Το ανταγωνιστικότερο εκπαιδευτικό σύστημα του κόσμου;
Ξημερώματα της 10/08/2013 ανακοινώθηκε στο Διαδίκτυο το Νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο. Ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα! Η εισαγωγή της φιλοσοφίας και της πολιτικής παιδείας-όχι πολιτική οικονομία- θα κάνει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα άκρως ανταγωνιστικό ανάμεσα σε αυτά των χωρών της Ε.Ε.!
Φυσικά και ειρωνεύομαι την κατάντια μας και ειλικρινά δεν θέλω να προσβάλλω τους προγόνους μας, αλλά στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, διδάσκοντας «αμπελοφιλοσοφίες» δεν προοδεύουμε. Διδάσκοντας, όμως, νέες τεχνολογίες και προγραμματισμό, θέτουμε τις βάσεις για να μακροημερεύσουμε και να ξεφύγουμε από το τέλμα στο οποίο έχουμε πέσει. Αυτό πράττει η Φιλανδία, η οποία βασιζόμενη στο εκπαιδευτικό της σύστημα έχει βάλει στόχο να είναι η πιο ανεπτυγμένη οικονομία ως το 2020. Η Φιλανδία, που τη δεκαετία του ’60 ήταν μία φτωχή χώρα, αλλά διέθετε έξυπνα μυαλά, τα οποία σχεδίασαν αυτό το εντυπωσιακό εκπαιδευτικό σύστημα και το οποίο άρχισε να εφαρμόζεται από τα μέσα της δεκαετίας του ’70 μέχρι και σήμερα, χωρίς σημαντικές παρεκκλίσεις.
Όσον αφορά το δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα- που θέλουν να το αλλάξουν για πολλοστή φορά- και συγκεκριμένα το τελευταίο Νομοσχέδιο, η ομάδα που το συνέταξε σίγουρα δεν διακρίνεται για την εξυπνάδα της- τι είναι αυτό; - αλλά για την προχειροδουλειά και την εξαίσια ικανότητα του πασαλείμματος, το οποίο αναλύω παρακάτω.
Δεν ήμουν γνώστης των εκπαιδευτικών συστημάτων που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες, αλλά επειδή, όπως έγραψα και παραπάνω, εντυπωσιάστηκα από τη λογική που διέπει το Νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο, έψαξα και μελέτησα τα αντίστοιχα κάποιων Ευρωπαϊκών χωρών και της Αυστραλίας, της Ιαπωνίας και της Κίνας. Έπειτα από δύο μέρες μελέτης, διαπίστωσα ότι το Νομοσχέδιο της 10/08/2013 αποτελεί ένα κακοφτιαγμένο ποτ-πουρί πολλών αντίστοιχών του. Δηλαδή, αυτή η ομάδα ακολούθησε τη μέθοδο «κόψε-ράψε». Όμως, ακόμα και αυτή τη μέθοδο δεν την εφάρμοσε από τη βάση και προς τα πάνω – που θα ήταν και το σωστό- αλλά από την κορυφή και μόνο στην κορυφή!
Όπως ήταν φυσικό, λόγω της έλλειψης εξυπνάδας, αυτή η ομάδα δεν μπήκε καν στον κόπο να «πιάσει το σφυγμό» της κοινωνίας και των αναγκών της και αυτό φαίνεται από την εισαγωγή της φιλοσοφίας και τον διωγμό της πληροφορικής και της αλγοριθμικής γνώσης από το Νέο Λύκειο.
Δεν μπορώ να αντιληφθώ με ποιο τρόπο έγινε η επιλογή των μελών αυτής της ομάδας για την κατάρτιση του Νομοσχεδίου, πάντως το να ανοίγεις το χρονοντούλαπο και να βγάζεις έναν συνταξιούχο φιλόλογο με απαρχαιωμένες αντιλήψεις, δεν τιμά καθόλου την πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Άνθρωποι σαν αυτούς με κάνουν να ντρέπομαι που είμαι Έλληνας, με κάνουν να ντρέπομαι που είμαι εκπαιδευτικός Πληροφορικής και τελικά, εκπαιδευτικοί σαν εμένα θα λογοδοτήσουν στους μαθητές στις 11 Σεπτεμβρίου και όχι αυτοί που κρύβονται στα χρονοντούλαπά τους και στα γραφεία τους.
E.K.
Καθηγήτρια ΠΕ19 Πληροφορικής
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη