Thumbnail
Με αφορμή την εγκύκλιο του  Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. με   Αρ. Πρωτ. Φ.12/427/79844/Γ1/ 11-06-2013 και θέμα «Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2013-2014» το Διοικητικό Συμβούλιο της Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε. έχει να επισημάνει τα εξής:  

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ  ΕΝΩΣΗ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ  ΣΧΟΛΙΚΩΝ  ΜΟΝΑΔΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Κομοτηνής  14

11526  Αθήνα

www.panenosi.gr

[email protected]

ΠΛΗΡ.: Κουντούρης Τηλέμαχος    6939415171

              Μακεδών Νικόλαος          6972093097

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με αφορμή την εγκύκλιο του  Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. με   Αρ. Πρωτ. Φ.12/427/79844/Γ1/ 11-06-2013 και θέμα «Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2013-2014» το Διοικητικό Συμβούλιο της Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε. έχει να επισημάνει τα εξής:

Σύμφωνα  με το άρθρο 13, παρ. 4 του ΠΔ 201/1998: «Στα πλαίσια της σχολικής ζωής και του πολιτισμού πραγματοποιούνται επισκέψεις και εκδηλώσεις στο χώρο του σχολείου κλιμακίων ή μεμονωμένων καλλιτεχνών μουσικής, θεάτρου, χορού, εικαστικών τεχνών και άλλων πνευματικών ανθρώπων ή ειδικών επιστημόνων που καλούνται από σχολείο ή την τάξη. Οι δραστηριότητες αυτές εντάσσονται στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου και πραγματοποιούνται με ευθύνη του Διευθυντή και του διδακτικού προσωπικού».

Στην εγκύκλιο όμως με Αρ. Πρωτ. Φ.12/427/79844/Γ1/11-06-2013 και θέμα «Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2013-2014» αναφέρεται  το εντελώς αντίθετο: «Σε κάθε περίπτωση η παρουσία τρίτων προσώπων στο σχολείο πραγματοποιείται με φειδώ, με σωστή προπαρασκευή, συνδέεται με την εφαρμογή παιδαγωγικών-πολιτιστικών προγραμμάτων και προϋποθέτει τη σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή του σχολείου και του οικείου σχολικού συμβούλου».

Σύμφωνα με την παρ. 15 του άρθρου 39 του καθηκοντολογίου: « Όταν ο Σύλλογος, για οποιονδήποτε λόγο  αδυνατεί να αναθέσει στους εκπαιδευτικούς τη διδασκαλία μαθημάτων ή την κατανομή τάξεων και τμημάτων, την απόφαση παίρνει ο Διευθυντής του σχολείου σε συνεργασία με τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο».

Στην εγκύκλιο όμως με Αρ. Πρωτ. Φ.12/427/79844/Γ1/11-06-2013 και θέμα «Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου σχολικού έτους 2013-2014», αναφέρεται  το εντελώς αντίθετο:  «Η επιλογή των εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70, που θα διδάξουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα όλων των τύπων των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων γίνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και με σύμφωνη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου».

Στην ίδια εγκύκλιο ενώ επαναλαμβάνεται συνεχώς ότι ο Σχολικός Σύμβουλος έχει την ευθύνη της επιστημονικής-παιδαγωγικής καθοδήγησης των εκπαιδευτικών, πουθενά δεν αναφέρεται ότι ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας είναι ο διοικητικός, επιστημονικός και παιδαγωγικός υπεύθυνος στο χώρο αυτό.

Επίσης, και για τα εκπαιδευτικά προγράμματα που είναι εγκεκριμένα από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.,  για την υλοποίηση τους από τις σχολικές μονάδες δεν αρκεί η σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων, αλλά απαιτείται πάντα από τις σχετικές εγκυκλίους και η σύμφωνη γνώμη του σχολικού συμβούλου Γενικής Αγωγής, πολλές φορές και της Ειδικής Αγωγής, της Φυσικής Αγωγής, αλλά και του Διευθυντή Εκπαίδευσης για το ίδιο (εγκεκριμένο) πρόγραμμα, στήνοντας έτσι μεγαλειώδη μνημεία γραφειοκρατίας και υπερσυγκεντρωτισμού.

Τη στιγμή που σε όλα τα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα ενισχύεται όλο και περισσότερο η αυτονομία των σχολικών μονάδων, μέσω της ισχυροποίησης των αποφάσεων  των οργάνων διοίκησής τους, στη χώρα μας διακρίνουμε το τελευταίο διάστημα, μέσω εγκυκλίων που παρερμηνεύουν νόμους, προεδρικά διατάγματα και υπουργικές αποφάσεις,  μια προσπάθεια ασφυκτικού ελέγχου της ζωής και της δράσης των σχολικών μονάδων, κατάπνιξης της αυτενέργειας και των πρωτοβουλιών τους καθώς και αμφισβήτησης των αποφάσεων των οργάνων διοίκησή τους.

Θεωρούμε υπερβολικό, γραφειοκρατικό και αποπνικτικό της πρωτοβουλίας των σχολικών μονάδων αυτό που στην ίδια εγκύκλιο αναφέρεται: «Για κάθε δραστηριότητα στο χώρο του σχολείου υπεύθυνοι, εκτός του Δ/ντή και του Συλλόγου Διδασκόντων, είναι οι Σχολικοί Σύμβουλοι…»

Για τους παραπάνω λόγους:

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει άμεσα σε ένα νέο και σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος  που να μην επιδέχεται πολλαπλές ερμηνείες λόγω ασαφειών και επικαλύψεων αρμοδιοτήτων, και που κυρίως θα στοχεύει στην ενίσχυση της αυτονομίας των σχολικών μονάδων.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος                      Ο Γεν. Γραμματέας

Γεώργιος Ανδριάς                   Νικόλαος  Μακεδών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
Επίτιμος διδάκτορας αθλητικής διοίκησης στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
O Oικουμενικός Πατριάρχης, αυτές τις ημέρες βρίσκεται στην Ελλάδα. Απ’ τη Δευτέρα, μέχρι και την Τετάρτη, θα είναι στη Σπάρτη
Επίτιμος διδάκτορας αθλητικής διοίκησης στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
πιερρακακης δυτικης μακεδονιας
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Δέσμευση Πιερρακάκη για στήριξη της αναπτυξιακής στρατηγικής και της διεθνοποίησής του
Ερχονται αναβαθμίσεις των υφιστάμενων εγκαταστάσεων Σχολών και νέων κτιρίων εκπαίδευσης, ανέγερση φοιτητικών εστιών 750 κλινών, Εκπαιδευτικό...
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Δέσμευση Πιερρακάκη για στήριξη της αναπτυξιακής στρατηγικής και της διεθνοποίησής του
Σχολική αίθουσα
Παιδεία και πρόληψη ή επιβολή ποινών;
Το σχολείο, οφείλει να δρα αντισταθμιστικά, να κοινωνικοποιεί τα παιδιά, να αναπτύσσει δράσεις και παρεμβάσεις που ενισχύουν την ενσυναίσθηση,...
Παιδεία και πρόληψη ή επιβολή ποινών;