Ζέττα Μακρή
INTIME NEWS/ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ ΙΣΜΗΝΗ
Θέσπιση κατηγορίας κοινωνικών κριτηρίων για αναπληρωτές προστάτες μελών ευπαθών κοινωνικών ομάδων – Η απάντηση της Ζέττας Μακρή

Σε επίκαιρη ερώτηση για την θέσπιση ειδικής κατηγορίας κοινωνικών κριτηρίων, προκειμένου να προσλαμβάνονται εντός των ορίων της Περιφέρειας κύριας διαμονής τους, ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, οι υποψήφιοι που είναι προστάτες ή συμπαραστάτες μελών ευπαθών κοινωνικών ομάδων, απάντησε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή.

Την ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης, Βασίλειος Βιλιάρδος.

Η απάντηση της Ζέττας Μακρή

Η Ζέττα Μακρή απάντησε ότι ο νομοθέτης λόγω της φύσης και της ιδιαιτερότητας της εκπαίδευσης θέσπισε ειδικό καθεστώς για το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών και την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και έτσι δεν έχουν εφαρμογή στο πεδίο των διορισμών και προσλήψεων του εκπαιδευτικού προσωπικού οι διατάξεις της παρ. γ΄ της παρ.1 του άρθρου 13 του ν. 4765/2021 (Α’ 6) «Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) και λοιπές διατάξεις» στις οποίες αναφέρεται ότι:

«Ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%) στο σύνολο των προκηρυσσόμενων θέσεων μόνιμου προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, των κατηγοριών Π.Ε., Τ.Ε. και Δ.Ε. κατά κλάδο και ειδικότητα καλύπτεται από όσους έχουν τέκνο, αδελφό ή σύζυγο, καθώς και από τέκνα ατόμων με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, εξαιτίας βαριών ψυχικών και σωματικών παθήσεων, όπως διαπιστώνεται από τις υγειονομικές επιτροπές των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας και κατ’ εξαίρεση όταν τα άτομα έχουν νοητική αναπηρία ή αυτισμό, για την παροχή της προστασίας απαιτείται ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον πενήντα τοις εκατό (50%)»

 Το νομικό πλαίσιο για διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών

Για το νομικό πλαίσιο, το οποίο διέπει τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών και τις προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών ή/και ωρομίσθιων στη δημόσια εκπαίδευση, ισχύουν οι διατάξεις του ν. 4589/2019 (Α΄13) και, ειδικότερα, τα οριζόμενα στο κεφ. Ε’ (άρθρα 53 έως και 67) αυτού. Αρμόδιος φορέας υλοποίησης της εν λόγω διαδικασίας σύνταξης αξιολογικών πινάκων κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) ορίζεται το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.).

Στην περίπτωση γ΄ «Κοινωνικά κριτήρια» της παρ.1 του προαναφερόμενου άρθρου 57 του ν. 4589/2019 (Α΄13) ορίζεται ότι: «Ο αξιολογικός πίνακας Α΄ καταρτίζεται με βάση τα ακόλουθα προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια, κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, όπως αυτή προκύπτει από την αθροιστική βαθμολόγηση των κριτηρίων αυτών, ως εξής: α) […] γ) Κοινωνικά κριτήρια: αα) Αριθμός τέκνων: [….]ββ) Αναπηρία πενήντα τοις εκατό (50%) και άνω του υποψηφίου ή του/της συζύγου, εφόσον ο έγγαμος βίος έχει διαρκέσει τουλάχιστον τέσσερα (4) έτη, ή τέκνου: το γινόμενο των μονάδων το οποίο προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του ποσοστού αναπηρίας με συντελεστή τεσσάρων δεκάτων (0,4) της μονάδας. Σε περίπτωση αναπηρίας περισσότερων προσώπων του προηγούμενου εδαφίου, λαμβάνεται υπόψη μόνο το ανώτερο ποσοστό αναπηρίας του ενός εξ αυτών. Η αναπηρία του υποψηφίου μοριοδοτείται εφόσον δεν οφείλεται κατά κανένα ποσοστό σε ψυχικές παθήσεις».

Επιπρόσθετα, στην περίπτωση γ΄ «Κοινωνικά κριτήρια» της παρ.1 του προαναφερόμενου άρθρου 58 ορίζεται ότι: «Ο αξιολογικός πίνακας Β΄ καταρτίζεται με βάση τα ακόλουθα προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια, κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, όπως αυτή προκύπτει από την αθροιστική βαθμολόγηση των κριτηρίων αυτών, ως εξής: α) […] γ) Κοινωνικά κριτήρια, τα οποία μοριοδοτούνται σύμφωνα με όσα προβλέπονται για τους εκπαιδευτικούς Γενικής Εκπαίδευσης.».

Στην Αιτιολογική Έκθεση του ν. 4589/2019 (Α΄13) αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα εξής: «[….] Περαιτέρω, με τη μοριοδότηση των κοινωνικών κριτηρίων, εκδηλώνεται η πρόνοια του νομοθέτη για την προστασία της οικογένειας και των ατόμων με αναπηρία».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

texniti noimosini
Τεχνητή Νοημοσύνη: Βγαίνουν οι πρώτοι 1000 πιστοποιημένοι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα
Ραγδαίες οι εξελίξεις με την Εισαγωγή εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης στο σχολείο - Πότε θα βγουν οι πρώτοι 1000 εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα έχουν στα...
Τεχνητή Νοημοσύνη: Βγαίνουν οι πρώτοι 1000 πιστοποιημένοι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα
pinakas_kimolia_163.jpg
Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Καταγγέλλουν εκβιαστικές μεθοδεύσεις στο Διαπολιτισμικό Σχολείο
«Εκβιασμούς και απαράδεκτες συνθήκες για τους εκπαιδευτικούς στο Διαπολιτισμικό Σχολείο Θεσσαλονίκης», καταγγέλλει η Α' ΕΛΜΕ
Εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης: Καταγγέλλουν εκβιαστικές μεθοδεύσεις στο Διαπολιτισμικό Σχολείο