χαγη
Σχολείο-πρότυπο για την ενσωμάτωση της τέχνης στα Μαθηματικά

Σε μια εποχή όπου τα Μαθηματικά αντιμετωπίζονται συχνά ως ένας ψυχρός και αποστασιοποιημένος κλάδος, ένα μικρό δημόσιο σχολείο της Αττικής, το 1ο Γυμνάσιο Σκάλας Ωρωπού, αποδεικνύει ότι μπορεί να γίνουν γέφυρα δημιουργικότητας, συμπερίληψης και διεθνούς συνεργασίας.

Η κοινή πεποίθηση ότι τα Μαθηματικά είναι απρόσιτα αλλάζει ριζικά στο εν λόγω σχολείο. Με επιμονή, έμπνευση και καινοτόμες πρακτικές, εδώ και πάνω από μια δεκαετία, γίνεται συστηματική προσπάθεια να αποδομηθεί το στερεότυπο της δυσκολίας του μαθήματος και να αποκαλυφθεί η αισθητική του διάσταση.

Με πρωτοβουλία της καθηγήτριας Γεωργίας Μαραγκού, το σχολείο φιλοξενεί από το 2011 ένα εθελοντικό μαθηματικό εργαστήριο, ενώ το 2020 υλοποιήθηκε ένα σημαντικό εγχείρημα ενσωμάτωσης προσφυγόπουλων μέσω των Μαθηματικών.

Η πιο πρόσφατη δράση του σχολείου κορυφώθηκε με ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στην Ολλανδία, στο πλαίσιο του διεθνούς προγράμματος eTwinning με τίτλο «Ανιχνεύοντας τα μονοπάτια έμπνευσης του Μ. Εσερ».

Οι μαθητές ταξίδεψαν στη Χάρλεμ, την πόλη όπου ο Μαουρίτς Κορνέλις Εσερ σπούδασε αρχιτεκτονική και διακοσμητικές τέχνες. Εκεί συνάντησαν συνομηλίκους τους από την Ολλανδία, την Ιταλία και την Τουρκία, ενώ παρουσίασαν έργα που δημιούργησαν μέσα στη σχολική χρονιά, εμπνευσμένα από τα μοτίβα και τις ψευδαισθήσεις του διάσημου χαράκτη.

Ο Εσερ, παρότι δεν ήταν μαθηματικός, κατόρθωσε να οπτικοποιήσει σύνθετες έννοιες, όπως η συμμετρία, η προοπτική και η έννοια του απείρου. Οι μαθητές, χρησιμοποιώντας γεωμετρικούς μετασχηματισμούς και συμμετρικά μοτίβα, δημιούργησαν δικά τους έργα, εμπλουτίζοντας τη μαθηματική γνώση με καλλιτεχνική έκφραση.

Μάλιστα, έφεραν μαζί τους χειροποίητες πλακοστρώσεις (tessellations) και συνεργάστηκαν με τους Ολλανδούς μαθητές σε κοινά εργαστήρια καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Το ταξίδι περιλάμβανε, πέρα από εκπαιδευτικές δραστηριότητες, επισκέψεις σε σημαντικούς πολιτιστικούς χώρους: το Μουσείο του Βαν Γκογκ, το Μουσείο Εσερ στη Χάγη, αλλά και το Madurodam, το μαγευτικό πάρκο με μικρογραφίες της Ολλανδίας.

Το Madurodam, αφιερωμένο στον ήρωα George Maduro, πρόσφερε στους μαθητές μια μοναδική ευκαιρία να συνδέσουν την ιστορία με την τεχνολογία, την αρχιτεκτονική και τη μαθηματική λογική.

Το πρόγραμμα αυτό δεν αποτελεί απλώς μια εκπαιδευτική εμπειρία, αλλά ένα πρότυπο για το πώς τα Μαθηματικά μπορούν να «επικοινωνήσουν» με άλλες επιστήμες και τις τέχνες. Τα αποτελέσματα προηγούμενων φάσεων έχουν παρουσιαστεί σε:

  • Μαθηματικά συνέδρια στην Ελλάδα

  • Το περιοδικό ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ Α της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

  • Το Journal of Modern Education Review της Νέας Υόρκης

  • Εκδηλώσεις του ΕΚΠΑ και ημερίδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Το 1ο Γυμνάσιο Σκάλας Ωρωπού, με την καθοδήγηση εκπαιδευτικών όπως η Γεωργία Μαραγκού και η διευθύντρια Ευαγγελία Βλάχου, αποδεικνύει ότι η δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα μπορεί να καινοτομεί και να εμπνέει. Το όραμα που προωθεί αυτό το σχολείο δεν είναι άλλο από την επανεφεύρεση της μαθησιακής εμπειρίας, μέσα από τη σύνθεση επιστήμης, τέχνης και πολιτισμού.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

νερό
Μαζικά κρούσματα γαστρεντερίτιδας στο Άργος Ορεστικού- Είχε μολυνθεί το πόσιμο νερό, 635 κάτοικοι νόσησαν
Σε ποινή φυλάκισης 18 ετών καταδικάστηκε υπάλληλος του Δήμου Άργους Ορεστικού για τα 635 κρούσματα γαστρεντερίτιδας του 2019 λόγω μολυσμένου νερού-...
Μαζικά κρούσματα γαστρεντερίτιδας στο Άργος Ορεστικού- Είχε μολυνθεί το πόσιμο νερό, 635 κάτοικοι νόσησαν
ΙΕΠ
Ανακαλύπτοντας την Τοπική Ιστορία και Γεωγραφία: Ενημερωτική Συνάντηση του ΙΕΠ με Διευθυντές/τριες και Επόπτες/τριες Ποιότητας Εκπαίδευσης
Στο επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκε η πρόσκληση υποβολής προτάσεων για Δράσεις Τοπικής Ιστορίας και Τοπικής Γεωγραφίας, με στόχο κάθε σχολική...
Ανακαλύπτοντας την Τοπική Ιστορία και Γεωγραφία: Ενημερωτική Συνάντηση του ΙΕΠ με Διευθυντές/τριες και Επόπτες/τριες Ποιότητας Εκπαίδευσης