Σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία προκαλεί η έλλειψη σαφούς πλαισίου για την αναγνώριση της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΠΠΔΕ) τόσο για αποφοίτους παλαιότερων ετών όσο και για διορισμένους εκπαιδευτικούς. Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας κατέθεσε ο Βουλευτής Σπυρίδων Τσιρώνης από το Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα "ΝΙΚΗ", επισημαίνοντας την ανάγκη άμεσων παρεμβάσεων.
Συγκεκριμένα, για αποφοίτους που εισήχθησαν πριν το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 αλλά αποφοίτησαν μετά το 2017-2018, εντοπίζεται αδυναμία απόδειξης της ημερομηνίας εισαγωγής τους, δημιουργώντας κενό στην αναγνώριση της επάρκειάς τους. Παράλληλα, από το 2020, περισσότεροι από 28.000 διορισμένοι εκπαιδευτικοί και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού δεν έχουν λάβει οργανωμένη και δωρεάν επιμόρφωση για την απόκτηση ΠΠΔΕ, όπως προβλέπει η νομοθεσία.
Ο Βουλευτής ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό για τις πρωτοβουλίες που προτίθεται να αναλάβει, τόσο για την κάλυψη του κενού στην πιστοποίηση των εκπαιδευτικών όσο και για τη διευθέτηση των περιπτώσεων αποφοίτων που πλήττονται από την έλλειψη σαφών κριτηρίων.
Αναλυτικά oι ερωτήσεις
Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού
Θέμα: Ελλείψεις στον τρόπο απόδειξης της χρονικής περιόδου εισαγωγής σε Τμήματα Α.Ε.Ι. για την Πιστοποίηση Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας
Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια αναγνωρίζεται στους αποφοίτους Τμημάτων Α.Ε.Ι. με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, τα οποία περιλαμβάνουν και τη χρονική περίοδο εισαγωγής τους στα εν λόγω Τμήματα. Ωστόσο, εντοπίζεται ένα σημαντικό κενό στις περιπτώσεις αποφοίτων που εισήχθησαν πριν από το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 και αποφοίτησαν μετά το 2017-2018, καθώς δεν καθορίζεται ο τρόπος απόδειξης της ημερομηνίας εισαγωγής τους.
Το ανωτέρω κενό δημιουργεί προβλήματα στη διαδικασία αναγνώρισης της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας για τους εν λόγω υποψήφιους, οι οποίοι ενδέχεται να μην μπορούν να προσκομίσουν σχετική απόδειξη. Επιπλέον, δεν υπάρχει επίσημη αναφορά στα αποδεικτικά έγγραφα που μπορούν να γίνουν δεκτά, όπως βεβαιώσεις σπουδών ή αναλυτικές βαθμολογίες. Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
1. Προτίθεται το Υπουργείο να ορίσει συγκεκριμένα αποδεικτικά έγγραφα για την απόδειξη της ημερομηνίας εισαγωγής σε Τμήματα Α.Ε.Ι. για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις;
2. Υπάρχει πρόβλεψη για την παροχή σχετικών βεβαιώσεων από τις διοικήσεις των Α.Ε.Ι. ή μέσω του gov.gr, ώστε να διευκολυνθούν οι απόφοιτοι στη διαδικασία πιστοποίησης της επάρκειάς τους;
3. Προτίθεται το Υπουργείο να προβεί σε αναθεώρηση των σχετικών διατάξεων, ώστε να επιλύσει οριστικά το κενό που εντοπίζεται;
Θέμα: Πιστοποιημένη Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Σύμφωνα με το άρθρο 62, παρ. 6 του Ν. 4589/2019, υποψήφιοι εκπαιδευτικοί και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) που διορίζονται χωρίς να διαθέτουν πιστοποιημένη Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια οφείλουν να επιμορφωθούν υποχρεωτικά εντός δύο (2) ετών από την ημερομηνία του διορισμού τους. Παράλληλα, η δυνατότητα απόκτησης ΠΠΔΕ μέσω ειδικών προγραμμάτων σπουδών καταργήθηκε από την 31/8/2023. Ωστόσο, παρατηρείται ότι από το 2020, παρότι έχουν πραγματοποιηθεί περισσότεροι από 28.000 διορισμοί εκπαιδευτικών και Ε.Ε.Π., δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα μέριμνα για την οργάνωση επιμορφωτικών δράσεων που να καλύπτουν την ανάγκη για Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι διορισμένοι εκπαιδευτικοί είτε να προσφεύγουν στην ιδιωτική πρωτοβουλία για την απόκτηση της επάρκειας είτε να παραμένουν χωρίς σχετική πιστοποίηση, γεγονός που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μια ακόμα πτυχή του προβλήματος είναι ότι δεν προβλέπεται απόκτηση παιδαγωγικής επάρκειας από εκπαιδευτικούς Τ.Ε. (π.χ. είχαμε διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΕ16.00 χωρίς παιδαγωγική επάρκεια και χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη απόκτησής της).
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
1. Υπάρχει εκτίμηση για τον αριθμό των διορισμένων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. που δεν διαθέτουν ΠΠΔΕ από το 2020 έως σήμερα;
2. Ποια είναι η θέση του Υπουργείου σχετικά με την υποχρέωση παροχής δωρεάν και οργανωμένης επιμόρφωσης για την ΠΠΔΕ μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ);
3. Προβλέπεται ο σχεδιασμός, δια ζώσης ή εξ αποστάσεως, επιμορφωτικού προγράμματος για την απόκτηση ΠΠΔΕ από τους διορισμένους εκπαιδευτικούς και μέλη Ε.Ε.Π.;
4. Ποια μέτρα θα ληφθούν για την αντιμετώπιση των συνεπειών σε περιπτώσεις εκπαιδευτικών που δεν διαθέτουν ΠΠΔΕ μετά την παρέλευση της διετίας από τον διορισμό τους;
5. Προτίθεται το Υπουργείο να αναθεωρήσει τη νομοθεσία ή να δημιουργήσει νέες δομές επιμόρφωσης για την κάλυψη του κενού που δημιουργείται από την κατάργηση της δυνατότητας απόκτησης ΠΠΔΕ μέσω προγραμμάτων σπουδών;
Ερωτών Βουλευτής
Σπυρίδων Τσιρώνης Βουλευτής Αχαΐας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση