Παράταση της εφαρμογής Ηλεκτρονική Διακίνηση Δικαιολογητικών Δαπανών (ΗΔΔΔ), ζητά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Υπουργείου Παιδείας (ΠΟΣΥΠ), με επιστολή της.
Πιο αναλυτικά η ΠΟΣΥΠ αποστέλλει επιστολή στον υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών Θάνο Πετραλιά και τη Γ. Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτική Παυλίνα Καρασιώτου, τονίζοντας πως με σειρά επιστολών έχουν θέσει την τεράστια δυσκολία εφαρμογής του νομικού πλαισίου για την υλοποίηση της ΗΔΔΔ, των 129 Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘΑ.
«Με τρόπο ατυχή και πρόχειρο μεταφέρθηκε με το άρθρο 61 του ν.4903/2022, από την ΓΔΟΥ του Υπουργείου Παιδείας στις Περιφερειακές του Υπηρεσίες, γεγονός πρωτόγνωρο σε όλο το Δημόσιο, εγείροντας πλείστα προβλήματα νομιμότητας και δυνατότητας εφαρμογής της», αναφέρουν.
Συμπληρώνουν πως «η παράταση αυτή, αφενός θα δώσει την δυνατότητα στην Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείο Παιδείας να τροποποιήσει το εκτρωματικό άρθρο 61 του Ν.4903/2022, για την υλοποίηση της ΗΔΔΔ από τις Περιφερειακές του Υπηρεσίες και αφετέρου θα μπορέσει να συμβάλλει στην καλύτερη οργάνωση του Υπουργείου για την ενιαία και ορθολογική υλοποίηση της ΗΔΔΔ, από το 2026, αν βέβαια αποφασίσει κάποτε να ασχοληθεί με την διοίκηση της εκπαίδευσης και τα τεράστια προβλήματά της».
Αναλυτικά
Αναγκαία η χορήγηση παράτασης για την εφαρμογή της ΗΔΔΔ και για το έτος 2025, στις 129 Περιφερειακές Υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ
κ. Υφυπουργέ, κ. Γενική,
Η ΠΟΣΥΠ επικοινωνεί ξανά μαζί σας για ένα μείζον πρόβλημα που ταλανίζει το Υπουργείο Παιδείας, εδώ και χρόνια, αυτό της εφαρμογής της ΗΔΔΔ, στις 129 Περιφερειακές Υπηρεσίες του.
Συγκεκριμένα πέρυσι εκδόθηκε η 163764 ΕΞ 2023 ΚΥΑ(ΦΕΚ 6449τ.Β/2023) για την ¨Ηλεκτρονική Διακίνηση Δικαιολογητικών Δαπανών¨ σύμφωνα με την οποία, δόθηκε παράταση της ΗΔΔΔ και για το έτος 2024, σε όλες τις δαπάνες, όλων των Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘΑ.
Με σειρά επιστολών μας έχουμε θέσει την τεράστια δυσκολία εφαρμογής του νομικού πλαισίου για την υλοποίηση της ΗΔΔΔ, των 129 Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘΑ, η οποία με τρόπο ατυχή και πρόχειρο μεταφέρθηκε με το άρθρο 61 του ν.4903/2022, από την ΓΔΟΥ του Υπουργείου Παιδείας στις Περιφερειακές του Υπηρεσίες, γεγονός πρωτόγνωρο σε όλο το Δημόσιο, εγείροντας πλείστα προβλήματα νομιμότητας και δυνατότητας εφαρμογής της.
Στις ανωτέρω δυσκολίες θα πρέπει να προσθέσουμε είτε την αδυναμία είτε την απροθυμία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων, να χορηγήσει, τους απαραίτητους κωδικούς στις 129 Περιφερειακές Υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ, για την υλοποίηση της ΗΔΔΔ, γεγονός που μας απασχόλησε πρόπερσι όταν χρειάστηκε να δοθούν κωδικοί μόνον στις 13 Περιφερειακές του Διευθύνσεις από τις 129.
Λίγες ημέρες πριν από τις 02 Ιανουαρίου 2025, που οι Υπηρεσίες θα πρέπει να προχωρήσουν στην οφειλόμενη ετήσια ανάληψη, για την σύννομη υλοποίηση των δαπανών τους κανείς δεν γνωρίζει αν και πότε θα χορηγηθούν οι απαραίτητοι αυτοί κωδικοί από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.
Τέλος, και σοβαρότερο όλων, καμία προσπάθεια οργάνωσης της διαδικασίας της ΗΔΔΔ δεν έγινε από την Κεντρική Διοίκηση του Υπουργείου Παιδείας, από το 2022 μέχρι και σήμερα, ώστε αυτή να υλοποιηθεί από τις Περιφερειακές του Υπηρεσίες, με όρους νομιμότητας και ασφάλειας, ούτε σε επίπεδο τεχνικών μέσων(Η/Υ, Skanners κ.ά), ούτε σε επίπεδο στελέχωσης των Υπηρεσιών του, ούτε σε επίπεδο επιμόρφωσης των υπαλλήλων του, με μία λέξη αδιαφορία.
Για όλα τα ανωτέρω σας καλούμε να χορηγήσετε ξανά παράταση της εφαρμογής της ΗΔΔΔ και το 2025, για τις Περιφερειακές Υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ, όπως πράξατε όλα τα προηγούμενα χρόνια, διότι απλά δεν υπάρχει καμία δυνατότητα υλοποίησής της, υπενθυμίζοντας σας ότι οι 129 Περιφερειακές Υπηρεσίες, διαχειρίζονται ένα τεράστιο όγκο δαπανών, ίσως τον μεγαλύτερο σε όλο το Δημόσιο.
Η παράταση αυτή, αφενός θα δώσει την δυνατότητα στην Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείο Παιδείας να τροποποιήσει το εκτρωματικό άρθρο 61 του Ν.4903/2022, για την υλοποίηση της ΗΔΔΔ από τις Περιφερειακές του Υπηρεσίες και αφετέρου θα μπορέσει να συμβάλλει στην καλύτερη οργάνωση του Υπουργείου για την ενιαία και ορθολογική υλοποίηση της ΗΔΔΔ, από το 2026, αν βέβαια αποφασίσει κάποτε να ασχοληθεί με την διοίκηση της εκπαίδευσης και τα τεράστια προβλήματά της.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Γιατί στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούν τη φράση «με λες» αντί για «μου λες»
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση