εκπαιδευτικοί
ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας: Εκρηκτικά προβλήματα που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες του Δήμου Αλίμου

 

ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας: Ενημερωτικό για την κινητοποίηση της ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας στον Δήμο Αλίμου για τη οικονομική ασφυξία των σχολικών μονάδων και τις λειτουργικές και υλικοτεχνικές τους ανάγκες.

Σε συνέχεια των κινητοποιήσεων και παρεμβάσεων του προς τις δημοτικές αρχές, το ΔΣ της ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας, την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου  2025 πραγματοποίησε συνάντηση στο Δημαρχείο Αλίμου με τις αντιδημάρχους Παιδείας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και  την προϊσταμένη Οικονομικών Υπηρεσιών. Στη συνάντηση έκαναν παρέμβαση οι αιρετές του ΠΥΣΔΕ Δ΄ Αθήνας, του ΑΠΥΣΔΕ Αττικής, εκπρόσωπος του ΔΣ του ΣΕΠΕ και εκπρόσωπος του ΔΣ της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Αλίμου.

Τα μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας καθώς και οι προαναφερόμενοι εκπρόσωποι των άλλων σωματείων:

  • Καταγγείλαμε τον περαιτέρω οικονομικό στραγγαλισμό των σχολείων μετά και την κατάργηση των σχολικών επιτροπών καθώς και την μετατροπή των διευθυντών/-ντριών σε υπόλογους της διαχείρισης της «πάγιας προκαταβολής» της φτώχειας και της εξαθλίωσης για την ικανοποίηση των λειτουργικών αναγκών των σχολείων. Η  κατάσταση που διαμορφώνεται είναι η συνέχεια της πολιτικής της υποχρηματοδότησης, της διάλυσης του δημόσιου σχολείου, της κατηγοριοποίησης, της αξιολόγησης και της έμμεσης ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης.
  • Εκθέσαμε τα εκρηκτικά προβλήματα που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες του Δήμου Αλίμου, όπως η ελλιπής συντήρηση των υποδομών με συνέπεια να τίθενται θέματα ασφάλειας μαθητών/-τριών και εκπαιδευτικών, προβλήματα στέγασης και διδασκαλία σε ακατάλληλες αίθουσες.
  • Διαμαρτυρηθήκαμε για την  έλλειψη  που παρατηρείται σε αναλώσιμα, γραφική ύλη, είδη υγιεινής, καθαριότητας, φαρμακευτικού υλικού κτλ που είναι απαραίτητα για την ομαλή και ασφαλή  λειτουργία των σχολικών μονάδων. Αυτό έχει ως συνέπεια οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/-τριες  να αναγκάζονται είτε να προσαρμόζονται στα περιορισμένα μέσα, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά την εκπαιδευτική διαδικασία, είτε οι γονείς να καλύπτουν από την τσέπη τους τις ελλείψεις επιβαρύνοντας τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
  • Επισημάναμε την ανάγκη σε όλα τα σχολεία να υπάρχει  μόνιμο βοηθητικό προσωπικό καθαριότητας και φύλαξης, ώστε να μην εγείρονται θέματα ασφάλειας και υγιεινής.
  • Ζητήσαμε αναλυτική ενημέρωση για τον τρόπο και τον προγραμματισμό του Δήμου (καταβολή πάγιας προκαταβολής, ενεργείς συμβάσεις με προμηθευτές και παρόχους  κτλ) για την κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών των σχολείων καθώς και της συντήρησης των υποδομών τους.
  • Αιτηθήκαμε ενημέρωση για το αν τα σχολεία διαθέτουν πιστοποιητικά αντισεισμικού ελέγχου, πυρασφάλειας ενεργητικής και παθητικής, ηλεκτρολογικά κτλ γιατί δεν θέλουμε άλλα «Τέμπη».

Καταθέσαμε το κείμενο διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών των Γυμνασίων και Λυκείων του Αλίμου που το συνυπογράφουν 290 

  • εκπαιδευτικοί για τα προβλήματα και τις ανάγκες των σχολείων τους.
  • Αιτηθήκαμε να γίνει Δημοτικό Συμβούλιο με θέμα την Εκπαίδευση και τα προβλήματα των σχολείων με τη συμμετοχή των εκπροσώπων εκπαιδευτικών, μαθητών/-τριών και γονέων.
  • Θέσαμε τα  πάγια αιτήματα του κλάδου για αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τα σχολεία, κάλυψη των βασικών λειτουργικών δαπανών, νέα, σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτήρια.
  • Ζητήσαμε ο Δήμαρχος να γίνει μπροστάρης στις διεκδικήσεις εκπαιδευτικών, μαθητών/-τριών και γονέων για ένα καλύτερο και ασφαλές δημόσιο σχολείο.

Κάτω από την πίεση των εκπροσώπων του ΔΣ και των  υπόλοιπων σωματείων οι εκπρόσωποι της  Δημοτικής Αρχής μας απάντησαν ότι:

  • Το ασφυκτικό νέο νομικό πλαίσιο «τους δένει τα χέρια» και δεν μπορούν να παρεκκλίνουν. Ο νέος νόμος τους υποχρεώνει να εντάσσουν και τα σχολεία μαζί με όλες τις άλλες  υπηρεσίες του Δήμου στις συμβάσεις με παρόχους και προμηθευτές και μέσω αυτών να καλύπτονται οι πάγιες και διαρκείς ανάγκες τους.
  • Επιδιώκουν ως Δήμος να εντάσσονται σε όλα τα ευρωπαϊκά προγράμματα για την αναβάθμιση των υποδομών. Έχει εκπονηθεί μελέτη από το 2023 για την ενεργειακή αναβάθμιση όλων των σχολείων του Δήμου, η οποία παραδέχτηκαν ότι δεν έχει αξιοποιηθεί για έργα.
  • Ο Δήμος δίνει επιπλέον 300.000 από ιδίους πόρους για την πληρωμή του προσωπικού καθαριότητας. Δεν άφησαν κανένα σχολείο χωρίς υλικά καθαριότητας όλο αυτό το διάστημα.
  • Η πάγια προκαταβολή μπήκε στους λογαριασμούς των διευθυντών/-ντριών την προηγούμενη εβδομάδα. Υπογράφηκαν συμβάσεις για τη γραφική ύλη και τη συντήρηση των φωτοτυπικών μηχανημάτων.
  • Δεσμεύτηκαν ότι θα μας απαντήσουν για το αν διαθέτουν τα σχολεία πιστοποιητικά πυρασφάλειας, αντισεισμικής προστασίας και ηλεκτρολογικής ασφάλειας κατόπιν ενημέρωσής τους από τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου.
  • Σχετικά, με τα σοβαρά κτηριακά προβλήματα και τις ανάγκες των σχολείων, αρκέστηκαν στο ότι καταβάλουν προσπάθειες, παραδέχονται ότι πρέπει να γίνουν πολλά και άλλες αόριστες και ανεπαρκείς απαντήσεις.

Βεβαίως δεν είμαστε ικανοποιημένοι/ες από τις απαντήσεις που λάβαμε. Συνεχίζεται το καθεστώς της υποχρηματοδότησης και του μοιράσματος της φτώχειας στα σχολεία μας. Δηλώνουμε απερίφραστα ότι δεν θα επιτρέψουμε οι συνάδελφοι/-φισσες να πληρώνουν από την τσέπη τους τις δαπάνες για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων. Επιμένουμε στα αιτήματα μας:

  • Να αυξηθεί άμεσα η κρατική χρηματοδότηση για τα σχολεία. Δεν μπορεί το ποσό των ΚΑΠ να παραμένει ίδιο, όταν όλα τα κόστη που σχετίζονται με την καθημερινή λειτουργία ακριβαίνουν.
  • Να υπάρξει σαφές θεσμικό πλαίσιο και διαδικασίες, που θα εξασφαλίζουν ότι θα καλύπτεται έγκαιρα το σύνολο των αναγκών των σχολικών μονάδων.
  • Να εξασφαλιστούν άμεσα από το κράτος και τους Δήμους όλες οι βασικές λειτουργικές δαπάνες των σχολικών μονάδων (π.χ. πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο).
  • Να υπάρξει άμεσα πρόγραμμα επισκευών σχολικών κτιρίων και αγοράς νέου εξοπλισμού και υλικοτεχνικής υποδομής με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
  • Όχι στην «αυτονομία» του σχολείου που παραπέμπει στην επιχειρηματική δράση, την αναζήτηση χορηγών, την εισβολή εταιρειών  και την επιβάρυνση των γονέων.

  Μαζί με τους /τις εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τους γονείς και τους/τις μαθητές/-τριες μας αγωνιζόμαστε για Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο, για σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτήρια. Δε θα ανεχθούμε οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών/-τριών να θυσιαστούν στο όνομα της δημοσιονομικής πειθαρχίας της κυβέρνησης και της Ε.Ε.

  • Παράλληλα σας υπενθυμίζουμε την κινητοποίηση της  Πέμπτης 13 Φεβρουαρίου και ώρα 14:00 στο Δημαρχείο Αργυρούπολης - Ελληνικού.

Θα ακολουθήσουν και κινητοποιήσεις στους υπόλοιπους Δήμου στους οποίους δραστηριοποιείται η ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpa_seismoi
Έκτακτη Ανακοίνωση, Τρίτη 4-2-25 και ώρα 9.00 | Διεπιστημονική Επιτροπή Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων ΕΚΠΑ
Σεισμοί στη Σαντορίνη – Το ΕΚΠΑ παρακολουθεί την έντονη δραστηριότητα
Έκτακτη Ανακοίνωση, Τρίτη 4-2-25 και ώρα 9.00 | Διεπιστημονική Επιτροπή Διαχείρισης Κινδύνων και Κρίσεων ΕΚΠΑ
ιεπ
Ημερίδα για την ενεργό πολιτειότητα: Το ΙΕΠ παρουσιάζει το νέο πρόγραμμα σπουδών
Πρόσκληση σε Ενημερωτική Ημερίδα για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις «Δράσεις Ενεργού Πολίτη»
Ημερίδα για την ενεργό πολιτειότητα: Το ΙΕΠ παρουσιάζει το νέο πρόγραμμα σπουδών
πανελ
Πανελλήνιες 2025: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στη Χημεία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2025: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στη Χημεία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλήνιες 2025: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στη Χημεία