Thumbnail
Ανοιχτή Επιστολή: ΟΔΗΓΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ για ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ενόψει της κατάθεσης του Σχεδίου Νόμου για την Γενική και Επαγγελματική Εκπαίδευση

Ανοιχτή Επιστολή: ΟΔΗΓΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ για ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ενόψει της κατάθεσης του Σχεδίου Νόμου για την Γενική και Επαγγελματική Εκπαίδευση

Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί, Υφυπουργοί, Βουλευτές

Γνωρίζετε για τις πρόσφατες αποφάσεις του Υπουργού Παιδείας περί κατάργησης των κλάδων Υγείας και Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών που επί δεκαετίες υπάρχουν στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Σχολιάζοντας την αιτιολόγηση του κ. Υπουργού μέσω συνέντευξης, θέλω να σας διαφωτίσω για την πραγματική διάσταση των πραγμάτων και σας παρακαλώ να διασταυρώσετε τις απόψεις αυτές συζητώντας την επόμενη εβδομάδα με εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων των σχολείων (κάθε μέρα είναι τα σχολεία ανά περιοχή ανοιχτά το πρωί αλλά και βέβαια από 2/9 καθημερινά), και κυρίως με γονείς, μαθητές και μαθήτριες των Επαγγελματικών Λυκείων. Εφόσον συμφωνείτε, καλείστε να υποβάλετε τροποποιητικές διατάξεις στο νομοσχέδιο και ΝΑ ΜΗΝ ΨΗΦΙΣΕΤΕ ειδικά το Άρθρο 08: Ομάδες Προσανατο­λισμού, Τομείς και Ειδικότητες που καταργεί (έμμεσα μη αναφέροντας στη δομή) τις παραπάνω ειδικότητες. Στη συζήτηση στις Επιτροπές και στην Ολομέλεια της Βουλής θα αναδειχθούν τα προβλήματα και ελπίζω να υπάρξει αναστολή των διαλυτικών για τη Δημόσια Εκπαίδευσή διατάξεων.

Ας ξεκινήσουμε:

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: «Σχεδιάζουμε μια δημόσια δωρεάν Τεχνική Εκπαίδευση η οποία στοχεύει στην απονομή τίτλων σπουδών Επαγγελμάτων, που καλύπτουν τις επιλογές των μαθητών και τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, και όχι τους κλάδους και τις ειδικότητες μονίμων καθηγητών, οι οποίοι διαμέσου ενός στρεβλού και νοθευμένου πλαισίου, «βρέθηκαν» να στελεχώνουν τα Επαγγελματικά Λύκεια και τις Επαγγελματικές Σχολές. Γιατί και μόνον εάν παρατηρήσετε τον αριθμό των εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα και την διασπορά τους στις περιοχές της χώρας, όσων σήμερα θέτουμε εκ της καταργήσεως των προγραμμάτων σπουδών που δίδασκαν σε διαθεσιμότητα, θα αντιληφθείτε ότι πελατειακές σχέσεις οδήγησαν καταρχήν στην πρόσληψη τους και στη συνέχεια στην παροχή αυτών των προγραμμάτων σπουδών στους σπουδαστές.»

Σχόλιο: Οι εκπαιδευτικοί του Τομέα Υγείας Πρόνοιας είναι εκπαιδευτικοί υψηλών προσόντων που διορίσθηκαν είτε με επετηρίδα είτε με ΓΡΑΠΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΑΣΕΠ. Προσωπικά έχω διορισθεί με διαγωνισμό ΑΣΕΠ και έχω ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ δίπλωμα. Με στρεβλό τρόπο λοιπόν διορίσθηκα ή με πελατειακές σχέσεις κ. Υπουργέ, μπορείτε να μου απαντήσετε;

Καλύτερα ΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΕΙΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ των εκπαιδευτικών και μετά να τους προσβάλετε ότι μπήκαν με στρεβλό τρόπο, προσβάλλοντας πρώτα και κύρια το Εκπαιδευτικό μας σύστημα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: «Μπορώ να σας αναφέρω πολλά παραδείγματα αλλά αρκεί ένα και μόνο παράδειγμα. Νοσηλευτές που αποφοιτούν από ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΙΕΚ, ΤΕΙ και Πανεπιστήμια. Αναλογιστείτε τον στρεβλό πληθωρισμό προσφοράς και την σύγχυση που προξενείται.»

Σχόλιο: ΟΛΟΙ, ΟΛΟΙ, να το ξαναγράψω να το εμπεδώσετε, ΟΛΟΙ οι Τομείς του ΕΠΑΛ προσφέρονται και στην πλειοψηφία των δομών εκπαίδευσης (ΕΠΑΣ –ΙΕΚ – ΤΕΙ και Πανεπιστήμια) με εξειδίκευση και αναβάθμιση του επιστημονικού αντικειμένου, διαφορετικό τρόπο επιλογής σπουδαστών και διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα. ΟΛΟΙ κ. Υπουργέ, διαβάστε καλύτερα ποιοι Τομείς υπάρχουν και τις αντιστοιχίες – προεκτάσεις τους σε ανώτερες βαθμίδες με συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα από ΕΟΠΠΕΠ. Μήπως δεν έχουμε Πληροφορική, Οικονομία-Διοίκηση κ.λπ. σε ΙΕΚ, ΤΕΙ, ΑΕΙ κ. Υπουργέ; Ειδικά οι Νοσηλευτές μετά τα ΕΠΑΛ, εξειδικεύονται στα ΙΕΚ σε Νοσηλευτές Μονάδων Εντατικής, Χειρουργείου και ογκολογικών Παθήσεων. Δεν το ξέρατε βέβαια αυτό, οι σύμβουλοί σας είναι φαίνεται ΑΛΛΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ, αλήθεια ποιοι είναι και ποιων ειδικοτήτων και τι σχέση έχουν με τη μάχιμη εκπαίδευση αυτοί που σας συμβουλεύουν αυτές τις ανακρίβειες;

Καλό είναι ΝΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΕΙΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ και μετά να καταργείτε ειδικότητες και Τομείς.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: «Η ανεργία στους αποφοίτους των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ ξεπερνά σήμερα το 28% ενώ στους αποφοίτους της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν υπερβαίνει το 18%. Ένας στους τρεις αποφοίτους των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ συνεχίζουν τις σπουδές τους στα ΙΕΚ και μάλιστα στις ίδιες ειδικότητες που αποφοίτησαν.»

Σχόλιο: Εδώ φυσικά μιλάτε για ΟΛΕΣ, ΟΛΕΣ, να το ξαναγράψω να το εμπεδώσετε, ΟΛΕΣ τις ειδικότητες των ΕΠΑΛ, άρα με τη λογική σας ΠΡΕΠΕΙ ΣΎΝΤΟΜΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΤΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, Μηχανολόγους, Πολιτικούς Μηχανικούς, Αρχιτέκτονες, Οικονομολόγους, Κοινωνιολόγους, Δικηγόρους, Ηλεκτρολόγους κ.λπ. Να περιμένουμε σύντομα τις σχετικές αποφάσεις σας;

Παρεμπιπτόντως τα επαγγέλματα υγείας είναι αυτά που συμβάλλουν στη μείωση του ποσοστού της ανεργίας γιατί έχουν απορρόφηση στην αγορά εργασίας. Εξάλλου γι’ αυτό έχουν υψηλή ζήτηση από τους μαθητές σε ΟΛΕΣ τις δομές και βέβαια και στα ΙΕΚ. Γι’ αυτό και προσφέρονται και διαφημίζονται σε όλα τα Ιδιωτικά ΙΕΚ. Ορισμένα Ιδιωτικά ΙΕΚ μάλιστα – και από την ονομασία τους προκύπτει- ΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΥΓΕΙΑΣ και ΠΡΟΝΟΙΑΣ. Λέτε να είναι αφελείς και να προσφέρουν ειδικότητες που δεν έχουν επαγγελματική αποκατάσταση; Βέβαια λόγω της ΚΡΙΣΗΣ οι δουλειές έχουν πέσει στα Ιδιωτικά ΙΕΚ. Οι μαθητές προτιμούν τα ΕΠΑΛ, τα ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΕΚ, τα ΤΕΙ και Πανεπιστήμια, την ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Είναι πρόβλημα αυτό; Πρέπει να δώσουμε τροφή από το ελαχιστοποιημένο ή μηδενικό εισόδημα των φτωχών και άνεργων γονιών των μαθητών στα Ιδιωτικά ΙΕΚ, που περιμένουν να αυξήσουν τα κέρδη τους με την αύξηση της ζήτησης των ειδικοτήτων που καταργήσατε από τα ΕΠΑΛ;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: «Καταργούνται 50 ειδικότητες καθηγητών που δίδασκαν 12 ειδικότητες επαγγελμάτων από τις 39 που παρέχονται στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ.»

Σχόλιο: Καταρχήν μάθετε ότι 25-30 χιλιάδες μαθητές φοιτούν στις ειδικότητες που καταργήσατε. Αν μάλιστα προσθέσουμε και το ποσοστό της Α’ ΕΠΑΛ που σκοπεύουν να πάνε στις ειδικότητες αυτές ο αριθμός των μαθητών αυξάνεται κατά πολύ. Με τη μείωση δραματικά των μαθητών στα ΕΠΑΛ – αφού οι μαθητές θα πρέπει να τα ΑΠΟΦΥΓΟΥΝ για να βρουν ένα άλλο τρόπο να σπουδάσουν αυτό που αγαπούν (Γενικό Λύκειο και ΤΕΙ, ΙΕΚ, μετανάστευση στο εξωτερικό κ.ά.), πολλά σχολεία φυσικά θα κλείσουν ή θα συρρικνωθούν ή θα συγχωνευθούν. Μήπως αυτό είναι το ζητούμενο; αν ναι καλώς, ψηφίστε το νομοσχέδιό σας.

Επίσης, στις ειδικότητες που καταργήσατε, καλό είναι να ΜΑΘΕΤΕ ότι φοιτούν κυρίως κορίτσια και μάλιστα χαμηλών κοινωνικο-οικονομικών στρωμάτων, που τώρα πρέπει αν θέλουν π.χ. να γίνουν νοσηλεύτριες πρέπει να πάνε στο Γενικό Λύκειο και μετά ΙΕΚ ή ΤΕΙ αφού μέσω ΕΠΑΛ δεν υπάρχει αντιστοιχία στις σχολές Υγείας-Πρόνοιας όπου να μπορούν, ΙΣΟΤΙΜΑ με τους άλλους μαθητές των ΕΠΑΛ να εισάγονται. Άρα δυσκολεύει η εκπαιδευτική τους πορεία και δεδομένου ότι συχνά δουλεύουν για το ΨΩΜΙ τους και το ΨΩΜΙ της οικογένειάς τους κατά τη διάρκεια της σχολικής τους ζωής, τώρα πρέπει να διαλέξουν: Δουλειά ή ΜΟΡΦΩΣΗ. Και η ΠΕΙΝΑ συνήθως οδηγεί στην 1η επιλογή. Το ίδιο ισχύει και για τα αγόρια που αποτελούν μικρότερο ποσοστό στις ειδικότητες που καταργήσατε αλλά είναι πάρα πολλά λόγω του πολύ μεγάλου αριθμού μαθητών σ’ αυτές. Δεκάδες χιλιάδες παιδιά μας θα μένουν χωρίς πτυχίο, απολυτήριο, χωρίς προσόντα άρα και αργότερα με μαθηματική ακρίβεια – εξαίρετος σχεδιασμός- ΧΩΡΙΣ ΔΟΥΛΕΙΑ. Αν αυτό είναι το ζητούμενο, καλώς, ψηφίστε το 8ο άρθρο του νομοσχεδίου σας.

Επ’ ευκαιρίας: Στη ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ είχατε εκατοντάδες σχόλια που ζητούν την ΥΠΑΡΞΗ του Τομέα Υγείας Πρόνοιας και των άλλων ειδικοτήτων που καταργήθηκαν. ΔΕΝ ΕΙΧΑΤΕ ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ που να λέει ότι καλώς πράξατε. Θα δείτε και κραυγές αγωνίας μαθητών και γονιών. «Θέλω να πάω στην ειδικότητα που διάλεξα» φωνάζουν οι μαθητές και μαθήτριες. Αλήθεια ΘΑ ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ τη ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ; Δεν είστε από το νόμο ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ να τη σεβαστείτε; Αν όχι, καλώς, μην ξανακάνετε διαβούλευση, ποτέ ΑΝ ΕΙΝΑΙ Η ΓΝΩΜΗ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ.

Μετά από τα παραπάνω αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί, Υφυπουργοί, Βουλευτές, σκεφτείτε και ψηφίστε κατά συνείδηση. Αλλά τουλάχιστον γνωρίζετε την κατάσταση, τις συνέπειες για τα παιδιά μας, τα παιδιά του Ελληνικού λαού που δοκιμάζεται. Χρειάζεται άραγε στις πολλές θυσίες που αναγκαστικά υποβάλλεται ο λαός μας να προστεθεί και η θυσία των ονείρων και της μόρφωσης των παιδιών του;

 

Γιώργος Παλλίδης, εκπαιδευτικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Συμμετοχή του 16ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης σε πρόγραμμα του Erasmus+
Συμμετοχή του 16ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης σε πρόγραμμα του Erasmus+
Υλοποίηση Σχεδίου Κινητικότητας Μαθητών με τη συνοδεία Εκπαιδευτικών του 16ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης στο Πατσέκο της Σικελίας
Συμμετοχή του 16ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης σε πρόγραμμα του Erasmus+