ffilologoς
"Η τροπολογία αυτή καταργεί στην ουσία τα κριτήρια πρόσληψης της δημόσιας εκπαίδευσης, δημιουργώντας μια «παράλληλη πόρτα» εισόδου για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, που προσλαμβάνονται με εντελώς διαφορετικές διαδικασίες και χωρίς να περνούν από τις ίδιες αξιολογικές δοκιμασίες"

Το alfavita.gr έλαβε από την Πρωτοβουλία Φιλολόγων επιστολή αναφορικά με την την πρόσφατη τροπολογία του υπουργείου Παιδείας για την προϋπηρεσία μέσω ιδιωτικού σχολείου.

Στην Επιστολή εκφράζεται η βαθύτατη «δυσαρέσκεια και αγανάκτηση των Φιλολόγων για αυτή την απόφαση, η οποία αποτελεί κατάφωρη αδικία για τους εκπαιδευτικούς της δημόσιας εκπαίδευσης».

Οι Φιλόλογοι σημειώνουν ότι «πολιτεία, αντί να προασπίζεται την ισονομία και τα διαφανή κριτήρια πρόσληψης, δημιουργεί συνθήκες άνισης μεταχείρισης εις βάρος των δημόσιων εκπαιδευτικών που εργάζονται για χρόνια κάτω από δύσκολες συνθήκες». 

Η ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων

Με αφορμή την πρόσφατη τροπολογία, η οποία ευνοεί αδιαμφισβήτητα την απόκτηση προϋπηρεσίας μέσω ιδιωτικού σχολείου έναντι της προϋπηρεσίας που αποκτήθηκε στο δημόσιο σχολείο, εκφράζουμε τη βαθύτατη δυσαρέσκεια και αγανάκτησή μας για αυτή την απόφαση, η οποία αποτελεί κατάφωρη αδικία για τους εκπαιδευτικούς της δημόσιας εκπαίδευσης.

Η πολιτεία, αντί να προασπίζεται την ισονομία και τα διαφανή κριτήρια πρόσληψης, δημιουργεί συνθήκες άνισης μεταχείρισης εις βάρος των δημόσιων εκπαιδευτικών που εργάζονται για χρόνια κάτω από δύσκολες συνθήκες. Οι εκπαιδευτικοί συχνά μετακινούνται μακριά από τα σπίτια τους, για να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο, γνωρίζοντας ότι επί σειρά ετών τους καλοκαιρινούς μήνες  θα μείνουν άνεργοι  και αγωνιώντας κάθε Σεπτέμβρη για την πολυπόθητη «φάση» που θα τους οδηγήσει και πάλι στις σχολικές αίθουσες.

Σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ που ευαγγελίζεται το υπουργείο Παιδείας, είναι θεμιτό να έχει προβάδισμα η προϋπηρεσία που αποκτήθηκε στον δημόσιο τομέα. Πώς αυτό επιτυγχάνεται, άραγε, όταν ο μεν εργάζεται όλο τον χρόνο, ενώ ο αναπληρωτής από Β/Γ/Δ φάση; Πώς κατοχυρώνεται ο αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου; Μήπως δεν κατοχυρώνεται, αλλά εκτοπίζεται μετά από χρόνια που «έβαλε πλάτη», όπως συχνά έχει παραδεχτεί στα ΜΜΕ ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης;

Αντίθετα, οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία απολαμβάνουν σταθερό εργασιακό καθεστώς και δεν υπόκεινται στις ίδιες δυσκολίες. Η απόφαση να λογίζεται η προϋπηρεσία τους ισότιμα με αυτή των δημοσίων εκπαιδευτικών ακυρώνει τις θυσίες και τους αγώνες που καταβάλλουν καθημερινά οι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης, για να στηρίξουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Η τροπολογία αυτή καταργεί στην ουσία τα κριτήρια πρόσληψης της δημόσιας εκπαίδευσης, δημιουργώντας μια «παράλληλη πόρτα» εισόδου για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, που προσλαμβάνονται με εντελώς διαφορετικές διαδικασίες και χωρίς να περνούν από τις ίδιες αξιολογικές δοκιμασίες.

Ο ΟΙΕΛΕ παραδέχεται ότι η αρχική σκέψη του υπουργείου ήταν να μοριοδοτηθεί ο κάθε μήνας με 0,2-0,4 μόρια. Τι μεσολάβησε, άραγε, και το ποσοστό αυτό τριπλασιάστηκε και σχεδόν εξομοιώθηκε με τη μοριοδότηση του δημοσίου σχολείου; Σημειωτέον ότι ο ΟΙΕΛΕ διατυμπανίζει πως είχε καλό νομικό επιτελείο.  Από πότε σταμάτησε ο άμεσος διάλογος υπουργείου και εκπαιδευτικών; Από πότε ανέλαβαν να διαπραγματευτούν το εργασιακό μας μέλλον τα νομικά επιτελεία;

Απαιτούμε άμεση αναθεώρηση της τροπολογίας αυτής, ώστε να διασφαλιστούν η δικαιοσύνη και η ισότητα ευκαιριών. Η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα δεν μπορεί και δεν πρέπει να εξομοιώνεται με την προϋπηρεσία στον δημόσιο τομέα, όπου οι συνθήκες εργασίας και οι απαιτήσεις είναι σαφώς περισσότερες και συχνά ασφυκτικές.

Η πολιτεία οφείλει να προστατεύσει τους δημόσιους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εργάζονται ακούραστα στηρίζοντας με συνέπεια και με ήθος τη δημόσια εκπαίδευση και συχνά υπό αντίξοες συνθήκες. Κάθε άλλη απόφαση που υπονομεύει το έργο και την προσπάθειά τους αποτελεί πλήγμα για το εκπαιδευτικό μας σύστημα συνολικά.

 

Πρωτοβουλία Φιλολόγων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kleista_sxoleia 2022
Με αφορμή την αναστολή λειτουργίας Σχολείων κατά τη διάρκεια μιας, ήπιας σε ένταση, συνηθισμένης κακοκαιρίας
Ας φανταστούμε τι πρόκειται να γίνει, αν υλοποιηθούν οι προθέσεις της Κυβέρνησης για πλήρη υπαγωγή της λειτουργίας των Σχολείων στους Δήμους, με...
Με αφορμή την αναστολή λειτουργίας Σχολείων κατά τη διάρκεια μιας, ήπιας σε ένταση, συνηθισμένης κακοκαιρίας
makri
Ζέττα Μακρή: «Ο θεσμός θα επεκταθεί – Δεν θα μπούμε στη λογική των σχολείων δύο και τριών ταχυτήτων»
Ζ. Μακρή για Ωνάσεια Πρότυπα Σχολεία: «Ένας θεσμός που αποσκοπεί στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης – Δωρεάν για τους μαθητές»
Ζέττα Μακρή: «Ο θεσμός θα επεκταθεί – Δεν θα μπούμε στη λογική των σχολείων δύο και τριών ταχυτήτων»
panaigaiou
Υπ.Παιδείας: Πανελλήνια μοριοδότηση για συμβούλους Επαγγελματικού προσανατολισμού
Γεγονός είναι η Πανελλαδική επιμόρφωση για μοριοδότηση συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού η οποία αναγνωρίζεται από το ΑΣΕΠ και παρέχεται από...
Υπ.Παιδείας: Πανελλήνια μοριοδότηση για συμβούλους Επαγγελματικού προσανατολισμού
ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Υπουργείο Παιδείας : Παραιτήσεις 5 εκπαιδευτικών για εξαιρετικούς λόγους
«...γίνονται αποδεκτές οι αιτήσεις παραίτησης από την υπηρεσία των παρακάτω εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για σοβαρούς οικογενειακούς...
Υπουργείο Παιδείας : Παραιτήσεις 5 εκπαιδευτικών για εξαιρετικούς λόγους