Η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής εντείνει τις δράσεις της ενάντια στη μετατροπή σχολικών μονάδων σε «Ωνάσεια Σχολεία», υπογραμμίζοντας την ανάγκη για δημόσια, αναβαθμισμένα και ασφαλή σχολεία για όλα τα παιδιά. Στο πλαίσιο αυτό, κάλεσε χθες Σάββατο 1η Φεβρουαρίου σε σύσκεψη στο 52ο ΓΕΛ Αθηνών, με τη συμμετοχή συλλόγων εκπαιδευτικών και γονέων.
Αντιδράσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιά και Κρήτη
Οι γονείς, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί αντιτίθενται στον νόμο που προβλέπει τη δημιουργία των «Ωνάσειων Σχολείων», κάνοντας λόγο για διαχωρισμό των μαθητών και υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Στο Πέραμα, η Ένωση Γονέων καλεί σε νέα σύσκεψη τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου, ενώ στη Θεσσαλονίκη προγραμματίζεται νέα κινητοποίηση - παράσταση διαμαρτυρίας, τη Δευτέρα 3 Φλεβάρη, στις 4 μ.μ. στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης. Σε μαζική συμμετοχή καλεί η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Παρόμοιες δράσεις προγραμματίζονται και σε άλλες περιοχές, όπως το Ηράκλειο Κρήτης, όπου η Ένωση Γονέων καλεί σε σύσκεψη στις 5 Φεβρουαρίου.
ΟΛΜΕ: ΩΝΑΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ - Μια πολιτική που θα φέρει βαρύ πλήγμα στον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
Με τη σύμβαση αυτή εκχωρείται ένα τμήμα της δημόσιας δωρεάν δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ιδιώτες αναδόχους. Πρόκειται για μια πρωτοφανούς χαρακτήρα επιλογή η οποία και στην ουσία της αποτυπώνει μια ισχυρή διάθεση σχεδιασμού και εφαρμογής δημόσιων πολιτικών στην εκπαίδευση με όρους ταξικής κατηγοριοποίησης. Η διάθεση υποστήριξης σε μια τέτοια πολιτική ουσιαστικά λειτουργεί μετασχηματιστικά στο πεδίο της εκπαίδευσης με όρους ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
Η επίκληση ότι η λειτουργία τους συνδέεται με την άμβλυνση ανισοτήτων σε ευάλωτες περιοχές δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα που θα διαμορφωθεί καθώς μαθητές και μαθήτριες των περιοχών αυτών θα αποκλειστούν από το σχολείο τους. Αυτό μάλιστα θα συμβεί χωρίς να υπάρχει δυνατότητα σε πολλές περιπτώσεις τα παιδιά αυτά να πάνε σε άλλο σχολείο της πόλης τους. Γινόμαστε δηλαδή μάρτυρες μιας παραδοχής της αδυναμίας της Πολιτείας να ανταποκριθεί στη συνταγματική επιταγή για παροχή εκπαίδευσης με ίδιους όρους σε όλα τα παιδιά και τελικά μιας πολιτικής που επικαλείται αλλά στην πραγματικότητα δεν μειώνει τις ανισότητες.
Οι συνθήκες αυτές θα οδηγήσουν στη γιγάντωση μιας νέας βιομηχανίας φροντιστηρίων για την «πολυπόθητη» εισαγωγή. Η ανταπόκριση σε αυτή τη συνθήκη η οποία σχετίζεται άμεσα με την οικονομική και κοινωνική προέλευση θα επιδρά με τρόπο καταλυτικό και στο ποιος/α θα εισάγεται σε ένα τέτοιο σχολείο. Οδηγούμαστε πλέον σε μια εκπαιδευτική πραγματικότητα η οποία θα χαρακτηρίζεται – εμφατικά πια – από την κυριαρχία των ανισοτήτων. Γινόμαστε αντιμέτωπες και αντιμέτωποι δηλαδή με μια αισθητοποίηση συνεπειών με ταξικό χαρακτήρα καθώς οι λίγοι θα ευνοούνται και οι πολλοί θα αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της περιθωριοποίησης. Πως θα διαμορφωθεί το εκπαιδευτικό τοπίο του αύριο εάν συγκροτηθούν προτάσεις, σχεδιασμοί και σχήματα άλλων παρεμβάσεων από άλλα κοινωφελή ιδρύματα ή ακόμη και εταιρείες και προβούν σε αντίστοιχες δωρεές; Θα πολλαπλασιαστούν αυτού του τύπου οι σχολικές μονάδες με εμφατική πια την υποχώρηση της ευθύνης της Πολιτείας στο πεδίο της άσκησης δημόσιων πολιτικών για την εκπαίδευση.
Η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία λειτουργεί ενισχυτικά στη διαμόρφωση ενός πλέγματος πολυτυπίας στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα κατασκευάζοντας ουσιαστικά σχολεία πολλών ταχυτήτων και διευρύνοντας την απόσταση -που σε βάθος χρόνου θα γίνει χάσμα- ανάμεσα σε μαθητές/τριες με διαφορετικά χαρακτηριστικά ως προς την κοινωνικοοικονομική τους προέλευση. Αποτελεί συνέχεια της μεθοδευμένης κατηγοριοποίησης των μαθητών/τριών, που έχει ήδη ξεκινήσει με τη δημιουργία δεκάδων προτύπων και την θέσπιση του International Baccalaureate (ΙΒ), που θα επιτρέπει σε παιδιά ανώτερων οικονομικών τάξεων να εισάγονται σε πανεπιστήμια εκτός πανελλαδικών εξετάσεων, την ώρα που η πλειοψηφία των μαθητών/τριών αναγκάζονται να περάσουν την ψυχοφθόρα και πολυέξοδη αυτή διαδικασία. Η παιδαγωγική αρχή της ισότητας των ευκαιριών η οποία και αποτελεί θεμελιώδη συνθήκη για ένα εκπαιδευτικό σύστημα κοινωνικά δίκαιο τραυματίζεται βαριά.
Είναι προφανές ότι ενάντια στην αντίληψη της κυβερνητικής πλειοψηφίας είναι ανάγκη να τεθεί ως κορυφαίο αίτημα για την πραγματική αναβάθμιση και ανασυγκρότηση του εκπαιδευτικού συστήματος της Χώρας αυτό της -σε πρώτη φάση- αύξησης των δαπανών για την Παιδεία τουλάχιστον στο 5% του ΑΕΠ. Μια πολιτική επιλογή που θα συνοδεύεται και απ ένα εκτεταμένο πρόγραμμα κατασκευής νέων σχολικών κτιρίων, ενεργειακής αναβάθμισης των υφιστάμενων και φυσικά αντισεισμικού ελέγχου για το σύνολο των σχολικών κτιρίων της χώρας. Η δημόσια και δωρεάν Παιδεία πρέπει να αφορά ολους και όλες, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, με όρους ισότητας και συμπερίληψης.
Η Μόρφωση είναι δικαίωμα για όλα τα παιδιά και όχι ευκαιρία για λίγα και εκλεκτά!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/02
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση