Thumbnail
Η ομιλία του Κ. Αρβανιτόπουλου στη Βουλή στις 16/1

 

Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ως προς τις αλλαγές στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είπαμε εξαρχής ότι σε καμία ευνομούμενη χώρα του κόσμου δεν μπορεί να προοδεύσει το εκπαιδευτικό σύστημα, αν δεν υπάρχει αξιολόγηση: Αξιολόγηση δομών, διαδικασιών, στελεχών εκπαίδευσης. Και αυτό κάναμε. Μέσα από διεξοδικό διάλογο καταλήξαμε σε ένα σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο και αυτό θέσαμε υπ’ όψιν των Κομμάτων, θέτουμε αμέσως υπ’ όψιν και όλων των φορέων της εκπαίδευσης για να προχωρήσουμε στην αξιολόγηση. Η αξιολόγηση δεν γίνεται για θέματα τιμωρίας ή για θέματα απολύσεων ή για θέματα πειθαρχικά. Γι’ αυτά υπάρχει το Πειθαρχικό Δίκαιο. Η αξιολόγηση γίνεται για να μπορέσουμε να δώσουμε κίνητρα βελτίωσης.
 
Επίσης, ως προς το μεγάλο θέμα της τοποθέτησης των εκπαιδευτικών, ορθά επισημαίνουν όλοι ότι πάντοτε παρατηρούμε κενά στους εκπαιδευτικούς. Υπάρχει, όμως και η άλλη όψη του νομίσματος: Οι υπεράριθμοι. Έχει δύο όψεις αυτό το νόμισμα. Τι είπαμε, λοιπόν; Ότι πρέπει να γίνει, επιτέλους, μια αποτύπωση των κενών, των οργανικών θέσεων, να υπάρξει ένα μητρώο μαθητών, να ξέρουμε πόσους καθηγητές, πόσους δασκάλους, ποιες είναι οι πραγματικές ανάγκες, πού υπηρετεί ο καθένας, να μπορέσουμε να προχωρήσουμε σε έναν ορθολογικό τρόπο τοποθέτησης των εκπαιδευτικών, για να μην υπάρχουν κενά στα σχολεία.
Θέλω να δω τη στήριξή σας, όταν προχωρήσουμε και σε άρση αποσπάσεων για να πληρώσουμε τα κενά. Διότι αυτό το οποίο προέχει και αυτός που είναι ο μοναδικός γνώμονας της πολιτικής μας είναι ότι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, μέσα από τη νέα πολιτική τοποθέτησης εκπαιδευτικών, δεν πρέπει να υπάρχει ούτε ένα κενό.
 
Κατετέθη το σχέδιο για το λύκειο και το τεχνολογικό λύκειο. Έχει γίνει έργο, υπάρχει προεργασία από την κυρία Χριστοφιλοπούλου, από τον κ. Μπαμπινιώτη, έχει περάσει από το ΕΣΥΠ, από τα Κόμματα, υπάρχει ένα προσχέδιο για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στις αλλαγές για το λύκειο και το τεχνολογικό λύκειο. Είναι σημαντικές αλλαγές που θα αλλάξουν τον τρόπο της μαθησιακής διαδικασίας, η οποία μέχρι σήμερα ήταν μία άσκηση παπαγαλίας και πρέπει να αλλάξει. Ο τρόπος απόκτησης γνώσης πρέπει να αλλάξει.
Αυτές είναι οι μεγάλες αλλαγές, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όχι προφανώς το νομοσχέδιο που ρυθμίζει άλλα πράγματα.
 
Είπαμε για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Υπάρχουν κατ’ αρχήν δύο εποπτευόμενοι Οργανισμοί του Υπουργείου, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ και ο ΕΟΠΠΕΠ. Κάποιοι στην Αίθουσα λησμονούν ότι αυτοί οι Οργανισμοί συγχωνεύτηκαν το 2011. Αυτό που κάνουμε είναι να ρυθμίσουμε τον Κανονισμό λειτουργίας τους, διασφαλίζοντας και τις θέσεις εργασίας. Κάποιοι συνάδελφοι θεωρούν ότι πρέπει να απολογηθεί ο Υπουργός, επειδή έχει εποπτευόμενους Οργανισμούς. Τι να κάνουμε; Κάθε Υπουργείο έχει εποπτευόμενους Οργανισμούς. Αυτό που προσπαθούμε να ρυθμίσουμε είναι η διαφάνεια και η αξιοκρατία. Γι’ αυτό είπαμε η τοποθέτηση του Γενικού Διευθυντή να γίνει με ανοιχτή προκήρυξη, ο Πρόεδρος να μην είναι αμειβόμενος αλλά αμισθί, στο Διοικητικό Συμβούλιο να εμπλέκονται εργαζόμενοι, φορείς, κοκ. Προσπαθούμε, δηλαδή, να διασφαλίσουμε όρους διαφάνειας και αξιοκρατίας. Όμως, κάθε Υπουργείο έχει εποπτευόμενους Οργανισμούς. Τι να κάνουμε;
Οι άλλες μεταβατικές ρυθμίσεις είναι ρυθμίσεις οι οποίες αποκαθιστούν κάποιες αδικίες, όταν συνάδελφοι –κυρίως στην τριτοβάθμια εκπαίδευση- εγκλωβίζονται στη μετάβαση από ένα πλαίσιο σε ένα άλλο. Νομίζω ότι είναι αποκατάσταση κάποιων αδικιών, για να μην εγκλωβίσουμε αναίτια κάποιους συναδέλφους.
Όσον αφορά το θέμα των μετεγγραφών, αυτό εντάσσεται σε μία γενικότερη κοινωνική πολιτική, γιατί δεν είναι μόνο ένα μέτρο αποσπασματικό. Θέλω να θυμίσω στο Σώμα ότι παρά τη δεινή δημοσιονομική κρίση, διπλασιάσαμε φέτος τους δικαιούχους σίτισης, εξοικονομώντας πόρους από τον εξορθολογισμό των δαπανών. Αυξήσαμε τις κλίνες των εστιών. Μέσα στην πιο βαθιά οικονομική κρίση, διπλασιάσαμε τη σίτιση και αυξήσαμε τις κλίνες των εστιών! Είναι αρκετό αυτό; Προφανώς, όχι! Όμως, τουλάχιστον, προσπαθούμε να ασκήσουμε κοινωνική πολιτική, δηλαδή να διευκολύνουμε τους συμπολίτες μας οι οποίοι πλήττονται.  Επίσης, εισάγουμε την εξεταστική επί πτυχίω, για να μπορέσουν κάποιοι να πάρουν πτυχίο και να βγουν στην αγορά εργασίας. 
Τέλος, όσον αφορά τις μετεγγραφές, αυτές έχουν ως εισοδηματικό κριτήριο –γιατί πολλοί έκαναν την παρατήρηση για το εισόδημα- τις 7.500 ευρώ κατά κεφαλήν, όχι συνολικά ως οικογένεια. Αυτό αυξάνει το εισοδηματικό κριτήριο από μόνο του.
Το δεύτερο είναι, επίσης, ότι δέχομαι ευχαρίστως ότι το 10% γίνεται 15% στις περιφέρειες. 
Οι παρατηρήσεις που κάνατε και για τα υπόλοιπα θέματα όσον αφορά τις ασθένειες, γίνονται αποδεκτές. Είναι ένα μέτρο το οποίο προφανώς δεν λύνει το πρόβλημα, αλλά το κάνει με έναν τρόπο διαφανή, αξιοκρατικό και προσπαθεί να βρει λύση.
Επίσης, θεωρώ ότι είναι σοβαρή πρόταση η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για τις υποτροφίες και δεσμεύομαι με την εύρεση των κονδυλίων και των πόρων, να το φέρουμε στο νομοσχέδιο του Λυκείου ως τροπολογία, ούτως ώστε και αυτό να έρθει να ανακουφίσει τους συμπολίτες μας οι οποίοι πλήττονται.
Θα ήθελα να πω και κάτι άλλο, όσον αφορά το θέμα του υποσιτισμού, γιατί έγινε μία συζήτηση στη Βουλή πριν από λίγο καιρό και δεσμεύτηκα ότι προσπαθούμε να δώσουμε λύσεις σ’ αυτό το θέμα με έναν τρόπο που να μη δημιουργεί κοινωνικές διακρίσεις. 
Σήμερα, λοιπόν, μπορώ να σας καταθέσω ότι από κοινοτικούς πόρους εξασφαλίσαμε περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ και από το τέλος Φεβρουαρίου διακόσιοι πενήντα χιλιάδες μαθητές δημοτικών σχολείων σε όλη την επικράτεια θα έχουν τη δυνατότητα της διάθεσης ενός φρούτου, ενός γάλακτος, ενός τοστ, καθημερινά.
Κύριοι συνάδελφοι, αυτή η Κυβέρνηση ασκεί κοινωνική πολιτική. Δεν ξέρω αν εσείς, όποτε και αν έρθετε στην εξουσία, ασκήσετε κοινωνική πολιτική, κύριε Κουράκη, αλλά εμείς σήμερα, μέσα στην πιο βαθιά οικονομική κρίση, ασκούμε κοινωνική πολιτική.
 
Έτσι πρέπει να κάνει η κάθε κυβέρνηση, στο μέτρο του εφικτού να βοηθάει τους κοινωνικά ασθενέστερους.
Θα ήθελα, τέλος, να ολοκληρώσω με τα θέματα τα οποία ακούστηκαν σ’ αυτήν την Αίθουσα τις τελευταίες δύο ημέρες. Νομίζω ότι όποιοι μελετούν την ιστορία, γνωρίζουν ότι η ανταλλαγή τέτοιων βαρέων εκφράσεων οδήγησε αυτή τη χώρα σε συμφορές.
Γι’ αυτό θα ήθελα να απευθύνω μία έκκληση: Να είμαστε πολύ προσεκτικοί στις ύβρεις ή στα λόγια που ανταλλάσουμε, γιατί θα πρέπει να διακρίνουμε ανάμεσα στον πατριωτισμό, ο οποίος αδιαφιλονίκητα είναι δικαίωμα όλων και στη μισαλλοδοξία και τον εθνικισμό. Θα πρέπει, επίσης, να χειριζόμαστε με μεγάλη προσοχή θέματα που άπτονται του εθνικού συμφέροντος και που μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στις διεθνείς σχέσεις της χώρας. 
Εγώ θεωρώ ότι η τοποθέτηση του κ. Βορίδη είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Μιλάμε για μία επιλογή που προσφέρουμε. Δεν είναι μία συνολική ρύθμιση. Υπ’ αυτήν την έννοια δέχτηκα τη συζήτηση της τροπολογίας που κατέθεσαν οι συνάδελφοι, αλλά νομίζω ότι θέματα όπως αυτά που άπτονται του εθνικού συμφέροντος, θα πρέπει όλοι να τα αντιμετωπίζουμε με μία νηφαλιότητα, με έναν τρόπο που δεν δημιουργεί προβλήματα.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αυτό το νομοσχέδιο επαναλαμβάνω ότι είναι βασική του αποστολή να ρυθμίσει τα θέματα δύο εποπτευόμενων οργανισμών, τα μεγάλα θέματα των κινήτρων για τους αθλητές. Είχε την ευκαιρία ο Υφυπουργός να τοποθετηθεί. Νομίζω ότι πρέπει να δίνουμε κίνητρα στους αθλητές, ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο, κίνητρα όμως τα οποία είναι λελογισμένα, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα σε νέους ανθρώπους να ασχοληθούν με τον αθλητισμό. Γιατί ο αθλητισμός δεν είναι μόνο διακρίσεις και προνόμια, είναι τρόπος ζωής. Υπ’ αυτήν την έννοια, η πολιτεία θα πρέπει να μεριμνά για την ενίσχυσή του.
Επομένως, αυτό το νομοσχέδιο του οποίου η συζήτηση επί των άρθρων ολοκληρώνεται σήμερα και είναι ένα νομοσχέδιο με ρυθμίσεις μεταβατικές, είναι ένα νομοσχέδιο που αφορά τους οργανισμούς του Υπουργείου και βέβαια το θέμα των προνομίων και τα κοινωνικά ζητήματα που συζητήσαμε. Νομίζω ότι μέσα απ’ αυτή τη συζήτηση, τόσο στην Επιτροπή όσο και στην Ολομέλεια, είχαμε τη δυνατότητα να βελτιώσουμε πτυχές του, να δεχθούμε πολλές από τις τροπολογίες που πρότειναν συνάδελφοι. Πιστεύω ότι αυτό ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση και βοήθησε να έχουμε καλύτερες ρυθμίσεις.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis new
Αναπληρωτές φιλόλογοι σε Πιερρακάκη: «Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά»
«Οι ήδη υπάρχουσες, μειωμένες προσλήψεις δεν αρκούν, καθώς οι ελλείψεις και τα κενά συνεχίζουν να παραμένουν ακάλυπτα πλήττοντας την εύρυθμη...
Αναπληρωτές φιλόλογοι σε Πιερρακάκη: «Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά»