Ζέττα Μακρή
INTIME NEWS/ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Υφ. Παιδείας Ζέττα Μακρή: Πότε ανοίγουν οι πίνακες κατάταξης των εκπαιδευτικών

Τα παραπάνω απάντησε στη Βουλή η αρμόδια   υφυπουργός  Παιδείας Ζέττα Μάκρη, απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών 

«Απάντηση στην Ερώτηση με αριθμ. πρωτ.: 6705/12-09-2024»

Σε απάντηση του ανωτέρω Μέσου Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, σας κάνουμε γνωστά τα
ακόλουθα:
Το σύστημα διορισμού και προσλήψεων εκπαιδευτικών, μελών ειδικού εκπαιδευτικού
και ειδικού βοηθητικού προσωπικού της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
διέπεται από τις διατάξεις του Κεφ. Ε’ (άρθρα 53-67) του ν.4589/2019 (ΦΕΚ Α΄ 13) και έχει
τεθεί υπό την αρμοδιότητα του Α.Σ.Ε.Π.

Ειδικότερα, το Α.Σ.Ε.Π. προκηρύσσει και διενεργεί κάθε δύο σχολικά έτη διαδικασία
κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, των υποψηφίων
εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. (άρθρο 54). Η προκήρυξη και η διαδικασία
κατάταξης πραγματοποιούνται ύστερα από σχετικό αίτημα του Υπουργείου Παιδείας,
Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Η κατάταξη διενεργείται βάσει μοριοδοτούμενων κριτηρίων
(ακαδημαϊκών, κοινωνικών και προϋπηρεσίας), όπως αυτά ορίζονται στα άρθρα 57-58,
αρχικά σε προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες και, κατόπιν εξέτασης των ενστάσεων των
υποψηφίων, σε τελικούς αξιολογικούς πίνακες που καταρτίζονται από το Α.Σ.Ε.Π. και
δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (άρθρο 61). Οι πίνακες κατάταξης
ισχύουν έως τη λήξη του δεύτερου σχολικού έτους που έπεται της λήξης του σχολικού έτους
κατά το οποίο έλαβε χώρα η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ενώ, κατά
τη διάρκεια ισχύος τους, δεν τροφοδοτούνται με νέα στοιχεία (άρθρο 56). Οι ενταγμένοι
στους εν λόγω πίνακες εκπαιδευτικοί μπορεί να διορίζονται, κατά τη διάρκεια ισχύος των πινάκων, σε θέσεις μονίμων ή να προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση (άρθρα 62-63).

Επιπρόσθετα, με την υπ΄ αριθμ. 37693/Ε1/08-03-2019 (ΦΕΚ Β΄ 864) κ.υ.α., όπως τροποποιήθηκε και ισχύει1, ρυθμίστηκε η διαδικασία υποβολής των δικαιολογητικών, με τα οποία αποδεικνύονται τα προσόντα των υποψήφιων για κατάταξη εκπαιδευτικών, η
διαδικασία ελέγχου των δικαιολογητικών αυτών από τις Διευθύνσεις και τις Περιφερειακές
Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καθώς και καταχώρισης των προσόντων στους ηλεκτρονικούς
φακέλους των εκπαιδευτικών που τηρούνται στο Ο.Π.ΣΥ.Δ.2. Περαιτέρω, οι διατάξεις
επιβάλλουν τη διασταύρωση των προσόντων που τηρούνται στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με αυτά που
επικαλούνται οι υποψήφιοι ενώπιον του Α.Σ.Ε.Π. κατά τη συμμετοχή τους στις οικείες
προκηρύξεις της Αρχής.3
 

Υπό το ανωτέρω πρίσμα, καθίσταται σαφές ότι η έκδοση των αξιολογικών πινάκων του ν. 4589/2019 συνιστά μια σύνθετη διαδικασία, αποτελούμενη από επιμέρους διαδοχικές ενέργειες, τόσο εκ μέρους του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και του Α.Σ.Ε.Π. όσο και εκ μέρους των υποψήφιων εκπαιδευτικών, μέσα σε αποκλειστικές προθεσμίες, για την έναρξη, δε, καθεμιάς από αυτές απαιτείται η ολοκλήρωση της προηγούμενης.

Επισημαίνεται ότι για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες
κατάταξης Β΄ και οι τελικοί επικουρικοί αξιολογικοί πίνακες (της παραγράφου 4 του άρθρου
58 του ν.4589/2019) υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης των Προκηρύξεων του Α.Σ.Ε.Π. 3ΕΑ/2022, 4ΕΑ/2022 και 5ΕΑ/2022
δημοσιεύθηκαν τον Ιούνιο και Ιούλιο 2023 (στα ΦΕΚ Γ΄ 1618/26.6.2023, Γ΄ 1845/18.7.2023
και Γ΄ 1680/29.6.2023, αντιστοίχως) και επομένως θα ισχύουν έως τη λήξη του έτους 2024-2025, ενώ οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες των προκηρύξεων της Γενικής Εκπαίδευσης
1ΓΕ/2023 και 2ΓΕ/2023 δημοσιεύθηκαν στα ΦΕΚ Γ’ 1851/27-6-2024 (και Γ’ 2024/8-7-2024
διόρθωση σφάλματος) και Γ’ 2415 και 2416/12-8-2024, αντιστοίχως. Επίσης, στο χρονικό
αυτό σημείο, αναμένεται από το Α.Σ.Ε.Π. η δημοσίευση των προσωρινών πινάκων για τις
Προκηρύξεις 1ΓΤ και 2ΓΔ/2024 (υποψήφιων εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης,
κατηγοριών ΤΕ και ΔΕ).
Εν όψει της λήξης ισχύος των πινάκων της Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης, οι Υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. έχουν ήδη ενεργοποιήσει τις προκαταρκτικές συζητήσεις με την Ανεξάρτητη Αρχή του Α.Σ.Ε.Π. για την εξεύρεση τρόπων/μεθόδων για τη βελτιστοποίηση και απλούστευση της διαδικασίας, έχοντας ως εφόδιο την εμπειρία από προηγούμενες αντίστοιχες διαδικασίες και αξιοποιώντας, μεταξύ άλλων, τις σύγχρονες παρεχόμενες δυνατότητες περί διαλειτουργικότητας πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου, προς όφελος του ίδιου του διοικούμενου αλλά και της Διοίκησης.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΖΕΤΤΑ Μ. ΜΑΚΡΗ

 

1 Με την υπ΄ αριθμ, 33591/ΓΔ5/24-03-2022 (ΦΕΚ Β΄1507) κ.υ.α. ορίστηκε η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής των δικαιολογητικών των υποψηφίων.
2 Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.)
3 Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 61 του ν. 4589/2019 και την παρ. 5 του άρθρου 1 την υπ΄ αριθμ. 37693/Ε1/08-03-2019 κοινής υπουργικής απόφασης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ζέττα Μακρή
Ενισχυτική διδασκαλία: Συστάθηκε επιτροπή για την παρακολούθηση και συντονισμό της - Τα ονόματα
Η επιτροπή θα υποβάλει στον Γ.Γ. Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. μία τελικής απολογιστικής έκθεσης...
Ενισχυτική διδασκαλία: Συστάθηκε επιτροπή για την παρακολούθηση και συντονισμό της - Τα ονόματα
Μαθητές σε δράση για τα προβλήματα όραση
Βόλος: Μαθητές έπιασαν το λευκό μπαστούνι σε δράση για την αναπηρία όρασης
Βιωματική δράση στο Πνευματικό Κέντρο με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα, που αποτελεί καθημερινότητα για τα τυφλά άτομα
Βόλος: Μαθητές έπιασαν το λευκό μπαστούνι σε δράση για την αναπηρία όρασης