Απίθανο: Το ψηφιακό Υπουργείο Παιδείας άφησε χωρίς...  help-desk την πλατφόρμα των αναπληρωτών!
Οι λόγοι δυσλειτουργίας της πλατφόρμας στις 5 Σεπτεμβρίου ήταν «έλλειψη πληροφόρησης και απουσία help-desk, που οδήγησαν σε συνεχείς προσπάθειες για επανασύνδεση από τους χρήστες». Οι αναπληρωτές πάντως θα πληρωθούν και και για το διάστημα έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας σύναψης σύμβασης

Μοιάζει κωμικό, αλλά είναι αληθινό. Το «ψηφιακό» υπουργείο Παιδείας -οι επικεφαλής του οποίου συχνά καμαρώνουν για την ψηφιοποίηση των διαδικασιών του- αφησαν χωρίς help-desk το ηλεκτρονικό σύστημα anaplirotes.gov.gr, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν στις 5 Σεπτεμβρίου 2024 τα τεχνικά προβλήματα και λειτουργικές αστοχίες, κατά τη διαδικασία σύναψης των Ψηφιακών Συμβάσεων Εργασίας των Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών!

Πάντως, η υφυπουργός Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή ξεκαθάρισε ότι για τους αναπληρωτές/ριες που δεν ολοκληρώθηκε η σύναψη της ψηφιακής σύμβασης εργασίας τους την ημέρα που ανέλαβαν υπηρεσία σε σχολική μονάδα ή ΚΕΔΑΣΥ, σύμφωνα με το ως άνω από 5/9/2024 Δελτίο Τύπου, θα ληφθεί μέριμνα για την καταβολή της ημερήσιας αποζημίωσης και για το διάστημα έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας σύναψης σύμβασης

Την ακατανόητη παράλειψη, δημοσιοποίησε με απάντηση που έδωσε στη Βουλή σε σχετική ερώτηση βουλευτών του ΠΑΣΟΚ (Στ.Παραστατίδης, Αι.Σπυριδάκη), το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας – ΕΔΥΤΕ Α.Ε.

«Κατά τη διάρκεια των προηγουμένων ετών, έχει ζητηθεί από τις Υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ να λειτουργεί Help Desk κατά τις ημέρες της ανάληψης υπηρεσίας, ώστε να ενημερώνεται άμεσα η κοινότητα των εκπαιδευτικών για τον τρόπο λειτουργίας της εφαρμογής. Επιπλέον η ΕΔΥΤΕ Α.Ε. έχει ζητήσει επανειλημμένα, ειδικά το τελευταίο έτος, τον επανασχεδιασμό και την εκ νέου ανάπτυξη κατάλληλου Πληροφοριακού Συστήματος για να καλύπτονται επιτυχώς τόσο οι ανάγκες της υπογραφής της ψηφιακής σύμβασης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όσο και οι αυτόματες ενημερώσεις των ως άνω πληροφοριακών συστημάτων (ΕΡΓΑΝΗ, Διαύγεια, b-glossa).» ανέφερε το ΕΔΥΤΕ και συμπλήρωσε:

«Η παραπάνω έλλειψη πληροφόρησης και η απουσία help-desk, οδήγησαν σε συνεχείς προσπάθειες για επανασύνδεση από τους χρήστες του συστήματος ενόψει της εμφάνισης από το σύστημα της ένδειξης και προτροπής αναμονής (...) Η ΕΔΥΤΕ Α.Ε., παρόλες τις αδυναμίες απόλυτου συντονισμού των εμπλεκόμενων φορέων, με την συνεργασία όλων των στελεχών της, πέτυχε την θετική έκβαση και ολοκλήρωση των διαδικασιών, ούτως ώστε οι Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί να συνάψουν τις σχετικές συμβάσεις»

Ολη η απάντηση του ΕΔΥΤΕ

Το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας – ΕΔΥΤΕ Α.Ε. είναι τεχνολογικός φορέας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και λειτουργεί χάριν του δημόσιου συμφέροντος. Σκοπός της εταιρείας είναι η παροχή δικτυακών και υπολογιστικών υπηρεσιών σε ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα, σε φορείς της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων και σε φορείς του δημοσίου, ευρύτερου δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, η ευρύτερη προώθηση και διάδοση των εφαρμογών των δικτυακών και υπολογιστικών τεχνολογιών, η προώθηση και υλοποίηση των στόχων του Ψηφιακού Μετασχηματισμού στους ως άνω φορείς, καθώς και ο σχεδιασμός και η παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης, κατάρτισης, επιμόρφωσης και πιστοποίησης για την ανάπτυξη των ψηφιακών ικανοτήτων στη χώρα.

Εν προκειμένω, η εφαρμογή anaplirotes.gov.gr αναπτύχθηκε από την ΕΔΥΤΕ Α.Ε. το καλοκαίρι του 2021 και αφορά στην υπογραφή της ψηφιακής σύμβασης μεταξύ των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και των αντίστοιχων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. Επιπλέον, αφορά στη μαζική ενημέρωση των Πληροφοριακών συστημάτων ΕΡΓΑΝΗ, Διαύγεια και b-glossa (Σύστημα Μισθοδοσίας) καθώς και στη μαζική ενημέρωση του Πληροφοριακού Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ κατά τη λήξη των συμβάσεων στο τέλος κάθε σχολικού έτους. Για τη διαμόρφωση των λειτουργικών προδιαγραφών συνεργάστηκαν στελέχη της ΕΔΥΤΕ Α.Ε., του ΙΤΥΕ Διόφαντος και του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ).

Η εφαρμογή ενημερώνεται με αποστολή αρχείων excel από την αρμόδια υπηρεσία ΟΠΣΥΔ του ΥΠΑΙΘΑ (ενιαίο πληροφοριακό σύστημα για την ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων και την διαχείριση προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελληνική επικράτεια), με τα στοιχεία των δικαιούχων για τη σύναψη σύμβασης εκπαιδευτικών.

Κατά την ημέρα της ανάληψης υπηρεσίας από τους εκπαιδευτικούς, ενημερώνεται σχετικά το Πληροφοριακό Σύστημα (ΠΣ) Myschool, το οποίο με τη σειρά του ενημερώνει το ΠΣ ΟΠΣΥΔ. Κατά την είσοδο του αναπληρωτή εκπαιδευτικού στο ΠΣ anaplirotes.gov.gr, μέσω των προσωπικών κωδικών taxisnet, το ΟΠΣΥΔ που ήδη έχει τη σχετική πληροφορία, ενημερώνει διαλειτουργικά το anaplirotes,gov.gr για την ανάληψη υπηρεσίας και στη συνέχεια υπογράφεται η σχετική σύμβαση μεταξύ του εκπαιδευτικού και της οικείας Διεύθυνσης διορισμού. Ο εκπαιδευτικός ενημερώνεται για την υπογραφή της σύμβασής του με σχετικό email που αποστέλλεται από το εν λόγω σύστημα. Τα δύο πρώτα χρόνια της λειτουργίας του το ΠΣ anaplirotes.gov.gr ανταποκρίθηκε πλήρως και με επιτυχία στην υπογραφή ψηφιακής σύμβασης χιλιάδων εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα δε κατά τον πρώτο γύρο των προσλήψεων όπου ο αριθμός των εκπαιδευτικών πλησίαζε ή και υπερέβαινε τους 25.000.

Να σημειώσουμε ότι κατά τη διάρκεια των προηγουμένων ετών, έχει ζητηθεί από τις Υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ να λειτουργεί Help Desk κατά τις ημέρες της ανάληψης υπηρεσίας, ώστε να ενημερώνεται άμεσα η κοινότητα των εκπαιδευτικών για τον τρόπο λειτουργίας της εφαρμογής. Επιπλέον η ΕΔΥΤΕ Α.Ε. έχει ζητήσει επανειλημμένα, ειδικά το τελευταίο έτος, τον επανασχεδιασμό και την εκ νέου ανάπτυξη κατάλληλου Πληροφοριακού Συστήματος για να καλύπτονται επιτυχώς τόσο οι ανάγκες της υπογραφής της ψηφιακής σύμβασης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όσο και οι αυτόματες ενημερώσεις των ως άνω πληροφοριακών συστημάτων (ΕΡΓΑΝΗ, Διαύγεια, b-glossa). Παρότι, σχετικές ενημερώσεις δεν γίνονται διαλειτουργικά, ωστόσο η μαζική ενημέρωση με αποστολή xml αρχείων και άλλων μέσων, έχει εξοικονομήσει δεκάδες χιλιάδες εργατοώρες στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘΑ.

Τέλος, υπογραμμίζεται ότι η ΕΔΥΤΕ Α.Ε. ανέλαβε εξ ολοκλήρου τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης του έργου από ίδιους πόρους της, αλλά και την υποστήριξη αυτού όλα αυτά τα χρόνια, ενώ παράλληλα χρηματοδότησε και το ΙΤΥΕ Διόφαντος για την ανάπτυξη διαλειτουργικοτήτων και αλλαγών στα Πληροφοριακά Συστήματα MySchool και ΟΠΣΥΔ ώστε να υποστηριχθεί όσο το δυνατόν καλύτερα η διαδικασία σύναψης ψηφιακής σύμβασης μέσω του anaplirotes.gov.gr.

Σχετικά με το περιστατικό της «δυσλειτουργίας» του συστήματος anaplirotes.gov.gr στο οποίο αναφέρεται η υπ’ αρ. πρωτ. 6546/06.09.2024 Ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, επισημαίνεται ότι η αιτία του προβλήματος δεν βρίσκεται σε αδυναμία του συστήματος να ανταπεξέλθει σε αυξημένο φορτίο κίνησης ή υπολογιστικού φόρτου, αλλά στο επιχειρησιακό επίπεδο και ειδικότερα στον συνδυασμό της ελλιπούς πληροφόρησης προς τους χρήστες για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του συστήματος και ίσως στο πληροφοριακό σκέλος της διεπαφής της εφαρμογής προς τον χρήστη και στη συνεπαγόμενη άγνοιά του ότι η βεβαίωση του εκάστοτε διευθυντή περί ανάληψης υπηρεσίας, μπορεί να αργήσει για σεβαστό χρονικό διάστημα (λόγω των υποκείμενων περιοδικών ενημερώσεων του ΟΠΣΥΔ για την υπογραφή του διευθυντή) και ότι ο χρήστης το μόνο που είχε να κάνει είναι να επιστρέψει σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και όχι άμεσα προκειμένου να επαναλάβει τη διαδικασία.

Η παραπάνω έλλειψη πληροφόρησης και η απουσία help-desk, οδήγησαν σε συνεχείς προσπάθειες για επανασύνδεση από τους χρήστες του συστήματος ενόψει της εμφάνισης από το σύστημα της ένδειξης και προτροπής αναμονής. Το γεγονός αυτό οδήγησε σε αυξημένο και επαναλαμβανόμενο αριθμό αιτήσεων ταυτοποίησης προς τον μηχανισμό (OAuth2) της ΓΓΠΣ&ΨΔ με συνέπεια να ενεργοποιηθεί η αυτόματη εφαρμογή του σχετικού φίλτρου («κόφτη») της υπηρεσίας αυτής. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν ο αριθμός αυτών των προσπαθειών μειώθηκε, η αυτόματη απενεργοποίηση του παραπάνω φίλτρου-“κόφτη” οδήγησε στην εξομάλυνση της διαδικασίας και την τελική επεξεργασία των ήδη ολοκληρωμένων συναλλαγών χωρίς να έχει χαθεί καμία εξ’ αυτών. Η ΕΔΥΤΕ Α.Ε., παρόλες τις αδυναμίες απόλυτου συντονισμού των εμπλεκόμενων φορέων, με την συνεργασία όλων των στελεχών της, πέτυχε την θετική έκβαση και ολοκλήρωση των διαδικασιών, ούτως ώστε οι Αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί να συνάψουν τις σχετικές συμβάσεις

Η απάντηση εδώ

Η απάντηση της Ζεττας Μακρή

Κατά την πρώτη φάση προσλήψεων, του τρέχοντος σχολικού έτους 2024-2025, οι προσλαμβανόμενοι ενημερώθηκαν με σχετικά Δελτία Τύπου (23/8 και 30/8/2024) ότι όφειλαν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Πέμπτη 5 έως και την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024. Ο συνολικός αριθμός των προσλαμβανομένων εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού ανήλθε σε 28.733.

Την Πέμπτη 5/9 (1η ημέρα της προθεσμίας) παρουσιάστηκε τεχνικό πρόβλημα στη διαδικασία σύναψης ψηφιακής σύμβασης εργασίας από τους προσλαμβανόμενους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ενημέρωσε, άμεσα, με σχετικό Δελτίο Τύπου, τους/τις προσλαμβανόμενους/ες αναπληρωτές/ριες ότι η εφαρμογή anaplirotes.gov.gr θα παρέμενε ανοιχτή για τη σύναψη και αποδοχή της ψηφιακής σύμβασης από τους ενδιαφερόμενους έως τις 19:00 της ίδιας ημέρας.

Επειδή το πρόβλημα συνέχιζε να υπάρχει, με νεότερο Δελτίο Τύπου, το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. ενημέρωσε όσους δεν είχαν καταφέρει να ολοκληρώσουν τη σχετική διαδικασία μέχρι το συγκεκριμένο προαναφερόμενο χρονικό διάστημα, ότι η ανωτέρω εφαρμογή θα παρέμενε ανοικτή έως και την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου έως το πέρας της ημέρας, οπότε και ολοκληρώθηκε η διαδικασία. Για, δε, τους αναπληρωτές/ριες που δεν ολοκληρώθηκε η σύναψη της ψηφιακής σύμβασης εργασίας τους την ημέρα που ανέλαβαν υπηρεσία σε σχολική μονάδα ή ΚΕΔΑΣΥ, σύμφωνα με το ως άνω από 5/9/2024 Δελτίο Τύπου, θα ληφθεί μέριμνα για την καταβολή της ημερήσιας αποζημίωσης και για το διάστημα έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας σύναψης σύμβασης

Ολη η απάντηση εδώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideytikos
Προσλήψεις αναπληρωτών: «Κοροϊδία για τους μαθητές/-τριες και τις οικογένειές τους»
«Η μεγάλη «σφαγή» όμως, έγινε στις παράλληλες στηρίξεις! Είναι ύβρης απέναντι στις ανάγκες των πιο ευπαθών ομάδων μαθητών/-τριών μας»
Προσλήψεις αναπληρωτών: «Κοροϊδία για τους μαθητές/-τριες και τις οικογένειές τους»