ΔΙΕΚ
Τι ισχύει για τον τρόπο και χρόνο εγγραφής στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ για τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην έναρξη και λήξη του σχολικού και διδακτικού έτους, στις αργίες, στις διακοπές, στις εγγραφές, στις μετεγγραφές, στη φοίτηση, στις απουσίες, στα παιδαγωγικά μέτρα, στον χαρακτηρισμό της διαγωγής και στην οργάνωση των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Μεταξύ άλλων προβλέπεται και ο τρόπος και χρόνος εγγραφής στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Δείτε ΕΔΩ το ΦΕΚ

Τρόπος και χρόνος εγγραφής στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Α. Γυμνάσια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.):

Σύμφωνα με την υποπερ. αα της περ. β της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 3699/2008 (Α’ 199), στα Γυμνάσια Ε.Α.Ε. φοιτούν μαθητές μέχρι το 19ο έτος της ηλικίας τους. Περιλαμβάνουν την προκαταρκτική τάξη και τρεις (3) επόμενες τάξεις, Α’, Β’, Γ’. Μαθητές απόφοιτοι δημοτικού σχολείου με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορεί να εγγράφονται απευθείας στην Α’ τάξη του γυμνασίου Ε.Α.Ε., ύστερα από Αξιολογική Έκθεση που πραγματοποιείται από το οικείο Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.).

Β. Λύκεια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε):

Σύμφωνα με την υποπερ. ββ της περ. β της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 3699/2008 τα Λύκεια Ε.Α.Ε. περιλαμβάνουν την προκαταρκτική τάξη και τρεις (3) επόμενες τάξεις, Α’, Β’, Γ’. Μαθητές απόφοιτοι γυμνασίου με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να εγγράφονται απευθείας στην Α’ τάξη του λυκείου Ε.Α.Ε ύστερα από Αξιολογική Έκθεση που πραγματοποιείται από το οικείο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.

Γ. Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ):

Σύμφωνα με την περ. γ’ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 3699/2008 τα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ περιλαμβάνουν τις τάξεις Α’, Β’, Γ’, Δ’ Γυμνασίου και τις τάξεις Α’, Β’, Γ’, Δ’ Λυκείου. Στα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ εγγράφονται, μετά από Αξιολογική Έκθεση του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., μαθητές/τριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι/ες επωφελούνται από τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα της συγκεκριμένης δομής, και μέσα από την ακαδημαϊκή και επαγγελματική εκπαίδευση μπορούν να οδηγηθούν σε μεταλυκειακές δομές εκπαίδευσης και σε ανεξάρτητη ή εποπτευόμενη εργασία.

Ειδικότερα, στην Α’ τάξη Γυμνασίου δύνανται να εγγράφονται, κατόπιν Αξιολογικής Έκθεσης του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., μαθητές/τριες απόφοιτοι Γενικού ή Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και της Α’ ή Β’ τάξης των Ε.Ε.Ε.ΕΚ.. Δικαίωμα πρώτης εγγραφής έχουν οι μαθητές/τριες έως το 16ο έτος της ηλικίας τους. Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης των μαθητών/τριών στη Δ’ τάξη χορηγείται τίτλος απολυτηρίου Γυμνασίου.

Οι κάτοχοι απολυτηρίου Γυμνασίου του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ δύνανται να συνεχίσουν τη φοίτησή τους, κατόπιν σχετικής Αξιολογικής Έκθεσης του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.: i) στην Α’ τάξη Λυκείου του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ, ii) στην Α’ τάξη του Γενικού Ημερήσιου ή Εσπερινού Λυκείου, iii) στην Α’ τάξη του Ειδικού Λυκείου, iv) στην Α’ τάξη του ΕΠΑ.Λ., v) στην Α’ τάξη του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. και vi) σε ΔΓΕΚ ενηλίκων αποφοίτων υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

Δ. Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.):

Σύμφωνα με την περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 3699/2008, τα Ε.Ε.Ε.ΕΚ. αποτελούν σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καλύπτουν την υποχρεωτικότητα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και διοικητικά υπάγονται στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στα Ε.Ε.Ε.ΕΚ. εγγράφονται απόφοιτοι/ες δημοτικών σχολείων γενικής ή ειδικής εκπαίδευσης, έως και το 16ο έτος της ηλικίας τους, κατόπιν Αξιολογικής Έκθεσης των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., οι οποίοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην παρακολούθηση ακαδημαϊκού προγράμματος του γυμνασίου και παρουσιάζουν αναπηρίες ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μαθητές/τριες που έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση σε δομή της γενικής ή ειδικής εκπαίδευσης δεν μπορούν να εγγραφούν ή να επανεγγραφούν σε Ε.Ε.Ε.ΕΚ. στην ίδια ή σε άλλη ειδικότητα.

Ε. Ειδικά ζητήματα εγγραφών:

1. Για τους μαθητές/τριες της Στ’ τάξης Ειδικού Δημοτικού Σχολείου υλοποιούνται προγράμματα μετάβασης, σε συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες την επιμέλεια αυτών και τα οικεία ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.. Σκοπός των προγραμμάτων μετάβασης είναι η γνωριμία και η ομαλή ένταξη των μαθητών/τριών στο κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, το οποίο εισηγείται το οικείο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., έως τη λήξη του διδακτικού έτους.

2. Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες την επιμέλεια των μαθητών/τριών καταθέτουν στον/στη Διευθυντή/ντρια του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου, έως τη λήξη του διδακτικού έτους, δικαιολογητικά από τα οποία αποδεικνύεται η μόνιμη κατοικία τους και τον/την ενημερώνουν για την σχολική μονάδα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία πρόκειται να εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια, σύμφωνα και με την Αξιολογική Έκθεση του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ..

3. Ο/Η Διευθυντής/ντρια του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου αποστέλλει τους απολυτήριους τίτλους, υπηρεσιακά και επί αποδείξει, στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έως τη λήξη του διδακτικού έτους.

4. Για τις περιπτώσεις που σοβαροί λόγοι, ιδίως λόγοι υγείας και οικογενειακοί λόγοι δεν επέτρεψαν την υλοποίηση της ανωτέρω διαδικασίας εντός των οριζόμενων χρονικών διαστημάτων, δύναται, κατ’ εξαίρεση, η εγγραφή να πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο στη σχολική μονάδα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μέχρι την έναρξη των μαθημάτων.

5. Στην περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο δεν υλοποιήθηκε ένα από τα παραπάνω, οι Διευθυντές/ ντριες των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων υποχρεούνται την επομένη της έναρξης των μαθημάτων της επόμενης σχολικής χρονιάς, να αποστείλουν υπηρεσιακώς και επί αποδείξει στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με κοινοποίηση στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τους απολυτήριους τίτλους των μαθητών/τριών μαζί με τα στοιχεία κατοικίας των γονέων/κηδεμόνων και των εχόντων την επιμέλεια. Οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνουν την αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και ζητούν τη συνδρομή οποιασδήποτε αρχής ή κοινωνικής υπηρεσίας κρίνουν απαραίτητο. Σε περίπτωση που η εγγραφή δεν ολοκληρωθεί, τότε εφαρμόζεται η παρ. 3 του άρθρου 2 του Κεφαλαίου Α του ν. 1566/1985 (Α’ 167).

6. Η ένταξη των μαθητών/τριών σε τάξεις των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ορίζεται στο άρθρο 19.

7. Οι εγγραφές των μαθητών/τριών στα Λύκεια Ε.Α.Ε. και στα Λύκεια ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ, πραγματοποιούνται από τους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες την επιμέλειά τους, αν είναι ανήλικοι/ες, κατόπιν Αξιολογικής Έκθεσης του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εντός του Ιουνίου του προηγούμενου σχολικού έτους και η εγγραφή-ένταξη σε τάξη ολοκληρώνεται με την παραλαβή του απολυτηρίου Γυμνασίου για την εγγραφή στην Α’ Λυκείου. Κατ’ εξαίρεση πραγματοποιούνται εγγραφές τον Σεπτέμβριο και μέχρι την έναρξη των μαθημάτων σε λειτουργούντα τμήματα: α) για τους/ τις μαθητές/τριες που παραπέμφθηκαν στην εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου, όπου αυτή προβλέπεται, β) για τους/τις απόφοιτους Λυκείου Ε.Α.Ε., οι οποίοι/ ες επιθυμούν την εγγραφή τους σε Λύκειο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας και οι οποίοι/ες συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του προηγούμενου σχολικού έτους και γ) για τους/τις μαθητές/τριες που αδυνατούσαν να εγγραφούν για λόγους ανωτέρας βίας, ιδίως για λόγους υγείας και σοβαρούς οικογενειακούς λόγους.

8. Κατά λοιπά ως προς τα ζητήματα εγγραφών στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 8.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 12/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleia (2)
Θεσσαλονίκη: Μαθήτρια του «Ευκλείδη» η φαρσέρ που είχε τηλεφωνήσει για βόμβα στο σχολικό συγκρότημα
Η μαθήτρια ταυτοποιήθηκε από την έρευνα που διεξήγαγε η Ασφάλεια Τούμπας-Τριανδρίας και σε βάρος της σχηματίστηκε δικογραφία
Θεσσαλονίκη: Μαθήτρια του «Ευκλείδη» η φαρσέρ που είχε τηλεφωνήσει για βόμβα στο σχολικό συγκρότημα