Thumbnail
Σε δημοσίευμα Κυριακάτικης εφημερίδας στις 28-7-2013 είδαν το φως της δημοσιότητας αποσπάσματα από το σχέδιο νόμου που πρόκειται να κατατεθεί στη βουλή και αφορά την Επαγγελματική Εκπαίδευση.

ΠΡΩΤΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ¨ΤΕΧΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ¨

Σε δημοσίευμα Κυριακάτικης εφημερίδας στις 28-7-2013 είδαν το φως της δημοσιότητας αποσπάσματα από το σχέδιο νόμου που πρόκειται να κατατεθεί στη βουλή και αφορά την Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Στο πλαίσιο αυτό κατατίθενται οι παρακάτω πρώτες σκέψεις:

  1. H ονομασία των σχολείων της Τεχνικο-επαγγελματικής εκπαίδευσης διεθνώς έχει επικρατήσει πλέον να είναι ¨Επαγγελματικό¨ και όχι ¨Τεχνικό¨ Λύκειο διότι σηματοδοτείται η ποιοτική αναβάθμισή του και διασφαλίζεται το κύρος του. Δυστυχώς προ ημερών καταργήθηκε πολύ μεγάλο μέρος της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα μας καθιστώντας την ως χώρα που πραγματοποιούνται επικίνδυνοι ερασιτεχνικοί εκπαιδευτικοί πειραματισμοί.

  2. Στην Ευρώπη υπάρχει σαφής διαφοροποίηση της εκπαίδευσης από την κατάρτιση με την εκπαίδευση να προηγείται. Η κατάρτιση μέσω των Μεταγυμνασιακών ΙΕΚ (μη τυπική εκπαίδευση) θα:

  • κατακερματίσει την επαγγελματική εκπαίδευση δίνοντας πολύ χαμηλού επιπέδου προσόντα,

  • μηδενίσει τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του σχολείου οδηγώντας σε επικίνδυνους κοινωνικούς ατραπούς,

  • αυξήσει την ¨παιδική δουλεία¨ δημιουργώντας στρατιές εργατών χαμηλών προσόντων,

  • καταλύσει κάθε έννοια επαγγελματικού προσανατολισμού αφού αν υπάρξει όριο μαθητών ειδικά στα νησιά, δεν θα είναι δυνατόν οι μαθητές να ακολουθήσουν τα ¨θέλω¨ τους καθώς δεν θα δημιουργούνται πολλές ειδικότητες.

  1. Ένα Τεχνικό Λύκειο χωρίς Ειδικότητες δεν μπορεί να δίνει επαγγελματικά δικαιώματα αλλά και Πτυχίο. Έτσι δημιουργείται ένα Λύκειο δεύτερης κατηγορίας αφού ακόμη και οι ώρες παρακολούθησης εκτιμώνται γύρω στις 1288 και υπολείπονται κατά την εκτίμησή μας 600-800 ώρες για επαρκή φοίτηση με επαγγελματικά δικαιώματα. Αναγκάζει με αυτό το τρόπο τους αποφοίτους να παρακολουθήσουν και κύκλους σπουδών στα Μεταλυκειακά ΙΕΚ, που σημαίνει επιπλέον οικονομικό κόστος για τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

  2. Η ψήφιση του νομοσχεδίου δεν πρόκειται να γίνει πριν τις 26 Αυγούστου καθώς κλείνει η βουλή στις 2 Αυγούστου. Η εμμονή του Υπουργού Παιδείας να ξεκινήσει η εφαρμογή του σχολείου αυτού από το επόμενο σχολικό έτος θα δημιουργήσει επιπρόσθετα προβλήματα αφού:

  • Μαθητές και Γονείς θα έχουν ελλιπή ενημέρωση

  • Δεν υπάρχουν ωρολόγια, αναλυτικά προγράμματα και βιβλία

  • Οι εκπαιδευτικοί δεν θα γνωρίζουν το είδος του σχολείου στο οποίο θα εργασθούν την 1η Σεπτεμβρίου.

 

Ερωτήματα που επίσης τίθενται επιπροσθέτως:

  1. Σε ποιες έρευνες στηρίχθηκε η συγκεκριμένη πρόταση και πως προκρίθηκαν οι συγκεκριμένοι τομείς;

  2. Τι γίνεται με τις διεξόδους του συγκεκριμένου σχολείου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση;

  3. Τι γίνεται με τα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα που κόστισαν εκατομμύρια ευρώ;

  4. Τι γίνεται με το προσωπικό που θα πλεονάσει και ποια η τύχη των ΕΠΑ.Σ.;

  5. Η μαθητεία θα έχει τις προϋποθέσεις που απαιτούνται και αν δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί στις επιχειρήσεις θα μπορεί να πραγματοποιηθεί στα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα των Λυκείων;

Θα κλείσουν οι πρώτες σκέψεις με τρεις σημαντικές προτάσεις:

  1. Θεωρούμε απαραίτητη εκτός από τους Τομείς την ύπαρξη ειδικοτήτων στο νέο Επαγγελματικό Λύκειο με τον απαραίτητο αριθμό ωρών που απαιτούνται το οποίο θα παρέχει πτυχίο και επαγγελματικά δικαιώματα.

  2. Θεωρούμε απαραίτητη την ύπαρξη του μεταλυκειακού 4ου έτους ειδίκευσης ενταγμένου στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα.

  3. Αν υπάρξουν μεταγυμνασιακές σχολές αυτές θα πρέπει να είναι ενταγμένες στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα και στο Υπουργείο Παιδείας και να αντικαταστήσουν τις ΕΠΑ.Σ. οι οποίες θα πρέπει να έχουν διέξοδο στο ¨Τεχνικό Λύκειο¨ αλλά και στο μεταλυκειακό 4ο έτος ειδίκευσης.

Αθήνα 1-8-2013

Mε εκτίμηση

Κωνσταντίνος-Βίκτωρ Χατζησταμάτης

Εκπαιδευτικός Τεχνολόγος Μηχανολόγος Μηχανικός ΠΕ1702

ΕΠΙΜΟΡΦΩΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ART DESIGN AND TECHNOLOGY IN THE UNIVERSITY OF MIDDLESEX

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Άνοιγμα σχολείων
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Τι πρέπει να κάνουν άμεσα όλοι οι γονείς με παιδιά στην ΣΤ Δημοτικού