Το παραμύθι των πλεοναζόντων καθηγητών Πληροφορικής
Τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μια στοχοποίηση των εκπαιδευτικών της Πληροφορικής ως πλεονάζοντες (προφανώς στο μυαλό του μέσου Έλληνα βαπτίζονται αργόσχολοι), προκειμένου η κοινωνία, αλλά και οι συνάδελφοι να δεχτούν ως ώριμο φρούτο τη θυσία των, για να ικανοποιηθεί σε πρώτη φάση το ανθρωποφάγο θηρίο της επιβαλλόμενης διοικητικής μεταρρύθμισης.
Θα μπορούσε να είναι ένα ορθό σενάριο, όμως η πραγματικότητα και οι αριθμοί διαψεύδουν και καταδεικνύουν την υστεροβουλία της αναπαραγωγής τέτοιων φημών-ειδήσεων.
Στην Αθμια και Βθμια εκπαίδευση υπηρετούν περί τους 7000 καθηγητές πληροφορικής (απόφοιτοι ΑΕΙ και ΤΕΙ) και βάσει των τελευταίων (απορριπτέων από το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου) υπολογισμών του αλγορίθμου του ΥΠΔΒΜΘ, περί τους 2500 δεν έχουν οργανική θέση στη Βθμια εκπαίδευση.
Είναι όμως πράγματι αυτοί οι συνάδελφοι χωρίς αντικείμενο?
Είναι αργόσχολοι?
Πηγαίνουν στα σχολεία τους και κάθονται, πίνουν καφέ?
Προφανώς, ο κόσμος δε γνωρίζει ότι οι εικονικά πλεονάζοντες αυτοί εκπαιδευτικοί αποσπώνται κάθε χρόνο και σε σχολεία της Αθμιας εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με το ΥΠΔΒΜΘ: «…για το σχολικό έτος 2011-2012 έχουν οριστεί και εφαρμόζουν το Ολοήμερο Πρόγραμμα 4.329 επί του συνόλου των 5.227 Δημοτικών Σχολείων της χώρας.
Αναλυτικότερα έχουν οριστεί 3.366 Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, στα οποία λειτουργούν 3.728 Ολοήμερα Τμήματα … μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν στα 2.134 Ολοήμερα Τμήματα των 963 Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα.»
πηγή: http://www.minedu.gov.gr/home/dioikitika-eggrafa-main/58-eggrafa-protobathmias-ekpaideysis/3558-01-11-11-sygkentrotika-stoixeia-oloimeron-dimotikon-sxoleion-oloimeron-dimotikon-sxoleion-me-eaep-kai-oloimeron-nipiagogeion-gia-ti-sxoliki-xronia-2011-2012.html
Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω, υφίστανται 963 Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, τα οποία έχουν πρόγραμμα με 24 ώρες Πληροφορικής (1 οργανική θέση έκαστο, πρόκειται για 12θέσια σχολεία) και κάποια μεγαλύτερα σχολεία με ακόμα περισσότερες ώρες. Το πλήθος των σχολείων αυτών έχει αυξητική τάση και πιθανότατα τη χρονιά 2013-14 θα λειτουργούν περισσότερα από 1200.
Ένα άλλο δεδομένο είναι τα υπόλοιπα 3366 Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία που έκαστο έχει στο πρόγραμμά του 4 ώρες Πληροφορικής. Ανά ομάδα 5 σχολείων λοιπόν, συνιστούν μια πλήρη οργανική θέση καθηγητού πληροφορικής (με την υπερβολική παραδοχή ότι δύναται εκπαιδευτικός να υπηρετεί σε 5 σχολεία).
Συνεπώς εκτός από τις 963 μη συστημένες ακόμα (φέτος γίνεται (;) η αρχή με τη σύσταση του κλάδου στην Αθμια) οργανικές θέσεις υπάρχουν ακόμα 673 θέσεις για να καλύψουν οι καθηγητές πληροφορικής πλήρως το ωράριό τους. Με το πλεόνασμα των 2500-963-673 = 864 καθηγητών όμως τι γίνεται, ρωτάει ο εκάστοτε καλοθελητής…
Στον όλο μέχρι στιγμής υπολογισμό, δεν έχει υπολογιστεί ότι εκπαιδευτικοί πληροφορικής καλύπτουν υπολοιπόμενες ώρες (σε Γυμνάσια-Λύκεια-ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ) που δεν δικαιολογούν οργανική θέση (κάτω των 12 ωρών ανά σχολείο), θέσεις συναδέλφων διευθυντών, συναδέλφων με θητεία σε ΠΛΗΝΕΤ κτλ, με απόσπαση σε φορείς όπως η ΚΥ του ΥΠΔΒΜΘ, Δνσεις Αθμιας και Βθμιας, όπου κρίνονται άκρως απαραίτητοι (πχ μηχανογράφηση ΥΠΔΒΜΘ) και για το λόγο αυτό κάθε χρόνο ανανεώνεται η απόσπασή τους.
Η παραπάνω αναφορά σε αριθμούς για πολλούς είναι περιττή αφού δεν έχει αναφερθεί καθόλου και από κανέναν(…) ότι στον κλάδο της Πληροφορικής προσελήφθησαν 323 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου και 56 μειωμένου ωραρίου για το σχολικό έτος 2012-13 στην Αθμια, καθώς και κάποιοι λίγοι στη Βθμια κάτι που αποδεικνύει την αδυναμία κάλυψης λειτουργικών κενών με μόνιμους, παρά την ήδη εφαρμοζόμενη ελαστικότητα στις μετακινήσεις μεταξύ Βθμιας και Αθμιας (πολλοί συνάδελφοι συμπληρώνουν το ωράριο που έχουν στη Βθμια σε σχολεία της Αθμιας).
πηγή : http://xenesglosses.eu/2012/11/201213-19112012/, το οποίο αποδεικνύει ότι το πλήθος των μόνιμων καθηγητών πληροφορικής ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΕΙ για την κάλυψη των αναγκών στα σχολεία της Αθμιας και Βθμιας εκπαίδευσης.
Βάσει όλων των παραπάνω, εφεξής, οποιαδήποτε περαιτέρω αναφορά σε υπεράριθμους εκπαιδευτικούς πληροφορικής προέρχεται εκ του πονηρού και σε καμία περίπτωση δεν υπηρετεί τον Έλληνα φορολογούμενο, τον Έλληνα μαθητή, τον Έλληνα γονιό, αλλά προφανώς άλλα συμφέροντα τα οποία δεν είναι της παρούσης να αναλυθούν.
Αναρρωτιέμαι τέλος, αν έχει κάποιο νόημα η συνεχής αναπαραγωγή κλάδων «υπό απόλυση» από αιρετούς εκπροσώπους, οι οποίοι δυστυχώς αρνούνται να προβούν σε περαιτέρω ανάλυση υποστηρίζοντας τη θέση του εν λόγω κλάδου.
Υ.Γ. Ως υστερόγραφο, για να μην αποπροσανατολιστούμε από το σκοπό του άρθρου, παραθέτω τις εργασίες στις οποίες συμμετέχει (αν όχι «πρωταγωνιστεί») ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής, στη Σχολική μονάδα που υπηρετεί
στις οποίες θα προσέθετα το προσωπικό μεράκι του καθηγητή που με τον απαρχαιωμένο εξοπλισμό (όπου δεν υπήρξε ΕΣΠΑ) προσπαθεί να στήσει ένα εργαστήριο με ερείπια υπολογιστών-δωρεών τραπεζών, ιδιωτικών σχολείων, οργανισμών κτλ με χρήση τεχνολογιών LTSP (thin-fat clients), βελτιστοποιώντας την ποιότητα της παρεχόμενης παιδείας με μηδενικό κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο, ως δείγμα μόνο της προσφοράς του κλάδου.
Δέδας Κωνσταντίνος ΠΕ19
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη