Τα θέματα που συζητήθηκαν στη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ που πραγματοποιήθηκε στις 21 Φεβρουαρίου καταγράφει σε ενημερωτικό του σημείωμα ο αιρετός Θοδωρής Κατσωνόπουλος.
Αναλυτικά:
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Σε συνέχεια της συνεδρίασης της Πέμπτης 20/02/2025 (βλ. σχετικό ενημερωτικό σημείωμα https://thodoros-katsonopoulos.webnode.gr/kysde /), το ΚΥΣΔΕ συνεδρίασε την Παρασκευή 21/02/2025, εξετάζοντας κατά κύριο λόγο γενικά θέματα μεταθέσεων.
1 . ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ 2025
Εξετάστηκαν:
(Α) Ογδόντα δύο (82) αιτήσεις εκπαιδευτικών ΔΕ, που πληρούσαν τις προϋποθέσεις για μετάθεση σε Καλλιτεχνικά Σχολεία, από τις οποίες είκοσι εννέα (29) αιτήσεις αφορούσαν σε καλλιτεχνικές ειδικότητες για τις οποίες εισηγήθηκε η Επιστημονική Επιτροπή Καλλιτεχνικής Παιδείας.
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ 2025 ΣΕ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ | |
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕ | ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΟΒΛΗΘΗΚΑΝ ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (γενικές) |
Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αθήνας | 1 ΠΕ01, 7 ΠΕ02, 2 ΠΕ03 |
Αργολίδας | 2 ΠΕ86 |
Γέρακα | 7 ΠΕ02, 1 ΠΕ03 |
Ηρακλείου | 3 ΠΕ02, 3 ΠΕ03, 1 ΠΕ06, 3 ΠΕ86 |
Θεσσαλονίκης | 16 ΠΕ02, 4 ΠΕ05 |
Κερατσινίου – Δραπετσώνας | 1 ΠΕ03 |
Κομοτηνής | 2 ΠΕ02 |
Μεσολογγίου | 2ΠΕ02 |
Περιστερίου | 1 ΠΕ03, 1 ΠΕ04.02 |
Προτάθηκε, κατόπιν ενδελεχούς εξέτασης των αιτήσεων, η μετάθεση είκοσι οχτώ (28) εκπαιδευτικών – έντεκα (11) με σχετική εισήγηση της Επιστημονικής Επιτροπής Καλλιτεχνικής Παιδείας - στα Καλλιτεχνικά Σχολεία: Αθήνας, Γέρακα, Ηρακλείου, Θεσσαλονίκης, Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Κοζάνης, Κομοτηνής, Μεσολογγίου, Περιστερίου. Πιο συγκεκριμένα, κατά κλάδο ειδικότητα: 1 ΠΕ01, 6 ΠΕ02, 5 ΠΕ03, 1 ΠΕ04.02, 1 ΠΕ05, 1 ΠΕ06, 3 ΠΕ08, 2 ΠΕ11, 5 ΠΕ79.01, 2 ΠΕ86 και 1 ΠΕ91.02.
Να σημειωθεί ότι δεν υποβλήθηκαν αιτήσεις μετάθεσης για τις κενές οργανικές θέσεις των παρακάτω κλάδων/ειδικοτήτων:
α. ΠΕ91.01 σε όλα τα καλλιτεχνικά σχολεία και
β. ΠΕ91.02 σε όλα τα καλλιτεχνικά σχολεία, πλην του Καλλιτεχνικού Σχολείου Κερατσινίου - Δραπετσώνας
γ. ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.04 και ΠΕ79.01 στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Αργολίδας
δ. ΠΕ08 στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Ηρακλείου
ε. ΠΕ02 και ΠΕ11 στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Κερατσινίου – Δραπετσώνας
στ. ΠΕ04.02 και ΠΕ08 στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Κοζάνης
ζ. ΠΕ08 στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Κομοτηνής
η. ΠΕ03 και ΠΕ04.04 στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Μεσολογγίου
Η θέση την οποία υποστήριξα στο εν λόγω θέμα είναι η συνεδριακή απόφαση της ΟΛΜΕ (21ο Συνέδριο): ««Σύμφωνα με τις διατάξεις βάσει των οποίων πραγματοποιούνται οι μεταθέσεις σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία δεν προβλέπεται μοριοδότηση των προσόντων των υποψηφίων προς μετάθεση εκπαιδευτικών, ούτε κατάταξη όλων των υποψηφίων σε αξιολογική σειρά. Δεν προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις ανακοίνωση πινάκων με τα στοιχεία των αιτούντων μετάθεση σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία. Οι μεταθέσεις στα σχολεία αυτά πραγματοποιούνται βάσει προσόντων και όχι μοριοδότησης. Από τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι καταπατείται η αρχή της ισότητας την οποία καθιερώνει το άρθρο 4§1 του Συντάγματος ο οποίος επιβάλλει την ομοιόμορφη μεταχείριση των προσώπων που τελούν κάτω από τις ίδιες συνθήκες. Ενώ όλοι οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί μπορούν να υπολογίσουν με σαφή και ξεκάθαρο τρόπο τα μόριά τους και τη θέση τους σε ανάλογη λίστα ονομάτων, στη περίπτωση των εκπαιδευτικών των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων αυτή είναι μία παντελώς ανύπαρκτη δυνατότητα. Αυτό αποδεικνύεται καθώς:
● Δεν υφίσταται καθορισμένος, οριζόντιος τρόπος επιλογής κριτηρίων για τον χαρακτηρισμό του/της κάθενος/μιας υποψηφίου/ας.
● Δεν υφίσταται αναρτημένος στο ΥΠΑΙΘΑ πίνακας προσόντων και αντίστοιχης μοριοδότησης των υποψηφίων.
Η άνιση μεταχείριση που υφίστανται οι εκπαιδευτικοί των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων είναι προφανής και επιβάλλεται να υπάρξει ξεκάθαρη μοριοδότηση και πίνακας κατάταξης, όπως ισχύει για τους/τις υπόλοιπους/ες εκπαιδευτικούς.
Τα κοινωνικά κριτήρια ενώ α) κατά τη διαδικασία του διορισμού των εκπαιδευτικών μουσικών ειδικοτήτων συνυπολογίστηκαν από τον ΑΣΕΠ και β) είναι βασικό κριτήριο στις μεταθέσεις/αποσπάσεις των υπολοίπων συναδέλφων/ισσών στα σχολεία της Γενικής Παιδείας, στις μεταθέσεις/αποσπάσεις των Μουσικών/Καλλιτεχνικών Σχολείων δεν προσμετρώνται καθόλου, ως θα έπρεπε, μιας και οι μεταθέσεις και ακόμα περισσότερο οι αποσπάσεις, έχουν κατά κύριο λόγο κοινωνικό πρόσημο.
Απαιτούμε:
1. Άμεση τροποποίηση της εγκυκλίου Μεταθέσεων & Αποσπάσεων για τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, η οποία θα περιλαμβάνει ξεκάθαρη μοριοδότηση για κάθε προσόν ξεχωριστά και συνυπολογισμό όλων των κριτηρίων (ακαδημαϊκών, προϋπηρεσία, κοινωνικών).
2. Άμεση σύσταση αξιολογικού πίνακα κατάταξης των υποψηφίων.
3. Άμεση τροποποίηση της διαδικασίας των αμοιβαίων μεταθέσεων για τα μουσικά σχολεία…».
Με τις επισημάνσεις και διαφωνίες μου για το ισχύον πλαίσιο που διενεργούνται οι μεταθέσεις στα Καλλιτεχνικά Σχολεία, παρέμεινα στη συνεδρίαση προκειμένου να ελέγξω τη διαδικασία και να εξασφαλίσω την κατά το δυνατόν ορθή κρίση του Συμβουλίου, παρεμβαίνοντας όπου έκρινα απαραίτητο.
(Β) Σαράντα δύο (42) αιτήσεις εκπαιδευτικών ΔΕ που πληρούσαν τις προϋποθέσεις για μετάθεση σε Πειραματικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ 2025 ΣΕ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ | |
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕ | ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΟΒΛΗΘΗΚΑΝ ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ/ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ |
Γυμνάσιο Α΄ Αθήνας | 5 ΠΕ02, 1 ΠΕ06 |
Γυμνάσιο Αχαρνών | 3 ΠΕ01 |
2ο Γυμνάσιο Ελληνικού | 5 ΠΕ02, 2 ΠΕ03, 1 ΠΕ06 |
2ο ΓΕΛ Ελληνικού | 2 ΠΕ03, 2 ΠΕ06 |
Γυμνάσιο Ανατολικής Θεσσαλονίκης | 1 4 ΠΕ02, 5 ΠΕ03 |
ΓΕΛ Ευόσμου | 3 ΠΕ06 |
Καρούτειο Γυμνάσιο Πεντάλοφου Κοζάνης με ΛΤ | 4 ΠΕ02 |
ΓΕΛ Σαπών | 2 ΠΕ02, 1 ΠΕ86 |
Να σημειωθεί ότι στην υπ’ αριθμ. πρωτ. 114163/Δ2/14.10.2004 (ΦΕΚ 1592τΒ ́) Υ.Α., με την οποία ρυθμίζονται οι προϋποθέσεις μετάθεσης στα Πειραματικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, ορίζεται ότι: «Κατά τις μεταθέσεις προτιμώνται όσοι έχουν επιπλέον τα παρακάτω προσόντα κατά σειρά προτεραιότητας:
α) Επαρκή γνώση της ξένης γλώσσας της χώρας από την οποία προέρχεται το μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών, οι οποίοι φοιτούν στα σχολεία αυτά. Ειδικά για την μετάθεση εκπαιδευτικών σε σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, στα οποία φοιτούν κατά πλειοψηφία Τσιγγάνοι μαθητές, δεν απαιτείται γνώση ξένης γλώσσας.
β) Ειδίκευση σε θέματα διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας.
γ) Μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακές σπουδές σε θέματα Διαπολιτισμικής Αγωγής.
δ) Μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακές σπουδές σε επιστήμες της αγωγής.
ε) Μετεκπαίδευση ή μεταπτυχιακές σπουδές στο αντικείμενο διδασκαλίας τους.
στ) Διδακτική εμπειρία σε Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.
ζ) Διδακτική εμπειρία σε Τάξεις Υποδοχής ή Φροντιστηριακά Τμήματα.
η) Επαρκή γνώση μιας διεθνούς γλώσσας (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά).
θ) Βεβαιώσεις παρακολούθησης επιμορφωτικών σεμιναρίων σε θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκαν από φορείς του ΥΠ.Π.Ε.Θ. ή συνεργαζόμενους με αυτό φορείς».
Προτάθηκε, κατόπιν ενδελεχούς εξέτασης των αιτήσεων, η μετάθεση εκπαιδευτικών έντεκα (11) εκπαιδευτικών στα Διαπολιτισμικά Σχολεία: Γυμνάσιο Α΄ Αθήνας, Γυμνάσιο Αχαρνών, 2ο Γυμνάσιο Ελληνικού, 2ο ΓΕΛ Ελληνικού, Γυμνάσιο Ανατολικής Θεσσαλονίκης, ΓΕΛ Ευόσμου, Γυμνάσιο Κοζάνης, ΓΕΛ Σαπών. Αναλυτικά κατά κλάδο ειδικότητα: 1 ΠΕ01, 4 ΠΕ02, 3 ΠΕ03, 2 ΠΕ06 και 1 ΠΕ86.
Να σημειωθεί ότι δεν υποβλήθηκαν αιτήσεις μετάθεσης για τις κενές οργανικές θέσεις των παρακάτω κλάδων/ειδικοτήτων:
α. ΠΕ11 στο Γ/σιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Α ́ Αθήνας
β. ΠΕ79.01 στο Γ/σιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Αχαρνών
γ. ΠΕ04.01 και ΠΕ88.02 στο 2ο Γ/σιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού
δ. ΠΕ04.02 στο 2ο ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού
ε. ΠΕ03 στο Καρούτειο Γ/σιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Πενταλόφου Κοζάνης με ΛΤ
στ. ΠΕ03 και ΠΕ82 στο Γ/σιο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Σαπών Ροδόπης
ζ. ΠΕ04.02 και ΠΕ80 στο ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Σαπών Ροδόπης.
Η θέση της ΟΛΜΕ (Απόφαση 20ου Συνεδρίου) την οποία υποστήριξα είναι: «Ειδικά όσον αφορά στα διαπολιτισμικά, καλλιτεχνικά, μουσικά σχολεία, συγκεκριμενοποίηση των αντικειμενικών και μετρήσιμων κριτηρίων για τις μεταθέσεις και αποσπάσεις σε αυτά».
2. ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ ΜΕΣΩ ΚΥΣΔΕ
Εξετάστηκαν επτά (7) αιτήσεις παραίτησης κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, για εξαιρετικούς λόγους, όπως σοβαρούς λόγους υγείας ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους, σύμφωνα με τις διατάξεις:
1) της παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 3687/2008 (ΦΕΚ 159 τ.Α΄/01-08-2008), σχετικά με τις παραιτήσεις εκπ/κών από την Υπηρεσία κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 46 του ν. 4777/2021 (ΦΕΚ 25 τ.Α΄/17-2-2021) και ισχύουν,
2) των άρθρων 148 και 156 του ν. 3528/2007 (ΦΕΚ 26 τ.Α΄/9-2-2007),
3) του άρθρου 28 του ν. 4305/2014 (ΦΕΚ 237 τ.Α΄/31-10-2014).
Το Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά για τις πέντε (5), αρνητικά κατά πλειοψηφία για μία (1) και μία (1) περίπτωση αναβλήθηκε για να ζητηθούν περαιτέρω διευκρινήσεις.
Στα υπόλοιπα θέματα, εξετάστηκαν από το ΚΥΣΔΕ με θετική γνωμοδότηση:
- Η χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου σε επτά (7) στελέχη εκπαίδευσης.
- Η χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου σε μόνιμο εκπαιδευτικό ΣΑΕΚ.
- Η Διακοπή άδειας άνευ αποδοχών σε μόνιμο εκπαιδευτικό ΣΑΕΚ.
Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς χαιρετισμούς
Θοδωρής Κατσωνόπουλος
Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση