλα οι καθηγητές ρωτούν: «Ποιες είναι εκείνες οι εξαιρετικές περιπτώσεις που ανάγκασαν τη Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτ/νίας να γιγαντώσει κατ’ αυτόν τον τρόπο τον αριθμό των μαθητών κάθε τμήματος και να μην προχωρήσει στη δημιουργία 5 τμημάτων, όπως κάλλιστα οι εγγεγραμμένοι μαθητές μας το επέτρεπαν;»
Θα τους απαντήσει κανείς; Απαντήσεις τύπου «ετσι μας είπε το υπουργείο» , «ε, τι να κάνουμε», κλπ. δεν εκλαμβάνονται ως νόμιμες.
Αναλυτικά η διαμρτυρία των εκπαιδευτικών του 1ου Γυμνασίου Αγρινίου
Οι Διδάσκοντες του 1ου Γυμνασίου Αγρινίου (Παπαστράτειο), αναμένοντας από το τέλος του προηγούμενου σχολικού έτους τις αποφάσεις της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε) για τον τελικό καθορισμό του αριθμού των τμημάτων της Α τάξης του σχολείου μας, με βάση τους 117 εγγεγραμμένους ήδη από τον Ιούνιο μαθητές, ήλπιζαν ότι θα πρυτανεύσει η λογική, θα προταχθεί η ανάγκη προάσπισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις τάξεις του δημοσίου σχολείου και ότι θα εφαρμοστούν οι ισχύοντες σχετικοί νόμοι. Αισθανόμαστε σήμερα, αρχή του νέου σχολικού έτους, την ανάγκη να διαμαρτυρηθούμε εντόνως και να καταστήσουμε γνωστά τα όσα εντέλει αποφασίστηκαν από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας του νομού μας.
Η Δ.Δ.Ε Αιτ/νίας με απόφαση της, ορίζει τη δημιουργία 4 τμημάτων συνολικά στην Α τάξη του Γυμνασίου μας, με εγγεγραμμένους αυτή τη στιγμή 117 μαθητές. Αυτό συνεπάγεται δύο (2) τμήματα με τριάντα (30) μαθητές σε κάθε τμήμα, ένα τμήμα με 29 μαθητές και άλλο ένα με 28, όλα πάνω από τους 27 μαθητές που ορίζονται ως ανώτατος αριθμός μαθητών στις τάξεις του Γυμνασίου, ενώ φυσικά πάγιο αίτημα του κλάδου μας είναι και η μείωση αυτού του μεγάλου ανώτατου αριθμού.
Ας σημειωθεί πως ακόμη και σήμερα προσέρχονται για εγγραφή στην Α Γυμνασίου νέοι μαθητές με τα απαραίτητα έγγραφα μετεγγραφής τους. Η σχετική εγκύκλιος που εστάλη στις Δ.Δ.Ε με Αρ.πρωτ.76216/Δ2 (08/07/2024) παραπέμπει, αναφορικά με τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα, στην με αρ. πρωτ.129818/Γ2/16/09/2013 ΚΥΑ η οποία και ορίζει τα εξής σχετικά:
.. Οι µαθητές σε κάθε τάξη ή τµήµα τάξης Γυµνασίων και Γενικών Λυκείων δεν µπορεί να υπερβαίνουν τους είκοσι επτά (27). Τάξεις µε µαθητές περισσότερους από τους είκοσι επτά (27) διαιρούνται σε τµήµατα. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις µε απόφαση του οικείου ∆ιευθυντή ∆/θµιας Εκπαίδευσης µπορεί να γίνει προσαύξηση κατά 10%.....
Αυτό το 10% επικαλείται η Δ.Δ.Ε. Αιτ/νίας στην περίπτωση του Παπαστρατείου Γυμνασίου και για όλα ανεξαιρέτως τα τμήματα της Α Γυμνασίου. Διερωτώμαστε ευλόγως, γιατί καμία περαιτέρω εξήγηση δεν μας δόθηκε, ποιες είναι εκείνες οι εξαιρετικές περιπτώσεις που ανάγκασαν τη Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτ/νίας να γιγαντώσει κατ’ αυτόν τον τρόπο τον αριθμό των μαθητών κάθε τμήματος και να μην προχωρήσει στη δημιουργία 5 τμημάτων, όπως κάλλιστα οι εγγεγραμμένοι μαθητές μας το επέτρεπαν. Aγνοούνται όμως έτσι τα τεράστια κωλύματα που προκαλούνται στην εκπαιδευτική διαδικασία, προσβάλλοντας σφόδρα τα δικαιώματα των ίδιων των παιδιών στην παρεχόμενη μάθηση, δυσκολεύοντας περαιτέρω την παροχή διαφοροποιημένης διδασκαλίας στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Παράλληλα, δημιουργούνται συνθήκες εξάντλησης του εκπαιδευτικού προσωπικού και συνολικά συνθήκες απαξίωσης του δημόσιου σχολείου.
Ο τεράστιος αυτός αριθμός μαθητών ανά τμήμα δεν καταστρατηγεί όμως μόνο όσα προαναφέρθηκαν, με την επίκληση αυτών των ακατανόητων αίφνης εξαιρετικών συλλήβδην περιπτώσεων, υπονομεύει επιπλέον και την ασφάλεια του μαθητικού μας πληθυσμού, οι προϋποθέσεις της οποίας τίθενται και πάλι με σχετικούς νόμους. Όπως για παράδειγμα, ορίζεται ότι το ελάχιστο εμβαδόν κάθε αίθουσας πρέπει να είναι τέτοιο, ώστε να υπάρχει αναλογία 1.5m² ανά μαθητή. Ακόμη μεγαλύτερη είναι η αναλογία η οποία προβλέπεται και στο Προεδρικό Διάταγμα 41/2018 (2m²) με το οποίο και ορίζονται οι κανόνες Πυροπροστασίας στα σχολικά κτήρια και αίθουσες. Οι προϋποθέσεις ασφάλειας που προκύπτουν για τάξεις 30 μαθητών, αλλά και άλλες οριζόμενες σχετικές προϋποθέσεις λειτουργίας των Εργαστηρίων Τεχνολογίας, Πληροφορικής, Δεξιοτήτων (STEM Ρομποτική), προφανώς δεν καλύπτονται.
Σε αντίθεση, λοιπόν, με όσα μεγαλοπρεπώς ανακοινώνονται για καινοτομίες στην εκπαίδευση, η πραγματικότητα που βιώνουμε και διαμορφώνεται στο χώρο του δημόσιου σχολείου, με αποφάσεις σαν κι αυτές για την οποία διαμαρτυρόμαστε, δείχνουν καθαρά τα τεράστια ουσιαστικά προβλήματα, ακυρώνοντας στην πράξη όλα τα μεγάλα λόγια.
Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητάμε να γίνει ανάκληση της απόφασης της ΔΔΕ Αιτ/νιας και να γίνουν 5 τα τμήματα της Α Γυμνασίου του 1ου Γυμνασίου Αγρινίου (Παπαστρατείου).
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη