Φυσική Αγωγή: 14 χρόνια ερωτήσεις και αναφορές στη Βουλή χωρίς αποτέλεσμα...
Ανασκόπηση Ερωτήσεων και Αναφορών στο Ελληνικό Κοινοβούλιο από το σύνολο των πολιτικών κομμάτων για τη Σχολική Φυσική Αγωγή 2011-2024
Η Φυσική Αγωγή, ως κλάδος που συνδυάζει την εκπαίδευση και την σωματική δραστηριότητα, έχει αποτελέσει το αντικείμενο πληθώρας Ερωτήσεων και Αναφορών από Βουλευτές στη Βουλή των Ελλήνων. Οι επισημάνσεις και οι παρατηρήσεις που διατυπώνονται, αναδεικνύουν τα σοβαρά θέματα σχετικά με την διδασκαλία και την υποστήριξη του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Ανάθεση της διδασκαλίας του μαθήματος, μόνιμοι διορισμοί και προσλήψεις αναπληρωτών
Σημαντική είναι η αναφορά στην ανάθεση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε δασκάλους του κλάδου ΠΕ70, αντί για καθηγητές φυσικής αγωγής (Κ.Φ.Α.) του κλάδου ΠΕ11. Οι ελάχιστες προσλήψεις και διορισμοί καθηγητών Φυσικής Αγωγής έχουν προκαλέσει πολλές Ερωτήσεις από Βουλευτές όπως ο Άρης Σπηλιωτόπουλος της ΝΔ (Ερώτηση με αρ.Πρωτ. 11286/ 15-02-2011), και η Άννα Καραμανλή της ΝΔ (Ερώτηση με αρ. Πρωτ. 412/17-10-2016), οι οποίοι εκφράζουν την ανησυχία τους για την ποιότητα εκπαίδευσης στα σχολεία.
Διαχρονικά τα Ερωτήματα και οι Αναφορές στη Βουλή σχετικά με την αναγκαιότητα πρόσληψης Κ.Φ.Α. - ΠΕ11 για τη διδασκαλία του αντικειμένου της Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και όχι την ανάθεση του μαθήματος στους Δασκάλους- ΠΕ70: Αναφορά της Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Έφης Γεωργοπούλου – Σαλτάρη προς τον Υπουργό Παιδείας (με αρ. Πρωτ. ΠΑΒ 3210/07-02-2013), Ερώτηση του Βουλευτή Κ. Κατσαφάδου της Ν.Δ. (με αρ. Πρωτ. 281/10-10-2017), Ερώτηση του Βουλευτή Ν. Ηλείας Τζαβάρα Κ. της Ν.Δ. (με αρ. Πρωτ. 1927/26-9-2018), Αναφορά Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ κ. Ξανθόπουλο Θεόφιλο (με αρ. Πρωτ. 336/1-11-2021), Αναφορά Βουλευτή κ. Νικολόπουλου Ν. Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ελλάδος (με αρ. Πρωτ. 881/27-4-2018), Ερωτήματα άλλοτε αναπάντητα και άλλοτε με κάποιες χλιαρές δικαιολογίες!
Σύμφωνα με την απόφαση του ΣΤΕ με αρ.Πρωτ. 1858/2017, “η ανάθεση του εν λόγω μαθήματος σε εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ70 μπορεί να γίνεται, κατά την ειδικώς αιτιολογημένη κρίση του αρμοδίου για την ανάθεση οργάνου, μόνο εφόσον συντρέχουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις: α) Ελλείπει ειδικός εκπαιδευτικός από εκείνους που μπορούν να διδάξουν το μάθημα στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα
σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 12 του ν. 1566/1985 και β) οι ακαδημαϊκές σπουδές του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού του κλάδου ΠΕ70, στον οποίο γίνεται η έκτακτη ανάθεση, καλύπτουν επαρκώς το ανατιθέμενο ειδικό μάθημα” (αυτό είναι δύσκολο, γιατί το μάθημα της Φυσικής Αγωγής είναι επιλογής στο αναλυτικό πρόγραμμα των Διδασκαλικών Σχολών και ακόμα και στην περίπτωση που το επιλέξουν διδάσκεται μόνο για ένα εξάμηνο).
Όσο για τους διορισμούς στον κλάδο ΠΕ11, οι απαντήσεις είναι γενικές, αόριστες και επαναλαμβανόμενες, χωρίς να δίνουν ουσιαστική απάντηση, όπως πχ “το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων καταβάλλει εντατική προσπάθεια για την περαιτέρω ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης με μόνιμους διορισμούς, προκειμένου να αποκατασταθεί η χρόνια στρέβλωση του θεσμού του αναπληρωτή και να επιτευχθεί σταδιακά καθεστώς αναπλήρωσης που θα εστιάζει στις πραγματικά έκτακτες ανάγκες”.
Για τη δεύτερη και τρίτη ανάθεση μαθημάτων σε ΠΕ11, Αναφορά του Βουλευτή ΝΔ κ. Δημοσχάκη Αν. (με αρ. Πρωτ.2110/17-0702017), σε επιστολή του καθηγητή Φυσικής Αγωγής για Δεύτερη και Τρίτη ανάθεση διδακτικών ωρών στους Καθηγητές Φυσικής Αγωγής, προς τον Υπουργό Παιδείας. Για τη δημιουργία Πρότυπων Αθλητικών Σχολείων, Αναφορά Βουλευτή κ. Καρασμάνη Γ. της Ν.Δ. (με αρ. Πρωτ. 371/18-10-2023), Ερώτηση - Αναφορά Βουλευτή κ. Ασημακοπούλου Σ. της Ελληνικής Λύσης (με αρ. Πρωτ. 1111/12-10-2023).
Αναφορά Βουλευτή κ. Καρασμάνη Γ. της Ν.Δ.(με αρ. Πρωτ. 3190/31-8-2022) προς τους Υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εσωτερικών, στην επιστολή Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής ΠΕ11 ΕΑΕ για την λανθασμένη μοριοδότηση στους προσωρινούς πίνακες της προκήρυξης 3ΕΑ/2022 του ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών. Ερώτηση 21 Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ προς τους Υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων και Πολιτισμού και Αθλητισμού για τη διδασκαλία της κολύμβησης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (με αρ. Πρωτ. 857/3-11-2021).
Ερώτηση Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ κ. Κουτμερίδη Στ. προς τον κ. Δ/ντή Δ/νσης Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων αναφορικά με την κάλυψη ειδικοτήτων όπως και ΠΕ11- Φυσικής Αγωγής σε ΕΕΕΕΚ (με αρ. Πρωτ. 1735/13-1-2012), Ερώτηση Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κ. Φωτόπουλου Στυλιανού (με αρ. Πρωτ. 3502/28-2-2024) για την υποστελέχωση των Ειδικών Σχολείων από εκπαιδευτικούς Ειδικής ή Προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής. Ενίσχυση και αναβάθμιση των δομών του σχολικού Αθλητισμού: Αναφορά του Βουλευτή κ. Νικολόπουλου Ν. του ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (με αρ. Πρωτ. 677/21-12-2018). Ερώτηση Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ κ.κ. Σταματάκη Ελένη, Αυλωνίτου Ελένη και Δρίτσα Θ. Δημιουργία Οργανικών θέσεων στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία (με αρ. Πρωτ. 3975/7-3-2017).
Μείωση Ωρών Φυσικής Αγωγής και Προτάσεις για Βελτίωση
Πολλές αναφορές υπογραμμίζουν την ανησυχία για τη μείωση των ωρών διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής, η οποία έχει συνδεθεί με την αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας και άλλων αρνητικών επιπτώσεων στην υγεία των μαθητών. Αναφορές από Βουλευτές όπως η Φωτεινή Ξουλίδου Βουλευτή των Ανεξάρτητων Ελλήνων (με αρ. Πρωτ. 780/4-7-2014) και η Άννα Καραμανλή της ΝΔ καταδεικνύουν τις επιπτώσεις της μείωσης αυτής στην ευημερία των μαθητών και την ανάγκη ενίσχυσης του μαθήματος (Ερώτηση με αρ. Πρωτ. 6367/18-2-2014), (Ερώτηση με αρ. Πρωτ. 581/20-10-2017). Στο πλαίσιο των προτάσεων για την αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής, πολλές είναι οι φωνές που ζητούν την αύξηση των ωρών διδασκαλίας σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Οι Αναφορές υπογραμμίζουν τη σημασία της Φυσικής Αγωγής για την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών και τη σημασία δημιουργίας προτύπων Αθλητικών Σχολείων.
Για την αύξηση των ωρών της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, κατατέθηκαν από όλα τα κόμματα και διαφορετικούς Βουλευτές: Αναφορά Βουλευτή κ. Κουβέλη Φ. της Ν.Δ. (με αρ. Πρωτ. 1936/16-12-2011), Ερώτηση του Βουλευτή κ. Ανατολάκη Γ. του ΛΑ.Ο.Σ. (με αρ. Πρωτ. 3282/21-12-2011), Ερώτηση Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ κ. Δριτσέλη Π., Αμανατίδη Ι. και Βαμβακά Τζ. (με αρ. Πρωτ.2421/7-10-2013), Αναφορά Βουλευτή Αυγενάκη Λ. της Ν.Δ. προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων (με αρ. Πρωτ. 394/4-11-2013) στην επιστολή των Σχολικών Συμβούλων Φυσικής Αγωγής για την αναγκαιότητα της αναβάθμισης του ρόλου των εκπαιδευτικών της Φυσικής Αγωγής: αύξηση ωρών Φυσικής Αγωγής στα σχολεία, εισαγωγή της Φυσικής Αγωγής στην Προσχολική εκπαίδευση, επαναλειτουργία ΤΑΔ-ΕΤΑΔ, δημιουργία τμημάτων πρόσθετης στήριξης στο Λύκειο για την προετοιμασία των Υποψηφίων για τα Τμήματα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού καθώς και τις Στρατιωτικές Σχολές.
Έγινε (Αναφορά με αρ. Πρωτ. 501/10-09-2013) του Βουλευτή κ. Νικολόπουλου Ν. -Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ελλάδας προς τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Παιδείας στην επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής με θέμα της υποβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση, (Αναφορά με αρ. Πρωτ. 500/10-9-2013 & Αναφορά με αρ. Πρωτ. 576/11-9-2013) του Βουλευτή κ. Νικολόπουλου Ι. προς τον Υπουργό Παιδείας στην επιστολή του Επιστημονικού Συλλόγου Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής Ν. Ηλείας, με θέμα την υποβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στην Εκπαίδευση που προάγει το νέο Νομοσχέδιο για την Παιδεία. Ερώτηση Βουλευτή της ΝΔ Οικονόμου Β. προς τους Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υπουργό Υγείας (με αρ. Πρωτ. 936/27-8-2013) την νέα υποβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και τις επιπτώσεις που συνεπάγεται αυτό στην υγεία των μαθητών.
Αναφορά Βουλευτή κ. Ουζουνίδη Μ., Ανεξάρτητοι Έλληνες (με αρ. Πρωτ. 485/10-9-2013) στην επιστολή διαμαρτυρίας της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής με θέμα την μείωση των ωρών διδασκαλίας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, Ερώτηση Βουλευτή Επικρατείας ΠΑΣΟΚ κ. Πύρρου Δήμα (με αρ. Πρωτ. 6897/12-3-2014) για την υποβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία.
Αναφορά Βουλευτή κ. Νικολόπουλου Ν. Χ.Κ.Α. (με αρ. Πρωτ. 1331/11-9-2014) στην επιστολή διαμαρτυρίας της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής για την υποβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία. Από τη Βουλευτή Ανεξάρτητων Ελλήνων κ. Ξουλίδου Σ. (Αναφορά με αρ. Πρωτ. 1044/6-8-2014) στην επιστολή διαμαρτυρίας της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής (Π.Ε.Ν.Ε.Λ.Φ.Α.) με θέμα τη μείωση των ωρών του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία και (Ερώτηση με αρ. Πρωτ. 2466/11-9-2014) σχετικά με τη μείωση των ωρών της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία.
Ερώτηση Βουλευτών κ. Παπαφίλη Θ., Γκιόκα Ι. και Κωνσταντινίδη Θ. Κ.Κ.Ε. (με αρ. Πρωτ. 7121/19-3-2014) προς τον Υπουργό Παιδείας για την προοδευτική συρρίκνωση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο σχολικό πρόγραμμα. Ερώτηση κ.κ. Βουλευτών ΚΚΕ Γκιόκα Ι., Κανέλλη Λ. και Κατσώτη Χρ. (με αρ. Πρωτ. 2630/17-9-2014) προς τον Υπουργό Παιδείας σχετικά με τη μείωση των ωρών Φυσικής Αγωγής στα σχολεία. Αναφορά Βουλευτή Κουντουρά Έλενας - Ανεξάρτητοι Έλληνες (με αρ. Πρωτ. 2910/6-3-2014) σε ψήφισμα της Πανελλήνιας Ένωσης Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής για αύξηση των ωρών της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία. Αναφορά Βουλευτή Χ.Κ.Α κ. Νικολόπουλου Ν. Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα Ελλάδας (με αρ. Πρωτ. 620/15-5-2015) σε επιστολή Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής σχετικά με το αίτημα αύξησης των διδασκόμενων ωρών του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία. Αναφορά βουλευτή κ. Κεγκέρογλου Βασίλη ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ (με αρ. Πρωτ. 1273/18-3-2016) σε επιστολή της Ένωσης Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής Ν. Χανίων για την αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία.
Ερώτηση Βουλευτή κ. Βελόπουλου Κ. Ελληνική Λύση (με αρ. Πρωτ. 1729/7-12-2021) προς τους: Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού για την ενίσχυση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Ερώτηση Βουλευτή κ. Ασημακοπούλου Σοφίας Ελληνική Λύση (με αρ. Πρωτ. 1524/2-11-2023) προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την επιτακτική ανάγκη της αύξησης των ωρών της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία. Ερώτηση βουλευτή της Πλεύσης Ελευθερίας κ. Χουρδάκη Μιχαήλ (με αρ. Πρωτ. 1272/20-10-2023) προς τον Υπουργό Παιδείας για την επιτακτική ανάγκη της αύξησης των ωρών της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία.
Το Δεκέμβριο του 2023, ανακοινώθηκε επίσημα από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., η αύξηση κατά μίας (1) ώρας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, από την επόμενη σχολική χρονιά, δηλαδή για το σχολικό έτος 2023-24, αλλά ακόμα δεν τηρήθηκε η υπόσχεση και δεν πραγματοποιήθηκε η εξαγγελία!
Παιδική παχυσαρκία και αρνητικές συνέπειες της μείωσης των ωρών της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία (Ερώτηση με αρ. Πρωτ. 5403/160502016) της κ. Καραμανλή Άννας, Βουλευτή της Ν.Δ. Η απάντηση Αρ.Πρωτ. 90454/Φ1 ΕΞ 79639εισ. 02/06/2016, σε αυτό το ερώτημα ήταν ότι για την πρόληψη της Παχυσαρκίας, εγκρίθηκαν προγράμματα Αγωγής Υγείας αλλά για την προώθηση του Αθλητισμού και της Φυσικής Δραστηριότητας, προτείνει πρόσθετες αθλητικές δράσεις, ενώ μειώνονται οι ώρες που προβλέπονται στα Αναλυτικά Προγράμματα του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε 1.337 Δημοτικά σχολεία με ΕΑΕΠ.
Κατανομή Θέσεων Διορισμού
Πολυάριθμες ερωτήσεις αναφέρονται στη στρεβλή κατανομή των θέσεων διορισμού για τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για διαφάνεια και δικαιοσύνη στην διαδικασία των διορισμών, καθώς και την επίλυση οργανικών και λειτουργικών κενών.
Στρεβλή και ανορθόδοξη κατανομή θέσεων διορισμών σε καθηγητές Φυσικής Αγωγής (Ερώτηση με αρ. Πρωτ. 6913/30-11-2010) από τη Βουλευτή Αυγερινοπούλου Διονυσία της Ν.Δ., επίσης (Ερώτηση με αρ. Πρωτ. 14373/5-4-2011) από τη Βουλευτή Αυγερινοπούλου Δ. της Ν.Δ. για τις προσλήψεις Ωρομίσθιων Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής με Συμβάσεις τεσσάρων ωρών την Εβδομάδα.
Ερώτηση Βουλευτή Ελληνικής Λύσης κ. Ασημακοπούλου Σ. (με αρ. Πρωτ. 3095/4-4-2023) προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για τους ανύπαρκτους τακτικούς διορισμούς των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής. Ερώτηση Βουλευτή ΠΑΣΟΚ κ. Παρασκευαϊδης Π. (με αρ. Πρωτ. 6248/2-8-2024) προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για τους ανύπαρκτους διορισμούς του κλάδου των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής ΠΕ11 και την πολύχρονη αδικία που βιώνουν. Σύσταση Οργανικών θέσεων και κάλυψη Οργανικών κενών με μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής.
Ερώτηση Κοινοβουλευτικής Ομάδας ΚΚΕ (με αρ. Πρωτ. 819/2-11-2021) προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για την κάλυψη των Οργανικών και Λειτουργικών κενών θέσεων του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία από μόνιμους εκπαιδευτικούς ΠΕ11 και ΠΕ11.01.
Ερώτηση Κοινοβουλευτικής Ομάδας ΣΥΡΙΖΑ (με αρ. Πρωτ. 8356/30-7-2021) προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αδιαφανή και χωρίς κριτήρια κατανομή των θέσεων από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. ανά κλάδο και περιοχή.
Ερώτηση Βουλευτή κ. Αδαμοπούλου Αγγελικής του ΜΕΡΑ25 (με αρ. Πρωτ. 920/18-11-2022) προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με τις Διεκδικήσεις Καθηγητών Φυσικής Αγωγής ΠΕ11 & ΠΕ11.01Ερώτηση Βουλευτών Αβδελά Α. και Χήτα Κ. Ελληνική Λύση (με αρ. Πρωτ. 4136/22-3-2022) προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για σύσταση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών κλάδου Φυσικής Αγωγής ΠΕ11 σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Αναφορές Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ κ. Μαμουλάκη Χάρη (με αρ. Πρωτ. 2471/27-5-2022) σε επιστολή του Πανελληνίου Συλλόγου Επαγγελματιών Αθλητισμού και Άσκησης (Π.Σ.Ε.Α.Α.) για τον εξορθολογισμό των οργανικών κενών του κλάδου των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής ΠΕ11 και ΠΕ11.01 και (με αρ. Πρωτ. 2489/27-5-2022) σε επιστολή Πανελλήνιας Ένωσης Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής για τη στρεβλή και ανορθόδοξη κατανομή θέσεων των διορισμών εις βάρος των καθηγητών Φυσικής Αγωγής.
Αναφορά Βουλευτή Ν.Δ. κ. Καρασμάνη Γ. (με αρ. Πρωτ. 1016/25-1-2023) σε επιστολή του Συντονιστικού Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής ΠΕ11 και ΠΕ11.01 Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Αναφορά Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ (με αρ. Πρωτ. 1105/1-2-2023) σε αίτημα συμπερίληψης Καθηγητών Φυσικής Αγωγής στους διορισμούς για τη δημόσια εκπαίδευση προς τον Υπουργό Παιδείας.
Αναφορά Βουλευτή ΝΙΚΗ κ. Δελβερούδη Κ. (με αρ. Πρωτ. 2025/19-6-2024) σε Υπόμνημα της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (Π.ΕΝ.Α.Φ.Α.) για θέματα διεκδίκησης του κλάδου ΠΕ11.
Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ κ. Πούλου Π και Καλαματιανού Δ. (με αρ. Πρωτ. 3760/13-3-2024) για τις ελλείψεις σε οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Γενικής και Ειδικής Αγωγής.
Αναφορά Βουλευτή ΝΔ Δημοσχάκη Α. (με αρ. Πρωτ. 1187/20-8-2016) στην επιστολή Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Έβρου προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Αθλητισμού.
Ερώτηση Βουλευτή Ν.Δ. κ. Γιόγιακα Β. (με αρ. Πρωτ. 1304/20-11-2015) προς τον Υπουργό Παιδείας, για τις οριστικές τοποθετήσεις σε οργανικές θέσεις σχολικών μονάδων των υποχρεωτικώς μεταταχθέντων εκπαιδευτικών από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ερώτηση Βουλευτή ΝΔ κ. Τσαρούχα – Κόλλια Μ. (με αρ. Πρωτ. 4163/10-1-2012) προς τον Υπουργό Παιδείας για τις Οργανικές θέσεις Εκπαιδευτικού Προσωπικού στο ΕΕΕΕΚ Σερρών.
Αναφορά Βουλευτή Ν.Δ. κ. Καρασμάνη Γ. (με αρ. Πρωτ. 3128/8-2-2022) σε επιστολή Σολεϊμέζογλου Μαρίας προς τον Υπουργό Παιδείας.
Ερώτηση Βουλευτή Ανεξάρτητοι Έλληνες κ. Ξουλίδου Σταυρούλας (με αρ. Πρωτ. 780/4-7-2014) προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις οργανικές θέσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών που μετατάχθηκαν από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Αναφορά Βουλευτή Ν.Δ. κ. Μπουκώρου Χρήστου (με αρ. Πρωτ. 282/1-12-2017) σε επιστολή κ. Νιζάμη Χαράλαμπου εκπαιδευτικού ΠΕ11 (ΣΜΕΑΕ) προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Η Απάντηση στην Αναφορά με αρ. Πρωτ. 1016/25-1-2023. με Αρ. Πρωτ. 27309/Φ1 στις 10-3-2023 επαναλαμβάνει μονότονα και πάλι ότι “Το Υπουργείο καταβάλλει εντατική προσπάθεια για την περαιτέρω ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης με μόνιμους διορισμούς, προκειμένου να αποκατασταθεί η χρόνια στρέβλωση του θεσμού του αναπληρωτή και να επιτευχθεί σταδιακά καθεστώς αναπλήρωσης που θα εστιάζει στις πραγματικά έκτακτες ανάγκες”.
Στην απάντηση της η κα Μακρή με Αρ. Πρωτ. 21476/Φ1 στις 24/02/2023, παραδέχεται ότι, ενώ, “ο αριθμός των μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στη Γενική Εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση που διενεργήθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια ανέρχεται σε 24.837, για τον κλάδο ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά 269 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών (218 στη Γενική Εκπαίδευση και 51 στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση).
Η κα Μακρή αναφέρει επίσης στο ίδιο έγγραφο ότι: για το σχολικό έτος 2022-2023 έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά 47.167 προσλήψεις ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ στην επικράτεια. Συγκεκριμένα, έχουν προσληφθεί 24.674 εκπαιδευτικοί Γενικής Εκπαίδευσης, 14.431 εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και 8.062 μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ. Στους κλάδους ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής και ΠΕ11.01 Φυσικής Αγωγής ΕΑΕ έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά 1.659 προσλήψεις, (εκ των οποίων 1.038 στην Α/θμια και 621στη Β/θμια Εκπαίδευση).
Χρονική Διάρκεια
Οι Ερωτήσεις και οι Αναφορές που καταγράφονται στο έγγραφο, χρονολογούνται από το 2011 έως το 2024, καλύπτοντας μια περίοδο 14 ετών. Αυτό το χρονικό διάστημα αποκαλύπτει τη συνεχιζόμενη ανησυχία και τις επαναλαμβανόμενες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση, που εμφανώς παραμένουν έως σήμερα.
Αρνητικές Επιπτώσεις στον Κλάδο της Φυσικής Αγωγής
1. Μείωση ωρών Διδασκαλίας: Η μείωση των ωρών Φυσικής Αγωγής έχει οδηγήσει σε λιγότερες ευκαιρίες για σωματική δραστηριότητα και άσκηση για τους μαθητές. Αυτό έχει άμεσες συνέπειες στην υγεία τους, με αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας και άλλων σχετικών προβλημάτων υγείας.
2. Απασχόληση και Διορισμοί: Οι μειωμένες, σε σχέση με τις απαιτούμενες ανάγκες προσλήψεων αναπληρωτών και οι ελάχιστοι μόνιμοι διορισμοί λόγω και της ανάθεσης διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων, (δάσκαλοι ΠΕ70), προκαλεί αβεβαιότητα και ανασφάλεια για τους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ11. Αυτό οδηγεί σε απογοήτευση και μείωση των ευκαιριών απασχόλησης για τους ειδικευμένους καθηγητές φυσικής αγωγής.
3. Υποβάθμιση του Μαθήματος: Η συνεχής υποβάθμιση του μαθήματος Φυσικής Αγωγής και οι περιορισμοί στην υλικοτεχνική υποδομή, έχουν επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα της εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μην αποκτούν τις απαραίτητες κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες και γνώσεις που απαιτούνται.
4. Προβλήματα Κατανομής Θέσεων: Η στρεβλή κατανομή θέσεων διορισμού έχει δημιουργήσει αίσθημα αδικίας μεταξύ των εκπαιδευτικών και έχει ενισχύσει την αβεβαιότητα σχετικά με το μέλλον του κλάδου, αποθαρρύνοντας νέους εκπαιδευτικούς από την είσοδο στην επαγγελματική αυτή πορεία.
5. Απώλεια Επαγγελματικής Αναγνώρισης: Οι παρατηρήσεις και οι διαμαρτυρίες από επαγγελματικές ενώσεις υποδηλώνουν ότι η φυσική αγωγή δεν λαμβάνεται σοβαρά υπόψη, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί του κλάδου να νιώθουν ότι η δουλειά τους και οι γνώσεις τους δεν αναγνωρίζονται επαρκώς.
Η συγκέντρωση αυτών των παραγόντων υπογραμμίζει την αναγκαιότητα επανεξέτασης και αναβάθμισης της Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι μαθητές θα αποκομίσουν τα οφέλη της σωματικής δραστηριότητας και οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τις απαραίτητες υποδομές και υποστήριξη για να εκτελέσουν το έργο τους αποτελεσματικά.
Συμπερασματικά
Η ανάγκη για ένα πιο αποτελεσματικό, δίκαιο, σύγχρονο και εξορθολογισμένο σύστημα διδασκαλίας της σχολικής Φυσικής Αγωγής είναι επιτακτική. Οι Βουλευτές συνεχίζουν να αναδεικνύουν τα προβλήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, καλώντας την Πολιτεία να αναλάβει δράση για την ενίσχυση της σχολικής Φυσικής Αγωγής και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών, προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεία και η ευημερία των μαθητών μας. Το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., επί 14 χρόνια δείχνει να μην κατανοεί τις πραγματικές ανάγκες του κλάδου των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής, παρά τον καταιγισμό των Κοινοβουλευτικών Ερωτήσεων και Αναφορών Βουλευτών πολιτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης, αλλά και της συμπολίτευσης πολλές φορές και αρκείται σε επαναλαμβανόμενες «κλισέ» απαντήσεις, στρουθοκαμηλίζοντας και αδυνατώντας να απαντήσει ουσιαστικά, πετώντας την μπάλα στην εξέδρα.
Το παιχνίδι δεν έχει τελειώσει ακόμα όμως…
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη