Ο γραφειοκρατικός φόρτος εργασίας προς τις προϊσταμένες νηπιαγωγείων και τις/τους διευθυντές των δημοτικών σχολείων έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Τα ηλεκτρονικά μηνύματα συνεχίζουν να φτάνουν στα σχολεία και στη διάρκεια των διακοπών θερινών, Χριστουγέννων και Πάσχα. Όλες οι προϊστάμενες αρχές απαιτούν να υποβάλλονται υπηρεσιακά έγγραφα και να εκτελούνται γραφειοκρατικές εργασίες με πιεστικά deadlines.
Ο ΣΕΠΕ Α΄ Αθηνών με αφορμή την γραφειοκρατική εμπλοκή των ήδη επιβαρυμένων διευθυντριών/ντών και προϊσταμένων νηπιαγωγείων ακόμη και με τις αντίστοιχες υπηρεσίες των Δήμων υπενθυμίζει ότι οι εκπαιδευτικοί είναι εργαζόμενοι, έχουν διδακτικό και εργασιακό ωράριο, δεν μπορεί να εγκαλούνται να βρίσκονται πάνω από τον υπολογιστή τους 24 ώρες την ημέρα και 365 ημέρες το χρόνο.
Η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Α΄ Αθηνών
Με αφορμή το έγγραφο 31.276/23-12-2024 της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Ζωγράφου το οποίο εστάλη στις σχολικές μονάδες το μεσημέρι της Δευτέρας 23 Δεκεμβρίου και αναφέρει ότι «κατεπείγουσα ανάγκη επέχει, όταν δείτε στον Τραπεζικό σας λογαριασμό το συνολικό ποσό της παγίας προκαταβολής, θα πρέπει να το επιστρέψετε αμέσως, στον Τραπεζικό λογαριασμό του Δήμου», το Δ.Σ. του Συλλόγου μας επισημαίνει ότι:
Ο γραφειοκρατικός φόρτος εργασίας προς τις προϊσταμένες νηπιαγωγείων και τις/τους διευθυντές των δημοτικών σχολείων έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Τα ηλεκτρονικά μηνύματα συνεχίζουν να φτάνουν στα σχολεία και στη διάρκεια των διακοπών θερινών, Χριστουγέννων και Πάσχα. Όλες οι προϊστάμενες αρχές απαιτούν να υποβάλλονται υπηρεσιακά έγγραφα και να εκτελούνται γραφειοκρατικές εργασίες με πιεστικά deadlines.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το ως άνω έγγραφο του Δήμου Ζωγράφου σχετίζεται με το νόμο 5056/2023 ο οποίος κατήργησε τις σχολικές επιτροπές για όλους τους Δήμους που έχουν κάτω από 100 σχολικές μονάδες συνολικά (πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια μαζί). Στόχος του νόμου 5056 είναι η περαιτέρω μείωση των δαπανών για τα λειτουργικά και επισκευαστικά έξοδα των σχολείων μέχρις εξαφανίσεως και η ευθυγράμμιση με τον νόμο 4823/2021 και τις διατάξεις του για την αυτονομία της σχολικής μονάδας μέσω ανάλογων πρωτοβουλιών των σχολικών συμβουλίων και της εισαγωγής ιδιωτών χορηγών για τα σχολεία αλλά και επιχειρηματικών δράσεων γι’ αυτά.
Παρενέργεια των παραπάνω στοχεύσεων αποτελεί η γραφειοκρατική εμπλοκή των ήδη επιβαρυμένων διευθυντριών/ντών και προϊσταμένων νηπιαγωγείων με τις αντίστοιχες υπηρεσίες των Δήμων.
Από την πλευρά μας επισημαίνουμε:
- Οι εκπαιδευτικοί είναι εργαζόμενοι, έχουν διδακτικό και εργασιακό ωράριο, δεν μπορεί να εγκαλούνται να βρίσκονται πάνω από τον υπολογιστή τους 24 ώρες την ημέρα και 365 ημέρες το χρόνο.
- Να ανασταλεί η εφαρμογή του νόμου 5056/2023 και να ανασυγκροτηθούν οι σχολικές επιτροπές με πρόβλεψη και για συμμετοχή εκπροσώπων των Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ.
- Να αυξηθεί άμεσα η κρατική χρηματοδότηση για τα σχολεία. Δεν μπορεί τα κονδύλια να παραμένουν ίδια, όταν όλα τα κόστη που σχετίζονται με την καθημερινή λειτουργία ακριβαίνουν.
- Να υπάρξει σαφές θεσμικό πλαίσιο και διαδικασίες, που θα εξασφαλίζουν ότι θα καλύπτεται έγκαιρα το σύνολο των αναγκών των σχολικών μονάδων.
- Να εξασφαλιστούν από το κράτος άμεσα, όλες οι βασικές λειτουργικές δαπάνες των σχολικών μονάδων (π.χ. πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο).
- Να υπάρξει άμεσα πρόγραμμα επισκευών σχολικών κτιρίων και αγοράς νέου εξοπλισμού και υλικοτεχνικής υποδομής με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
O πρόεδρος H Γ. Γραμματέας
Δημήτρης Μαριόλης Άντα Παραφόρου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Τι σημαίνει η λέξη «γλίσχρος»;
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής - Αιτήσεις έως 30/12
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση