Πιερρακάκης φ
ΚΑΜΣΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ/INTIME NEWS
Προκειμένου να δικαιολογήσει την επιλογή του, ο Πιερρακάκης έκανε δύο αναφορές για να «γαργαλήσει», όπως πιστεύει τουλάχιστον, με τον τρόπο αυτόν την από αριστερά κριτική στη συμφωνία που προώθησε

Οι αντιρρήσεις και επιφυλάξεις για τη δημιουργία των Ωνάσειων σχολείων έχουν γίνει λίγο πολύ γνωστές και δημοσιοποιηθεί, οπότε δεν έχει νόημα να τις επαναλάβουμε εδώ

Αυτό που δεν περιμέναμε, είναι ότι ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης θα ζήλευε τη «δόξα» του υπουργού...Υγείας, και μάλιστα όχι του σημερινού Αδωνι Γεωργιάδη, αλλά του υπουργού υγείας του ΣΥΡΙΖΑ κ.Ξανθού!

Προκειμένου να δικαιολογήσει την επιλογή του, ο Πιερρακάκης έκανε δύο αναφορές για να «γαργαλήσει», όπως πιστεύει τουλάχιστον, με τον τρόπο αυτόν την από αριστερά κριτική στη συμφωνία που προώθησε.

Η μια αφορούσε το Ωνάσειο καρδιοχειρουργικό κέντρο και η άλλη τα πρότυπα σχολεία στη...Σοβιετική Ενωση!

Για το πρώτο, ο Κ.Πιερρακάκης ανέφερε:

Ωνάσεια όπως ...Ωνάσειο

«Ακουσα την τοποθέτηση του ΣΥΡΙΖΑ. Εδώ αντιλαμβάνεστε ότι θα παραβιάσω ανοιχτές θύρες. «Κύρωση Σύμβασης δωρεάς μεταξύ του Κοινωφελούς Ιδρύματος ‘Αλέξανδρος Ωνάσης’, του Ωνασείου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου και του Ελληνικού Δημοσίου», 27/09/2018, ευρεία πλειοψηφία ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, Νέα Δημοκρατία, Δημοκρατική Συμπαράταξη, Ποτάμι. Η δωρεά ήταν 70 εκατομμύρια ευρώ, είχε στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του Ωνασείου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου, τη λειτουργία Σύγχρονου Εθνικού Κέντρου Μεταμοσχεύσεων, καθώς και Εθνικού Παιδικού Καρδιοχειρουργικού Κέντρου. Εκείνη την ημέρα ο κύριος Ξανθός, στη Βουλή, ανέφερε: «η δωρεά αυτή είναι ψήφος εμπιστοσύνης στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας και πολύ σημαντική προσφορά». Ο τότε εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Δέδες, υπογράμμισε ότι «η δωρεά είναι μια σοβαρή παρέμβαση, με την έννοια της απόδοσης μεγάλου έργου στην ελληνική κοινωνία». Και σε συνέντευξή του στο ΒΗΜΑ στις 18/11/2018, ο κύριος Ξανθός επεσήμανε ότι «οι δωρεές αυτές είναι ζωτικής σημασίας για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των υποδομών του ΕΣΥ» λέγοντας: «είμαστε ευγνώμονες για τις δωρεές των ιδρυμάτων, γιατί υπηρετούν ένα πολιτικό σχέδιο ενδυνάμωσης και όχι παθητικής ιδιωτικοποίησης του δημοσίου συστήματος Υγείας».

Προσυπογράφω. Και νομίζω ότι καλό θα ήταν να προσυπογράψουν όλοι. Το ψηφίσαμε εμείς τότε, δεν φοβηθήκαμε, δεν διστάσαμε, δεν είχαμε απόκλιση δημόσιου και ιδιωτικού λόγου. Σας τιμώ, κύριε Καραναστάση, επειδή μιλάτε μέσα από την ψυχή σας και όταν συμφωνούμε και όταν διαφωνούμε, τιμάτε το Κοινοβούλιο με τη στάση σας. Μακάρι να σας μιμηθούμε όλοι σε αυτό. Εγώ θα πω ότι πρέπει να μιλάμε όλοι μας περισσότερο μέσα από την ψυχή μας, γιατί το να έχουμε διαφορετική ατομική στρατηγική για εμάς και διαφορετικό δημόσιο λόγο για τις ιδεοληψίες μας, είναι πολύ άδικο ειδικά για έναν ευαίσθητο χώρο όπως η Παιδεία.

Φυσικά το τανγκό θέλει δύο -ή παραπάνω στη συγκεκριμένη περίπτωση. Εδώ λοιπόν θα πω ότι σε ό,τι μας αφορά -ακριβώς για να μην αδικήσουμε την τεράστια δωρεά που γίνεται από το συγκεκριμένο Ίδρυμα- με πολύ ανοιχτό πνεύμα, κάναμε αλλαγές. Κάτσαμε στις επιτροπές, μελετήσαμε πράγματα, τροπολογίες που μας ήρθαν από το ΠΑΣΟΚ, ακούσαμε τους πάντες, όλους, τις τοποθετήσεις της «Πλεύσης Ελευθερίας». Οπουδήποτε υπήρξε διάσταση άποψης που καταλάβαμε ότι έπρεπε να ενσωματωθεί για να είναι κτήμα όλων αυτό, ενσωματώνεται, ανεξάρτητα από την ψήφο σήμερα. Γιατί στο τέλος της ημέρας αυτό το οποίο πρέπει να κατακτήσουμε και πρέπει να πετύχουμε είναι αυτά τα σχολεία να γίνουν κτήμα όλου του ελληνικού λαού. Θέλουμε να σηκώσουμε όλο το σύστημα προς τα πάνω, όχι να το κατεβάσουμε μαζί προς τα κάτω, και για αυτό απαιτείται να το αγκαλιάσουμε όλες και όλοι.

Τώρα για να μπω στη συγκεκριμένη Σύμβαση. Το μοντέλο είναι αυτό το οποίο ανέφερα πριν και το οποίο είχε υπερψηφιστεί -και από κόμματα που σήμερα δεν ψηφίζουν- το 2018 για τον χώρο της Υγείας με αντίστοιχη θεσμική αρχιτεκτονική, το μοντέλο του Ωνάσειου Νοσοκομείου. Δανειζόμαστε πράγματα και από το μοντέλο των Προτύπων. Αλλά το μοντέλο των Προτύπων, όπως ξέρετε, δεν έχει υποχρεωτική εντοπιότητα για ένα μεγάλο ποσοστό, που, ναι, είναι μία πάρα πολύ σωστή ιδέα και πρόταση. Θα έχουμε όμως και άλλα πράγματα τα οποία θα ενσωματωθούν εδώ»

Ενα ερώτημα: Τα 22 σχολικά κτήρια που το δημόσιο παραχωρεί ουσιαστικά στο Ωνάσειο, ποιος τα έχτισε και που ανήκουν; Γιατι η δωρεά δεν αφορά τη δημιουργία νέων σχολείων, αλλά τη μετατροπή υπαρχόντων. Επίσης, με τα Ωνάσεια σχολεία θα ενταθεί η πίεση στα άλλα σχολεία της περιοχής, καθώς θα κληθούν να απορροφήσουν όσους μαθητές δεν επιθυμούσαν ή δεν κατάφεραν να επιτύχουν την εισαγωγή τους στο Πρότυπο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται (π.χ. πολυπληθή τμήματα). Και φυσικά  ας σκεφτούμε τον έντονο ανταγωνισμό  για να εξασφαλιστεί η επιτυχία στις εξετάσεις αυτές, ανταγωνισμός, που η εμπειρία  λέει ότι με βεβαιότητα οδηγεί στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα. Πριν προλάβει η εκπαιδευτική κοινότητα να ενημερωθεί για τις εξελίξεις, κάποια φροντιστήρια ήδη διαφήμιζαν την προετοιμασία για την εισαγωγή στα Ωνάσεια Σχολεία! Η οικονομική αφαίμαξη των γονιών, λοιπόν, θα ξεκινάει από πιο νωρίς. Και με έναν ακόμη τρόπο πλήττεται το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των παιδιών για ΕΛΕΥΘΕΡΗ πρόσβαση στην εκπαίδευση. Καταστάσεις που δεν ισχύουν για το Ωνάσειο καρδιοχειρουργικό κέντρο.

Τα Πρότυπα της Σοβιετικής Ενωσης

Οσο για τα Σοβιετικά «Πρότυπα» σχολεία, ανέφερε:

«...επειδή άκουσα από κομμάτι της αντιπολίτευσης, ειδικά από την αριστερά να διαφωνεί αμιγώς με τα Πρότυπα σχολεία, να πω εδώ ότι τα Ωνάσεια δεν είναι αυτό. Έχουν στοιχεία από τα Πρότυπα σχολεία. Υπάρχει 40% έως 60% εντοπιότητα και υπάρχουν και άλλες μεταβολές. Υπάρχει οι ευαλωτότητα των περιοχών.

Με πολύ έκπληξη -επειδή ανέφερα πριν το Chat GPT με το οποίο και εγώ πειραματίζομαι όπως αντιλαμβάνεστε- θα καταθέσω στα πρακτικά ότι στη Σοβιετική Ένωση υπήρχαν, από ότι φαίνεται, Πρότυπα σχολεία. Βλέπω εδώ, Φυσικομαθηματικά και Τεχνικά Πρότυπα Σχολεία, Shkola Kolmogorova (Kolmogorov Boarding School) στη Μόσχα, το οποίο απαιτούσε εξετάσεις και μάλιστα πάρα πολύ δύσκολες. Το ίδιο πράγμα και τα αθλητικά σχολεία και ήταν «φυτώρια αριστείας», λέει εδώ, «προετοιμάζοντας επιστήμονες, στρατιωτικούς, καλλιτέχνες, αθλητές με εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία επιλογής». Δηλαδή, έρχεται τώρα κομμάτι της Ελληνικής Βουλής να αρνηθεί πράγματα τα οποία ίσχυαν ακόμη και στη Σοβιετική Ένωση 100 χρόνια πριν; Κατατίθεται στα πρακτικά»

Βέβαια αν έψαχνε λίγο καλύτερα με την τεχνητή νοημοσύνη, ο υπουργός παιδείας θα μπορούσε επίσης να πληροφορηθεί ότι τα πρώτα χρόνια που ακολούθησαν την Οκτωβριανή Επανάσταση χαρακτηρίζονται από πολύ μεγάλες δυσκολίες όσων αφορά την εκπαίδευση.

Η εκπαίδευση στην τσαρική Ρωσία, ήταν αρκετά καλά προσαρμοσμένη στις ανάγκες των ανώτερων τάξεων. Περίπου τα 4/5 των παιδιών και των εφήβων δεν μπορούσαν να φοιτήσουν ούτε στα δημοτικά σχολεία47.  Η τσαρική Ρωσία με πληθυσμό 175 εκατομμυρίων, είχε 9,5 εκατομμύρια μαθητές στο δημοτικό, 900.000 στο γυμνάσιο, και 90.000 φοιτητές στο Πανεπιστήμιο48.Μαζί τα διάφορα κολέγια και τα πανεπιστήμια είχαν 112.000 φοιτητές, από τους οποίους το 35% ήταν τα παιδιά των ευγενών και κυβερνητικών υπάλληλων, 10,3% παιδιά κληρικών, 11% μεγαλοεπιχειρηματιών, 14,5% πλούσιων αγροτών. Έτσι το 70,8% άνηκε στις κυρίαρχες τάξεις49. Την ίδια στιγμή το 73,6% του πληθυσμού αποτελούνταν από αναλφάβητους, και οι μη ρωσικές εθνικότητες με σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού τους χωρίς να γνωρίζουν γραφή και ανάγνωση (μόλις το 2% των Κοζάκων και Ουζμπέκων ήξερε γραφή και ανάγνωση). Μονάχα 1,4 εκατομμύριο σ’ έναν πληθυσμό 125,6 εκ. ενήλικων κατοίκων είχε εκπαίδευση πάνω από τη στοιχειώδη50. Επιπλέον, σε μια κυρίως αγροτική χώρα, η πλειοψηφία του παλιού εργατικού προσωπικού είχε χάσει την ζωή του είτε στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, είτε στον εμφύλιο που ακολούθησε τον Οκτώβρη.

Τα βασικά χαρακτηριστικά της απόφασης του 1918 (υπενθυμίζουμε ότι βρισκόμαστε στην περίοδο του πολεμικού κομμουνισμού που σαφώς επηρέασε την εξέλιξη του σχολείου, αλλά το γεγονός πως το κομισαριάτο της εκπαίδευσης ήταν σχετικά απομονωμένο από τα άλλα του έδωσε κάποιες δυνατότητες να λειτουργήσει έξω από τα συγκεντρωτικά χαρακτηριστικά του πολεμικού κομμουνισμού) για το Ενιαίο Σχολείο Εργασίας ήταν τα εξής: δωρεάν και υποχρεωτική εκπαίδευση για όλους, ουδετερότητα του σχολείου απέναντι στην θρησκεία, ένα ενιαίο σύστημα εκπαίδευσης με μια σκάλα ανάπτυξης από το νηπιαγωγείο στο πανεπιστήμιο (χωρίς δηλαδή διαφορετικά σχολεία τύπου γενικό λύκειο, τεχνολογικό λύκειο κλπ.), και τα αγόρια και κορίτσια θα βρίσκονται πλέον στο ίδιο σχολείο63. Βασίζεται στην αρχή της εργασίας, που σημαίνει “μια ενεργή και δημιουργική εξοικείωση με τον κόσμο... εξοικείωση των μαθητών με αυτά που είναι τα πιο αναγκαία για την ζωή... με αγροτική και βιομηχανική εργασία σε όλη του την ποικιλομορφία64.  Κάθε εργασία παιδιών έξω από τα όρια του σχολικού προγράμματος απαγορεύεται. Σκοπός του προγράμματος είναι να προσφέρει μια “εγκυκλοπαιδική κουλτούρα με βάση την εκπαίδευση65.

  Το σχολείο χωρίζεται σε δύο βαθμίδες, η πρώτη για τις ηλικίες 8-13 και η δεύτερη για τις ηλικίες 13-16. Η πρόθεση είναι η εργασία στη πρώτη βαθμίδα να γίνεται εντός του σχολείου, και στην δεύτερη ελαφριά εργασία στα εργοστάσια66. Σε εκείνα τα χρόνια επιτρέπεται και η ύπαρξη ιδιωτικών σχολείων και αποφασίζεται η χρηματοδότηση τους από το κράτος. Το σοβιετικό κράτος θα παρέχει δωρεάν ζεστό φαγητό σε όλα τα παιδιά. Η διδασκαλία θα γίνεται στην μητρική γλώσσα κάθε λαού, συμπεριλαμβάνοντας φυσικά και παιδιά ελληνικής καταγωγής που βρίσκονταν στην ΕΣΣΔ. Μάλιστα πολλοί λαοί δεν είχαν φτάσει στο επίπεδο εξέλιξης να έχουν την δική τους γραφή, οπότε ειδική μέριμνα υπήρξε έτσι ώστε αυτή να δημιουργηθεί67

Περισσότερα ΕΔΩ

Τα αποτελέσματα δεν άργησαν να φανούν αφού στα μέσα της δεκαετίας του ‘30 ο αριθμός των ενήλικων μαθητών έφτασε τα 10 εκ., ενώ μέχρι το 1940 σχεδόν 50 εκ. ενήλικες έμαθαν γραφή και ανάγνωση. Στα τέλη της δεκαετίας του ‘30  η ΕΣΣΔ μετρούσε περισσότερους φοιτητές  από όσους οι ΗΠΑ, Γαλλία και Αγγλία μαζί. 

Θυμίζουν αυτά κάτι από όσα επικαλέστηκε ο κ.Πιερρακάκης; 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑ - Τριών Ιεραρχών
ΕΚΠΑ: Επίσημος εορτασμός της ημέρας των Τριών Ιεραρχών και της Ελληνικής Παιδείας
Ο επίσημος εορτασμός της ημέρας των Τριών Ιεραρχών και της Ελληνικής Παιδείας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΕΚΠΑ: Επίσημος εορτασμός της ημέρας των Τριών Ιεραρχών και της Ελληνικής Παιδείας