Ζέττα Μακρή
INTIME NEWS/ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ ΙΣΜΗΝΗ
Ζέττα Μακρή: «Οι συγχωνεύσεις τμημάτων γίνονται κάθε χρόνο» - «Τα κενά δεν παρουσιάζονται για άλλο λόγο πέραν της ανθρώπινης αδυναμίας ορισμένων εκπαιδευτικών να διδάξουν»

Απαντήσεις για τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργούν οι συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία επιχείρησε να δώσει η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, στη διάρκεια της συζήτησης τριών σχετικών επίκαιρων ερωτήσεων στη Βουλή.

«Οι συγχωνεύσεις τμημάτων γίνονται κάθε χρόνο. Κάθε χρόνο ο αρμόδιος Γενικός Γραμματέας κάνει αυτή την άσκηση μαζί με τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης. Αυτός είναι υπεύθυνος, ο Γενικός Γραμματέας, για την εύρυθμη και την καθημερινή και απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων και ζήτησε αυτό το οποίο θα ζητούσε οποιοσδήποτε στη θέση του: Την εφαρμογή του νόμου» επισήμανε μεταξύ άλλων η Ζέττα Μακρή.

Μάλιστα, η υφυπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι «ο μέγιστος αριθμός των 25 μαθητών στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά ισχύει από το 2017 και προφανώς εγκρίθηκε από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ότι είναι ένας παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά σωστός αριθμός, ένα νούμερο το οποίο ικανοποιεί τις εκπαιδευτικές ανάγκες».

«Είκοσι επτά είναι οι μαθητές στο γυμνάσιο και στην πρώτη και τη δευτέρα τάξη Λυκείου» πρόσθεσε.

Στη συνέχεια, ανέφερε ότι από το 2013, καμία αλλαγή. «Είκοσι πέντε μαθητές στην τρίτη τάξη του ημερησίου ΕΠΑΛ από το 2019 με το νόμο 4610, επί ΣΥΡΙΖΑ.  Το ίδιο ισχύει και για τους 22 μαθητές ανά τμήμα στην τρίτη τάξη του εσπερινού ΓΕΛ. Με την υπουργική απόφαση Γαβρόγλου οι ελάχιστες προϋποθέσεις για τον αριθμό μαθητών για να δημιουργηθεί τμήμα ομάδας προσανατολισμού ΓΕΛ από το 2019» είπε.

«Άρα, λοιπόν, δεν έχει γίνει καμία δυσμενής μεταβολή τα τελευταία χρόνια. Ίσχυε αυτό που πάντοτε ισχύει και όπως σας είπα και πριν κάθε χρόνο γίνεται η ανάλογη άσκηση για να εφαρμοστεί με ευαισθησία και με σοβαρότητα και σεβασμό προς τους μαθητές για να υπάρχει ποιοτική εκπαίδευση σε όλους» συμπλήρωσε.

Επίσης, η Ζέττα Μακρή τόνισε ότι «πέραν αυτών των δέκα χιλιάδων όμως που είναι τετραπλάσια στην πρωτοβάθμια, τετραπλάσια στη δευτεροβάθμια, οκταπλάσια στην ειδική αγωγή στο ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό που δείχνει και την ευαισθησία για την ειδική αγωγή, έχουν μέχρι τώρα προσληφθεί 23.194 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και 5.539 αναπληρωτές μέλη ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού. Συνολικά 28.730 αναπληρωτές. Στο ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό να τονίσω ότι δεν είναι μόνον ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί αλλά είναι και άλλες ειδικότητες απαραίτητες».

«Τα κενά δεν παρουσιάζονται για άλλο λόγο πέραν της ανθρώπινης αδυναμίας ορισμένων εκπαιδευτικών να διδάξουν»

«Θα σας πω, επίσης, ότι η αναλογία εκπαιδευτικών και μαθητών στην Ελλάδα είναι 8,2 μαθητές ανά εκπαιδευτικό. Στην Ευρώπη είναι 12,1. Κάθε χρόνο παρουσιάζονται κενά. Διότι ενδεχομένως είναι και αυτή μια σκέψη όσων μας ακούν. Τα κενά δεν παρουσιάζονται για άλλο λόγο πέραν της ανθρώπινης αδυναμίας ορισμένων εκπαιδευτικών να διδάξουν, είτε για ευτυχές γεγονός, όπως είναι η εγκυμοσύνη, είτε για κάποιο ατύχημα» υπογράμμισε, ρίχνοντας το «μπαλάκι» των ευθυνών στους εκπαιδευτικούς.

Επιπλέον, ανέφερε ότι είναι εβδομήντα μία χιλιάδες τριακόσια τριάντα έξι τα τμήματα σε όλη την Ελλάδα. «Η πρώτη συγχώνευση η οποία έγινε αφορούσε σε εννιακόσια είκοσι εννέα τμήματα. Το ποσοστό ήταν 1,29%. Παρόλα αυτά, ακριβώς επειδή δεν υπάρχει δογματισμός, πολλές φορές στην πράξη μπορεί να δημιουργηθούν θέματα τα οποία πρέπει να τα διορθώσουμε» είπε.

«Σήμερα που μιλάμε, τα τμήματα αυτά έχουν φτάσει τα επτακόσια σαράντα τέσσερα, με τις αναγκαίες διορθώσεις που έχουν γίνει. Και εννοείται, αν τυχόν διαπιστωθεί στην πορεία ότι και κάτι άλλο χρειάζεται να διορθωθεί, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία και με τις δικές σας υποδείξεις ότι αυτό θα διορθωθεί» επισήμανε.

«Ο μέσος όρος αριθμών μαθητών ανά τμήμα το 2024-2025 είναι δεκαέξι μαθητές στο νηπιαγωγείο -πέρυσι, ήταν δεκαεπτά- δεκαέξι στο δημοτικό, όπως ακριβώς ήταν και πέρυσι, είκοσι ένας στο γυμνάσιο, όπως και πέρυσι, δεκαεννέα στο λύκειο, δύο μαθητές λιγότεροι από πέρυσι» κατέληξε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

doc_20121129_1027943_adedy.jpg
ΑΔΕΔΥ – Εκδήλωση: «Επαναφορά 13ου – 14ου μισθού στο Δημόσιο. Νομικές – κοινωνικές και οικονομικές διαστάσεις»
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην Λάρισα, 27 Ιανουαρίου 2025, στο Αίθουσα του Επιμελητηρίου Λάρισας
ΑΔΕΔΥ – Εκδήλωση: «Επαναφορά 13ου – 14ου μισθού στο Δημόσιο. Νομικές – κοινωνικές και οικονομικές διαστάσεις»
Στέφανος Παραστατίδης
Παραστατίδης: Μετά από δύο “μεταρρυθμίσεις” της ΝΔ η επαγγελματική εκπαίδευση στο σημείο μηδέν
Eνα χρόνο μετά την ψήφιση του νόμου, δεν έχει υπάρξει η παραμικρή πρόοδος, ούτε καν στην έκδοση των υπουργικών αποφάσεων που προβλέπονται για την...
Παραστατίδης: Μετά από δύο “μεταρρυθμίσεις” της ΝΔ η επαγγελματική εκπαίδευση στο σημείο μηδέν
Χρήματα
Aμερικανικού δολάριο: Ποια είναι η πραγματική ιστορία πίσω από το δημοφιλές σύμβολο του
Υπάρχουν αρκετές θεωρίες σχετικά με την προέλευση του συμβόλου του δολαρίου, κάποιες με λιγότερα αποδεικτικά στοιχεία αλλά εξίσου ενδιαφέρουσες
Aμερικανικού δολάριο: Ποια είναι η πραγματική ιστορία πίσω από το δημοφιλές σύμβολο του