Καμία θέση δεν περισσεύει για τους εκπαιδευτικούς – περισσεύει όμως για την κυβερνητική πολιτική που διαλύει τη δημόσια εκπαίδευση τονίζει το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Κέρκυρας, καταγγέλλοντας τις πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού, σύμφωνα με τις οποίες «όποιος αρνείται να αξιολογηθεί δεν έχει θέση στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα».
Οι εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για στοχοποίηση και επιβολή ενός αυταρχικού πλαισίου, το οποίο, όπως επισημαίνουν, δεν σχετίζεται με ουσιαστική αναβάθμιση αλλά με έλεγχο, πειθαρχία και κατηγοριοποίηση.
Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, μέχρι το τέλος του 2024 είχε αξιολογηθεί λιγότερο από το 43% των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και μόλις 15% στο σύνολο. Παρά τις απειλές, τα πειθαρχικά μέτρα και τη συστηματική τρομοκράτηση, η αντίσταση των εκπαιδευτικών είναι διαρκής. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση αποτυγχάνει να δώσει απαντήσεις για τα πραγματικά προβλήματα στα σχολεία: τεράστια κενά, ελλείψεις σε υποδομές, υπερπληθή τμήματα και συνεχώς διογκούμενα περιστατικά βίας.
Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν αποφασισμένοι να υπερασπιστούν το Δημόσιο Σχολείο απέναντι σε μια πολιτική που το αντιμετωπίζει ως επιχείρηση. Μέσω των σωματείων τους, συνεχίζουν τη συλλογική δράση και καλούν σε μαζική αντίσταση για να διασφαλιστεί το δικαίωμα όλων των παιδιών σε ουσιαστική, καθολική και δωρεάν εκπαίδευση.
Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κέρκυρας
«Εμείς «επί της αρχής» υπερασπιζόμαστε το Δημόσιο Σχολείο…
Ο μόνος που δεν έχει θέση στο δημόσιο σχολείο είναι η κυβερνητική πολιτική που φέρνει κατηγοριοποίηση, εμπορευματοποίηση και διώξεις! Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Κέρκυρας καταγγέλλει τις πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού, κατά την επίσκεψή του στο ΥΠΑΙΘΑ, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι «όποιος αρνείται να αξιολογηθεί δεν έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης».
Απαντάμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο: Θέση στη δημόσια εκπαίδευση έχουν όλοι όσοι κρατούν τα σχολεία όρθια στις πιο αντίξοες συνθήκες, με αντίπαλο το κράτος και την κυβερνητική πολιτική.
Οι δηλώσεις αυτές συνιστούν απροκάλυπτη επίθεση στους εκπαιδευτικούς και αποκαλύπτουν τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης: την επιβολή ενός αυταρχικού και τιμωρητικού μηχανισμού, μακριά από τις ανάγκες του σχολείου και της κοινωνίας.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να εμφανίσει την αξιολόγηση ως εργαλείο βελτίωσης. Στην πραγματικότητα, τη χρησιμοποιεί για να προωθήσει την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τον ανταγωνισμό και την ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Ο αγώνας του κλάδου έχει «στραπατσάρει» τα βρώμικα και ανήθικα σχέδιά τους, που στρέφονται ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Με παραδοχή τόσο της ίδιας της Υπουργού Παιδείας, όσο και του Υφυπουργού Παιδείας (https://youtu.be/xDLXCv8x3LU?si=LVYkVQj7RjdLpIf4, στο 7:36 λεπτό), μέχρι 31/12/2024, δεν είχαν αξιολογηθεί ούτε οι μισοί νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί (Αν πάρουμε το σύνολο από το 2020 των διορισμών μέχρι σήμερα έχουν αξιολογηθεί: Α/θμια: 7978/18403 (43,4%), Β/θμια: 7481/17452 (43%), Σύνολο: 15459/35855 (43%)), ενώ το ποσοστό αυτό στο γενικό σύνολο των εκπαιδευτικών είναι πολύ μικρότερο, στα όρια του 15 % σε 5 χρόνια, στα οποία με κάθε είδους απειλή, εκβιασμό και τρομοκρατία, πειθαρχικά και καθαιρέσεις, προσπαθεί η κυβέρνηση να επιβάλει την αξιολόγηση. Άλλωστε από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού στο Υπουργείο Παιδείας υπάρχει ξεκάθαρη παραδοχή των παραπάνω γεγονότων, αφού δήλωσε ότι «είναι μια καινούργια διαδικασία (;;;), η οποία ακόμα δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα».
Οι εκπαιδευτικοί αντιστέκονται όμως σε ένα σύστημα που στοχεύει στην κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, τους θέλει σκυφτούς και δεν προσφέρει καμία ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Την ίδια στιγμή, ο Πρωθυπουργός δεν έδωσε καμία ουσιαστική απάντηση για τα οξυμένα προβλήματα που ταλανίζουν τη δημόσια εκπαίδευση: για τα δεκάδες κενά που εξακολουθούν να υπάρχουν, τις υποδομές που καταρρέουν, τα συνεχώς αυξανόμενα περιστατικά βίας και bullying, τα υπερπληθή τμήματα όπου οι μαθητές στοιβάζονται, τον εξοντωτικό εξεταστικό μαραθώνιο, την ΕΒΕ και την Τράπεζα Θεμάτων, την εγκατάλειψη της Ειδικής Αγωγής και πολλά άλλα.
Η επίθεση της κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού φανερώνει το αδιέξοδο στο οποίο έχει οδηγηθεί η κυβερνητική πολιτική από τη μαζική αντίσταση του κλάδου.
Ταυτόχρονα, μας οπλίζει με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα. Καλούμε κάθε εκπαιδευτικό να στηρίξει τις συλλογικές αποφάσεις των Ομοσπονδιών, ώστε να ακυρώσουμε στην πράξη το σχέδιό τους για σχολεία-μαγαζιά, μαθητές-πελάτες και γονείς που πληρώνουν όλο και περισσότερο για τη μόρφωση των παιδιών τους. Θυμίζουμε ότι -μέχρι τώρα- η μόνη ποινή που προβλέπεται από το νόμο και ΜΟΝΟ σε περίπτωση καταδίκης από το Πειθαρχικό Συμβούλιο, είναι χρηματική, στο ύψος τουλάχιστον ενός μισθού!
Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική! Μαζί με γονείς και μαθητές, παραμένουμε ενωμένοι. Αντιστεκόμαστε στις πιέσεις και τις απειλές, υπερασπίζοντας τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και το δικαίωμα όλων των παιδιών σε ποιοτική μόρφωση
ΚΑΝΕΝΑΣ ΦΟΒΟΣ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΝΟΜΑΣΤΕ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ!»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ