ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΑΠΥΣΔΕ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Των αιρετών ΑΠΥΣΔΕ Θεσσαλίας Παλούκα Βαγγέλη και Κατσούρα Σταύρου,
Εκπροσώπων των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων Θεσσαλίας.
1. Για τις πρόσφατες εξελίξεις
Φαίνεται πλέον καθαρά ότι την Κυβέρνηση, το μόνο που την ενδιαφέρει είναι ένα σχολείο με λιγότερους και ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς, σύμφωνα με τις επιταγές της Τρόικας. Δεν ενδιαφέρεται για το πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία τον Σεπτέμβρη, τι μαθήματα θα γίνονται, ποιοι θα τα κάνουν και ποιες θα είναι οι συνέπειες για τη μόρφωση των παιδιών. Μετά τα απαράδεκτα «σχεδιάσματα» για το Γυμνάσιο με την υποβάθμιση της τεχνολογικής και καλλιτεχνικής παιδείας, έφεραν μέσα στο κατακαλόκαιρο τα σχέδια για το «νέο» Λύκειο με πρόθεση να ισχύσουν από Σεπτέμβριο!. Με το σχέδιο για το Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο και τις μεταγυμνασιακές Σχολές Κατάρτισης δημιουργείται μια δημόσια εκπαίδευση με κύρια χαρακτηριστικά τον αναχρονισμό και τον έντονο ταξικό χαρακτήρα. Όλο το Γενικό Λύκειο γίνεται προθάλαμος για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση με ότι αυτό συνεπάγεται: Μαραθώνιος εξετάσεων για τους μαθητές, εντατικοποίηση φροντιστηρίων και ιδιαίτερων, νέα οικονομικά και κοινωνικά αδιέξοδα για τις φτωχές και λαϊκές οικογένειες. Από την άλλη μεριά καταργούνται τομείς της δημόσιας τεχνικής εκπαίδευσης (δώρο στους ιδιώτες) και καθιερώνεται φτηνή κατάρτιση, φτηνή και ευέλικτη εργασία μέσω της μαθητείας. Με λίγα λόγια ένα μέλλον με συνθήκες εργασιακό μεσαίωνα για όλους μας, ιδιαίτερα για τη νέα γενιά.
Το Υπουργείο Παιδείας ξεπέρασε κάθε όριο όταν το Δεκαπενταύγουστο κάλεσε χιλιάδες εκπαιδευτικούς να κάνουν αιτήσεις για υποχρεωτικές μετατάξεις, χαρακτηρίζοντάς τους ως «πλεονάζον προσωπικό». Ταυτόχρονα κρατάει σε ομηρία χιλιάδες συναδέλφισσες και συναδέλφους που αγωνιούν για το πού θα βρεθούν την 1η Σεπτέμβρη. Η προχειρότητα, οι αντιφάσεις, τα αναπάντητα ερωτήματα που μεγιστοποιούν την αγωνία των συναδέλφων είναι ενδεικτικά της πολιτικής τους. Βασικός σκοπός είναι να γεμίσουν την «δεξαμενή» διαθεσιμότητας-απόλυσης με περισσότερους εκπαιδευτικούς υλοποιώντας τις μνημονιακές τους δεσμεύσεις.
Καλούμε το Υπουργείο να αποσύρει τον τραγέλαφο των μετατάξεων και υποστηρίζουμε τη θέση του ΔΣ της ΟΛΜΕ: να σταματήσουν τώρα οι διαδικασίες υποχρεωτικών μετατάξεων και να υπολογιστούν τα κενά των σχολείων στις αρχές Σεπτέμβρη με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και όχι τις νόρμες των μνημονιακών συμφωνιών.
Συνάδελφοι το έχουμε πλέον όλοι καταλάβει, ακόμα και όσοι μέχρι τώρα είχαν κάποιες αυταπάτες. Δεν υπάρχει καμία «ατομική» ή συντεχνιακή σωτηρία, συνεπώς ο μόνος δρόμος σωτηρίας είναι ο αγώνας μας μέχρι τη νίκη. .
Οφείλουμε να συνεχίσουμε τη δράση μας όλο το επόμενο διάστημα για να υπερασπιστούμε το δικαίωμά μας στην εργασία και το Δημόσιο Σχολείο.
- με τη συνέχιση ενημέρωσης και συσπείρωσης μαθητών και γονιών
- με συγκεντρώσεις και συλλαλητήρια μαζί με τους συναδέλφους των άλλων υπουργείων που οδηγούνται σε διαθεσιμότητα / απόλυση, με την αγωνιστική συμπόρευση με τους εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα, τους ανέργους, τη νεολαία
- με την έμπρακτη αλληλεγγύη μας προς τους συναδέλφους που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα
- με την υλοποίηση της απόφασης του 16ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ για απεργιακό αγώνα διάρκειας από το Σεπτέμβρη, σε συντονισμό με τους εργαζόμενους των άλλων μεγάλων χώρων του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα
Με ένα ισχυρό και μαζικό κοινωνικό μέτωπο με όλους τους εργαζόμενους μπορούμε να ανατρέψουμε την βάρβαρη πολιτική τους.
2 Ενημέρωση για τη συνεδρίαση του ΑΠΥΣΔΕ Θεσσαλίας
Στις 12-8-13 πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση του ΑΠΥΣΔΕ Θεσσαλίας για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών στις Δ.Δ.Ε και ΠΔ.Ε. Εμείς καταθέσαμε την παρακάτω πρόταση δια του εκπροσώπου μας αιρετού Παλούκα Βαγγέλη: 1.Να πάρει θέση το ΑΠΥΣΔΕ για αυτά που συμβαίνουν στο χώρο της εκπαίδευσης και με δήλωσή του να τα καταδικάσει.2.Να αναβληθεί η συνεδρίαση για τους λόγους που αναλύουμε στη δήλωση μας.
ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΠΥΣΔΕ
Θεωρώ αναγκαίο και απαραίτητο το Υ.Σ. του ΑΠΥΣΔΕ, πριν απ’ όλα να πάρει θέση και να καταδικάσει όλα αυτά τα μέτρα που εφαρμόζονται (πολλά πριν ακόμη νομοθετηθούν ), τα οποία οδηγούν το δημόσιο σχολείο σε διάλυση και τους εκπαιδευτικούς σε συνθήκες εργασιακής ανασφάλειας και εξαθλίωσης.
Επιπλέον η σημερινή συνεδρίαση με θέμα ημερήσια διάταξης την εκτίμηση των κριτηρίων και αιτήσεων των εκπαιδευτικών για αποσπάσεις τους σε διοικητικές θέσεις , θεωρώ ότι πρέπει να γίνει μεταγενέστερα και ζητώ την αναβολή της συνεδρίασης για τους παρακάτω λόγους:
Α. εκκρεμούν οι 960 εθελούσιες μετατάξεις εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια.
Β. εκκρεμούν μετατάξεις εκπαιδευτικών από κλάδο σε κλάδο που έχουν αποφασιστεί από το ΚΥΣΔΕ αλλά δεν έχουν υπογραφεί ακόμα από τον υπουργό παιδείας.
Γ. η ψήφιση του ν. 4172/2013, νόμος που αμφισβητείται νομικά και πολιτικά, έθεσε σε διαθεσιμότητα και κινητικότητα 2.500 περίπου εκπαιδευτικούς και περίπου 20.000 μαθητές δεν θα βρούν το σχολείο τους ανοιχτό σε λίγες μέρες. Επίσης η κατάργηση αυτών των ειδικοτήτων δημιουργεί προβλήματα και σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων που είχαν οργανική στα σχολεία αυτά. Οι ειδικότητες αυτές πρέπει να επιστρέψουν στο Δημόσιο σχολείο όπως και οι εκπαιδευτικοί.
Δ. οι αποφάσεις της κυβέρνησης για τα νέα προγράμματα σπουδών σε γυμνάσια και λύκεια θέτουν σε δοκιμασία τη λειτουργία των σχολείων και την κάλυψη των αναγκών τους απ΄τους εκπαιδευτικούς.
Να προχωρήσουν λοιπόν οι εθελούσιες μετατάξεις εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις καθώς και σε νέες κενές θέσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι μετατάξεις αυτές να γίνουν με τη διαδικασία που προβλέπεται για την κάλυψη των 960 θέσεων που έχουν ήδη δημιουργηθεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Σε κάθε περίπτωση οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών σε φορείς με τη διαδικασία που ακολουθείται κρίνονται κατά τρόπο που δεν εξασφαλίζει την αντικειμενική αποτύπωση των έξι (6) κριτηρίων που θέτει η εγκύκλιος τα οποία σε κάθε περίπτωση έπρεπε να μοριοδοτούνται και να ιεραρχούνται σε επίπεδο ΠΥΣΔΕ, αλλά και από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και να είναι κύρια τα κοινωνικά κριτήρια. Αντίθετα οι μέχρι σήμερα πρακτικές ανατροφοδοτούν τους φορείς και κυρίως τις διευθύνσεις εκπαίδευσης με τα ίδια πρόσωπα που έχουν ήδη υπηρετήσει σε αυτές, πολλές φορές και επί σειρά ετών, οι οποίοι πριμοδοτούνται με σχετική έκθεση ή με προτεινόμενο πίνακα από τον κάθε φορά αρμόδιο διευθυντή εκπαίδευσης ή περιφερειακό διευθυντή. Αποτέλεσμα είναι να μη δίνεται η δυνατότητα σε άλλους εξίσου άξιους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να δοκιμάζονται στις θέσεις αυτές και ταυτόχρονα να καταφέρνουν για κάποιο χρονικό διάστημα να είναι κοντά στις οικογένειές τους, ώστε να ανακουφίζονται στις δύσκολες συνθήκες που αντιμετωπίζει ο εκπαιδευτικός που υπηρετεί μακριά από τον τόπο του.
Με βάση αυτά τα δεδομένα που σας παραθέτω παραπάνω, διαφωνώ με τη σημερινή συνεδρίαση, θα παραμείνω στη διαδικασία παρεμβαίνοντας όταν θεωρώ ότι επιβάλλεται, καταψηφίζοντας τις σχετικές προτάσεις σας .
Με τη γραπτή μας δήλωση συμφώνησε σε όλα ο έτερος αιρετός συνάδελφος της ΔΑΚΕ, η πλειοψηφία όμως θεώρησε ότι το ΑΠΥΣΔΕ σαν Υ.Σ δεν έχει αρμοδιότητα να παίρνει τέτοιου είδους αποφάσεις.
Η πρόταση για αναβολή της συνεδρίασης για λόγους ουσίας δεν πέρασε .Όλοι οι άλλοι τάχτηκαν με την άποψη να γίνει η συνεδρίαση και να ολοκληρωθούν οι προτάσεις με τον σχετικό πίνακα εκπαιδευτικών που προτείνονται στο Υπουργείο για απόσπαση…. Την επόμενη μέρα ανακοινώθηκαν τα μέτρα για τις μετατάξεις …..
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη