Thumbnail
Ο γραμματέας της ΔΑΠ – ΤΕΙ Γρηγόρης Αντωνάκης απαντάει στο alfavita.gr για το σχέδιο Αθηνά, τη θέση της παράταξής του και τις πρωτοβουλίες που θα πάρει το επόμενο διάστημα.

Ο γραμματέας της ΔΑΠ – ΤΕΙ Γρηγόρης Αντωνάκης απαντάει στο alfavita.gr για το σχέδιο Αθηνά, τη θέση της παράταξής του και τις πρωτοβουλίες που θα πάρουν το επόμενο διάστημα.

1. Το σχέδιο Αθηνά προωθείται από το Υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση ως ένα σχέδιο εξορθολογισμού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ποια είναι η γνώμη σας; Εξυπηρετεί αυτό το στόχο και αν όχι ποιόν;

Κατ’ αρχήν, νομίζω όλοι συμφωνούμε πως, δεν έχει ακολουθηθεί σε βάθος δεκαετιών συγκεκριμένη πολιτική σε ότι αφορά τη δημόσια Παιδεία στην χώρα μας. Αντιθέτως. Έχουμε βιώσει απίστευτα ράβε – ξήλωνε κατά καιρούς, με αποτέλεσμα να χρειάζονται σήμερα παρεμβάσεις τολμηρές ώστε να εξορθολογιστεί επιτέλους το χάος που είχε δημιουργηθεί. Ένας εκ νέου σχεδιασμός του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι απαραίτητος όσο ποτέ. Όχι γιατί μας το ζητάει κάποιος εξωτερικός παράγοντας αλλά για τους ίδιους τους σπουδαστές, τις οικογένειες τους και την ελληνική κοινωνία. Όχι ένας σχεδιασμός όμως με βάση τα οικονομικά και μόνο κριτήρια, αλλά κυρίως με ακαδημαϊκά κριτήρια και την μετέπειτα επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων.

Είναι τουλάχιστον δυσάρεστο, χιλιάδες σπουδαστές να πρέπει να αλλάξουν τόπο διαμονής και σπουδών αλλά και σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και το γνωστικό αντικείμενο των σπουδών τους. Δηλαδή να έχουν δηλώσει, να έχουν επιτύχει και να σπουδάζουν κάτι συγκεκριμένο και ξαφνικά να καλούνται να σπουδάσουν κάτι άλλο. Το σχέδιο Αθηνά θα έχει λογική εάν εφαρμοστεί από τους εισακτέους του 2014. Τον «ξεριζωμό» χιλιάδων σπουδαστών αλλά και την υποβάθμιση, ειδικοτήτων τεράστιας σημασίας όπως π.χ. των Τουριστικών Επιχειρήσεων (κατά τη γνώμη μου ο Τουρισμός αποτελεί τη βαριά βιομηχανία του τόπου) και του Marketing (για μένα αποτελεί την επιστήμη του μέλλοντος) δεν μπορεί να τις δει με καλό μάτι ούτε ο πιο καλοπροαίρετος. Για αυτόν το λόγο θεωρώ πως το σχέδιο Αθηνά έχει περιθώρια βελτίωσης και πιστεύω πως μετά τη διαβούλευση θα έχει και σημαντικές αλλαγές.

Η ελληνική κοινωνία και η δημόσια παιδεία σήμερα, έχει ανάγκη από τομές και μεταρρυθμίσεις, ώστε τα «παιδιά της» να έχουν πτυχία με αξία και επαγγελματική αποκατάσταση. Για να το πάω μάλιστα κι άλλο ένα βήμα πιο μπροστά, είναι σήμερα αναγκαίο όσο ποτέ να σταματήσει η επικάλυψη γνωστικών αντικειμένων μεταξύ τμημάτων ΤΕΙ και Πανεπιστημίων και να γίνει πράξη η πρόταση μας για τη μετεξέλιξη των ΤΕΙ σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια, με αποφοίτους με πλήρη και σύγχρονα επαγγελματικά δικαιώματα. Άλλωστε και ο νυν Υπουργός Παιδείας έχει δεσμευτεί για έκδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων στις ειδικότητες που εκκρεμούν. Να γίνουν επιτέλους πράξη στην Ελλάδα μας τα αυτονόητα.

2. Με το σχέδιο Αθηνά θεωρείτε ότι ανοίγει ο δρόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα; Αν ναι πώς;

Ο δρόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα έχει ανοίξει εδώ και χρόνια. Έχει ανοίξει, με την έλλειψη σύγχρονων εργαστηρίων και εστιών, με τα σπασμένα και γεμάτα graffiti αμφιθέατρα, με τις σχολές έρμαιο στις ορέξεις του οποιουδήποτε θέλει να κλέψει και να κάνει πλιάτσικο, με τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό με πλήρη προσόντα, με την έλλειψη επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους που το ίδιο το κράτος στέλνει να πάρουν ένα πτυχίο χωρίς αντίκρισμα.

Κάποια στιγμή λοιπόν, η υποκρισία της δήθεν φοβίας ότι όλα γίνονται για να οδηγηθούμε στην αγκαλιά της ιδιωτικής εκπαίδευσης πρέπει να σταματήσει στη χώρα μας. Από συνωμοσίες τέτοιου είδους η γενιά μας χόρτασε.  Αυτό που πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι να γίνουν τα δημόσια Ιδρύματα ανταγωνιστικά, γιατί όχι μόνο δεν φοβόμαστε τον ανταγωνισμό αλλά τον επιδιώκουμε.

Εμείς μιλήσαμε πρώτοι για τη δημιουργία μη κρατικών Πανεπιστημίων με όρους και αυστηρό έλεγχο από το Υπουργείο, καθώς πιστεύουμε ότι έτσι τα δημόσια Ιδρύματα θα βελτιώσουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, θα ανεβάσουν το επίπεδο της καθηγητικής διδασκαλίας και των προγραμμάτων σπουδών και θα αποσυμφορηθούν έχοντας αποκλειστικά σπουδαστές στο αντικείμενο σπουδών που τους ενδιαφέρει κι όχι που τους έστειλε ένα μηχανογραφικό.

Τέλος πάντων, για να συνεννοούμαστε. Η δημόσια παιδεία εάν είναι αυτή που πρέπει να παρέχεται στους σπουδαστές, δεν έχει να φοβηθεί κάτι από την ιδιωτική. Η δημόσια παιδεία εάν είναι αυτή που πρέπει, δεν έχει να φοβηθεί κανέναν.

3. Είναι αναγκαίο να υπάρξει ένας νέος κύκλος αντιπαράθεσης με το Υπουργείο Παιδείας; Η παράταξή σας θα πάρει πρωτοβουλίες για κινητοποιήσεις το επόμενο διάστημα και ποιες θα είναι αυτές; Ή θεωρείτε ότι το υπουργείο εξάντλησε το διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα;

Το θέμα δεν είναι να υπάρχει αντιπαράθεση, για την αντιπαράθεση και το ξέρουμε όλοι μας πολύ καλά. Το θέμα είναι να υπάρχει ειλικρινής διάλογος με γνώμονα την επίλυση των όποιον θεμάτων έχουν δημιουργηθεί. Η παράταξή μας γνωρίζετε πολύ καλά πως διαθέτει και την εμπειρία και την ωριμότητα να προσπαθήσει να εκφράσει και να διεκδικήσει τα αιτήματα των σπουδαστών καλύτερα από τον οποιοδήποτε. Αυτό κάνει και τώρα. Θεωρώ πως στο προσεχές διάστημα θα ενταθεί ο διάλογος και θα δοθούν λύσεις σε διάφορα αιτήματα, τα οποία είναι και λογικά και δίκαια.

4. Η ανασυγκρότηση του τριτοβάθμιου συνδικαλιστικού οργάνου των σπουδαστών και των φοιτητών (ΕΣΕΕ και ΕΦΕΕ αντίστοιχα) βοηθάει στην ανάπτυξη και το συντονισμό του φοιτητικού κινήματος;

Δυστυχώς, όταν εμείς μπήκαμε στη διαδικασία ανασύστασης του σπουδαστικού και φοιτητικού κινήματος, με ολοκληρωμένη πρόταση, καλώντας τις υπόλοιπες παρατάξεις να κάτσουμε σε ένα τραπέζι ώστε να προχωρήσουμε στην ανασυγκρότηση των ΕΣΕΕ και ΕΦΕΕ, όλοι οι υπόλοιποι, μηδενός εξαιρουμένου σφύριζαν αδιάφορα. Όταν εμείς μιλήσαμε για πλαίσιο λειτουργιάς των σπουδαστικών και φοιτητικών συλλόγων που θα ορίζεται με νόμο του κράτους ώστε να υπάρχει ενιαίο καθεστώς, όλοι οι άλλοι προτίμησαν τον δρόμο της απαξίωσης. Τώρα που χρειάζεται και πάλι συνεννόηση για φλέγοντα ζητήματα, όλα θα ήταν διαφορετικά. Χρέος μας είναι να είμαστε όλοι μαζί στις μάχες που δίνονται για τα συμφέροντα και τα δίκαια των σπουδαστών, γιατί πολύ απλά αυτές οι μάχες δεν έχουν χρώμα. Όσο πιο γρήγορα το καταλάβουν οι υπόλοιπες παρατάξεις, τόσο πιο γρήγορα θα είμαστε όλοι μας χρήσιμοι στο φοιτητικό κίνημα. Αν πάλι δεν το καταλάβουν άμεσα, πολύ φοβάμαι πως δυστυχώς θα χαθεί το τρένο μια για πάντα.

5. Πως βλέπετε να συμβιβάζεται η ιδιότητά σας ως μέλος φοιτητικής παράταξης με τις δράσεις σας για το σχέδιο Αθηνά και ταυτόχρονα το κόμμα σας να είναι αυτό που εισηγείται τις αλλαγές στα ΤΕΙ; 

Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ είναι φοιτητική και σπουδαστική παράταξη με μοναδικό σκοπό να υπηρετεί και να διεκδικεί, όπως είπα και πιο πάνω, τα συμφέροντα και τα δίκαια των σπουδαστών. Αυτό κάνει με κάθε κυβέρνηση, αυτό θα κάνει και με αυτήν την κυβέρνηση. Δεν είναι άλλωστε λίγες οι φορές που δικές μας διαχρονικές θέσεις και ιδέες, μετέπειτα υιοθετήθηκαν και από τον δικό μας πολιτικό φορέα, αλλά και άλλους πολιτικούς φορείς. Τρανό παράδειγμα η θέση μας για το άσυλο.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα