Thumbnail
Αλήθεια ποιος τα επεξεργάστηκε;
Αθήνα,  10 / 08 / 2013  
Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών
(Technology Teachers’ Association)
Πτυχιούχοι ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ
Τ.Θ. 45015 – Τ.Κ. 13510  Αγ. Ανάργυροι Αττικής , Τηλ: 6973275324
URL: http://www.ete.gr/ , E-mail: [email protected]
 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

            Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα στο χώρο της εκπαίδευσης είναι ιδιαίτερα φορτισμένη και το Υπουργείο Παιδείας με αδικαιολόγητα μεγάλη καθυστέρηση έδωσε στη δημοσιότητα, σήμερα τις πρώτες πρωινές ώρες, τα σχέδια για το νέο Λύκειο Τεχνικό και Γενικό, χωρίς να αναφέρει τίποτα για διαβούλευση.

Σε μια πρώτη γρήγορη ανάγνωση δημιουργούνται σημαντικά ερωτηματικά από αντιφάσεις που υπάρχουν τόσο μεταξύ των κεφαλαίων του Σ.Ν, αλλά και στις ειδικότητες που αναγράφονται στο Σ.Ν και στον επισυναπτόμενο πίνακα, ο οποίος έχει και σημαντικά λάθη στη διάρθρωση ΙΕΚ και ΑΕΙ. Αλήθεια ποιος τα επεξεργάστηκε;

Διαπιστώνουμε κατ’ αρχήν, τα παρακάτω αρνητικά και ανησυχητικά σημεία:

-    Κατακερματίζεται η παροχή της επαγγελματικής εκπαίδευσης, αφού σημαντικό μέρος της θα παρέχεται εκτός του τυπικού εκπαιδευτικού συστήματος, μάλιστα το μη τυπικό σύστημα φαίνεται ουσιαστικά ανεφάρμοστο, όσον αφορά το δημόσιο.

-          Το νέο Τεχνικό Λύκειο εμφανίζεται ως τριετούς διάρκειας, αντίθετα με αυτά που γνωρίζαμε από τις ως τώρα εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας (Σχέδιο για το Τεχνολογικό Λύκειο), αλλά και από το κατατεθειμένο στη Βουλή σχέδιο νόμου του ενός κυβερνητικού εταίρου, για ύπαρξη ενσωματωμένου στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα τετάρτου έτους. Αυτό σίγουρα καθιστά ανεπαρκή, χρονικά, την παροχή των απαιτούμενων γνώσεων και δεξιοτήτων στους μαθητές έτσι ώστε αυτοί να είναι σε θέση να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά. Δεν είναι κατανοητή η εμπλοκή  ΥΠΑΙΘ και ΟΕΕΔ.

Οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ θεωρούν ότι αυτό είναι το ΣΝ που έχουν καταθέσει στη Βουλή;

-          Τι θα γίνει με τα εργαστηριακά μαθήματα; Ποιος ο ρόλος των Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων; Ποια η σχέση με τις μεταγυμνασιακές ΣΕΚ και τις αρμοδιότητες των διευθυντών τους. Μήπως και για αυτά κάποιοι μεθοδεύουν την κατάργησή τους και την ένταξή τους στο μη τυπικό σύστημα;

-          Τι θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς που θα τοποθετηθούν στα ΙΕΚ και τις ΣΕΚ; Θα έχουμε διαθεσιμότητα, κινητικότητα, απολύσεις; Ποια θα είναι η νέα σχέση εργασίας;

-          Όμως το χειρότερο από όλα αυτά είναι η εμμονή του Υπουργού Παιδείας να ξεκινήσει τη λειτουργία του νέου αυτού συστήματος από το Σεπτέμβριο, με αναλυτικά και ωρολόγια προγράμματα στο πόδι και ανύπαρκτα βιβλία και κυρίως  χωρίς δομή.

Όπως φαίνεται θα ζήσουμε ακόμα μια φορά εποχές Αρσένη  και ΤΕΕ, εκτός αν ο Υπουργός όλα αυτά τα έχει αναθέσει σε διάφορους οργανισμούς και όλα είναι προκαθορισμένα από κρυφές επιτροπές και απλώς εμείς βρισκόμαστε σε κουβέντα. Γιατί ποτέ δεν μας κάλεσαν να διατυπώσουμε άποψη, ούτε ανακοινώθηκε επίσημα ότι κάποια άτομα είναι μέλη μιας επιτροπής και συζητούν για αυτά τα θέματα. Ακόμα και αν γίνει διαβούλευση είναι δυνατόν να θεωρηθεί αξιόπιστη, αφού θα γίνει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και λίγο πριν και μετά τον Δεκαπενταύγουστο!

Η ΕΤΕ σύντομα θα επεξεργαστεί το Σ.Ν και θα διατυπώσει τις απόψεις της.

Το  Δ.Σ. της Ε.Τ.Ε.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα