«Και θέλω να σας πω ότι για την παράλληλη στήριξη θα προσληφθούν είκοσι χιλιάδες αναπληρωτές, ακριβώς γιατί οι ανάγκες έχουν διπλασιαστεί και η ευθύνη και η ευαισθησία του Υπουργείου είναι οι ανάγκες αυτές να καλύπτονται όσο γίνεται καλύτερα».
Τα παραπάνω ανακοίνωσε στη Βουλή την Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου (ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Κ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΠΘ΄ Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024) η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Ζέττα Μακρή σε απάντησή της σε επερώτηση.
Αναλυτικά η απάντηση της υφυπουργού Παιδείας
ΖΕΤΤΑ ΜΑΚΡΗ: Στη δευτερολογία επιμένουμε συνήθως σ’ αυτά που έχουμε πει, δεν ξαναρωτούμε. Δεν είναι μια δεύτερη ερώτηση.
Εν πάση περιπτώσει, σχετικά με την ευαισθησία στην ειδική αγωγή. Το ανέφερα και πριν, ο αριθμός ο οποίος διορίζεται φέτος στην ειδική αγωγή και στο ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό είναι οκταπλάσιος. Και θέλω να σας πω ότι για την παράλληλη στήριξη θα προσληφθούν είκοσι χιλιάδες αναπληρωτές, ακριβώς γιατί οι ανάγκες έχουν διπλασιαστεί και η ευθύνη και η ευαισθησία του Υπουργείου είναι οι ανάγκες αυτές να καλύπτονται όσο γίνεται καλύτερα.
Θέλω να σας πω, επίσης, ότι έχουμε προβλέψει να υπάρχουν τμήματα ένταξης. Ξέρετε πολύ καλά τι είναι τα τμήματα ένταξης. Να πούμε ότι έχουμε σκοπό να ενταχθούν πλήρως οι μαθητές που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρία στο περιβάλλον της τάξης, υπάρχει ο θεσμός της παράλληλης στήριξης στην εκπαίδευση -σε αυτό θα επιμείνω λίγο μετά, γιατί αναφερθήκατε κι εσείς- και οι επιτροπές διεπιστημονικής υποστήριξης, οι οποίες έχουν προβλεφθεί. Υπάρχει και η αναγκαία μείωση του αριθμού των μαθητών, όταν υπάρχουν παιδιά με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Δεν θα τα επαναλάβω ξανά, γιατί έχω γίνει απολύτως κουραστική.
Θα σας πω, όμως, ό,τι αφορά την παράλληλη στήριξη στην εκπαίδευση. Στην Ευρώπη η πρακτική η οποία ακολουθείται είναι ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης ανά τάξη. Στη δική μας χώρα ήταν ένας ανά μαθητή και κρίθηκε ότι είναι επιστημονικά ορθό αυτό να μην ισχύει, παρά μόνο σε ειδικά αιτιολογημένες περιπτώσεις που το ΚΕΔΑΣΥ επιβάλλει. Δηλαδή υπάρχει πάντα εκπαιδευτικός για την παράλληλη στήριξη και είναι σε μαθητή ή εάν αυτό το ΚΕΔΑΣΥ το ορίσει. Δεν οχυρωνόμαστε πίσω από την ευρωπαϊκή πρακτική, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη ιδιαιτερότητες και ανάγκες που έχει κάποιο παιδί. Άρα, από πού προκύπτει αυτό που κατηγορηματικά λέτε στη γραπτή σας ερώτηση ότι οι γονείς προσλαμβάνουν ιδιωτικό εκπαιδευτικό; Αφού αυτό το παρέχει το κράτος. Το κράτος παρέχει αυτή τη διευκόλυνση, όπως έχει φυσικά υποχρέωση.
Δεν νομίζω ότι έχω να πω κάτι άλλο, γιατί θα αναφερόμουν πάλι στα νούμερα, στις προσλήψεις, στους διορισμούς, στην αντιστοιχία μαθητών με τους εκπαιδευτικούς, στο τι ισχύει σε κάθε τάξη και θα γινόμουν πάρα πολύ κουραστική.
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη