Thumbnail
Μετά από τέσσερις συνεδριάσεις, υπερψηφίστηκαν τελικά χθες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής όλες οι διατάξεις που αφορούν την ιδιωτική εκπαίδευση και περιέχονται στο άρθρο 39 του νομοσχεδίου του ΥΠΑΙΘΠΑ

 

Μετά από τέσσερις συνεδριάσεις, υπερψηφίστηκαν τελικά χθες στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής όλες οι διατάξεις που αφορούν την ιδιωτική εκπαίδευση και περιέχονται στο άρθρο 39 του νομοσχεδίου του ΥΠΑΙΘΠΑ. Πιο συγκεκριμένα στο άρθρο 39 περιλαμβάνονται σημαντικές διατάξεις για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς που αποτελούσαν αιτήματα της Ομοσπονδίας. Σύμφωνα με τις διατάξεις αυτές:
 
·         Πλέον θα μπορούν και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί που τηρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις να ορίζονται ως σχολικοί σύμβουλοι.
 
·         Αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία εκπαιδευτικών που επί τετραετία και πλέον έχουν εργαστεί ως καθηγητές πληροφορικής και εκπαιδευτικών που ήταν πτυχιούχοι σε αντικείμενο που τους επέτρεπε να διδάξουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και  διέθεταν μεταπτυχιακό τίτλο στα παιδαγωγικά ή ήταν πτυχιούχοι Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής ή Τμημάτων Νηπιαγωγών Α.Ε.Ι. και εργάστηκαν ως δάσκαλοι με μονοετείς συμβάσεις στα ιδιωτικά δημοτικά σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί μπορούν, πλέον, να ενταχθούν οργανικά στην ιδιωτική εκπαίδευση με βάση τις διατάξεις του ν. 682/77.
 
·         Δίνεται η δυνατότητα σε πολλούς νέους και άνεργους εκπαιδευτικούς να διεκδικήσουν διορισμό στα ιδιωτικά σχολεία, καθώς αδειάζουν θέσεις εργασίας με την κατάργηση του Πίνακα Γ, δηλ. με την κατάργηση της δυνατότητας που είχαν συνταξιούχοι να διδάσκουν σε ιδιωτικά σχολεία.
 
Δημοσιεύουμε πιο κάτω από τα πρακτικά της συνεδρίασης τα αποσπάσματα που αφορούν τις διατάξεις του άρθρου 39 για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς.
 
ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΠΑΤΣΑΡΑ (Εισηγήτρια της ΝΔ):
 
Με το άρθρο 39, ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση δημόσια και ιδιωτική, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ.1 παρέχεται η δυνατότητα, και σε εκπαιδευτικούς ιδιωτικής εκπαίδευσης να διεκδικούν τη θέση του σχολικού συμβούλου, εφόσον πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις.
 
Με τα εδάφια Β και Γ ρυθμίζονται θέματα, που αφορούν εκπαιδευτικούς πληροφορικής της ειδικής εκπαίδευσης, καθώς και εκπαιδευτικούς, που προσλήφθηκαν ως δάσκαλοι προς κάλυψη έκτακτων εκπαιδευτικών αναγκών, ενώ με το εδάφιο Δ επιτρέπεται η επιλογή συνταξιούχων εκπαιδευτικών, μόνο για την κάλυψη θέσεων Διευθυντών ιδιωτικών σχολείων.
 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΚΑΣ, (Ειδικός Αγορητής του ΠΑΣΟΚ)
 
Σε σχέση με τα άρθρα 39, έχουμε τοποθετηθεί. Οι παρατηρήσεις μας αφορούν, κυρίως, στην πρόβλεψη που επιτρέπει σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, να γίνουν σχολικοί σύμβουλοι. Χρειάζεται, όπως είχαμε πει, να προβλεφθεί, ότι η επιλογή αυτού του ιδιωτικού εκπαιδευτικού ως σχολικού συμβούλου, δεν δημιουργεί δικαιώματα μονιμοποίησης ή αλλαγή στις σχέσεις με το δημόσιο μέσα από αυτή τη διαδικασία, ή σε σχέση με τον τρόπο που θα επιλέγονται.
 
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ελέγχεται η λειτουργία του, ώστε με τη σωστή διαδικασία να ωφελήσει και τη δημόσια και την ιδιωτική εκπαίδευση.
 
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ(Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ)
 
Ένα άλλο στοιχείο θα ήθελα να αναφέρω, είναι η θέση που είχαμε εκφράσει για το άρθρο 39, για τα ζητήματα περί προσόντων σχολικών συμβούλων, που θα προέρχονται από την ιδιωτική εκπαίδευση. Θα επιμείνουμε στην άρνησή μας, πέρα από το τι υπάρχει η γνωμάτευση του νομικού συμβουλίου του κράτους, αλλά νομίζουμε ότι δι' αυτού του τρόπου ανοίγεται ένα παραθυράκι δημιουργίας στελεχών της δημόσιας εκπαίδευσης, που προέρχονται και από τον ιδιωτικό τομέα, όπου σήμερα είναι οι σχολικοί σύμβουλοι και αύριο ενδεχομένως είναι οι διευθυντές. Εκτιμούμε ότι, αυτό έγινε από το υπουργείο, όχι ως ανταποδοτικό μέτρο στη χειροτέρευση της κατάστασης των εκπαιδευτικών, δηλαδή στις μειώσεις των μισθών και στην μη δυνατότητα μετακίνησης τους μετά από πολύχρονη υπηρεσία στο δημόσιο τομέα. Θεωρούμε, ότι στις δοσμένες συνθήκες στην κατάσταση που βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί, όπου με την αφαίρεση της δυνατότητας να μετακινούνται στο δημόσιο, εύκολα μπορούν να χειραγωγηθούν από τους ιδιοκτήτες των εκπαιδευτηρίων. Αν οι συνθήκες ήταν διαφορετικές, δεν θα είχαμε καμία αντίρρηση να είναι σχολικοί σύμβουλοι και από τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς.
 
Όσον αφορά το θέμα καθηγητών πληροφορικής στα ιδιωτικά σχολεία, νομίζω ότι η θέση την οποία είχαμε εκφράσει την άλλη φορά ήταν μονομερής. Ο ΣΥΡΙΖΑ - ΕΚΜ θεωρεί ότι οι καθηγητές πληροφορικής, οι οποίοι έχουν θητεύσει πάρα πολλά χρόνια, έχουν στηρίξει το μάθημα της πληροφορικής και έχουν άλλο βασικό πτυχίο, εάν δεν τους δοθεί η δυνατότητα που προτείνεται δεν θα μπορούν να κάνουν ούτε το άλλο, με αποτέλεσμα να βρεθούν στο δρόμο. Θεωρούμε όμως ότι και δική σας πρόθεση είναι λόγω της υπερπληθώρας πτυχιούχων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πληροφορικής, να είναι αυτοί που θα κάνουν το μάθημα από δω και πέρα. Θα μπορούσε ενδεχομένως να προστεθεί, πριν πάμε στην Ολομέλεια, το εφεξής. «Χωρίς καμία εξαίρεση θα διορίζονται απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στον τομέα της πληροφορικής». Αυτό το λέω γιατί μερικές φορές κάνουμε μια οιονεί προκήρυξη, δεν βρίσκεται κάτι και μετά διορίζουμε κάποιον από την προηγούμενη κατηγορία. Επομένως, μπορούμε να συναινέσουμε σε αυτό που είπαμε προηγουμένως για να αποκαταστήσουμε τα πράγματα στην δίκαιή τους βάση. Αυτό δεν νομίζω ότι θίγει τους πτυχιούχους της πληροφορικής, απεναντίας αποκαθιστά όντως μια αδικία που επί 15 χρόνια ήδη τους διακρίνει από τους πληροφορικούς του δημοσίου.
 
ΕΛΕΝΗ ΜΑΚΡΗ – ΘΕΟΔΩΡΟΥ (ΝΔ)
 
Μια άλλη παρατήρηση είναι στο άρθρο 39 που αφορά θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στην πρώτη παράγραφο σχετικά με τους σχολικούς συμβούλους. Επιλέγονται ως σχολικοί σύμβουλοι, εκπαιδευτικοί και πρέπει να προστεθεί «της δημόσιας εκπαίδευσης» και να το ξεχωρίσουμε από την ιδιωτική. Το λέω αυτό διότι, καταρχάς, η επιλογή των εκπαιδευτικών στην ιδιωτική εκπαίδευση έχει γίνει με ευθύνη των σχολαρχών και όχι με διαδικασίες ΑΣΕΠ. Ένα δεύτερο επιχείρημα είναι ότι οι εκπαιδευτικοί των δημόσιων σχολείων έχουν μια εμπειρία στις δομές της δημόσιας εκπαίδευσης, όπως είναι η αντισταθμιστική αγωγή, η ενισχυτική διδασκαλία, η διαχείριση της πολυμορφίας της τάξης, κάτι που οι εκπαιδευτικοί της ιδιωτικής εκπαίδευσης δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα. Υπάρχει και κάτι ακόμη πιο σημαντικό. Ο νόμος επιλογής των σχολικών συμβούλων είναι ο νόμος 3848 του 2010 και το καθηκοντολόγιο τους διερμηνεύεται από τον νόμο 1340 του 2002. Προτείνω πρώτα να αναθεωρηθεί το νομικό πλαίσιο και μετά να εξεταστεί η δυνατότητα συμμετοχής των εκπαιδευτικών της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Εξάλλου, υπάρχει και μια νομολογία από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, είναι ο αριθμός γνωμοδότησης 119 του 2009, όπου ομόφωνα το τέταρτο τμήμα του γνωμοδοτεί ότι δεν παρέχεται εκ του νόμου δυνατότητα συμμετοχής ως υποψηφίων και κατ' επέκταση διορισμού ιδιωτικών εκπαιδευτικών ως σχολικών συμβούλων. Επομένως, αυτό πρέπει να το δείτε ξανά και να προστεθεί η πρόταση: «Μόνο εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης». Ευχαριστώ.
 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και  Αθλητισμού):
 
Όσον αφορά, καταρχήν, στο θέμα των καθηγητών της πληροφορικής, αυτό είναι το οποίο αναφέρεται ο κύριος Κουράκης. δηλαδή αυτό το οποίο είχε συμβεί κατά την περίοδο που είχαν εξαντληθεί οι πίνακες των διοριστέων καθηγητών πληροφορικής, είχε επιτραπεί από το Υπουργείο να διορίζονται στα ιδιωτικά σχολεία πτυχιούχοι μαθηματικών και φυσικών επιστημών. Και αυτό βέβαια πήρε μια σειρά ετών και αυτοί οι άνθρωποι, για τους λόγους τους οποίους είπατε, θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι θα παραμένω στη θέση τους. Και αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο φέρνουμε την συγκεκριμένη διάταξη, αλλά βλέπουμε ότι μπορεί να μπει από εδώ και εφεξής, ότι θα είναι καθηγητές της πληροφορικής, οπότε να μην υπάρχει καμία άλλη παρανόηση. Συμφωνούμε για το τρέχον αυτό.
 
Τώρα όσον αφορά στο θέμα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και τις τοποθέτησής τους ή της δυνατότητας να είναι σχολικοί σύμβουλοι. Θέλω να πω ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί είναι ισότιμοι, ως προς τη διδακτική διαδικασία και προς τα προσόντα, μετά αυτούς του δημόσιου. Έχουν τα ίδια προσόντα και θα έλεγα ότι και παλαιότερα προβλεπόταν αυτό. Διετέλεσαν μέχρι το 2010, αν δεν απατώμαι, οι σχολικοί σύμβουλοι.
 
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Δύο σύμβουλοι ήταν όλοι και όλοι.
 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και  Αθλητισμού): Ναι, το θέμα είναι ότι ισχύει και για αυτούς το βαθμολόγιο. Δηλαδή πρέπει με τη βαθμολογική τους εξέλιξη, να μπορούν και αυτοί να παίρνουν θέσεις του διοικητικής ευθύνης. Αυτό υπήρξε. Υπήρξε μια γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του κράτους, αλλά αυτό συνέβη διότι ήταν ελλιπές το νομικό πλαίσιο και αυτή ήταν η παρατήρηση της γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του κράτους. Επομένως δεν σημαίνει τίποτα παραπάνω, από τη δυνατότητα και αυτών, να κατέχουν μια θέση ευθύνης.
 
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΜΑΝΑΤΙΔΗΣ (ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ):
 
Κύριε Υπουργέ θα επιμείνω λίγο στους σχολικούς συμβούλους. Επειδή στην πρώτη ανάγνωση που έγινε, φάνηκε ότι δεν ήταν στη διάθεσή σας μέσα αυτό το πράγμα, και ότι ήταν απλώς στη διάθεσή σας να αναγνωρισθεί η ιδιωτική προϋπηρεσία των υποψηφίων σχολικών συμβούλων. Στην πρώτη σας τοποθέτηση φάνηκε να μην το γνωρίζετε, τώρα απ' ό,τι καταλαβαίνω έχετε καταλήξει ότι θα πρέπει και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να μπορούν να καταλαμβάνουν τη θέση του σχολικού συμβούλου στη δημόσια εκπαίδευση, αν κατάλαβα καλά από την τοποθέτησής σας.
 
Νομίζω, ότι αυτή τη στιγμή δεν είναι ώριμα τα πράγματα και ότι θα δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα σχολεία. Πρώτα απ' όλα, γιατί στα ιδιωτικά σχολεία υπάρχει ένας συγκεκριμένος τύπος σχολείου, στον οποίο επάνω έχουν τη σχετική εμπειρία. Δεν είπα ότι δεν έχουν τα πτυχία. Και οι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου θα το δουν περισσότερο σαν ένα εξωτερικό αξιολογητή. Οι άνθρωποι δεν έχουν τίποτα με τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και έχουν και τα προσόντα, όμως είναι σε ένα συγκεκριμένο τύπου σχολείο. Στη δημόσια εκπαίδευση υπάρχουν και διαφορετικές συνθήκες. Απομονωμένες περιοχές, υποβαθμισμένες περιοχές. Υπάρχουν δημοτικά σχολεία ολοήμερα, υπάρχουν τα ειδικά αναμορφωμένα. Θέλω να σας πω, ότι υπάρχουν ότι υπάρχει μια πολύ ποικιλότητα στη δημόσια εκπαίδευση, η οποία δεν υπάρχει στα ιδιωτικά. Και οι άνθρωποι αυτοί έχουν την εμπειρία μόνο από αυτό. Εδώ θα επέμενα προσωπικά, να το πάρετε πίσω αυτό. Δεν είναι ώριμες οι συνθήκες νομίζω, να περάσει κάτι τέτοιο αυτή τη στιγμή. Θα είναι θετικο και δεν θα δημιουργήσει αναστάτωση στους καθηγητές και στους δασκάλους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

plastiko.jpg
Κένυα: Ανακαλύφθηκε «πλαστικοφάγο» έντομο
Επιστήμονες από το Διεθνές Κέντρο Φυσιολογίας και Οικολογίας Εντόμων στο Ναϊρόμπι στην Κένυα ανακάλυψαν ότι οι προνύμφες του Κενυατικού μικρού...
Κένυα: Ανακαλύφθηκε «πλαστικοφάγο» έντομο
Μια σταγόνα γάλα στον καφέ μπορεί να έχει οφέλη για την υγεία που δεν
Τι κίνδυνο για την υγεία μπορεί να κρύβει το γάλα στον καφέ;
Όσοι κατανάλωναν καθημερινά το ισοδύναμο ενός μεγάλου latte σε γάλα για το σύνολο της μελέτης, διέτρεχαν 5% υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας...
Τι κίνδυνο για την υγεία μπορεί να κρύβει το γάλα στον καφέ;
donti.jpg
Οδοντίατρος προειδοποιεί για ένα «επίμονο» σημάδι στο στόμα που μπορεί να αποτελεί πρώιμο σύμπτωμα καρκίνου
Τα στοματικά έλκη που δεν θεραπεύονται εντός τριών εβδομάδων μπορεί να είναι ένα από τα πρώτα σημάδια καρκίνου του στόματος
Οδοντίατρος προειδοποιεί για ένα «επίμονο» σημάδι στο στόμα που μπορεί να αποτελεί πρώιμο σύμπτωμα καρκίνου
elliniki-glossa
Το ρήμα που έκανε λάθος μέχρι και ο Μπαμπινιώτης δεν γράφεται όπως νομίζουμε
Ο καθηγητής Μπαμπινιώτης, με τη βαθιά κατανόησή του στη γλωσσολογία και τη γλώσσα ως πολιτιστικό εργαλείο, υποδεικνύει την ορθότερη μορφή...
Το ρήμα που έκανε λάθος μέχρι και ο Μπαμπινιώτης δεν γράφεται όπως νομίζουμε