Καθηγητές Πρωτοβάθμιας: «Επιτελική ανικανότητα ή ικανότητα διάλυσης;»
Η ΟΚΠΕ καλεί την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ να τροποποιήσει το νόμο για τον τρόπο και το ύψος της χρηματοδότησης των σχολείων.

Για «επιτελική ανικανότητα ή ικανότητα διάλυσης» κάνει λόγο η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για την κατάργηση σχολικών επιτροπών δημιουργώντας πρόβλημα στη σχολική κοινότητα.

Όπως τονίζουν έχουν γίνει μάρτυρες καταστάσεων «με διευθυντές να παρακαλούν τους δήμους για βασικά και απαραίτητα υλικά για τη λειτουργία του σχολείου και να παίρνουν την απάντηση «κάντε υπομονή» . Άλλοι, να απευθύνονται σε συναδέλφους άλλων σχολείων και ανταλλάσσουν λίγο φωτοτυπικό χαρτί με καθαριστικά ή ότι άλλο διαθέτουν, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι διευθυντές γίνονται οι ίδιοι οικονομικοί χορηγοί των σχολείων που έχουν την ευθύνη. Φυσικά τα πιο συνηθισμένα θύματα είναι οι γονείς και κηδεμόνες, που καλούνται για μια ακόμη φορά, να υποκαταστήσουν την κρατική χρηματοδότηση».

Συμπληρώνουν πως «είναι πλέον απολύτως σαφές, ότι βρισκόμαστε στη μεταβατική φάση της σύμπραξης του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και στην εκπαίδευση, όπως γίνεται σε άλλους τομείς (αυτοκινητόδρομοι, κ.α). Περάσαμε λοιπόν σταδιακά από τη δημιουργική ασάφεια, στην επιτελική ανικανότητα με τέτοιο τρόπο που κανείς δε ξέρει τι άλλο μπορεί να προκύψει στην άμοιρη δημόσια εκπαίδευση».

Παράλληλα, καλεί την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ να τροποποιήσει το νόμο για τον τρόπο και το ύψος της χρηματοδότησης των σχολείων.

Αναλυτικά

Ποιος εκπαιδευτικός δεν ανακουφίστηκε, δε χάρηκε, δεν αναθάρρησε με την απομάκρυνση από το ΥΠΑΙΘΑ της αλήστου μνήμης κ. Κεραμέως. Η χαρά μας όμως κράτησε λίγο, διότι η εν λόγω υπουργός μπορεί να τα ισοπεδώνει περίφημα, ακόμα και από άλλο πόστο. Τα σχολεία εκτός από τα διαχρονικά προβλήματα που είχαν να αντιμετωπίσουν στην αρχή της χρονιάς (υλικοτεχνική υποδομή, υποστελέχωση, ανοργανωσιά κ.α) προστέθηκαν και νέα όψιμα με ευθύνη της νυν υπουργού εσωτερικών κ. Κεραμέως. Φαίνεται δε μπορεί να χωνέψει ότι η δυσαρέσκεια προς το πρόσωπό της από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ήταν καθολική, διαπαραταξιακή και το εκδικητικό της μένος δεν κορέστηκε. 

Έτσι λοιπόν προχώρησε αναίτια και αδιαβούλευτα στην κατάργηση των σχολικών επιτροπών στους περισσότερους δήμους, φροντίζοντας να κάνει αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα από όλους, να δημιουργεί σύγχυση και αναταραχή στη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Χωρίς προετοιμασία, χωρίς οργάνωση, χωρίς τη στοιχειώδη πρόβλεψη των προβλημάτων που θα επέφερε, πέταξε την καυτή πατάτα που η ίδια δημιούργησε, στους δήμους και κατ’ επέκταση στους διευθυντές των σχολείων και γενικότερα στη σχολική κοινότητα.

Έχουμε γίνει μάρτυρες τραγελαφικών καταστάσεων, με διευθυντές να παρακαλούν τους δήμους για βασικά και απαραίτητα υλικά για τη λειτουργία του σχολείου και να παίρνουν την απάντηση «κάντε υπομονή» . Άλλοι, να απευθύνονται σε συναδέλφους άλλων σχολείων και ανταλλάσσουν λίγο φωτοτυπικό χαρτί με καθαριστικά ή ότι άλλο διαθέτουν, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι διευθυντές γίνονται οι ίδιοι οικονομικοί χορηγοί των σχολείων που έχουν την ευθύνη. Φυσικά τα πιο συνηθισμένα θύματα είναι οι γονείς και κηδεμόνες, που καλούνται για μια ακόμη φορά, να υποκαταστήσουν την κρατική χρηματοδότηση. 

Είναι πλέον απολύτως σαφές, ότι βρισκόμαστε στη μεταβατική φάση της σύμπραξης του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και στην εκπαίδευση, όπως γίνεται σε άλλους τομείς (αυτοκινητόδρομοι, κ.α). Περάσαμε λοιπόν σταδιακά από τη δημιουργική ασάφεια, στην επιτελική ανικανότητα με τέτοιο τρόπο που κανείς δε ξέρει τι άλλο μπορεί να προκύψει στην άμοιρη δημόσια εκπαίδευση. 

Έστω και τώρα, καλούμε την τωρινή ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να απαιτήσει αποφασιστικά την τροποποίηση του νόμου για τον τρόπο αλλά και το ύψος της χρηματοδότησης των σχολείων, να σταματήσει επιτέλους να εμπαίζει και να χαρίζει χάντρες, μπιχλιμπίδια και καθρεφτάκια (Robot, διαδραδραστικοί κτλ) στα σχολεία και να ενδιαφερθεί σοβαρά για τα βασικά, διαχρονικά και σημαντικά προβλήματα του δημόσιου σχολείου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kimolia_pinakas.jpg
Εκπαιδευτικοί: Ψήφισμα στήριξης για τους συλληφθέντες της πορείας του Πολυτεχνείου
Ψήφισμα στήριξης για τη δίκη των συλληφθέντων στην απαγορευμένη πορεία του Πολυτεχνείου το 2020 στα Σεπόλια
Εκπαιδευτικοί: Ψήφισμα στήριξης για τους συλληφθέντες της πορείας του Πολυτεχνείου
sinedrio
Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών ν. Ηρακλείου: Νέο πραξικόπημα στην Ε.Λ.ΜΕ Ηρακλείου
Πραξικόπημα στη Λειτουργία της Ε.Λ.Μ.Ε. Ηρακλείου, καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί
Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών ν. Ηρακλείου: Νέο πραξικόπημα στην Ε.Λ.ΜΕ Ηρακλείου
Κυριάκος Πιερρακάκης
Κ. Πιερρακάκης: Συνάντηση με τον Μητροπολίτη Ελβετίας Μάξιμο στο Ινστιτούτο Ορθόδοξης Θεολογίας
«Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού θα στηρίξει κάθε βήμα ακαδημαϊκής αριστείας αυτού του μοναδικού κέντρου»
Κ. Πιερρακάκης: Συνάντηση με τον Μητροπολίτη Ελβετίας Μάξιμο στο Ινστιτούτο Ορθόδοξης Θεολογίας