Thumbnail
 Τα πονηρά λάθη της «Αθηνάς»

 

 
Στεφανάκου Π.
 
Εκατόν πενήντα έξι και όχι ενενήντα τέσσερα τα τμήματα που κόβονται από τις συγχωνεύσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τουλάχιστον κατά 15.000 και όχι κατά 1.885 θα μειωθούν οι εισακτέοι. Παραπλανητικά παιχνίδια και αλαλούμ για να συγκαλυφθούν οι μειώσεις και οι περικοπές
 
Η Αθηνά, θεά της σοφίας, σίγουρα θα έφριττε αν διαπίστωνε ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που φέρει το όνομά της, είναι μια συρραφή αντικρουόμενων στοιχείων και παραποιημένων αριθμών. Τέσσερις ημέρες μετά τη δημοσιοποίηση του σχεδίου, (παρουσιάστηκε την Πέμπτη σε συνέντευξη Τύπου), ακόμη δεν ξέρουμε το βασικό: Πόσα και ποια τμήματα καταργούνται. Στον έναν πίνακα αναφέρεται ότι θα κοπούν 94 τμήματα και καταγράφονται 97. Μικρό το λάθος, θα πείτε. Ωστόσο, από άλλον πίνακα προκύπτει ότι τελικώς θα κοπούν 156 τμήματα! Αν ήταν μαθητής ο Κ. Αρβανιτόπουλος θα κοβόταν στο τεστ των Μαθηματικών. Ως υπουργός, κόβεται στο τεστ αξιοπιστίας...
 
Να το πάμε από την αρχή. Όπως προκύπτει από πίνακα που παρουσιάζει τον αριθμό των τμημάτων ανά πόλη πριν και μετά το σχέδιο «Αθηνά», τα τμήματα που καταργούνται είναι 156. Μετρημένα και τσεκαρισμένα ένα - ένα. Ποιος από τους δύο πίνακες ισχύει λοιπόν; Γιατί το υπουργείο Παιδείας δεν λέει την αλήθεια ως προς το μέγεθος των συγχωνεύσεων, αλλά παραπλανά με αντικρουόμενα στοιχεία;
 
Το ίδιο ακριβώς κάνει και σε ό,τι αφορά τον αριθμό των εισακτέων. Ο Κ. Αρβανιτόπουλος εκτιμά ότι θα υπάρξει αύξηση 15% των εισακτέων στα πανεπιστήμια και μείωση 30% στα ΤΕΙ. Η συνολική του εκτίμηση είναι ότι η μείωση δεν θα υπερβεί το 4%, που σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε 1.885 θέσεις λιγότερες. Εδώ υπάρχει το εξής πρόβλημα: Το υπουργείο Παιδείας υπό την παρούσα ηγεσία δίνει αριθμό εισακτέων για το 2012, συνολικά σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, 51.485.
 
Απ' αυτές τις θέσεις, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Πέμπτης, οι 33.149 διατέθηκαν στα ΑΕΙ και οι 18.336 στα ΤΕΙ. Συγκρίνουμε τα παραπάνω με το δελτίο Τύπου της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας (υπό τον κ. Μπαμπινιώτη) και βρίσκουμε εντελώς διαφορετικά στοιχεία. Δηλαδή, ο αριθμός των εισακτέων 2012 είναι 76.094 (44.381 στα ΑΕΙ και 31.713 στα ΤΕΙ). Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, επισημάναμε τη διαφορά στον υπουργό Παιδείας, αλλά την άφησε ασχολίαστη.
 
Στη συνέχεια, εστάλη διευκρίνιση, σύμφωνα με την οποία ο αριθμός αφορά στους εισακτέους με τη γενική σειρά κατάταξης. Αυτό είναι πρωτοφανές. Οι θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι θέσεις, είτε πρόκειται για γενική σειρά είτε για ειδικές κατηγορίες. Όμως και με αυτή τη διευκρίνιση τα νούμερα δεν βγαίνουν.
 
Οι εισακτέοι στα ΑΕΙ ήταν 37.500 με τη γενική σειρά (και όχι 33.149) και στα ΤΕΙ ήταν 26.470 (και όχι 18.336). Άρα τα ποσοστά στα οποία βασίζεται το υπουργείο Παιδείας για να μιλήσει για αύξηση ή μείωση δεν ευσταθούν. Δεύτερον, υπάρχει λάθος στους υπολογισμούς ακόμα και με βάση τα αυθαίρετα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, καθώς η μείωση του αριθμού των εισακτέων στα ΤΕΙ δεν είναι 30%, αλλά 35,6%!
 
Τελικώς, το υπουργείο Παιδείας δίνει εκτίμηση εισακτέων για το 2013, 49.600. Δηλαδή, οι εισακτέοι γενικής κατάταξης θα είναι λιγότεροι κατά 14.370! Αν προστεθούν και οι ειδικές κατηγορίες που προσδιορίζονται με βάση τους εισακτέους γενικής σειράς, η μείωση θα είναι πολύ μεγαλύτερη. Απλή αριθμητική. Τα άλλα είναι επικοινωνιακά παιχνίδια...
 
Ο υπουργός Παιδείας παρουσίασε τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις ως ένα σχέδιο ανάταξης και αναγέννησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το μόνο που διακρίναμε ήταν ένα σχέδιο νέας περικοπής της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ που σχεδιάστηκε πέρα και μακριά από την ακαδημαϊκή κοινότητα. Η λογική του σχεδίου που προσπάθησε, με αντικρουόμενα ή λάθος στοιχεία, να κρύψει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είναι η μείωση των θέσεων και άρα της χρηματοδότησης.
 
Σε τίποτα δεν άλλαξε τη λογική που σκόρπισε τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε κάθε πόλη και κωμόπολη. Η αναδιάρθρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν υπηρετεί κανένα σχέδιο ανάπτυξης, όπως ισχυρίζεται ο υπουργός Παιδείας, για τον απλούστατο λόγο ότι η συγκυβέρνηση δεν έχει τέτοιο σχέδιο. Αλήθεια, με βάση ποιο αναπτυξιακό σχέδιο αποφάσισε ο υπουργός Παιδείας να μειώσει τον αριθμό των εισακτέων (στα πανεπιστήμια) στις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες και να τον αυξήσει στις οικονομικές και στις θετικές; Και γιατί τον αυξάνει στα πανεπιστήμια και τον μειώνει κατακόρυφα στα ΤΕΙ; Με βάση ποια αναπτυξιακή λογική καταργεί όλα τα τμήματα σε μια πόλη και αφήνει ένα τμήμα σε κάποια άλλη; Την ώρα που μιλάει για παθογένειες, κατακερματισμό και δημιουργία κρίσιμης ακαδημαϊκής μάζας, 18 πόλεις μένουν ως έδρα ενός και μοναδικού τμήματος.
 
Ας μην κοροϊδευόμαστε. Κοπτορραπτική κάνουν οι άνθρωποι. Πανεπιστήμιο που να στοιχίζει λίγο θέλουν και άρα πανεπιστήμιο για λίγους. Οι υπόλοιποι, οι κομμένοι, μπορούν να πάνε στα κολέγια. «Πανεπιστήμια» τα βάφτισαν και αυτά...
 
Η ΑΥΓΗ, 3/2/2013

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syntaxiodotiko_symfono_symviosis.jpg
Προ των πυλών βρίσκεται η αύξηση στα γενικά όρια ηλικίας συνταξιοδότησης από 1/1/2027
Ηδη καταγράφεται κύμα φυγής στη σύνταξη ενόψει των αλλαγών που ενδέχεται να ισχύσουν το 2027 με την αύξηση στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης.
Προ των πυλών βρίσκεται η αύξηση στα γενικά όρια ηλικίας συνταξιοδότησης από 1/1/2027
thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Οργή εκπαιδευτικών: Να συλληφθεί το υπουργείο Παιδείας που δεν στέλνει καθηγητές στα σχολεία, όχι οι μαθητές
Δεν καλύπτονται καν ειδικότητες που διδάσκουν μαθήματα που εξετάζονται πανελλαδικά με Τράπεζα Θεμάτων
Οργή εκπαιδευτικών: Να συλληφθεί το υπουργείο Παιδείας που δεν στέλνει καθηγητές στα σχολεία, όχι οι μαθητές