απεργια
Aris Oikonomou / SOOC
Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι από 29 Συλλόγους και ΕΛΜΕ, καθώς και εκατοντάδες εκπαιδευτικοί και επιτροπές αγώνα

Στις 11 Φεβρουαρίου 2025 πραγματοποιήθηκε πανελλαδική διαδικτυακή σύσκεψη για τον συντονισμό των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. και ΕΛΜΕ με στόχο την οργάνωση κοινών αγωνιστικών κινητοποιήσεων ενάντια στην κυβερνητική πολιτική και την αυξανόμενη καταπίεση στον τομέα της εκπαίδευσης.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι από 29 Συλλόγους και ΕΛΜΕ, καθώς και εκατοντάδες εκπαιδευτικοί και επιτροπές αγώνα.

Στην συζήτηση εκφράστηκε έντονη αντίθεση στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, με κύριο αίτημα την κατάργηση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και την ακύρωση των ιδιωτικοποιήσεων στον τομέα της εκπαίδευσης.

Οι συμμετέχοντες αναγνώρισαν την ανάγκη για έναν διαρκή απεργιακό αγώνα, με κορύφωση την απεργία της 28ης Φεβρουαρίου 2025, απαιτώντας να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι για τα Τέμπη και να αποδοθούν τα δημόσια αγαθά στην κοινωνία, χωρίς εμπορευματική εκμετάλλευση.

Αναλυτικά το Δελτίο Τύπου:

Την Τρίτη 11/2 πραγματοποιήθηκε, μετά από κάλεσμα των Συλλόγων Εκπαιδευτικών ΠΕ "Αριστοτέλης", Β' Θεσσαλονίκης, Ζακύνθου "Δ. Σολωμού", "Ηρώ Κωνσταντοπούλου" και των ΕΛΜΕ Α' Κυκλάδων, Ε' Αθήνας, Ε' Θεσσαλονίκης, πανελλαδική διαδικτυακή σύσκεψη συντονισμού Συλλόγων Εκπ/κών Π.Ε. και Ε.Λ.Μ.Ε. για την οργάνωση κοινών αγωνιστικών κινητοποιήσεων – δράσεων – πρωτοβουλιών  ενάντια στην αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης και τον κλιμακούμενο αυταρχισμό της.

Στη μαζική πανελλαδική σύσκεψη συμμετείχαν με απόφαση 29 Σ.Ε.Π.Ε./Ε.Λ.Μ.Ε. και εκατοντάδες συνάδελφοι/-ισσες και επιτροπές αγώνα νεοδιόριστων από όλη τη χώρα. Συγκεκριμένα:

Σ.Ε.Π.Ε.: «Αθηνά», Αιγάλεω, Αμαρουσίου, «Αριστοτέλης», Β΄ Θεσσαλονίκης, Ζακύνθου "Δ. Σολωμού", «Ηρώ Κωνσταντοπούλου», «Κ. Σωτηρίου», Λαγκαδά, Μεσσηνίας, «Περικλής», «Ρήγας Φεραίος», Ροδόπης, Σύρου-Τήνου-Μυκόνου, Χανίων

Ε.Λ.Μ.Ε.: Α’ Δυτικής Αττικής, Α΄ Κυκλάδων, Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής, Β΄ Έβρου, Γ΄ Θεσ\νίκης, Ε΄ Αθήνας, Ε΄ Θεσ\νίκης, Ικαρίας-Φούρνων, Καλλιθέας-Νέας Σμύρνης-Μοσχάτου, Καστοριάς, Περιστερίου, Λασιθίου, Φωκίδας, Χανίων

Επιπλέον, ως παρατηρητές, συμμετείχαν ο Σ.Ε.Π.Ε. Καλλιθέας-Μοσχάτου και η Ε.Λ.Μ.Ε. Ρεθύμνου.

Στην μαζική και μαχητική αυτή πανελλαδική σύσκεψη αγώνα, όπου το λόγο πήραν εκπρόσωποι σωματείων, πολλοί/ες νεοδιόριστοι/ες, διωκόμενοι/ες συνάδελφοι/ισσες, εκφράστηκε το μαζικό ρεύμα αντίστασης στην αντιεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνησης – Ο.Ο.Σ.Α. – Ε.Ε. αποδόμησης του δημόσιου σχολείου, με βασικά της εργαλεία την αξιολόγηση και το, πρωτοφανές μεταπολιτευτικά, κύμα διώξεων εκπαιδευτικών, και η αναγκαιότητα για ένα μαχητικό πολύμορφο αγώνα διαρκείας ενάντια στη σφοδρότητα της επίθεσης στον δημόσιο δωρεάν και καθολικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

Τα σωματεία τοποθετήθηκαν στη σύσκεψη με βάση τις αποφάσεις τους, το πλαίσιο πάλης και δράσης τους, καταθέτοντας τα ακόλουθα: 

  1. Κοινή εκτίμηση όλων, ήταν πως οι συγκλονιστικές συγκεντρώσεις σε όλη τη χώρα και στο εξωτερικό στις 26/1, με εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους να απαιτούν την τιμωρία των ενόχων και τον τερματισμό στη συγκάλυψη για το έγκλημα στα Τέμπη, εξέφρασαν ταυτόχρονα τη λαϊκή οργή και δυσαρέσκεια απέναντι στη φτωχοποίηση του λαού, την ακρίβεια, στην υποβάθμιση και διάλυση των δημόσιων αγαθών, ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις που προτάσσουν το κέρδος πάνω από τη ζωή και τις ανθρώπινες ανάγκες, την ανελευθερία και το χτύπημα των δικαιωμάτων λαού και νεολαίας. Εκφράστηκε η οργή ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ , με την πλήρη ανοχή και κάλυψη όλου του αστικού επιτελείου και των ΜΜΕ, που βάζει τα παιδιά μας σε ακατάλληλα τρένα και «τα πάει όπου βγει», την πολιτική που πετάει τα παιδιά της γειτονιάς από το παράθυρο του δημόσιου σχολείου για να ανοίξει διάπλατα τις πόρτες του στο κεφάλαιο μέσω των ιδρυμάτων τους (βλ. Ωνάσεια), την πολιτική που θέλει τους νέους ανθρώπους ευέλικτους, απασχολήσιμους κι αναλώσιμους για την κερδοφορία του κεφαλαίου. Την πολιτική που αυξάνει τις πολεμικές δαπάνες, στα πλαίσια της «πολεμικής οικονομίας»  και της θανάσιμης εμπλοκής της χώρας μας στα τυχοδιωκτικά σχέδια των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ και οδηγεί σε νέους κινδύνους και σκληρή λιτότητα.

Μπροστά στην απεργία στις 28/2 τα εκπαιδευτικά σωματεία θα συμβάλλουν με όλες τους τις δυνάμεις για την επιτυχία της, προτάσσοντας το αίτημα ΝΑ ΤΙΜΩΡΗΘΟΥΝ οι φυσικοί και ηθικοί αυτουργοί για το έγκλημα και τη συγκάλυψη, να φύγει η HELLENIC TRAIN, για ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο σιδηρόδρομο, για να είναι ασφαλής και φτηνός για το λαό κόντρα στο κέρδος. Να είναι αποκλειστικά δημόσια τα βασικά κοινωνικά αγαθά η υγεία, η παιδεία, οι συγκοινωνίες, η ενέργεια, το ρεύμα, το νερό, ο πολιτισμός. Να ακυρωθούν όλες οι ιδιωτικοποιήσεις, η επιχειρηματική λειτουργία και η λογική ανταποδοτικότητας στα δημόσια αγαθά. Να ανατραπεί τώρα η πολιτική της κυβέρνησης!

  1. Την ίδια στιγμή η επίθεση στην εκπαίδευση είναι συνεχής, γενικευμένη και εντείνεται με την προώθηση και νέων αντιεκπαιδευτικών μέτρων.

-   Το εκπαιδευτικό κίνημα δίνει εδώ και πέντε χρόνια με ενότητα, αποφασιστικότητα και μαζικότητα τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, και δηλώνει με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο ότι δεν υποχωρεί! Οι  εκπαιδευτικοί και τα εκπαιδευτικά σωματεία παρόλες τις απειλές, τις προσφυγές στα δικαστήρια, όχι μόνο δεν αποδέχτηκαν την όλη διαδικασία, αλλά μπλόκαραν την αξιολόγηση σε όλες τις φάσεις της με κάθε μορφή πάλης! Γιατί το διακύβευμα είναι πολύ μεγάλο και οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε, όπως αποδεικνύει η διεθνής εμπειρία, πως η αξιολόγηση υπονομεύει την ίδια τη μονιμότητα, οδηγεί στη χειραγώγηση και την ταπείνωση, στον εξευτελισμό των εκπαιδευτικών ώστε να υποκύπτουν σε κάθε αυθαίρετη εντολή, διαμορφώνει μια ανυπόφορη σχολική καθημερινότητα που οδηγεί σε κύμα μαζικών παραιτήσεων εκπαιδευτικών. Η κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, ο άκρατος ανταγωνισμός και οι ταξικές ανισότητες και αποκλεισμοί μαθητ(ρι)ών συνθέτουν το σχολείο της αγοράς και της αξιολόγησης.

-  Χαιρετίζουμε τις/τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς όλης της χώρας για τη συμμετοχή τους στην Απεργία Αποχή στον αγώνα ενάντια στην ατομική αξιολόγηση, την ιδιωτικοποίηση και την επιχειρηματική λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης, ενάντια στον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση των σχολείων, την πειθάρχηση και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, ενάντια στην υποδούλωση της ζωντανής εκπαίδευσης και στην μετάλλαξη κάθε δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου.

  • Η προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης και η προσπάθεια επέκτασής της στις/στους μόνιμες/ους με μοναδικά όπλα του ΥΠΑΙΘΑ  τον αυταρχισμό, τις αυθαιρεσίες και την τρομοκρατία συνεχίζονται με κύμα πειθαρχικών διώξεων στις/στους απεργούς, καθαιρέσεις διευθυντ(ρι)ών και προϊσταμένων για τη συμμετοχή τους στην ΑΑ. Διώκεσαι αν καταδείξεις τις συνέπειες των μειωμένων προσλήψεων που στερούν το δικαίωμα των παιδιών στην μόρφωση, αν κάνεις αντιπολεμική δράση με τα παιδιά, ακόμη κι αν εκφράσεις γνώμη. Χαιρετίζουμε τους/τις χιλιάδες νεοδιόριστους/ες που αψηφούν το όργιο απειλών και χυδαίας τρομοκρατίας της ηγεσίας του υπουργείου και συνεχίζουν στην πρώτη γραμμή του αγώνα! Χαιρετίζουμε τους/τις εκατοντάδες εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα που περήφανα και αταλάντευτα παραλαμβάνουν πειθαρχικές διώξεις και δηλώνουν πώς θα υπερασπιστούν το δημόσιο σχολείο, τα χρόνια εργασίας τους, το δικαίωμα όλων των παιδιών στην μόρφωση! Τα πρωτοβάθμια σωματεία δέχονται διαρκώς καταγγελίες από όλη την Ελλάδα για μια απίστευτη ποικιλία από εκβιαστικές, απειλητικές τακτικές και πιέσεις ώστε να προκληθεί φόβος, ανασφάλεια και να δηλώσουν «μετάνοια» οι αγωνιζόμενες/οι εκπαιδευτικοί. Στέλνουμε μήνυμα νίκης σε κάθε συνάδελφο/ισσα που αντιστέκεται! Κανένας και καμία δεν είναι μόνος/η. Τα πρωτοβάθμια σωματεία είναι εδώ και απλώνουν ασπίδα προστασίας σε κάθε μέλος τους.
  • Την ίδια στιγμή, το ΥΠΑΙΘΑ προχωρά με την ψήφιση του νόμου για τα Ωνάσεια σχολεία στην παράδοση σχολείων σε ιδιώτες και εταιρίες. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, σε πλήρη σύμπνοια με τις επιταγές των ΟΟΣΑ-ΕΕ, μετονομάζει σε «Ωνάσεια» τα δημόσια σχολεία, έχοντας υπογράψει σύμβαση με το Ίδρυμα “Αλέξανδρος Ωνάσης”. Οι συνέπειες αφορούν τους/τις μαθητ(ρι)ές που χάνουν τα σχολεία της γειτονιάς τους και δεν ξέρουν πού θα βρεθούν, τους/τις καθηγητ(ρι)ές που χάνουν τις οργανικές τους (800 περίπου οργανικές σε όλα τα Ωνάσεια), αλλά και όλα τα σχολεία της γύρω περιοχής που θα δεχθούν τις συνέπειες με την αύξηση μαθητών στα τμήματα που μπορεί να φθάσουν, όπως αναφέρθηκε, σε 30 ή και 35 μαθητές! Τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας τινάζονται, στον αέρα: προβλέπονται εξετάσεις για την εισαγωγή τους και διαφοροποιημένο πρόγραμμα σπουδών, κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση των Προτύπων. Πίσω από τις κυβερνητικές θριαμβολογίες για τις “αυτόνομες” και “αποκεντρωμένες” σχολικές μονάδες, ανοίγεται διάπλατα ο δρόμος για την παράδοση δημόσιων σχολείων στα επιχειρηματικά συμφέροντα και τη λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Με λίγα λόγια, τα “Ωνάσεια” σχολεία θα είναι ορθάνοιχτα σε χορηγούς-“επενδυτές” που επιδιώκουν να κάνουν “edu business”, αλλά αφιλόξενα στα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, τη στιγμή μάλιστα που οι μορφωτικές ανισότητες με την Τράπεζα Θεμάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής έχουν ήδη απογειωθεί.
  • Διεθνές Απολυτήριο και Ωνάσεια σχολεία πάνε χέρι χέρι! Το Διεθνές Απολυτήριο (Ι.Β) θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 5 πρότυπα με προοπτική να γενικευθεί σε όλα τα πρότυπα, άρα και στα Ωνάσεια! Στη συζήτηση έχει μπει και το σοβαρό ενδεχόμενο οι κάτοχοι του Δ.Α. να εξασφαλίζουν εισαγωγή στα δημόσια ΑΕΙ χωρίς τα εμπόδια των πανελλαδικών, της ΕΒΕ κλπ που αντιμετωπίζουν οι «κοινοί θνητοί» των δημόσιων σχολείων με τα χιλιάδες κενά και τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, τις ανεπαρκείς κτηριακές υποδομές, την υποχρηματοδότηση και τα υπερμεγέθη τμήματα.
  • Στα πλαίσια της λεγόμενης αυτονομίας της σχολικής μονάδας το ΥΠΑΙΘΑ ανακοινώνει νέο νομοσχέδιο προς ψήφιση όπου οι διευθυντές-μάνατζερ με υπερεξουσίες, θα μπαινοβγαίνουν στις τάξεις για να ελέγχουν τους εκπαιδευτικούς, να αξιολογούν όποιους θέλουν κατά προτεραιότητα, να καταρτίζουν όπως θέλουν το πρόγραμμα του σχολείου, να υποχρεώνουν σε υπερωριακή απασχόληση για την κάλυψη των κενών, ταυτόχρονα με την κατάργηση κάθε συλλογικού ρόλου των συλλόγων διδασκόντων. Γίνεται φανερό ότι σχολική αυτονομία δε σημαίνει παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία αλλά το ακριβώς αντίθετο: αυταρχισμός, συρρίκνωση της δημοκρατικής λειτουργίας των συλλόγων διδασκόντων, εγκαθίδρυση ενός μονοπρόσωπου αυταρχικού καθεστώτος από διευθυντές εντολοδόχους της κρατικής πολιτικής, ενός καθεστώτος επιτήρησης που επιδιώκει να εμπεδώσει το φόβο και την υποταγή, να μετατρέψει τον εκπαιδευτικό σ’ ένα άβουλο και παθητικό όργανο των αντιδραστικών νεοσυντηρητικών και αντιεκπαιδευτικών επιλογών κράτους και κυβέρνησης.
  1. Από το Σεπτέμβρη του 2024, ισχύει ο νόμος 5056/23, φέρνοντας νέες, ακόμη μεγαλύτερες δυσκολίες στην χρηματοδότηση όλων των σχολείων. Στόχος του νόμου 5056 είναι η περαιτέρω μείωση των δαπανών για τα λειτουργικά και επισκευαστικά έξοδα των σχολείων μέχρις εξαφανίσεως και η ευθυγράμμιση με τον νόμο 4823/2021 και τις διατάξεις του για την αυτονομία της σχολικής μονάδας μέσω ανάλογων πρωτοβουλιών των σχολικών συμβουλίων και της εισαγωγής ιδιωτών χορηγών για τα σχολεία αλλά και επιχειρηματικών δράσεων γι’ αυτά. Η υποχρηματοδότηση των σχολείων αποτελεί συνέχεια του σχεδίου των ιδιωτικοποιήσεων και της πλήρους απαξίωσης των δημόσιων κοινωνικών αγαθών: από το έγκλημα στα Τέμπη μέχρι τη δημόσια υγεία τα πάντα παραδίδονται στο κέρδος και το ιδιωτικό κεφάλαιο με κόστος τις ζωές μας. Όσοι/ες μπορούν πληρώνουν, οι υπόλοιποι παρακολουθούν το σχέδιο υποβάθμισης και τελικά πλήρους διάλυσης του δημόσιου σχολείου, που μπορεί να έχει ή να μην έχει εκπαιδευτικούς, να έχει ή να μην έχει καθαρά κτήρια, να έχει ή να μην έχει εργαστήρια, υπολογιστές, όργανα γυμναστικής ακόμη και αίθουσες! Η κατάσταση των δημόσιων σχολείων με τα διαρκή περιστατικά σοβάδων που πέφτουν και κακοσυντήρησης, αποτελούν πλευρά της ίδιας πολιτικής. Απαιτούμε την κατάργηση της ΚΤΥΠ και την ίδρυση αποκλειστικά δημόσιου φορέα, με επαρκή κρατική χρηματοδότηση, κατάλληλα εφοδιασμένου με το απαραίτητα προσωπικό, για την κατασκευή, συντήρηση και έλεγχο των σχολικών κτηρίων.
  2. Όλα αυτά εξελίσσονται μέσα σε ένα περιβάλλον όξυνσης της επίθεσης. Νέο μνημόνιο και αντιλαϊκά μέτρα μέσω του ταμείου ανάκαμψης, δημοσιονομική σταθερότητα, ματωμένα πλεονάσματα και οικονομία του πολέμου, φτώχεια και μισθοί πείνας,  ακρίβεια, 6μερο και ελαστική εργασία χωρίς δικαιώματα. Οι εκπαιδευτικοί, όπως και όλη η κοινωνία, δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα με μισθούς μνημείο ντροπής: 776 ευρώ στον νεοδιόριστο εκπαιδευτικό με ΜΚ1, περίπου 1.000 ευρώ στη μεγάλη πλειονότητα του κλάδου και 1.350 ευρώ ο καταληκτικός μισθός, ενώ οι αυξήσεις-κοροϊδία εξανεμίζονται από την πρωτοφανή ακρίβεια και τις ραγδαίες κερδοσκοπικές ανατιμήσεις σε ενοίκια-τρόφιμα-ρεύμα-καύσιμα. Την ίδια στιγμή πακτωλός δις και φοροαπαλλαγές σε μεγαλοεπιχειρηματίες, εργολάβους, καναλάρχες, εφοπλιστές.
  3. Η “Πιλοτική Δράση” της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης για την Τακτική Επιδότηση Ανεργίας στοχεύει στον περιορισμό των δικαιούχων, αφήνοντας εκτός επιδόματος νέους εργαζόμενους ή με ευέλικτες μορφές απασχόλησης, δηλαδή τη μεγάλη πλειοψηφία, και στη μείωση του επιδόματος για όσους/ες τελικά το δικαιούνται. Στην περίπτωση των αναπληρωτ(ρι)ών περά από τις 175 απαιτούμενες ημέρες ασφάλισης πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι εξαιρούνται οι μέρες της νόμιμης άδειας κύησης και λοχείας! Δηλαδή, η αναπληρώτρια εκπαιδευτικός, η μόνη σε όλο το Δημόσιο που δεν δικαιούται 9μηνη άδεια ανατροφής, τιμωρείται ξανά, επειδή έμεινε έγκυος! Με αυτά τα δεδομένα, σε συνδυασμό με τους υπάρχοντες εξευτελιστικούς μισθούς, τη μετακίνηση από περιοχή σε περιοχή, χωρίς καμία κρατική στήριξη και μέριμνα, το πανάκριβο κόστος ζωής, ο αποκλεισμός (επιπλέον) χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και από το επίδομα ανεργίας το καλοκαίρι, οδηγεί τελικά στο εύλογο ερώτημα: για ποιο λόγο να επιλέξει κανείς το επάγγελμα του εκπαιδευτικού;

Απεργιακός αγώνας διαρκείας για το δικαίωμά μας στο μισθό, στην εργασία, στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση ενάντια στον αυταρχισμό, την καταστολή και τις απειλές του Υπουργείου και της Κυβέρνησης.

Η απονομιμοποίηση μέρα με τη μέρα της κυβέρνησης της ΝΔ στις συνειδήσεις του κόσμου μεγαλώνει. Μεγαλώνει η δυσαρέσκεια, η δυσφορία και ο θυμός ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ, η οργή του κόσμου της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών, μαθητ(ρι)ών και γονέων που έχει πάρει σάρκα και οστά στις συνεχείς κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ. Απαιτείται να δοθεί συνολική αγωνιστική απάντηση και αντεπίθεση των εκπαιδευτικών που θα τους χαλάσει τα σχέδια! Τώρα είναι η ώρα, η οργή και αγανάκτηση του εκπαιδευτικού κόσμου να βγει στους δρόμους με άμεση απεργιακή απάντηση στον αυταρχικό κατήφορο της κυβέρνησης και οργάνωση της κλιμάκωσης πολύμορφου αγώνα διαρκείας ενάντια στην αντιεκπαιδευτική αυταρχική πολιτική κυβέρνησης, Ε.Ε., Ο.Ο.Σ.Α., κόντρα στο μπαράζ αντιλαϊκών – αντιεκπαιδευτικών μέτρων που συνεχίζεται και εντείνεται.

Με βάση τα παραπάνω και τις αποφάσεις των σωματείων κατατέθηκαν οι παρακάτω προτάσεις:

  • Απαντάμε με παρατεταμένο, πολύμορφο απεργιακό αγώνα και κλιμάκωσή του με το σύνολο των διεκδικήσεων μας που θα καθορίζεται από τις Γ.Σ. με απεργίες, συγκεντρώσεις, καταλήψεις, ενημερώσεις, εκδηλώσεις μέχρι το τέλος της χρονιάς. Αγώνας με πανεκπαιδευτικό βηματισμό, που θα συναντηθεί με τους αγώνες των υγειονομικών και το σύνολο του εργατικού κινήματος και της κοινωνίας για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής για αποκλειστικά δημόσια Παιδεία και Υγεία για όλο το λαό.
  • Καλούμε όλες/όλους τους/τις εκπαιδευτικούς σε μαζική συμμετοχή στις Γενικές Συνελεύσεις!
  • 28/2 ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ! Καλούμε σε μαζική συμμετοχή στη γενική απεργία και τα απεργιακά συλλαλητήρια που καλούνται σε όλη τη χώρα. Στην Αθήνα όλοι οι δρόμοι οδηγούν στις 11πμ στο Σύνταγμα! Να μην είναι μία ακόμα συμβολική απεργία διαμαρτυρίας αλλά η αφετηρία αγώνα διαρκείας για δικαίωση των νεκρών στα Τέμπη, την τιμωρία όλων των ενόχων, την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής, ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις.
  • Τα εκπαιδευτικά σωματεία στηρίζουν και οργανώνουν πολύμορφες δράσεις προετοιμασίας της απεργίας στις 28/2. Στα πλαίσια αυτά προτάθηκε η στήριξη και συμμετοχή στην μοτοπορεία στην Αθήνα στις 13/2 και η συγκέντρωση στις 18/2 στο Σύνταγμα με κατεύθυνση την HELLENIC TRAIN.
  • ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ! Πρόταση για κλαδική απεργία 24ωρη ή 48ωρη μέσα στο πρώτο 15νθημερο του Μάρτη (ενδεικτική ημερομηνία 13 ή 14 Μάρτη). Προτάθηκε επιπλέον η απεργία να συνδυαστεί με πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα
  • Οργανώνουμε πανελλαδικά κινητοποιήσεις, συγκεντρώσεις, παραστάσεις σε Περιφέρειες, ΔΙΠΕ/ΔΙΔΕ ενάντια στις πειθαρχικές διώξεις και την αξιολόγηση-τρομοκρατία. Προτάθηκε οι κινητοποιήσεις να λάβουν χαρακτηριστικά διάρκειας με εβδομαδιαίες κινητοποιήσεις ενάντια στον αυταρχισμό.
  • Στηρίζουμε την κινητοποίηση στην ΔΙΠΕ Α’ Αθήνας γιατί δεν αξιολογεί νεοδιόριστη νηπιαγωγό στο σχολείο της Παρασκευή 14.2, στις 13:30, ημέρα κατάθεσης των έγγραφων εξηγήσεων που ζητά η Α’ διεύθυνση από την απεργό προϊσταμένη του 92ου νηπιαγωγείου!
  • Στηρίζουμε την παράσταση διαμαρτυρίας την Παρασκευή 14/2, 2μ.μ. στην Περιφ. Δ/νση Εκπαίδευσης Κεντ. Μακεδονίας ενάντια στην αξιολόγηση και τα πειθαρχικά και για τη συλλογική κατάθεση αίτησης χορήγησης του πειθαρχικού φακέλου διωκόμενων εκπαιδευτικών
  • Στηρίζουμε την παράσταση διαμαρτυρίας, τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου στις 8 π.μ. στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής, Ξενίας 24, για να απαιτήσουμε την ανάκληση της κλήσης σε ακρόαση της αναπληρώτριας προϊσταμένης του 2ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ Α΄ Αθήνας για τη συμμετοχή της στην ΑΑ.
  • Καλούμε κάθε Σ.Ε.Π.Ε./Ε.Λ.Μ.Ε. και τις ΔΟΕ/ΟΛΜΕ/ΑΔΕΔΥ να βγάλουν ψηφίσματα στήριξης σχετικά με τις παραπομπές σε πειθαρχικά και τις καθαιρέσεις διευθυντών/ντριών και προϊσταμένων νηπιαγωγείων.
  • Καταγγέλλουμε την επιχείρηση εκφοβισμού, τις διώξεις, την ποινικοποίηση του απεργιακού δικαιώματος, στεκόμαστε αλληλέγγυοι σε κάθε διωκόμενο αγωνιζόμενο εκπαιδευτικό. Δηλώνουμε ότι δε θα αφήσουμε κανέναν/καμία μόνη/ο και θα αναλάβουμε με τα υπόλοιπα σωματεία πλήρως τη νομική, πολιτική, συνδικαλιστική, οικονομική κάλυψη όλων των συναδέλφων/συναδελφισσών! Στην κατεύθυνση αυτή:
  • Προχωράμε σε επικαιροποιημένο κείμενο ενημέρωσης των βημάτων, των νομικών και κινηματικών ενεργειών για την υπεράσπιση κάθε διωκόμενου/ης εκπαιδευτικού
  • Προτείνουμε κοινό κείμενο Διακήρυξης Στήριξης των Απεργών, στο οποίο τα σωματεία που συνυπογράφουν δηλώνουν ότι στηρίζουν τις/τους απεργούς από την αξιολόγηση είτε τους έχουν ασκηθεί πειθαρχικές διώξεις είτε απειλούνται με αυτές σε οποιαδήποτε περιοχή της χώρας κι αν βρίσκονται.
  • Προχωράμε σε κοινό κείμενο συλλογής υπογραφών πανελλαδικά των εκπαιδευτικών και των συλλόγων διδασκόντων στήριξης των διωκόμενων
  • Προχωράμε σε επιστολή/γράμμα προς τους γονείς και την κοινωνία για τη μάχη που δίνουμε με καμπάνια ενημέρωσης και ζητάμε τη στήριξή τους με συλλογικές τους αποφάσεις
  • Συγκροτούμε δίκτυο επικοινωνίας και αλληλεγγύης με τους δικηγόρους του κινήματος για τη νομική υπεράσπιση των διωκόμενων
  • Προειδοποιούμε τα στελέχη της εκπαίδευσης (Συντονιστές-Συμβούλους, Διευθυντές σχολείων και Διευθύνσεων ΠΕ/ΔΕ)  που εκφοβίζουν και τρομοκρατούν τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες ότι θα υπερασπίσουμε τον καθένα και την καθεμιά, σαν μια γροθιά απέναντι σε εκβιασμούς, απειλές, πιέσεις κ.λπ. Όποιος τρομοκρατεί και παραβιάζει τα συνδικαλιστικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών  δεν ανήκει στα σωματεία!
  • Τα εκπαιδευτικά σωματεία απαιτούν την άμεση οικονομική και νομική στήριξη των διωκόμενων από τις ομοσπονδίες ΔΟΕ/ΟΛΜΕ και αναλαμβάνουν να οργανώσουν καμπάνια οικονομικής ενίσχυσης
  • Τα εκπαιδευτικά σωματεία οργανώνουν συνέντευξη τύπου, με ενδεικτική ημερομηνία στις 23/2.
  • Οργανώνουμε μεγάλη πανελλαδική εκδήλωση με δια ζώσης συγκεντρώσεις ενάντια στις διώξεις και τα πειθαρχικά, για τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση και την απάντηση του κινήματος. Ενδεικτική ημερομηνία 5/3.
  • Απευθυνόμαστε στους δικηγορικούς συλλόγους και σε συνταγματολόγους για την υπεράσπιση του απεργιακού δικαιώματος.
  • Προχωράμε σε κατάθεση αίτησης/αιτήματος προς τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ και τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης, με την οποία οι νεοδιόριστοι του ’22 αιτούνται να υλοποιηθούν όλες οι νόμιμες και απαραίτητες ενέργειες για τη μονιμοποίησή τους. Με ευθύνη των ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ και σε συντονισμό προχωράμε σε προσφυγή και για τους νεοδιόριστους του’22. Απαιτούμε ΤΩΡΑ οι ομοσπονδίες ΔΟΕ/ΟΛΜΕ να προχωρήσουν όλες τις διαδικασίες προσφυγών για όλα τα έτη νεοδιόριστων που έχουν κλείσει τη διετία και να καλύψουν οικονομικά όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία που ήδη έχουν προσφύγει, λόγω άρνησης και κωλυσιεργίας τους.
  • Συνεχίζουμε τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση υπογράφοντας τη δήλωση απεργίας αποχής, την πρωτοκολλούμε συλλογικά ή ατομικά και δεν υπογράφουμε κανένα άλλο έγγραφο. Καλούμε σε συνεχόμενες επαναπροκηρύξεις της Α-Α με κάθε δυνατό τρόπο (ΑΔΕΔΥ-ΟΛΜΕ/ΔΟΕ-ΕΛΜΕ/Σύλλογοι Εκπ/κών ΠΕ).
  • Συνεχίζουμε με την κήρυξη στάσεων εργασίας (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες) συμπληρωματικά στις στάσεις εργασίας των ΔΟΕ/ΟΛΜΕ, όταν ο/η αξιολογητής/τρια προσπαθεί να μπει στην τάξη για “παρακολούθηση” της διδασκαλίας. Δεν τους το επιτρέπουμε!
  • Σταματάμε παντού τις αξιολογήσεις με στάσεις εργασίας από σύλλογο διδασκόντων και εκπαιδευτικούς! Κανένας/καμιά μόνος του/μόνη της! Η αξιολόγηση δεν είναι ατομική υπόθεση ενός εκπαιδευτικού, αφορά όλον τον κλάδο! Κάθε εκπαιδευτικός που αξιολογείται φέρνει τις συνέπειες της αξιολόγησης που θα ακολουθήσουν σε επόμενα νομοσχέδια, με ανισότητες στους μισθούς, τις συνέπειες σε βαθμολογική, υπηρεσιακή μισθολογική εξέλιξη, καθώς και την άρση της μονιμότητας, ακόμη πιο κοντά!
  • Καλούμε στην πανελλαδική διαδικτυακή σύσκεψη των συλλόγων διδασκόντων και των ΕΛΜΕ που μετατρέπονται τα σχολεία τους σε «Ωνάσεια» την Τετάρτη 12/2, 6.30μμ στο λινκ: https://us02web.zoom.us/j/88942712393
  • Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις κατά των Ωνάσειων σχολείων και κατά του ν. 5174/2025 ο οποίος καθορίζει τη λειτουργία τους που οργανώνονται από ΕΛΜΕ, συλλόγους σχολείων, γονείς και μαθητές  και την κινητοποίηση στην Αθήνα  στη 1μμ στο Σύνταγμα τη Δευτέρα 17/2, ημέρα ανακοίνωσης από το Υπουργείο Παιδείας των πρώτων Ωνάσειων που θα λειτουργήσουν μέσα στο 2025. Καλούμε τη ΔΟΕ, τους ΣΕΠΕ, τις ΕΛΜΕ να πάρουν αποφάσεις κατά των Ωνάσειων και σε συντονισμό με ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ ο αγώνας να συνεχιστεί. Στηρίζουμε την πρωτοβουλία συντονισμού από ΕΛΜΕ, συλλόγους διδασκόντων και συναδέλφους τις κινητοποιήσεις και τις δράσεις που οργανώνουν κατά των Ωνάσειων.
  • Συνεχίζουμε τη μάχη για μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών ολιγοθεσίων
  • Οι εκπαιδευτικοί παίρνουμε θέση για την ειρήνη-φιλία-ανεξαρτησία-αλληλεγγύη και συλλογική ευημερία των λαών ενάντια στον πόλεμο και τον ιμπεριαλισμό. Λευτεριά στην Παλαιστίνη. Έξω ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ-Ρωσία από την Ουκρανία. Απεμπλοκή της χώρας μας από όλες τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις του ΝΑΤΟ και της ΕΕ. Έξω η Ελλάδα από ΕΕ και ΝΑΤΟ. Έξω οι αμερικανο-νατοϊκές βάσεις από τη χώρα μας. Καλούμε όλους-ες τους συναδέλφους-ισσες να μιλήσουν με τα παιδιά και να οργανώσουν δράσεις στα σχολεία για την ειρήνη αλλά και για το δικαίωμα του Παλαιστινιακού λαού να έχει πατρίδα και ελευθερία, για το δικαίωμα αυτοδιάθεσης όλων των λαών, για το δικαίωμα των παιδιών στην ειρήνη!
  • Προτείνουμε νέα σύσκεψη συντονισμού στις αρχές Μάρτη, μετά τις ΓΣ και την ολομέλεια προέδρων της ΔΟΕ για την οργάνωση των επόμενων αγωνιστικών βημάτων.

Με ενότητα, αποφασιστικότητα και πίστη στη συλλογική μας δύναμη συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση, υπερασπίζοντας το καθολικό δικαίωμα των μαθητών/τριών μας στη μόρφωση, το δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου, τη δημοκρατία στους συλλόγους διδασκόντων, την παιδαγωγική ελευθερία και τον παιδαγωγικό-κοινωνικό μας ρόλο. Απευθύνουμε κάλεσμα αγώνα σε κάθε Σύλλογο ΠΕ και ΕΛΜΕ να οργανώσουμε με διαδικασίες βάσης την αντίσταση και τον αγώνα ενάντια στο κύμα τρομοκρατίας του Υπουργείου, στις διώξεις, στις παραπομπές σε πειθαρχικά, στις απειλές και τους εκβιασμούς. Να οικοδομήσουμε ένα δίκτυο αλληλεγγύης παρέχοντας πλήρη νομική, συνδικαλιστική και οικονομική στήριξη σε κάθε μαχόμενο συνάδελφο. Ούτε βήμα πίσω – η αξιολόγηση δε θα περάσει.

ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ, ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΜΑΣ, ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

bullying
Τα σημάδια στη γλώσσα του σώματος που δείχνουν βαθιά δυστυχία
Αυτά τα σημάδια δεν είναι κραυγαλέα, αλλά αν ξέρεις πού να κοιτάξεις, μπορείς να καταλάβεις πολλά για την ψυχολογική κατάσταση των ανθρώπων γύρω...
Τα σημάδια στη γλώσσα του σώματος που δείχνουν βαθιά δυστυχία
paideias
Υπουργείο Παιδείας: Πειθαρχική δίωξη και αναστολή καθηκόντων για διευθυντή σχολείου
Το απίστευτης βιαιότητας περιστατικό έγινε σε γυμνάσιο και μάλιστα εν ώρα μαθήματος, μπροστά στα μάτια άλλων μαθητών και καθηγητή που εκείνη την ώρα...
Υπουργείο Παιδείας: Πειθαρχική δίωξη και αναστολή καθηκόντων για διευθυντή σχολείου