Thumbnail
Επανερχόμαστε με ερώτηση στη Βουλή σχετικά με το θέμα του δίχρονου αποκλεισμού από τους πίνακες αναπληρωτών των εκπαιδευτικών, που λόγω του πενιχρού μισθού και των αξεπέραστων οικονομικών προβλημάτων, αδυνατούν να αναλάβουν υπηρεσία σε σχολείο μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

 

 ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού 

Θέμα: Άρση τιμωρίας αναπληρωτών που αρνήθηκαν διορισμό.

Επανερχόμαστε με ερώτηση στη Βουλή σχετικά με το θέμα του δίχρονου αποκλεισμού από τους πίνακες αναπληρωτών των εκπαιδευτικών, που λόγω του πενιχρού μισθού και των αξεπέραστων οικονομικών προβλημάτων, αδυνατούν να αναλάβουν υπηρεσία σε σχολείο μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

Πρόκειται για μια άδικη διάταξη, που τιμωρεί και στερεί το δικαίωμα σε αδιόριστους εκπαιδευτικούς, ακόμα και να κάνουν αίτηση. Την ίδια στιγμή, με το φόβο του δίχρονου αποκλεισμού από τους πίνακες, χιλιάδες εκπαιδευτικοί αποθαρρύνονται ακόμα και να διεκδικήσουν μία θέση εργασίας στην εκπαίδευση.

Σαν να μην έφτανε το παραπάνω, από την επόμενη σχολική χρονιά σχεδιάζεται η δραματική μείωση του αριθμού των αναπληρωτών κατά δέκα χιλιάδες, πετώντας στον καιάδα της ανεργίας χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Οι επιπτώσεις στα σχολεία θα είναι δραματικές και θα έχουν σαν αποτέλεσμα να υποβαθμιστεί παραπέρα η εκπαιδευτική διαδικασία, να χτυπηθούν τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών του λαού.

Τη φετινή χρονιά χάνονται περίπου 32 χιλιάδες διδακτικές ώρες κάθε βδομάδα μόνο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών, ενώ, παρά το γεγονός ότι η σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της, προσλαμβάνονται αναπληρωτές εκπαιδευτικοί μέσα στον Απρίλη. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι  οι ανάγκες για μόνιμους διορισμούς ανέρχονται σε χιλιάδες προκειμένου να καλυφθούν τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:

- Τι μέτρα θα πάρει ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους εκπαιδευτικούς να υποβάλλουν αίτηση με βάση τη φετινή εγκύκλιο για προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων;

-  Τι μέτρα θα πάρει για τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων εκπαιδευτικών, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, ώστε να εξασφαλιστεί τόσο η κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικούς, όσο και το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία; 

Οι βουλευτές 

 

Σπύρος Χαλβατζής
Γιάννης Γκιόκας
Λιάνα Κανέλλη
Νίκος Καραθανασόπουλος
Γιώργος Λαμπρούλης
Νίκος Μωραΐτης
Θεοδόσης Κωνσταντινίδης
====================================
 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

Θέμα: Να πληρωθούν άμεσα όσοι εργάστηκαν ως σχεδιαστες – αξιολογητές στο θεσμό της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (Π.Δ.Σ.) κατά τα σχολικά έτη 2008-09 και 2009-10

Κατά τα σχολικά έτη 2008-2009 και 2009-2010 δούλεψαν ως σχεδιαστές αξιολογητές στο θεσμό της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (Π.Δ.Σ.) στα Λύκεια της Κέρκυρας περίπου 17 καθηγητές, πολύ περισσότεροι εργάστηκαν στην υπόλοιπη χώρα.

Μετά την πάροδο όμως 4 ετών, και χωρίς καμία ακόμα επίσημη ενημέρωση, δεν έχει καταβληθεί κανένα εκ των οφειλομένων ποσών στους καθηγητές αυτούς. Αντίθετα οι εκπαιδευτικοί που δίδαξαν στη Π.Δ.Σ. έχουν πληρωθεί κανονικά.

Σε σχετικές ερωτήσεις των σχεδιαστών-αξιολογητών προς το Υπουργείο Παιδείας τους δίνεται από το αρμόδιο τμήμα προφορικά η απάντηση ότι η ηγεσία του Υπουργείου έχει ενημερωθεί και αναμένεται νομοθετική ρύθμιση για την πληρωμή των εν λόγω ποσών. Όμως η απάντηση αυτή δίνεται μονότονα τους τελευταίους 24 μήνες. Επίσης από πολλές πηγές και κυρίως από καθηγητές που έχουνε προσφύγει δικαστικά κατά του Υπουργείου διαφαίνεται η πιθανότητα διαγραφής των δεδουλευμένων μετά την πάροδο 2 ετών.

Παρά την αντίρρηση του Υπουργείου για λύση του θέματός αυτού, η Π.Δ.Σ. συνεχίστηκε ακόμα και την περσινή χρονιά. Επίσης κατά το φετινό έτος 2012-2013 άρχισε η υλοποίηση της Ενισχυτικής διδασκαλίας στα Γυμνάσια με κονδύλια από το ΕΣΠΑ αυτή τη φορά, και με τις ίδιες δομές του Υπουργείου με την Πρόσθετη διδακτική στήριξη στα Λύκεια.

Σε ερώτηση (2370/6-12-2011) βουλευτών του ΚΚΕ, η απάντηση που δόθηκε από το Υπουργείο (141135/π.ε./ΙΗ) ανέφερε ότι το Υπουργείο εξέταζε τις δυνατότητες επίλυσης του ζητήματος που αφορά στους Σχεδιαστές – Αξιολογητές για τις αποζημιώσεις των οποίων, το νομοθετικό πλαίσιο δημιουργούσε κώλυμα.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, σε ποιες ενέργειες έχει προβεί (αυτό το διάστημα του ενός έτους από την προηγούμενη ερώτησή μας), ώστε να μη διαγραφούν τα δεδουλευμένα των εκπαιδευτικών και ποιες ενέργειες έχει κάνει ώστε να δημιουργηθεί το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο για την πληρωμή τους και πότε προβλέπεται ότι θα καταβληθούν τα δεδουλευμένα στους καθηγητές αυτούς. 

 

Οι βουλευτές 
Νίκος Μωραΐτης
 
Ελένη Γερασιμίδου
 
Γιάννης Γκιόκας
 
Γιώργος Λαμπρούλης 
================================

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

Θέμα: Μισθολογική αναγνώριση προϋπηρεσίας στα ιδιωτικά σχολεία μετά την εφαρμογή του νόμου 4024/2011.

Με έγγραφό του το Γενικό Λογιστήριο του Κράτος (αριθμός 2/8068/0022/8-2-2013) αναφέρει ότι «Μετά την ισχύ του νόμου 4024/2011 η διάταξη που όριζε την αναγνώριση της προϋπηρεσίας στα ιδιωτικά σχολεία καταργήθηκε… Κατόπιν των ανωτέρω, η προϋπηρεσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε σχολεία της ιδιωτικής εκπαίδευσης, δεν αναγνωρίζεται από τις ισχύουσες σήμερα διατάξεις για την χορήγηση επόμενου Μ.Κ.».

Με βάση το έγγραφό αυτό, το Υπουργείο Παιδείας αποστέλλει εγκύκλιο (Φ.361.4/39982/Δ1/22-03-2013) σύμφωνα με την οποία «… καθώς οι προϋπηρεσίες των αναπληρωτών εκπαιδευτικών δεν έχουν αναδρομική ισχύ, εξετάζονται σε κάθε πρόσληψη και αναγνωρίζονται σύμφωνα με τις ισχύουσες, την συγκεκριμένη περίοδο, διατάξεις … Παρακαλούνται οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Χώρας, όπως ελέγξουν τους προσωπικούς φακέλους των εκπαιδευτικών-μονίμων και αναπληρωτών-για σχετικές περιπτώσεις αναγνώρισης προϋπηρεσίας μετά την εφαρμογή του νόμου 4024/2011 και προβούν στις δέουσες κατά τον νόμο διατάξεις».

Ουσιαστικά με την εγκύκλιο αυτή το Υπουργείο Παιδείας πετάει στο καλάθι των αχρήστων την προϋπηρεσία που απέκτησαν οι εκπαιδευτικοί στα ιδιωτικά σχολεία μετά την 1η Νοεμβρίου του 2011 και ζητά την επιστροφή χρημάτων από όσους εκπαιδευτικούς είχε μέχρι τώρα αναγνωριστεί μισθολογικά η προϋπηρεσία αυτή. Σύμφωνα με καταγγελίες το Υπουργείο Παιδείας ζητά να επιστραφούν μέχρι και 1000 ευρώ από τον κάθε εκπαιδευτικό!

Συγκεκριμένα, οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να αναγνωρίσουν την προϋπηρεσία που απέκτησαν στα ιδιωτικά σχολεία μετά την 1η Νοεμβρίου του 2011. Σε όσους είχε αναγνωριστεί η προϋπηρεσία αυτή ζητείται επιστροφή χρημάτων. Επίσης, όσοι μόνιμοι εκπαιδευτικό δεν είχαν μέχρι την 31/10/2012 αναγνωρίσει την προϋπηρεσία αυτή, χάνουν το δικαίωμα να το κάνουν, ακόμα και για το προϋπηρεσία που αποκτήθηκε πριν την ημερομηνία αυτή (31/10/2012).

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, κάθε φορά που προσλαμβάνονται είναι υποχρεωμένοι να υποβάλλουν νέα αίτηση για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους. Συνεπώς, θεωρείται ότι ζητούν αναγνώριση προϋπηρεσίας μετά την 1η Νοεμβρίου 2011 και σύμφωνα με το νόμο 4024/2011 δεν έχουν αυτό το δικαίωμα, ακόμα και για προϋπηρεσία που αποκτήθηκε νωρίτερα, μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2011. Σε όσους αναπληρωτές έχει αναγνωριστεί ζητείται επιστροφή χρημάτων. Τόσο για εκείνους που δουλεύουν το τρέχον σχολικό έτος (2012-2013) όσο και για εκείνους που δούλεψαν κατά το περσινό σχολικό έτος (2011-2012)! Για τους τελευταίους μάλιστα μεθοδεύεται παρακράτηση χρημάτων μέσω ΔΟΥ!

Τέλος, για τους νεοδιόριστους η προϋπηρεσία αυτή δεν πρόκειται να αναγνωριστεί μια και η όποια αναγνώριση προϋπηρεσίας γίνεται μετά τη διετία που θεωρούνται δόκιμοι και τη μονιμοποίησή τους.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:

·        Τι μέτρα θα πάρει ώστε να σταματήσει κάθε διαδικασία παρακράτησης ή απαίτησης επιστροφής χρημάτων

·        Τι μέτρα θα πάρει για την πλήρη μισθολογική και βαθμολογική αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία, χωρίς όρους και προϋποθέσεις

 

Οι βουλευτές 
Γιάννης Γκιόκας
 
Χρήστος Κατσώτης
 
Θεοδόσης Κωνσταντινίδης
 
Σπύρος Χαλβατζής
 
==================================

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού 

Θέμα: Αναγνώριση προϋπηρεσίας αναπληρωτών και μετά 30/6/2010

Στο άρθρο 9 παρ.2 του Ν.3848/2010 προβλέπεται ότι:

«…. Οι ενιαίοι πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών που ισχύουν κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως παύουν να τροφοδοτούνται με νέα στοιχεία προϋπηρεσίας από την 1η Ιουλίου 2010 και ισχύουν μέχρι την κατάρτιση των πινάκων που προβλέπονται στο άρθρο 3...».

Χιλιάδες αναπληρωτές που εργάστηκαν ή εργάζονται τα σχολικά έτη 2010-2011, 2011-2012 και 2012-2013 βλέπουν την προϋπηρεσία τους να μην προσμετράται.

Την ίδια ώρα τα κενά  εκπαιδευτικών και τη φετινή σχολική χρονιά ανέρχονται σε χιλιάδες. Το γεγονός αυτό φανερώνει την ανάγκη για χιλιάδες νέους διορισμούς, για μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει για:

·        Την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών, από την 1η Ιουλίου 2010 και μέχρι σήμερα κατά τη σύνταξη των πινάκων των αναπληρωτών για το σχολικό έτος 2013-2014;

·        Τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων εκπαιδευτικών, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, ώστε να εξασφαλιστεί τόσο η κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικούς, όσο και το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία;

Οι βουλευτές 
Γιάννης Γκιόκας
 
Ελένη Γερασιμίδου
 
Νίκος Καραθανασόπουλος
 
Διαμάντω Μανωλάκου
 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

biblia
Δικαίωση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών για μονιμοποιήσεις χωρίς αξιολόγηση
Σε μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών οδήγησε η στάση τους να προσφύγουν στα δικαστήρια προκειμένου να διοριστούν αντί να...
Δικαίωση νεοδιόριστων εκπαιδευτικών για μονιμοποιήσεις χωρίς αξιολόγηση
classroom_aithousa.jpg
Κραυγή αγωνίας για την έλλειψη δασκάλων στα Ελληνικά Σχολεία Αγγλίας
«Δυστυχώς, φαίνεται ότι το υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας έχει άλλες προτεραιότητες, αφήνοντας τις κατά τόπους ελληνικές ομογενειακές...
Κραυγή αγωνίας για την έλλειψη δασκάλων στα Ελληνικά Σχολεία Αγγλίας
sxoleio
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
Την ώρα που οι ΕΛΜΕ προσπαθούν να δώσουν διέξοδο στις αγωνίες των συναδέλφων σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία, δεν είναι δυνατόν το ΔΣ της ΟΛΜΕ να μην...
Συνελεύσεις προτείνει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ώστε να υπάρξει συντονισμένο σχέδιο αγώνα των εκπαιδευτικών
amfitheatro-aei-foitites2
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής
Ανοιχτή εκδήλωση του Συλλόγου Φοιτητών Ιατρικής Λάρισας με τίτλο: «Υπάρχει ακόμα Εθνικό Σύστημα Υγείας; Η απάντηση των υγειονομικών στη διάλυση του...
Λάρισα: Για το μέλλον του ΕΣΥ συζητούν οι φοιτητές της Ιατρικής