ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΧΙΟΥ
Ανακοίνωση
με αφορμή τα τεκταινόμενα στην Παιδεία.
Χίος 10/6/2013
Συναδέλφισσες -οι,
Όλοι μας έχουμε γίνει το τελευταίο χρονικό διάστημα μάρτυρες μια σειράς σκληρών μέτρων που έχουν παρθεί από την τρικομματική κυβέρνηση (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ) στο χώρο της Παιδείας. Όλα αυτά τα μέτρα, όπως η αύξηση του ωραρίου διδασκαλίας, η επιστράτευση, οι συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων και το προετοιμαζόμενο Προεδρικό Διάταγμα που θα προβλέπει Υποχρεωτικές Μεταθέσεις πλεοναζόντων Εκπαιδευτικών ανά την ελληνική επικράτεια θεωρούμε ότι στοχοποιούν τον καθηγητικό κόσμο, τους μαθητές, αλλά και την εκπαίδευση στο σύνολό της. Επουδενί δεν κινούνται στην κατεύθυνση της ποιοτικής αναβάθμισης της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης. Δεν εξυπηρετούν μάλιστα κανέναν απολύτως παιδαγωγικό στόχο.
Η ΟΛΜΕ, το συνδικαλιστικό μας όργανο έχει καταστεί αδύναμο να αντιδράσει δυναμικά μετά τις τελευταίες δυσμενείς για τον καθηγητικό κόσμο εξελίξεις, καθώς στην συνάντηση των πρόεδρων των ΕΛΜΕ δεν κατέστη δυνατόν να στηριχθεί η απόφαση για κινητοποιήσεις μέσα στις πανελλήνιες εξετάσεις. Αλλά και τοπικά σαν ΕΛΜΕ Χίου απέτυχε να πάρει μια ξεκάθαρη απόφαση για την απεργία, και συγκριμένα για το ζήτημα των προϋποθέσεων, την ώρα που σε άλλες ΕΛΜΕ είχε παρθεί.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι το θλιβερό γεγονός του να δυσπιστούν πλέον οι εκπαιδευτικοί σε οποιαδήποτε αγωνιστική κίνηση από πλευράς της ΟΛΜΕ και της ΕΛΜΕ Χίου τοπικά. Τρανά παραδείγματα των λεγομένων μας είναι σε επίπεδο ΟΛΜΕ το τελευταίο συλλαλητήριο που διοργανώθηκε στην Αθήνα την προηγούμενη εβδομάδα από την ΟΛΜΕ και στο οποίο η συμμέτοχη ήταν η μικρότερη που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς και η Γενική Συνέλευση που συγκλήθηκε στο Αμφιθέατρο του 2ου ΓΕΛ Χίου το απόγευμα της Παρασκευής 09/06/2013 από το ΔΣ της ΕΛΜΕ Χίου και στο οποίο η συμμετοχή των καθηγητών ήταν αποκαρδιωτική(μετά βίας έφτασε τον αριθμό των 80 παρευρισκομένων σε σύνολο 734).
Στο προετοιμαζόμενο, τώρα, από το Υπουργείο Προεδρικό Διάταγμα που θα προβλέπει Υποχρεωτικές Μεταθέσεις πλεοναζόντων Εκπαιδευτικών ανά την ελληνική επικράτεια το «διαίρει και βασίλευε» ισχύει σε όλο του το μεγαλείο και χωρίζει τους εκπαιδευτικούς σε διαφορές κατηγορίες όπως σε αυτούς που έχουν 12ετία, σε αυτούς που καλύπτουν τουλάχιστον το 60% των ωρών σε πρώτη και δεύτερη ανάθεση στα σχολεία τους κ.ο.κ.
Αυτή τη στιγμή το υπουργείο με το θέμα των υπεραρίθμων θεωρούμε ότι θέλει να σοκάρει και να προκαταλάβει παίρνοντας με το μέρος του την κοινή γνώμη, χειριζόμενο με αυθαίρετο τρόπο τα αποτελέσματα ενός αλγορίθμου ο οποίος δίνει υπέρογκα και πλασματικά νούμερα υπεραρίθμων εκπαιδευτικών. Το κάνει μάλιστα σε μια φάση που δεν έχουν γίνει ακόμη οι μεταθέσεις, οι αποσπάσεις και οι συνταξιοδοτήσεις και δεν έχουν ακόμη εμφανιστεί οι πραγματικές λειτουργικές ανάγκες των σχολείων, που κάθε χρόνο είναι αρκετές. Θεωρούμε, επομένως, ότι το νούμερο των υπεραρίθμων είναι πλασματικό και εκτιμούμε ότι αυτό θα καταρριφθεί, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας τακτοποίησης των πραγματικών λειτουργικών αναγκών των σχολείων. Παίζονται επικοινωνιακά παιχνίδια λοιπόν.
Παρόλα αυτά, το πρόβλημα των υπεραρίθμων είναι υπαρκτό σε κάποιες ειδικότητες και πρέπει με εύσχημο τρόπο να αποδείξουμε ότι το πρόβλημα το δημιούργησε η μακροχρόνια κακοδιαχείριση της διοίκησης του υπουργείου και είναι υποχρέωση του να το λύσει το ίδιο το υπουργείο με όσο γίνεται πιο ισόρροπο κοινωνικά τρόπο. Δεν πρέπει να την πληρώσουν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι δεν φταίνε που είναι υπεράριθμοι. Δεν έφεραν εκείνοι τους εαυτούς τους στη ΔΔΕ Χίου. Κάποιοι έβαλαν την υπογραφή τους για να έρθουν. Αυτοί θα πληρώσουν ποτέ; Θα λογοδοτήσουν;
Περιμέναμε οι αιρετοί στο ΠΥΣΔΕ Νομού Χίου βασιζόμενοι στα περσινά δεδομένα και εκτιμώντας τις πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό (αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης, μετατάξεις – διαθέσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, αποσπάσεις, εντάξεις, άδειες, τμήματα σε ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, πρότζεκτ-ΣΕΠ κ. ά.) να δηλώσουν το πώς οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί θα καλύψουν το υποχρεωτικό τους ωράριο και όχι να παζαρεύουν τον αριθμό των υπεράριθμων. Περιμέναμε ότι την κρίσιμη τούτη ώρα δεν θα ξαναβλέπαμε αντιστασιακές, μικροπαραταξιακές και αγωνιστικές κορώνες με στόχευση ψηφοθηρική.
Ζητάμε απο το ΠΥΣΔΕ Νομού Χίου να εγκρίνει τοποθετήσεις υπεραρίθμων εκπαιδευτικών σε ΓΑΚ Αρχεία, σε Βιβλιοθήκες(κρατικές και σχολικές), στη ΔΔΕ, στο ΚΠΕ Ομηρούπολης, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και όπου αλλού υπάρχει πραγματική ανάγκη. Και όλα αυτά μέχρι να εξομαλυνθεί η κατάσταση με τις αθρόες συνταξιοδοτήσεις και τις μηδενικές προσλήψεις που αναμένονται τα επόμενα χρόνια να γίνουν.
Η ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΧΙΟΥ καλεί την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:
Α) Με συγκεκριμένες πράξεις να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς της χώρας μας που οι εφαρμοζόμενες νεοφιλελεύθερες πολιτικές τους έχουν οδηγήσει στα όρια της εξαθλίωσης και της αναξιοπρέπειας.
Β) Να μην προχωρήσει στην ψήφιση και εφαρμογή του Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος που αφορά τις υποχρεωτικές μεταθέσεις σε όλη τη χώρα των υπεράριθμων εκπαιδευτικών και όσων δεν έχουν οργανική θέση.
Γ) Να άρει άμεσα το αυταρχικό και ντροπιαστικό για την χώρα που γέννησε τη δημοκρατία μέτρο της επιστράτευσης των Καθηγητών. Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις σχεδόν ολοκληρώθηκαν(απομένουν τα ειδικά μαθήματα) και οι ενδοσχολικές εξετάσεις των Γυμνασίων και των Λυκείων διεξάγονται κανονικά.
Η ΔΑΚΕ υφίσταται για να εξυπηρετεί τα συμφέροντα των συναδέλφων και όχι να συμμετέχει σε παζάρια αριθμητικών δεδομένων περί υπεράριθμων. Τα θολά επαναστατικά οράματα με συμβιβασμούς μας αφήνουν αδιάφορους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη