«Σκάνδαλο στην εκπαίδευση: Απορρίπτουν μαθητές και συγχωνεύουν τμήματα με τη δικαιολογία των «Μη παρακολουθούντων»
Αναστάτωση και αδικία στην εκπαίδευση - Καταγγελίες για το κλείσιμο τμημάτων και τον χαρακτηρισμό «Μη παρακολουθούντες» στα ΕΠΑΛ

Η Διοίκηση του Υπουργείου Παιδείας συνεχίζει να προκαλεί έντονες αντιδράσεις στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές με την πολιτική εξοικονόμησης πόρων, που αυτή τη φορά πλήττει άμεσα τους μαθητές των ΕΠΑΛ και τα Γενικά Λύκεια. Η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 11 Μαρτίου 2025 με την Διευθύντρια Εκπαίδευσης κ. Μακρή, έφερε στην επιφάνεια το βάθος των προβλημάτων που δημιουργούνται από τις προφορικές εντολές για το κλείσιμο τμημάτων και την εφαρμογή του χαρακτηρισμού «μη παρακολουθούντες».

Η ανακοίνωση από τις ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας καταγγέλλει την απαράδεκτη πρακτική να χαρακτηρίζονται «μη παρακολουθούντες» οι μαθητές των ΕΠΑΛ στο τέλος του Α’ τετραμήνου, μια απόφαση που τους απορρίπτει από τη σχολική διαδικασία, παρόλο που η νομοθεσία προβλέπει την αξιολόγηση των απουσιών στο τέλος της χρονιάς. «Η Διοίκηση υλοποιεί την πολιτική της εξοικονόμησης πόρων, βγάζοντας κυριολεκτικά και από τη μύγα ξύγκι», αναφέρεται στην καταγγελία, τονίζοντας πως αυτή η απόφαση δεν υπηρετεί τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και των μαθητών, αλλά προχωρά σε σφιχτές περικοπές με θύματα τους ίδιους τους μαθητές και τους καθηγητές.

Επιπλέον, η παράνομη συγχώνευση τμημάτων στα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ, που επιβλήθηκε με προφορικές εντολές και χωρίς καμία τεκμηρίωση ή νομιμοποίηση, καταδεικνύει την αυθαίρετη και παιδαγωγικά απαράδεκτη στάση της Διοίκησης. «Για ποιο λόγο οι Διευθυντές σχολείων λαμβάνουν προφορικές εντολές για να κλείσουν τμήματα, αν η Διοίκηση θεωρεί ότι πράττει σωστά;» διερωτώνται οι εκπαιδευτικοί, καταγγέλλοντας την έλλειψη διαφάνειας και την καταστρατήγηση των δικαιωμάτων των μαθητών.

Η καταγγελία δεν περιορίζεται στην αποδοκιμασία των συγκεκριμένων αποφάσεων, αλλά εκφράζει την απόλυτη αντίθεση στην πολιτική που οδηγεί στην υποχρηματοδότηση των δημόσιων σχολείων, τη στιγμή που οι μεγάλες επιχειρηματικές δραστηριότητες και οι στρατιωτικές δαπάνες απορροφούν σημαντικούς πόρους. «Η ανάγκη για ποιοτική εκπαίδευση φαντάζει απλώς ως κενό σύνθημα για τη Διοίκηση, η οποία αποδεικνύει για πολλοστή φορά ότι τα συμφέροντα των μαθητών δεν είναι στις προτεραιότητές της», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Η Διοίκηση καλείται να ανακαλέσει άμεσα τις συγχωνεύσεις και να επανεξετάσει το μέτρο του χαρακτηρισμού των «μη παρακολουθούντων» μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί της Δυτικής Αθήνας δηλώνουν την πρόθεσή τους να αντισταθούν σε αυτές τις ενέργειες με όλα τα μέσα, τόσο νομικά όσο και συλλογικά, καθώς θεωρούν ότι οι συνέπειες για τους μαθητές είναι τεράστιες, ειδικά ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων.

Αναλυτικά

Μετά την συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 11/3/2025 με την Διευθύντρια Εκπαίδευσης κ. Μακρή, στην οποία εκθέσαμε την πλήρη αντίθεσή μας τόσο με τον χαρακτηρισμό των μη παρακολουθούντων μαθητών στο τέλος του Α’ τετραμήνου, που ισχύει μόνο για τους μαθητές των ΕΠΑΛ, όσο και για το κλείσιμο τμημάτων που επεκτάθηκε και στα Γενικά Λύκεια κατόπιν προφορικών εντολών στους Διευθυντές, αποδείχθηκε περίτρανα για πολλοστή φορά ότι η Διοίκηση υλοποιεί την πολιτική της εξοικονόμησης πόρων «βγάζοντας κυριολεκτικά και από τη μύγα ξύγκι». Είναι πλέον φανερό ότι οι ανάγκες των μαθητών μας στην ποιοτική δημόσια εκπαίδευση δεν χωρούν στην πολιτική της αιματηρής υποχρηματοδότησης του δημόσιου σχολείου, προκειμένου να χρηματοδοτούνται αφειδώς την ίδια στιγμή οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι και οι νατοϊκές δαπάνες.

Υπερασπιζόμενοι τόσο τα δικαιώματα των μαθητών στην ολόπλευρη μόρφωση με ίσες ευκαιρίες και χωρίς φραγμούς και διακρίσεις όσο και τα εργασιακά μας δικαιώματα για να προσφέρουμε το διδακτικό και παιδαγωγικό μας έργο με στοιχειωδώς σταθερή σχέση με τους μαθητές μας, ζητάμε:

1.      Να επανεξεταστεί ο χαρακτηρισμός των μη παρακολουθούντων στα ΕΠΑΛ στο τέλος του Α΄ τετραμήνου, ιδίως όταν το όριο των αδικαιολόγητων απουσιών είναι φέτος πολύ μικρό. Ο χαρακτηρισμός της φοίτησης γίνεται στο τέλος της χρονιάς και το κλείσιμο των τμημάτων στο τέλος του Α΄ τετραμήνου πετάει εκτός σχολείου δεκάδες μαθητές, πρακτική απαράδεκτη παιδαγωγικά, κοινωνικά άδικη και αυθαίρετη.

2.      Σύμφωνα με τον νόμο (ΦΕΚ 2005, τεύχος Β 31-5-2019- άρθρο 27 /6η παράγραφος) «Στην ειδική πράξη του Συλλόγου των Διδασκόντων των ΕΠΑ. Λ. κάθε Α’ τετραμήνου, εφόσον έχει διαπιστωθεί ότι το άθροισμα των απουσιών του/της μαθητή/τριας είναι μεγαλύτερο από τον αριθμό απουσιών που χαρακτηρίζει τη φοίτηση ανεπαρκή, ο/η μαθητής/τρια χαρακτηρίζεται ως μη παρακολουθών/ούσα και δε λαμβάνεται υπόψη α) στα αριθμητικά δεδομένα του τμήματος για τις αναθέσεις των μαθημάτων, θεωρητικών και εργαστηριακών, καθώς και β) στον προγραμματισμό τμημάτων για το επόμενο σχολικό έτος, κενών και πλεονασμάτων των εκπαιδευτικών προκύπτει ότι μετά τον χαρακτηρισμό μαθητών ως μη παρακολουθούντων, προβλέπεται μόνο ανακατανομή στις αναθέσεις των μαθημάτων, ενώ λαμβάνεται υπόψη για τον προγραμματισμό των τμημάτων την επόμενη χρονιά. Θεωρούμε ότι οι προφορικές εντολές που δόθηκαν στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων είναι παντελώς αυθαίρετες και παιδαγωγικά και εργασιακά απαράδεκτες, παραβιάζοντας ακόμη και τη δική τους νομοθεσία. Αλήθεια, γιατί η Διοίκηση αποφασίζει και διατάζει με προφορικές εντολές, αν θεωρεί ότι πράττει ορθά και δεν αναλαμβάνει με την υπογραφή της ακέραιη την ευθύνη του κλεισίματος των τμημάτων;

3.      Η Διεύθυνση, που με τόσο ζήλο αναζήτησε τα ελάχιστα τμήματα-μαθήματα που δεν ήταν 26αρια για να τα μπαζώσει και αυτά προκειμένου να αποφύγει τις αναγκαίες προσλήψεις αναπληρωτών, πρέπει να ανακαλέσει αμέσως τις συγχωνεύσεις τόσο στα ΕΠΑΛ όσο και στα Γενικά Λύκεια. Όλα τα τμήματα ήταν εγκεκριμένα από τη Διοίκηση μετά από τη μεγάλη μάχη που δώσαμε τον φετινό Σεπτέμβρη για να μη κλείσουν τα 44 τμήματα που είχαν αποφασίσει το κατακαλόκαιρο.

Καταγγέλλουμε την απόπειρα εκφοβισμού από πλευράς τη Διοίκησης, που απειλεί με παρεμβάσεις τύπου «ΣΔΟΕ» και απαράδεκτες προφορικές εντολές το κλείσιμο των τμημάτων, και δηλώνουμε την ανυποχώρητη βούλησή μας να διεκδικήσουμε συλλογικά και νομικά την αποτροπή των τελευταίων συγχωνεύσεων στο παρά πέντε των πανελλαδικών εξετάσεων και των εξετάσεων της Τράπεζας Θεμάτων.

Τα ΔΣ των Α’ – Β’- Γ’ ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taksi
Συγχώνευση τμημάτων στη Δ' Δημοτικού: Αντιδράσεις για τις στρατηγικές "εξοικονόμησης κόστους" στην εκπαίδευση
Συγχωνεύονται τμήματα στη Δ' Δημοτικού για να αποφευχθούν οι προσλήψεις – Καταγγελία για επιπτώσεις στην επαίδευση
Συγχώνευση τμημάτων στη Δ' Δημοτικού: Αντιδράσεις για τις στρατηγικές "εξοικονόμησης κόστους"
panagiotopoulos
Διαγραφή των «αιώνιων» φοιτητών/τριών. Αναγκαία μεταρρύθμιση και εξορθολογισμός ή κοινωνική αδικία και αποκλεισμός;
Ποιοι είναι οι πραγματικοί λόγοι που οδηγούν έναν φοιτητή/τρια στην υπέρβαση του προβλεπόμενου χρόνου σπουδών;
Διαγραφή των «αιώνιων» φοιτητών/τριών. Αναγκαία μεταρρύθμιση και εξορθολογισμός ή κοινωνική αδικία και αποκλεισμός;